Miten lohduttaa paniikkihäiriöistä? Tyttöystäväni alkoi yllättäen saamaan paniikkikohtauksia, ja kerran hän sai sen minun seurassani. Miten toista ihmistä voi lohduttaa tai auttaa paniikkikohtauksen iskiessä? Yritin lohduttaa ja rauhoitella parhaani mukaan, mutta pakko myöntää, että siitä ei tainnut kauheasti apua olla. Hän välttämättä halusi heti sen jälkeen olla yksin, ja lähti pois vaikka kuinka yritin suostutella jäämään ja tarjouduin pitämään seuraa vaikka loppupäivän.
Minulla ei valitettavasti ole nainen-suomi-nainen sanakirjaa, joten en oikein tiennyt mitä siinä tilanteessa olisi pitänyt tehdä. Auttaako yksin oleminen rauhoittumaan, vai olisiko minun väkisinkin pitänyt pitää hänelle seuraa?
Kertokaa ihmeessä mitä minun kannattaa tehdä ensi kerralla kohtauksen sattuessa!
Miten lohduttaa paniikkihäiriöistä?
3
727
Vastaukset
- PieniKyynel
Minulle ainakin on hyvä, jos saan paniikkikohtauksen jonkun seurassa, että hän ei liikaa kiinnitä huomiota siihen, vaan yrittää johdattaa ajatukseni muualle itsestäni. Liika "holhoaminen" vain lisää paniikin tunnetta.
Olen puhunut asiasta miesystäväni kanssa ja sanonutkin hänelle, että jos ja kun hän huomaa paniikin saavan vallan minussa, hänen tulisi alkaa puhumaan jostain mikä saa minut miettimään muuta kuin paniikin tunnetta. Esim. ulkona ollessa vaikka kiinnittämään huomioni johonkin koiraan, mainokseen, lentokoneeseen yms.
Keskustele ihmeessä tyttöystäväsi kanssa asiasta ja kysy mikä hänen kannalta olisi se paras tapa jolla voisit hänen oloaan helpottaa. - ainoa apu
Eipä siinä toisen ihmisen läsnäolo, puheet, myötätunto tms., paljoa autta. Lääke voi olla paras apu. Kyseessä on (tai ainakin minulla oli) lapsuuden paniikkikokemus, jonka olin unohtanut ja joka sitten toistui aikuisena -täysin ilman tietoista yhteyttä kyseiseen lapsuuden tilanteeseen.
- Jepajepa
Olen mies, mutta eiköhän naiset koe kohtauksen ihan samanlaisena. Ei siinä mulla ainakaan auta muu kuin mahdollisimman vähän huomiota ulkopuolisilta ja päästä johonkin yksin rauhoittumaan. Koita antaa ymmärtää, että se on sairaus siinä missä sokeritautikin, et pidä häntä hulluna tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221721
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161422Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329992- 61990
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen90864- 66841
- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658