Olen jättänyt ruokavaliostani pois kaikki pastat, perunat, sokerin, riisin, karkit ym. Sipseistä ja limuista en ole edes pitänyt. Pullat myös pois ja kaiken valkoisen vehnäjauhon. Yritän syödä vähemmän kuin ennen ja kasviksia enemmän. Kaiken pitäisi siis olla kunnossa, mutta ei.. sairastan jotakin, ehkä juuri bediä..?
Sain pois painostani 4 kg, sitten alkoi taas ahmiminen: suklaata, suklaata!
Ruisleipää olen syönytkin pari palaa päivässä, mutta sitäkin alan toisinaan ahmia älyttömästi, en voi tälle mitään. Painoa on taas tullut takaisin jo 3 kg. Olen masentunut. Onko minulla bed?
Yritän laihtua
5
985
Vastaukset
- tarpeeksi???
Diagnoosia ei tällä voi kukaan sulle antaa, mutta tuli vain mieleeni tosta sun ruokavaliostasi, että syötkö tarpeeksi proteiineja. Jos jättää nopeat hiilihydraatit pois ja kuvittele syövänsä sitten terveellisesti kasviksia, voi tulla ihan hirmuinen nälkä (mikä on ihann ormaali reaktio ihmisellä). yritä korvata nopeat hiilihydraatit riittävällä määrällä proteiinia. Usein ihmiset syö laihduttaessaan liian vähän.
Vitamiinipuutosta voisit myös ehkäistä lisävitamiineilla, varmuuden vuoksi.
Ihan olis kiinnostava kuulla, oliko neuvoista apua sulle.- tyttö,tyttö
karkkihyllyjen ohi ostamatta suklaata ja mahdollisimman isoa levyä. Eilen taas kävi niin, vaikka luulin taas päässeeni eroon suklaariippuvuudestani.
Syön kyllä lihaa, kalaa (tonnikalaa ja seitä), kanaa, raejuustoa yms. Olen ehkä yrittänyt tulla toimeen liiankin vähällä ruoalla. Riippuvuus johonkin on vaikea "tauti"! - Lue viesti
tyttö,tyttö kirjoitti:
karkkihyllyjen ohi ostamatta suklaata ja mahdollisimman isoa levyä. Eilen taas kävi niin, vaikka luulin taas päässeeni eroon suklaariippuvuudestani.
Syön kyllä lihaa, kalaa (tonnikalaa ja seitä), kanaa, raejuustoa yms. Olen ehkä yrittänyt tulla toimeen liiankin vähällä ruoalla. Riippuvuus johonkin on vaikea "tauti"!lihavuuspalstalta, siellä joku kertoi miten oli päässyt suklaasta eroon. Ja se keino oli muistaakseni lesitiini.
- annie86
toi sun tekstisi. ite oon ollu kans laiharilla, paino pudonnut aika reippaastikin neljässä kuukaudessa (173cm 72kg-->62kg), ja oon nyt jo pari kertaa sortunut syömään ylen määrin karkkia tms. kerrallaan (en kuitenkaan sairaita määriä) oon siis periaatteessa jättänyt kokonaan vaalean viljan (oikeastaan melkein kaiken viljan), sokerin ja muut epäterveelliset ruuat pois, ja luulenkin ahmimisen johtuvan just ko. seikasta. (lisäksi annoskokonikin ovat olleet aika pieniä tän koko kyseisen laihdutusjakson ajan...) totesin tässä viikko sitten itselleni, et en enää rajoita syömisiäni liikaa, vaan syön silloin kun on nälkä (like I used to do, mutta terveellisemmin) ja paino on silti pysynyt samana. positiivista, suosittelen samaa sullekin. säännöllinen ruokailurytmi kehiin, liikuntaa, ja siinä se :) tsemppiä!
- vaihtoehto
Kärsin makeanhimosta vuosia. Mutta kaiken valkoisen sokerin ja valkoisen jauhon poisjättäminen auttoi. Kuitenkin vuosikaudet mun piti olla tarkkana, etten vahingossa tullut syöneeksi jotain makeaa, juoneeksi esim. limsaa tai syöneeksi marjajugurttia. Siitä saattoi käynnistyä uudestaan makeanhimo, jota oli tosi vaikea taltuttaa.
Makeaanhimoon terveellinen vaihtoehto on kuivatut hedelmät. Itselleni viikunat ovat olleet tosi tärkeitä vuosikausia, sitä ennen olivat aprikoosit ja taatelit. Niiden sokeri on hedelmäsokeria ja se on luonnollisessa muodossa, ei valkaistua. Siksi se imeytyy hitaasti vereen, eikä aiheuta nopeata verensokerin nousua, joka puolestaan aiheuttaisi sen, että haiman täytyy nopeasti erittää insulliinia verensokerin laskemiseksi. Ja kun verensokeri laskee nopeasti, se laukaisee makeanhimon...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman501693Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761375- 381263
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊891134Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1591027- 891006
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee198974Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?71884Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20881- 82851