NEON 97 AJONESTO

primmu99

Eli ongelma seuraavanlainen.

Ton ikäisen Neonin ajonesto toimii siten että kaikosäätimestä kun avaa ovet niin ajonesto menee poispäältä, sitten on aikaa 6 minuuttia käynnistää auto tai ajonesto menee uudelleen päälle jolloin taas täytyy painaa kaukosäätimestä ovien avaus nappia.

Näin siis tapahtuu jos se toimii normaalisti. Nyt ongelma on se että ajonesto ei menekään päältä pois vaikka nappia painaisi(patterit on kyllä kunnossa) ja autoa ei yksinkertaisesti saa käymään.

Onko kellään kokemusta vastaavasta ongelmasta. Autokeskuksella yritettiin kaupata 300 €:llä uutta käynnistyksen estoa. Samaisesta liikkeestä myös sanottiin että ajonestoa ei voi ottaa pois.

Eli siis olisko mahdollista ottaa ajonestolaitetta pois? Onko kukaan koskaan tälläistä tehnyt ja mikäli se onnistuisi niin mitä tästä tuumii katsastusviranomainen.

Yksi mitä ajatteli olisi josko ajoneston korvaisi siten , että piilottaisi jonnekkin kojelauden alle piiloon nappulan jota pitäisi painaa ennen starttaamista?

19

6335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elvis oli kala

      Halvimmalla pääset, kun laitatat Autokeskuksella uuden ajoneston, jossa tulee kaksi uutta kaukosäädintä.
      Niin se vaan on.

    • gggggggggggg

      ajoneston ns:tunnistin on valettu avaimeen.yks hailee avaatko avaimella oven tai kaukolla.
      joko ei tunnista avain koodia tai muuta hämärää.
      testaa pois..

      • Elvis oli kala

        Mutta kun Neonissa on ajonesto nimenomaan kaukosäätimessä eikä avaimessa.


      • primmu99

        Tosiaan se ajonesto on pelkästään siinä ovien vauspalikassa. Auton ovet kyllä saa auki normaalisti avaimella mutta käyntiin sitä ei saa. Joskus on patterit zipanneet ja siinä sitten ollaan oltu. Vähän on antikkinen/surkea toi ajonesto systeemi.

        Siis oikeasti siitä on enempi haittaa kun apua.


      • ggggggggggggggggggggg
        primmu99 kirjoitti:

        Tosiaan se ajonesto on pelkästään siinä ovien vauspalikassa. Auton ovet kyllä saa auki normaalisti avaimella mutta käyntiin sitä ei saa. Joskus on patterit zipanneet ja siinä sitten ollaan oltu. Vähän on antikkinen/surkea toi ajonesto systeemi.

        Siis oikeasti siitä on enempi haittaa kun apua.

        itellä ollut 2 neonia..97 ja nyt 2002 kummassakin yks hailee käyttikö kakea vai ei.


      • primmu99
        ggggggggggggggggggggg kirjoitti:

        itellä ollut 2 neonia..97 ja nyt 2002 kummassakin yks hailee käyttikö kakea vai ei.

        Kyllä se vaan ihan aikuisten oikeasti vaatii kauko-ohjeimesta painamista ennenkuin se käynnistyy. Avaimet(molemmat) on alkuperäisiä...

        Toi malli on 2.0 SE business 1997(autom), eli oliskos se sitten LE mallissa erilainen.


      • sama täällä
        primmu99 kirjoitti:

        Kyllä se vaan ihan aikuisten oikeasti vaatii kauko-ohjeimesta painamista ennenkuin se käynnistyy. Avaimet(molemmat) on alkuperäisiä...

        Toi malli on 2.0 SE business 1997(autom), eli oliskos se sitten LE mallissa erilainen.

        mulla ihan samanlainen, saman vuotinen neoni pihassa. ei vaan kyllä ajella tartte koska ihan sama ongelma! Kahdet avaimet ja kaukosäätimet tuli mukana, kumpikaan ei toimi. Autokeskus auttaa ilolla mielin mut velottaa 350e. Eikä kuulemma voi mitenkään sivuuttaa, se nyt on jo ihan yks lysti onko siinä mitään ajonestoa vai ei. Kun pääsis ees itte ajaan!


