Kunka saada vaahtera kuolemaan?

wannis

Hei! auttakaa!
asun rivitalossa ja naapurin etupihalla kasvaa vaahtera, joka peittää kohta kaikki minun kasvini alleen, kun se vie kaiken ravinnon. aiemmin naapurit jopa leikkasivat sitä, mutta nyt on päässyt puu niin isoksi, etteivät he enää ylety, eikä taloyhtiökään voi asialle mitään. Joten, kuinka voisin saada puun kuolemaan "näkymättömästi" siis olisiko vaikka jotain liuosta, jota sinne voisi laittaa...?

12

9949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastata

mutta mulle sanottiin samassa tilanteessa,
      että poraa reikä kylkeen alaspäin ja sinne
      bensaa tai jotakin liuotinta ja kaarnaa päälle.
      Kuolee hitaasti, mutta varmasti, varsinkin,
      jos reikiä on useita.

Sanottakoon kuitenkin, etten sitä uskaltanut tehdä, sain kauniisti puhumalla asian ratkeamaan.

• joten älä ainakaan

myrkytä puuta, koska tällöin puun kärsimykset ovat pitkäaikaiset ja kovat.

Jos aivan välttämätöntä on saada puu pois, niin ota yhteyttä kunnan viranomaisiin ja selvitä perusteet, voi hyvinkin käydä niin, että puu katkaistaan tai ainakin harvennetaan reilusti jos siitä todistetusti on teille haittaa.

Jos sekään ei auta käytä moottorisahaa!
      Kiinni jäädessäsi selviät kyllä kohtuullisella sakolla. ÄLÄ missään nimessä kuitenkaan käytä mitään myrkkyä, koska myrkyt leviävät luontoon ja tuhoavat muutakin kuin puun!

• jghkhgkhk

etko voi vaihtaa kukkiesi paikkaa?

• So_what

Vaahteran myrkyttäminen olisi moukkamainen keino. Sitä paitsi, luuletko tosiaan,että naapurisi eivät ryhtyisi ihmettelemään terveen puun yllättävää kuolemaa? Varsinkin, kun sinä olet ainut, jolla on jotakin puuparkaa vastaan?

• saada puu

poistetuksi ja siksi reilua olisi kylmästi käyttää moottorisahaa.

Sakot kyllä ovat melko pienet jotka maksaa mielellään, jos puusta oikeasti on jotain haittaa.

Myrkyttäminen on raukkamaista!!!!!!

• neuvo
        saada puu kirjoitti:

poistetuksi ja siksi reilua olisi kylmästi käyttää moottorisahaa.

Sakot kyllä ovat melko pienet jotka maksaa mielellään, jos puusta oikeasti on jotain haittaa.

Myrkyttäminen on raukkamaista!!!!!!

Ole tyytyväinen, että pihassasi kasvaa komea vaahtera. Miksi ihmiset aina haluavat jotain muuta eivätkä ole tyytyväisiä mitä heillä on?
        Minä olisin ikionnellinen jos saisin vaahteran kasvamaan pihaani! Hyppisin tasajalkaa!
        Tee kaikkesi että vaahterasi tulee edukseen (esim valaistus syksyllä) ja jätä muut kasvinkasvattelusi sikseen. Vaahtera ei kasva jokapuolella Suomea, vaan on suhteellisen harvinainen jalopuu näillä leveysasteilla. Isoksi puuksi kasvaminen vie vuosikymmeniä. Kauemmin kuin ihmisikä. Eikä mikään ole kauniimpaa kuin vaahterankukat keväällä. Vain reilu kuukausi ja sinulla on kauneinta mitä maa päällään kantaa. Vaahterankukkia voi laittaa myös salaatteihin ne ovat herkullisia. Tavallinen tallaaja ei edes huomaa sitä kukintaa kun se on vihreä. Mutta sitten kun avaa silmänsä ja katsoo vaahteraa ja sen huomaa, hurmaantuu.
        Laita vaahteraasi talitiaisen pönttö ja ota ilo irti olemassaolevastasi. olet tietämättäsi hyvin onnellinen ihminen kun pihassasi kasvaa vaahtera.
        Se myös puhdistaa talosi hengitysilmaa ja sen lehdistä saa kauniita koristeita,kransseja ja hyvää kompostimateriaalia. kaikkea hyvää sinulle ja vaahterallesi. Anna sille nimi ja ala katsella sitä sympaattisemmin. Perennoilla ei ole mitään merkitystä puusi rinnalla. En ikinä tappaisi vaahteraa jos olisin sinä. tarkista ajattelumaailmaasi. :)

• wannis
        neuvo kirjoitti:

