David Lynch

Ceasar Augustus

Nyt on taas David Lynch muodissa kun Twin peaks näkyy telkasta. Itse pidän kovasti hänen leffoistaan kuten lost highway tai mulholland drive. Oikeastaan vain Dune oli huono mutta juuri mistään leffoista en sit lopulta ymmärrä mitään vaikka hyviä ovatkin:) Kuitenkin hän on erilainen ja kovan mielikuvituksen omaava miekkonen.

Asiasta kiinnostuneille täältä löytyy suomeksi hänestä jotain:

http://www.kookas.fi/articles/read/3336

18

1885

Vastaukset 18

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Wolf

Mielestäni Lynch on paras elossa oleva ohjaaja ja Kubrickin jälkeen sitten se kaikkien aikojen toiseksi paras.

• Elitistipaska

Entäs Tarkovski, Bunuel, Fellini, Kurosawa, Bresson, Bergman?

• Veteranfan

Elokuva INLAND EMPIRE pitäisi tulla vasta syksyllä teattereihin,mutta luulenpa tuon leffan päätyvän suoraan videolle.Koska leffa-teatteri salit ovat Helsingissä melko vähissä,joten tilaa tuskin löytyisi marginaali-yleisölle suunnatulle elokuvalle.Tai sitten DVD-julkaisu tulee samaan aikaan teatteri-esityksen kanssa?

• Kaaakkko

Vaikka mielestäni Lynch on tämänhetken mielenkiintoisimpia jollei mielenkiintoisin ohjaaja, Inland Empire oli pikku pettymys. Siis kyllähän Inlandin ainakin kerran katsoo ja onhan se näitä Lynchin mysteerisempiä elokuvia, mutta hiukka huolestuttaa ettei Lynch tule vaan jatkossa sortumaan itsetarkoitukselliseen jippoiluun jossa pääasiana on katsojan sekoittaminen Lynchmäisillä Lynch-elementeillä. Oireellista on, että Lynch kuulemma kirjoitti kässäriä kuvausten aikana päivä kerrallaan - vaikka lopputulos näyttää kaikkien aikojen monimutkaisimmalta Lynch-elokuvalta, meikää kalvaa pieni epäilys että koko juttu oli lopultakin niin simppeli kuin mitä siitä heti arvelin. Vaan mitäpä tässä valittelemaan, onhan Inland Empire silti mielenkiintoisempi kuin 99% muusta elokuvatarjonnasta ja jään odottamaan mitä äijä seuraavaksi keksii.

• leffa oli

lynchin uusin. t: ex-lynch fani

• ensi-iltaan

• MarkiisiDeFuckingÅmÅl

Blue Velvet ja Elefanttimies on hyviä myös

• Max T W

eivät aina avaudu ja kesti aikansa kun tajusin että ei ole tarkoituskaan. Parhaat ovat mielestäni Blue Velvet, Wild at heart, Elefanttimies, Straight story ja Mulholland d.

Dunea en ole edes nähnyt, Lost Highway ei mennyt minnekään ja Fire walk with me on jo todella huono. Oliko se edes Lynchin ohjaama, oli kai...

• Max T W

Eraserhead oli aikoinaan kovaa kulttikamaa ja voi sitä hienoa hetkeä, kun joskus anno domini -85 sen vihdoin sai käsiinsä, mutta nykyään en jaksaisi katsoa sekuntiakaan.

• MarkiisiDeFuckingÅmÅl

Eraserhead on yksi mentaalisesti RASKAIMMISTA leffoista mitä olen ikinä joutunut näkemään. Olin varmaan masentunut parisen viikkoa sen nähtyäni.

• Veteranfan
        MarkiisiDeFuckingÅmÅl kirjoitti:

Eraserhead on yksi mentaalisesti RASKAIMMISTA leffoista mitä olen ikinä joutunut näkemään. Olin varmaan masentunut parisen viikkoa sen nähtyäni.

Dune - Dyyni olisi kiva nähdä se ohjaajan 3-tuntinen versio, joka typistettiin Lynchin kauhuksi 2-tuntiin.
        Näin ainakin väitettiin Lynch on Lynch kirjassa,jostain syystä Dyynistä on tehty pöhkö TV-versio jossa on muutama lisätty kohtaus tuosta alkuperäisestä leffasta.Elokuva ei mielestäni ole niin huono kuin on annettu ymmärtää,ainakin selkeät henkilö hahmot ovat Lynchin ohjauksessa tuttua tavara-merkkiä.Dune leffahan vilisee tekijän luotto-näyttelijöitä.
        Lynchin elokuva Fire walk with me on vihdoin tulossa suomi-julkaisuna DVD:nä,ollaan odotettu sitä vesi-kielellä jo vuosia.

• kaksoishuiput
    • lynch-fani

Uudessa ensi viikolla ilmestyvässä Imagessa on 3-sivun uusi Lynch-haastattelu uuden leffan Inland Empire tiimoilta.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kevyet mullat. Ihan mestariohjaaja. Mullolland Drive, Blue Velvet ja tietysti Twin Peaks on omia suosikkejani häneltä.

• Anonyymi

Lynch oli suomalaissukuinen? Ilmankos oli niin pimeät jutut ja lennokas huumori. Jää elämään, rip.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1371
    2. 68
      1340
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1261
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1255
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      1009
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      886
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      881
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      801
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      696
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      666
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      638
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      622
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      596
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      577
    Aihe