harvinaiset euro kolikot..?

simo

Voisko joku kertoa mitkä eurot ovat keräily kpl ja mikä on niiden noin arvo..50cent,1e,2e... ?
Kuviot takana ja vuosiluvut..?

76

48068

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolikko-
    • Harvinaiset eurokolikot

      Täältä löytyy lista harvinaisimmista:

      http://www.kolumbus.fi/mjk/eurot/

      Vatikaanin eurokolikoissa taitaa vieläpä lukea "Vaticano" eli helppo tunnistaa, näitä jos tulee vaihtorahana niin voi jo hymyillä! ;-)

      • MonteCarloRules

        Vaihtorahana tuli Monacossa kerran aito Monacon 2 euron kolikko, paljonko sillä on arvoa? Noissa hinnat vissiin nousee koko ajan eli ei ainakaan kannata myydä?


    • Migzey

      mistä löytäisi liettuan euron kolikon arvon?? sain sellaisen nimittäin tänään kaupasta ja ajattelin kysäistä kun en mistään löydä tietoa

      • ????

        Olet saanut liettualaisen euron kolikon??? Aika outoa kun Liettua ei ole edes eurossa mukana vielä! Eikä ainakaan ennen 2013 liity.

        Olet saanut väärennöksen joten arvo on 0 euroa.


      • löpö124578
        ???? kirjoitti:

        Olet saanut liettualaisen euron kolikon??? Aika outoa kun Liettua ei ole edes eurossa mukana vielä! Eikä ainakaan ennen 2013 liity.

        Olet saanut väärennöksen joten arvo on 0 euroa.

        Juuri tuollaisista kolikoistahan on tapana tulla keräilijöiden keskuudessa haluttua tavaraa ja sitä myötä tulee tod.näk. olemaan hyvissä hinnoissa.


      • sipusupi
        ???? kirjoitti:

        Olet saanut liettualaisen euron kolikon??? Aika outoa kun Liettua ei ole edes eurossa mukana vielä! Eikä ainakaan ennen 2013 liity.

        Olet saanut väärennöksen joten arvo on 0 euroa.

        Väärennöshän se vasta arvokas onkin


      • heh..arvoa ...
        sipusupi kirjoitti:

        Väärennöshän se vasta arvokas onkin

        väärennöksiä saa jatkuvasti ostaa, miten niissä arvoa on,

        eiks niitä saa tilata kiinasta 1000 kpl erissä,
        tai ostaa paikanpäältä kappaleittain.


      • pyramidi
        löpö124578 kirjoitti:

        Juuri tuollaisista kolikoistahan on tapana tulla keräilijöiden keskuudessa haluttua tavaraa ja sitä myötä tulee tod.näk. olemaan hyvissä hinnoissa.

        "Juuri tuollaisista kolikoistahan on tapana tulla keräilijöiden keskuudessa haluttua tavaraa"

        joo
        noitahan voi ostaa kirppikseltä niin kauan homma pyörii kun on innokkaita tyhjästä maksavia.


      • tkola
        ???? kirjoitti:

        Olet saanut liettualaisen euron kolikon??? Aika outoa kun Liettua ei ole edes eurossa mukana vielä! Eikä ainakaan ennen 2013 liity.

        Olet saanut väärennöksen joten arvo on 0 euroa.

        Vääsennös on väärennös. Sillä voi joskus keräilijällä olla parempi arvo kuin aidolla.


    • Virheiden kerääjä

      Onko kenellekään tullut vastaan lyöntivirheitä tai leikkausvirheitä?

      • jo 3-4 vuotta

        olen kuullut että harvinaisilla euroilla ei ole enää mitään todellista arvoa, koska niitä harvinaisia, lyöntivirheelisiä, yms painetaan kiinassa aivan riittävästi, kukaan maaliko ei erota aitoa ja kopiota.


      • huuko3
        jo 3-4 vuotta kirjoitti:

        olen kuullut että harvinaisilla euroilla ei ole enää mitään todellista arvoa, koska niitä harvinaisia, lyöntivirheelisiä, yms painetaan kiinassa aivan riittävästi, kukaan maaliko ei erota aitoa ja kopiota.

        väärennetäänhän taulujakin ja silti ostavat...ja kyllä oikean erottaa väärästä...toisakseen esim suomi 2004 menee heti kun laittaa huutonettiin myytäväksi...jos polttaa tupakkia nin 200 euroa katoaa savuna ilmaan kuukaudessa...et saa tuota 200 euroa menemään edes vuodessa kolikoiden keräämiseen...toisakseen toisilla on kaapit täynnä kenkiä...tai kosmetiikkatuotteita niin onko paha jos isäntä kerää muutaman kolikon..