      • Jan Olof Neon
        sama täällä kirjoitti:

        mulla ihan samanlainen, saman vuotinen neoni pihassa. ei vaan kyllä ajella tartte koska ihan sama ongelma! Kahdet avaimet ja kaukosäätimet tuli mukana, kumpikaan ei toimi. Autokeskus auttaa ilolla mielin mut velottaa 350e. Eikä kuulemma voi mitenkään sivuuttaa, se nyt on jo ihan yks lysti onko siinä mitään ajonestoa vai ei. Kun pääsis ees itte ajaan!

        kauanko suunnilleen kestää ne kauko-ohjaimet patterit, mistä niitä voi ostaa, muualta kun autokeskuksesta?
        KIITOS


    • jms

      Moro

      Kävin hakemassa uuden ajonestolaitteen, suht simppeli homma asentaa.
      On kuulemma liikkeen mukaan aika yleinen vika.
      Lahden liikkeessä hintaa oli 350-450 asennettuna!
      Otin pelkän laitteen, hinta 155!!! ompa asennuksella hintaa.
      Aikaa hommaan menee noin 1-2h
      Mukana tulee selkeät ohjeet, kylläkin "lontoon" kielellä.
      Bonuksena uudet ohjaimet(2 kpl), sen vanhan rimpulan tilalle.

      • sysleri-97-

        Hei sinä joka asensit itse sen laitteen, missä se sijaitsee. Tarviiko autoa nostaa??


      • köyhäilijä

        Hei JMS, mistä hait kapulan?


    • chrysler-mikkeli

      Mitä ihmettä? Koko ajonestolaite ja kaksi kaukosäädintä yhteensä 155 euroa? Kävin juuri karikon autotalosta tilaamassa yhden vara-avaimen ja sille yhden kaukosäätimen, joille lupasivat hintaa yhteensä 270 euroa. Siis yhdelle avaimelle. Miten voi pelkkä kapula maksaa yli atasen enemmän kuin koko ajonestolaite avaimineen päivineen?

    • neonix

      Mulla olis ylimääräisenä avaimenperä, jossa on ne nappulat. Puoli vuotta vanha.

      Vaatii autoon ohjelmoinnin (n. puolen tunnin työ).

      • Mulla on pihassa Neon 2.0 -97 mallia . Kaukosäätimet ei toimi eikä starttaa eli ajonesto päällä. Olen kuullu että -97 ska malin ko. estolaitteen voisi ohittaa onko tietoa.


    • Neonii -97

      Mulla -97 LE ja kyllä ainakin käynnistyy vaikka avaimella aukasen oven...kaukkarit kun toimii ja ei toimi:)

      Kuulemma ne kaukkaritkin voi ja kannattaa huoltaa, ei maksa paljoa...Luin Rysleri-foorumilta.

    • Tytön auto

      Hei!
      Vaihdoin 2000 vm neoniin uuden lukkopesän toisesta autosta ja tuli eri avain, enkä hoksannut heti liittää vanhaa avainta samaan nippuun, että ajonesto olisi haistanut sen. Auto lähti hyvin käymään, mutta kun laittoi vaihteen päälle niin sammui.
      antoi tehdä sen 3 kertaa, sitten meni ajonesto päälle.
      Miten saan sen pois päältä, pystyykö kuittaa obd vikakoodin lukijalla?

    • itsekkin laittanut

      Yleisesti ottaen koodinlukijalla on se kyllä vihkosessa mainittuna kuten myös abs ja kaikki moottoritilan anturat ,paitsi airbac ei kaikissa onnistu ainakaan ...
      Kyllä ihmiset ne ajonestot sinne asentaa luulisin näin ,yleensä ei vielä semmosta vikaa ole ollut ettei autoa saa liikenteeseen omin avuin .Luulempa että kun olis tossa pihassa lähtisi päivän sisällä kulkemaan.Ilman osan vaihtoakin.Onkohan peukalo keskelläkämmentä.

    • Anonyymi

      En osaa sanoo mut sen ikänen auto jo että parempana ratkaisuna näkisin, repästä vittuun koko ajonestopaska sieltä kotelosta eli ohittaa sen tyystin kokonaan pois käytöstä ja auto käynnistyy ja kulkee normaalisti siruttomallakin avaimella ja rakentaa sitten oman ajonestopatentin sen tilalle vaikka sellanen erillinen ohitus kytkin sinne johonki piiloon että omassa käytössä lähtee käyntiin ja kulkee normaalisti, mutta kun jättää auton parkiin, niin kytkin käännetään, toiseen asentoon että töötti rupee huutamaan hoosiannaa, jos sitä yritetään käynnistää luvattomalla asialla. Tällee mää ainaki tekisin, koska sitä paitsi ajonesto on ollut pakollinen 1998- eteenpäin joten niin siinä sun -97 vm sen voi ohittaa tyystin ilman huoletta, kunhan nyt rakennat jonkun turvajutun siihen, ettei sitä ainakaan ihan heti pöllitä.

      • Anonyymi

        Loistava kommentti Anonyymilta! Nytkun viel löytäisi kaverin, joka osais toimia noin! :-D


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      298
      3325
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1349
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1044
    Aihe