Ole tyytyväinen, että pihassasi kasvaa komea vaahtera. Miksi ihmiset aina haluavat jotain muuta eivätkä ole tyytyväisiä mitä heillä on?
        Minä olisin ikionnellinen jos saisin vaahteran kasvamaan pihaani! Hyppisin tasajalkaa!
        Tee kaikkesi että vaahterasi tulee edukseen (esim valaistus syksyllä) ja jätä muut kasvinkasvattelusi sikseen. Vaahtera ei kasva jokapuolella Suomea, vaan on suhteellisen harvinainen jalopuu näillä leveysasteilla. Isoksi puuksi kasvaminen vie vuosikymmeniä. Kauemmin kuin ihmisikä. Eikä mikään ole kauniimpaa kuin vaahterankukat keväällä. Vain reilu kuukausi ja sinulla on kauneinta mitä maa päällään kantaa. Vaahterankukkia voi laittaa myös salaatteihin ne ovat herkullisia. Tavallinen tallaaja ei edes huomaa sitä kukintaa kun se on vihreä. Mutta sitten kun avaa silmänsä ja katsoo vaahteraa ja sen huomaa, hurmaantuu.
        Laita vaahteraasi talitiaisen pönttö ja ota ilo irti olemassaolevastasi. olet tietämättäsi hyvin onnellinen ihminen kun pihassasi kasvaa vaahtera.
        Se myös puhdistaa talosi hengitysilmaa ja sen lehdistä saa kauniita koristeita,kransseja ja hyvää kompostimateriaalia. kaikkea hyvää sinulle ja vaahterallesi. Anna sille nimi ja ala katsella sitä sympaattisemmin. Perennoilla ei ole mitään merkitystä puusi rinnalla. En ikinä tappaisi vaahteraa jos olisin sinä. tarkista ajattelumaailmaasi. :)

Ihan hyvä muuten, mutta asun rivitalossa, ja ainut ikkuna toiseen suuntaan on juuri sen puun oksien peitossa, ja puu ei todellakaan ole minun vaan naapurin´.

• So_what
        wannis kirjoitti:

Ihan hyvä muuten, mutta asun rivitalossa, ja ainut ikkuna toiseen suuntaan on juuri sen puun oksien peitossa, ja puu ei todellakaan ole minun vaan naapurin´.

No mitä ihmeellistä siellä ulkona on, joka muka olisi kauniinmpaa katseltavaa kuin rehevä vaahtera? Lakkaahan olemasta lapsellinen ja jätä puu rauhaan.

Naapurisopu on iso asia; haluatko elää vuosikausia seinänaapureina ihmisten kanssa, jotka vihaavat sinua siksi, että olet tappanut tai vahingoittanut heidän vaahteraansa?

Jos tosiaan luulet, että vaahtera vie ravinteet, niin laita pihallesi kauniita kukkalaatikoita tai isoja -ruukkuja, niihin saat sellaiset ravinteet kuin haluat.

Jos taas moitit varjoa (mikä voi olla ihana asia kuumana kasäpäivänä), istuta varjoisan paikan kasveja, esim. saniaisia, joista voi tulla tosi upeita.

• jatkuu

hups huomasin vasta että se olikin naapurin puu. No hyvä. etpä kaada sitä. ;)
      Vinkki on ravita omaa maatasi. Puu kyllä vie ravinteita syvemmältä eikä pintamaasta. Ilmeisesti et ole lannoittanut tarpeeksi omaa maatasi. kompostia ja kanankakkaa. reippaasti. Ja ilman vaahteraa kasvisi nääntysivät. Alsukasvillisuus kaipaa puita.
      ja jotta ravinteet joita annat menevät perille, muista myös kalkita maa.
      Puu ei todellakaan vie sinun kukilta kasvuvoimaa. Vika on jossain muualla. Katso muiden puutarhoja. Puut ja kukat ovat sulassa sovussa. ihmisen aina pitää sorkkia ja luulla olevansa viisaampi, mutta yleensä ihminen on se joka virheet tekee eikä luonto.
      Eli väärät kasvivalinnat väärässä maa-aineessa voivat olla myös yksi ratkaisu. Jos paikka on varjoinen, istuta varjoisan paikan kasveja. Myös "köyhälle" maalle on omat kasvinsa jos et jaksa lannoitella.

• sen juuret

Onko vaahteran juuret teidän puolella,jos on katko ne poikki, ehkä sekin vähän auttaa vaahteran hyvinvointiin.

• wannis
        sen juuret kirjoitti:

Onko vaahteran juuret teidän puolella,jos on katko ne poikki, ehkä sekin vähän auttaa vaahteran hyvinvointiin.

Olisikin ihan hyvä juttu, sillä puun juuret kasvavat samaan tahtiin oksien kansssa ja oksia on monta kertaa jo leikattu, mutaa nyt ovat jo oksat niin ylhäällä, ettei kukaan ylety enää niitä leikkaamaan.

• mää vaa ajatteli
        wannis kirjoitti:

Olisikin ihan hyvä juttu, sillä puun juuret kasvavat samaan tahtiin oksien kansssa ja oksia on monta kertaa jo leikattu, mutaa nyt ovat jo oksat niin ylhäällä, ettei kukaan ylety enää niitä leikkaamaan.

et jos sä muuttaisit mun kans asuma, ni ei tarttis katel mittä vaateroi olleka.

mul o aika hiano paik tääl meil päi ja kyl sä tän mahut oikke hyviki!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2498
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1879
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1640
    8. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1389
    9. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1385
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1348
    Aihe