grossglocknerin ympäri vaellus

kesällä2009

Hei,
Olen suunnitellut lähteväni reilun parin vuoden kuluttua kiertämään Itävallan korkeimman vuoren, Grossglocknerin, ympäri patikoiden. Minulla on tieto, että sen ympäri menisi ihan merkattu reitti, joka on suunniteltu kuljettavan noin viikossa. Kuka tietäisi tästä enemmän ja onko sivuja netissä mistä saisin suomeksi tietoa tästä (tai englanniksi)? Kuinka vaativa reitti on? Kaikki tieto kiinnostaa!

6

843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JMP-79

      että merkattu reitti löytyy , on sen verran suosittu turistipaikka kyllä .olen viime kesänä siellä huipulla käynyt. majoitusta löytyy vuoren eri puolilta, mutta varmaan teltalla pärjäilee. majatalo löytyy myöskin n. 3400 metristä. maisemat tietysti huikeat kuten vuorilla aina.myös siis alempana.

      • kesällä2009

        ...huomata, että joku vastasi:)
        Kiitos kovasti ja uskon, että reissusi on ollut unohtumaton. Toivon mukaan myös minun reissusta tulee sellainen. Yksin meinaan lähteä ja vähän naisihmisenä arveluttaa... Mutta, kokemuksiahan tässä olen lähdössä hakemaan. Hyviä retkiä sinulle!


      • JMP-79
        kesällä2009 kirjoitti:

        ...huomata, että joku vastasi:)
        Kiitos kovasti ja uskon, että reissusi on ollut unohtumaton. Toivon mukaan myös minun reissusta tulee sellainen. Yksin meinaan lähteä ja vähän naisihmisenä arveluttaa... Mutta, kokemuksiahan tässä olen lähdössä hakemaan. Hyviä retkiä sinulle!

        pääsemistä kannattaa vähän miettiä etukäteen , meillä oli vuokra-auto kolmeen pekkaan. siinä ei ole kovin lähellä mitään isoja kaupunkeja. Lienz taisi olla vähän isompi mutta se on vielä suht kaukana sieltä.


      • kesällä2009
        JMP-79 kirjoitti:

        pääsemistä kannattaa vähän miettiä etukäteen , meillä oli vuokra-auto kolmeen pekkaan. siinä ei ole kovin lähellä mitään isoja kaupunkeja. Lienz taisi olla vähän isompi mutta se on vielä suht kaukana sieltä.

        .."tukikohdakseni" alkuun ja loppuun Zell am Seen, koska se on ennestään tuttu paikka minulle ja sieltä pääsee kätevästi postbussilla reitin varrelle. Muitakin vinkkejä ja kokemuksia lukisin mielellään teidän reisuulta! Kiitos jälleen!


      • jmp-79
        kesällä2009 kirjoitti:

        .."tukikohdakseni" alkuun ja loppuun Zell am Seen, koska se on ennestään tuttu paikka minulle ja sieltä pääsee kätevästi postbussilla reitin varrelle. Muitakin vinkkejä ja kokemuksia lukisin mielellään teidän reisuulta! Kiitos jälleen!

        hyvältä suunnitelmalta. oletko miettinyt huipulla käymistä? yksin sinne ei tosin pidä lähteä, mutta se ei ole vaikea vuori kiivetä.mutta tosiaan varmaan saa vähintään yhtä hienon kokemuksen jo vuorialueella vaelluksesta. alueella on jonkin verran jäätikköalueita, en muista tarkkaan millä korkeuksilla, mutta niissä on railoja ja kesäaikaan varmaan riskit lisääntyy. yksin ei ole sitten paljonkaan tehtävissä jos sinne humpsahtaa. eli niille alueille menoa en suosittele. kyllähän multa löytyy kuviakin jos haluat sähköpostis antaa.


      • kesällä2009
        jmp-79 kirjoitti:

        hyvältä suunnitelmalta. oletko miettinyt huipulla käymistä? yksin sinne ei tosin pidä lähteä, mutta se ei ole vaikea vuori kiivetä.mutta tosiaan varmaan saa vähintään yhtä hienon kokemuksen jo vuorialueella vaelluksesta. alueella on jonkin verran jäätikköalueita, en muista tarkkaan millä korkeuksilla, mutta niissä on railoja ja kesäaikaan varmaan riskit lisääntyy. yksin ei ole sitten paljonkaan tehtävissä jos sinne humpsahtaa. eli niille alueille menoa en suosittele. kyllähän multa löytyy kuviakin jos haluat sähköpostis antaa.

        En ajatellut kiiveta vuorelle. Mulla ei ole kokemusta varsinaisesta vuorikiipeilystä ollenkaan. Lähden vain ihailemaan maisemia alhaalta käsin. Ei kai niitä railoja ole siellä alempana; olen käsittänyt niin, että siellä reitillä ei olisi jäätiköitä ollenkaan? Jos siellä on tuollaisia vaaran paikkoja niin vaihdan sitten kohdetta.
        Olisi kiva nähdä kuvia mutta mun sähköposteja en halua laittaa kaikkien näkyville joten antaa olla.
        Kiitos kovasti antamistasi tiedoista. Olen tosi ajoissa liikkeellä mutta yleensä mulla on näissä reissuissa suunnittelu melkein puoli asiaa:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      622
    Aihe