      • Hämmästynyt

        Olen nähnyt 10 markan kolikon, joka on lyöntivirhe. Siinä on etupuoli takana ja takaosa etupuolella.


    • mulla on tommonen slovakialainen 2 euron kolikko, siinä on niinku vähän ristin tapanen kuvio mut siin on yhen poimun sijasta kaks poimua ja se on vuodelta 2009. mahtaako se olla arvokas?

    • randomi20

      mä säin kaupasta vaihtorahana tälläsen 20snt kolikon mis lukee eesti isolla ja siinä on jonkunlainen syvennys. onkohan viron maan rajat? onko väärennös vai aito ja kuinka arvokas?

    • tiusis

      mulla on vuoden 1999 ranskalainen euron kolikko. onkohan minkään arvoinen tietääkö kukaan?

      • Kolikkoa metsästän

        Ai sellanen puu sysyteemi =DD Mää tänään sain kans sellasen ja mietin iha samaa en saanu muuta selville ku et niitä on painettu jotain 300 milj. joten harvinainen ei ainakaa oo


    • Outo raha

      Mul on mailman tyhmin kolikko mitä kellään voi olla! se on niiku paksu risti jonka ylä puolella siin ristis on kiini pöllönpää.... ja sit sil ristillä on huosut... ja sen reunois lukee näin..( KYIIPOE) ja (KIBRIS) ja vuos luku on 2008 ja se on 1 euron kolikko...en usko et se ois väärennös koska sain sen kerran kassalta... onks se harvinainen vai väärennös...se ainakin on tosi jänskän näkönen... o.O

      • kolikoista kiinnostu

        mulla on samanlainen 2 euron kolikko ja mietin kans et onks harvinainen


      • 2008-2016

        Ei kannata ostaa sillä nimittäin se on Kyproksen kolikko ja haluttuu kamaa ps.sori kirjoitusvirheet


    • fg

      Sain tänään ihan samanlaisen pöllöpään

    • miikka474

      Mä oon saanu tämmösen saksassa missä on niinku Jeesus mikä on ristillä ja sillä on 2 jalkaa ja 2 kättä sit se kuva on niinku neliön sisällä sen sisä ja ulkopuolella on R kirjain mahtaako sillä olla mitään arvoa?

      • kolikoli

        se taitaa olla se da vinci- koodi tyyppi( ja sama kolikko mullaki)


    • hamsteri

      uusin mielenkiinto malta 2012 Majority Reprasentation "Y" hollannin rahapajalla tunnuksella Y....painettu vain 50.000 kpl.. toista laatua on painettu 440.000 vähän sekin keräiljämäärään nähden..

    • keräilyharrastaja

      Erikoiseurojen keräily taitaa olla Suomen yleisin harrastus, lieneeköhän näillä kolikoilla ikinä mitään 2e suurempaa arvoa, esim. paljon puhuttu risurahakin löytyy kokoelmastani. Tähän mennessä erikoiseuroja kertynyt 146 euron edestä, paljon on kylläkin samoja rahoja. Vanhon on vuodelta 2004, juurikin se ns. risuraha, vuodesta 2006 eteenpäin on joka vuodelta jotain, 2005 puuttuu kokonaan.
      Uusin raha on tuo Helene Schjerfbeck erikoisraha.

      Kaikki olen kerännyt kokoelmaani tavallisesta rahaliikenteestä.

      • keräilyharrastaja

        Unohdin sanoa että keräilen myös muitakin asioita, esim. autojen pienoismalleja, jo kolmesta mallista on tehty ostotarjous eräillä foorumeilla mutta en ole myynyt :)


      • piipari4

        itselläni on aikamoinen määrä 2euron kolikoita joita olen keräillyt,huvikseni ja olen sitä mieltä että saan niistä ainakin omani takaisin,olen työssäni tsekkaillut erilaisia 2euron kolikoita ja siitä tuli vaan innostus,huvi ja hyöty.pienestä purosta tulee iso joki.


      • Kolikko-

        Mulla oli se harvinainen kolikko joita on 10-20 kappaletta Suomessa mut sit Mummuni käyttisen tyyliin maidon ostamiseen vaikka siitä olisi saanut 100€-200€


      • RisuArvoitus

        2 euron risukolikkoa olen ihmetellyt, että miksi juuri sen arvo on kohonnut. Okei, sitä ei ole painettu kovin paljon, mutta ei ole monia muitakaan 2 euron erikoisrahoja.

        Aikoinaan noita risukolikkoja oli Suomessa liikkeellä paljon, itsekin sain sen monesti vaihtorahana.


      • pentele123

        ei juma jsokus pienen sain kaupast tommosen 1e kolikkona ja en teinnu arvoaXD


    • miksu1003

      minulla on 2e kolikko jossa takana on joutsen jossa näkyisi, että se lentäisi ja niiden arvo on 22,10e

    • No joku vaa

      Tänään sain vaihtorahaksi 50sentin kolikon, se on painettu 2002, kuvassa on selanen ruusun näkönen tasanen alusta jonka päällä on hevonen ja sen päällä ihminen. Reunoissa tähtiä.

      Mitään arvoa vai ihan peruskolikko :D?

    • nuristo

      Kyllä nämä tuntuu olevan tavallisia eri maiden eurokolikoita. Täälä Helsingissä päin niitä liikkuu enemmäm

    • cannacolor

      Itelläkin oli noita emukolikkoja muutama mutta eipä niitä yhdeltäkään keräilijältä puutu joten arvo on sen 2 e

    • Mulla on joutsen kolikko myös. Mutta kaikkeist eniten mua on askarruttanut se että kuinka arvokas mahtaa olla "Kaksnaamanen" kolikko? Samalla puolella missä on pärstät niin siin on pienellä präntillä painettu 1.10.1906 ja toises reunassa on 20FI06 vuosluku. Onkost harvinainenkin? Mul on niit kaksi.

      • m.v1

        mulla kans toi kaksnaamanen, liittyy naisten äänioikeuden 100 vuotisjuttuun, arvo n. 4.5e


    • italia

      No joku vaan: se sinun 50snt kolikko on italialainen. Ei ole hirveän harvinen.

    • ege10
    • pois 3

      mulla on 350kpl risurahoja ,ostakaa pois ne.

      • Risuja

        Mullakin risurahoja kaapissa pieni purkillinen... pitää vissiin myydä pois kun hyväkuntoisista näemmä vielä saa peräti 15-20 euroa kappaleelta:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10076520

        En vaan tajuu miks niistä maksetaan vieläki noin paljon kun ne ei oo mitenkään edes harvinaisia?? Onks niitä vielä kaikilla jemmassa kotona ja kun kaikki myy pois niin hinta tulee alas??


      • Pegu22

        Risurahoja tehty yhteensä miljoona kappaletta ja hinnat tulleet alas koko ajan, ei ne mitään harvinaisia ole. Itelläni on noita reilut parisataa mut varmaan myyn pois, ihan kiiltävistä saa nykyään vielä 10-15 euroa jos löytää kauppiaan joka näitä vielä ostelee.


    • pertti 9v

      moi oon pertti 9v onks tää mun kolikko erikoinen kun 2 euron takana on kaks kukkaa????? luulen et 50 euroo???

    • rahapula

      Missä voi myydä erikoisia rahoja? Löysin lompakosta 2009 vuoden belgialaisen emu-rahan ja haluaisin koittaa hieman tienata sillä. :)

    • komentoijja

      ota yheteytä skypessä semoseen nimiselle kuin Redi13
      ja toiseks 2kukaa kuvane eioo ees harvinainen niit painetaa vieläkin rahatehtais

      • komentoijja

        tai chim.laikku


      • Komentoija
        komentoijja kirjoitti:

        tai chim.laikku

        Ja kolmaneks niistä rahois esaaolla naarmun raarmua tai yksi naarmu lake hinnan puoleen


      • Komentoija
        komentoijja kirjoitti:

        tai chim.laikku

        Kolmaneksi eisaa olla naarmun naarmua tai laskee hinnan puoleen


    • KIINOSTUNUT D

      Paljos sais jos vatikaani raha löytyis? Vuodelt 2000.

    • apuu1

      Onko 1977 5 kroner norges konge olav v arvokas

    • jjjöjjjöfgkönhyff

      moi! mulla on luxemburgin 20 sentin kolikko vuodelta 2004 missä kuviona mies jonka vieressä lukee letzebuerg , belgian 5 sentin kolikko vuodelta 1999 missä kuviona mies jonka vieressä aika pienellä kruunu ja A, belgian 10 sentin kolikko vuodelta 2004 jossa on sama kuva kun toisessa belgian kolikossa ja kreikan 1€ kolikko vuodelta 2009 missä kuviona on pöllö. minkä arvoisia nämä kolikot ovat vai ovatko arvottomia?

    • Itse olen tienannut karatbars:illa jo jonkun aikaa,ja lopettanut päivä työn kokonaan.Se on erään lainen kullan säästö clubi.Ei tarvi itse sitoutua taloudellisesti mitenkään. Ota yhteyttä jos kiinnostaa! [email protected]

    • hullua-maksaa

      Kannatta muistaa, kolikkokeräykset ovat vähenevään suuntaan, on vaara että jää kokikot käteen.

