David Lynch

Ceasar Augustus

Nyt on taas David Lynch muodissa kun Twin peaks näkyy telkasta. Itse pidän kovasti hänen leffoistaan kuten lost highway tai mulholland drive. Oikeastaan vain Dune oli huono mutta juuri mistään leffoista en sit lopulta ymmärrä mitään vaikka hyviä ovatkin:) Kuitenkin hän on erilainen ja kovan mielikuvituksen omaava miekkonen.

Asiasta kiinnostuneille täältä löytyy suomeksi hänestä jotain:

http://www.kookas.fi/articles/read/3336

15

1375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Wolf

      Mielestäni Lynch on paras elossa oleva ohjaaja ja Kubrickin jälkeen sitten se kaikkien aikojen toiseksi paras.

      • Elitistipaska

        Entäs Tarkovski, Bunuel, Fellini, Kurosawa, Bresson, Bergman?


    • Veteranfan

      Elokuva INLAND EMPIRE pitäisi tulla vasta syksyllä teattereihin,mutta luulenpa tuon leffan päätyvän suoraan videolle.Koska leffa-teatteri salit ovat Helsingissä melko vähissä,joten tilaa tuskin löytyisi marginaali-yleisölle suunnatulle elokuvalle.Tai sitten DVD-julkaisu tulee samaan aikaan teatteri-esityksen kanssa?

      • Kaaakkko

        Vaikka mielestäni Lynch on tämänhetken mielenkiintoisimpia jollei mielenkiintoisin ohjaaja, Inland Empire oli pikku pettymys. Siis kyllähän Inlandin ainakin kerran katsoo ja onhan se näitä Lynchin mysteerisempiä elokuvia, mutta hiukka huolestuttaa ettei Lynch tule vaan jatkossa sortumaan itsetarkoitukselliseen jippoiluun jossa pääasiana on katsojan sekoittaminen Lynchmäisillä Lynch-elementeillä. Oireellista on, että Lynch kuulemma kirjoitti kässäriä kuvausten aikana päivä kerrallaan - vaikka lopputulos näyttää kaikkien aikojen monimutkaisimmalta Lynch-elokuvalta, meikää kalvaa pieni epäilys että koko juttu oli lopultakin niin simppeli kuin mitä siitä heti arvelin. Vaan mitäpä tässä valittelemaan, onhan Inland Empire silti mielenkiintoisempi kuin 99% muusta elokuvatarjonnasta ja jään odottamaan mitä äijä seuraavaksi keksii.


      • leffa oli

        lynchin uusin. t: ex-lynch fani


      • ensi-iltaan

    • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

      Blue Velvet ja Elefanttimies on hyviä myös

    • Max T W

      eivät aina avaudu ja kesti aikansa kun tajusin että ei ole tarkoituskaan. Parhaat ovat mielestäni Blue Velvet, Wild at heart, Elefanttimies, Straight story ja Mulholland d.

      Dunea en ole edes nähnyt, Lost Highway ei mennyt minnekään ja Fire walk with me on jo todella huono. Oliko se edes Lynchin ohjaama, oli kai...

    • Max T W

      Eraserhead oli aikoinaan kovaa kulttikamaa ja voi sitä hienoa hetkeä, kun joskus anno domini -85 sen vihdoin sai käsiinsä, mutta nykyään en jaksaisi katsoa sekuntiakaan.

      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

        Eraserhead on yksi mentaalisesti RASKAIMMISTA leffoista mitä olen ikinä joutunut näkemään. Olin varmaan masentunut parisen viikkoa sen nähtyäni.


      • Veteranfan
        MarkiisiDeFuckingÅmÅl kirjoitti:

        Eraserhead on yksi mentaalisesti RASKAIMMISTA leffoista mitä olen ikinä joutunut näkemään. Olin varmaan masentunut parisen viikkoa sen nähtyäni.

        Dune - Dyyni olisi kiva nähdä se ohjaajan 3-tuntinen versio, joka typistettiin Lynchin kauhuksi 2-tuntiin.
        Näin ainakin väitettiin Lynch on Lynch kirjassa,jostain syystä Dyynistä on tehty pöhkö TV-versio jossa on muutama lisätty kohtaus tuosta alkuperäisestä leffasta.Elokuva ei mielestäni ole niin huono kuin on annettu ymmärtää,ainakin selkeät henkilö hahmot ovat Lynchin ohjauksessa tuttua tavara-merkkiä.Dune leffahan vilisee tekijän luotto-näyttelijöitä.
        Lynchin elokuva Fire walk with me on vihdoin tulossa suomi-julkaisuna DVD:nä,ollaan odotettu sitä vesi-kielellä jo vuosia.


    • kaksoishuiput
    • lynch-fani

      Uudessa ensi viikolla ilmestyvässä Imagessa on 3-sivun uusi Lynch-haastattelu uuden leffan Inland Empire tiimoilta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe