Tervehdys kohtalotoverit (kai teitä jossain on)! Selailin tätä leikkauspalstaa, mutten löytänyt kirjoituksia nimen omaan tästä riesasta (ymmärtääkseni rannekanavan oireyhtymäkin on melkolailla eri juttu) ja ajattelin kokeilla onneani, josko auttavia käsiä ja neuvoja saisi tätä kautta. Kärsinyt kyseisestä vaivasta 09/06 saakka ja sairaslomalla on tullut väijyttyä enemmän kuin mieli ja kukkaro sallii. Nyt pääsin kiireellisenä tapauksena (olenpa tärkeä;) leikkaukseen, joka on jo parin viikon päästä, iik! Toisaalta hermostunut ja jännittynyt olo, mutta samalla myös niin helpottunut ja toiveikas fiilis. Lääkärin mukaan varsinainen toimenpide ei ole ISO homma ja tehdäänkin päiväkirurgisena toimenpiteenä, mutta ainahan leikkaus hirvittää ja oikea käsi on mulle aika arvokas... ;) Olisiko kellään siis jakaa kokemuksiaan tästä vaivasta, leikkauksesta, hoidosta, paranemisesta ja ihan mistä vaan? Olisin tosi kiitollinen kommenteista, vaikka kokemus ei positiivinen olisi ollutkaan. Etenkin varsinainen leikkaus ja siitä selviäminen mahdollisimman yksityiskohtaisesti kiinnostaisi (esilääkitys, miten suoritetaan, kivut, kuinka käsi "paketoidaan" ja kuinka kädetön sitä sitten on jnejne). Itse teen LTO:n työtä alle kolmivuotiaiden lasten ryhmässä, joten aikas pitkä saippa taitaa olla edessä, huoh... Tsemiä siis minulle ja sinulle! :) Kiitoksin!
ahtautunut jännetupentulehdus (de quervain)
2
9568
Vastaukset
- myös de Quervain
Mulla oli jatkuvana riesana peukalon "lukkiutuminen". Monen kortisonipiikin jälkeen tilanne todettiin sellaiseksi, että vaatii leikkauksen. Leikkaus tehtiin päiväkirurgisena, ns. verettömänä . Tämä tarkoitti käytännössä sitä, että olkavarteen laitettin "rengas", joka täytettiin ilmalla. Puristus oli melkoinen, mielestäni leikkauksen pahin osa. Tällä puristuksella estettiin verenkierto käteen. Leikkaus itsessään meni kivuttomasti ja helposti. Olin siis hereillä koko ajan. Lääkäri totesi avattuaan ranteen, että oli todellakin aiheellinen leikkaus. Jännetuppi oli todella turvonnut eikä jänne päässyt siellä liikkumaan. Leikkauksessa jännetuppi halkaistiin, jolloin jänne vapautui pinteestä. Neljä tikkiä jäi muistoksi. Pääsin parin tunnin päästä leikkauksesta kotiin. Kuukausi sairaslomaa ja kipulääkkeitä, tosin lomaa jatkettiin sen jälkeen vielä kaksi viikkoa. Käsi parantui hyvin ja oireet loppuivat kuin seinään. Joten reippaasti vaan hoitoa saamaan :)
- wauziwau
Hei, katso sivulta wauziwau.fi lamppu auttaa sinunkin vaivaasi. Varsinkin kotihoitona leikkauksen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 17982
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi93797Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740