      Aivan kuin Arabiakin, vaikka hinta on jossain hirveä, myyntiaika voi olla 3-10 vuotta, vain harva enää ostaa.

      • Keräily-kasvaa

        Euro on kuitenkin yksi maailman isoimmista ja käytetyimmistä valuutoista, aivan varmasti tulee keräilijöitä riittämään. Vaikka valuutta romahtaisi, niin keräilijöitä se ei hetkauta vaan pikemminkin päinvastoin.

        Yleisillä rahoilla ei ole keräilyarvoa, harvinaisten arvo sen sijaan nousee nousemistaan koska niitä on niin vähän verrattuna keräilijöihin.


    • VOIVITTUTEIDÄNJUTTUJA

      Mulla on usiampi eurokolikko. -Ovatkohan arvokkaitakin?

      • Perälauta_pitää

        Siitä hyviä nämä eurokolikot ovat, että ne ovat käypää rahaa. Siis arvoa on ainakin se, mikä on rahaan merkittykin.


    • lähesarvottomia

      Ainakaan Lahdrén Nordea ei käsittele kolikoita eikä seteleitä.

    • 65679

      Pierun saat euroistasi multa ihan heti.

    • sopot

      eurokolikot ovat kaikki keräilyarvoiset , joka maasta .
      Pitää olla unc ei sormenjälkia , muuten ne tummuu ja ei ole keräilyarvoa .
      www.sopot.fi

    • onnithekolikko

      Mulla on euron kolikko jossa on miehen kuva joka katsoo vasemmalle! Onko se arvokas

    • Petu37

      Itse myin pelissä käyttäjän ja sain kaksi juhla rahaa toinen oli 5 e arvoinen mutta voisiko joku lähettää linkin näihin euron juhlarahoihin

      • Eivaantajuu

        Mitä tarkoittaa että myit pelissä käyttäjän?


    • Onnhe

      Minkä arvonen on vuoden 1999 suomalainen euron kolikko

      • En_ole_

        "Minkä arvonen on vuoden 1999 suomalainen euron kolikko"
        Euron.


      • äyssi
        En_ole_ kirjoitti:

        "Minkä arvonen on vuoden 1999 suomalainen euron kolikko"
        Euron.

        20 centtiä


    • KeräilijäRepe

      Harvinaiset eurokolikot on harvinaisia nimensä mukaisesti, ei niitä kierrosta löydy. Keräilijät ovat jo ottaneet kokoelmiinsa ja kaikkein harvinaisimpia saa vaan ostamalla, eikä aina edes löydä helposti myynnistä.

    • äyssi

      oletko tyhmä vai mitä koska euro ei voi olla 50 centtiä

    • Jarge

      Suurimmalla osalla eurokolikoista ei ole sen kummempaa keräilyarvoa eli arvo on sama kuin nimellisarvo. Vain harvinaisemmista maksetaan enemmän.

    • 1euroset

      Mulla on 2kpl 1€ kolikoita, joissa on kuvana mies (ilmeisesti Italialainen kolikko) ja vuosiluku 2007. Kuitenkin kummankin kolikon kartasta puuttuu Norja. Onkohan ko. kolikoilla muuta arvoa kuin ns. 'nimellisarvo'? Sen tiiän, että jos vuoden 2006 2€ kolikossa on Norja siinä kartassa, se on arvokas.

    • KeräilijäArto

      Harvinaisimpia taitavat lyöntimäärien mukaan olla Monacon 2 euron kolikot, esim. 2015 erikoislyönti ja vuoden 2013 tavallinen kakkonen.

    • Anonyymi

      Sattumoisin sain kassalta 1€kolikon jossa on lyönti virhe selvä rengas etupuolella ja muutenkin oudon näköinen mistä voisin kysyä sen arvoa kun en löydä mistään?

      • Anonyymi

        Arvo on 1 e. Jos joku maksaa enemmän, niin ei se mitään muuta. Pitäisi olla joku kolmas henkilö, joka ostaisi tuon siltä toiselta henkilöltä. Jne...

        Erilaisia virheellisä kolikoita, seteleitä ja postimerkkejä alkaa olla maailmalla niin paljon, ettei niiden myyntiarvo voi pysyä kovin korkealla. "Tyhmiä" ostajia ei yksinkertaisesti riitä loputtomasti. Tarjolla on myös miljoonittain vain keräilykäyttöön suunniteltuja rahoja ja postimerkkejä. Kaikki koskemattomia ja virheettömiä. Tai pienessä osassa niitäkin voi tietysti olla ihan suunniteltuja tahallisia virheitä.

        Erilaiset välittäjät vievä aina välistä jotain, joten kannattaa hiukan ajatella miksi "keräilytoimintaa" kannattaa mainostaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe