Yritän laihtua

tyttö,tyttö

Olen jättänyt ruokavaliostani pois kaikki pastat, perunat, sokerin, riisin, karkit ym. Sipseistä ja limuista en ole edes pitänyt. Pullat myös pois ja kaiken valkoisen vehnäjauhon. Yritän syödä vähemmän kuin ennen ja kasviksia enemmän. Kaiken pitäisi siis olla kunnossa, mutta ei.. sairastan jotakin, ehkä juuri bediä..?
Sain pois painostani 4 kg, sitten alkoi taas ahmiminen: suklaata, suklaata!
Ruisleipää olen syönytkin pari palaa päivässä, mutta sitäkin alan toisinaan ahmia älyttömästi, en voi tälle mitään. Painoa on taas tullut takaisin jo 3 kg. Olen masentunut. Onko minulla bed?

5

1002

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarpeeksi???

Diagnoosia ei tällä voi kukaan sulle antaa, mutta tuli vain mieleeni tosta sun ruokavaliostasi, että syötkö tarpeeksi proteiineja. Jos jättää nopeat hiilihydraatit pois ja kuvittele syövänsä sitten terveellisesti kasviksia, voi tulla ihan hirmuinen nälkä (mikä on ihann ormaali reaktio ihmisellä). yritä korvata nopeat hiilihydraatit riittävällä määrällä proteiinia. Usein ihmiset syö laihduttaessaan liian vähän.

Vitamiinipuutosta voisit myös ehkäistä lisävitamiineilla, varmuuden vuoksi.

Ihan olis kiinnostava kuulla, oliko neuvoista apua sulle.

• tyttö,tyttö

karkkihyllyjen ohi ostamatta suklaata ja mahdollisimman isoa levyä. Eilen taas kävi niin, vaikka luulin taas päässeeni eroon suklaariippuvuudestani.
        Syön kyllä lihaa, kalaa (tonnikalaa ja seitä), kanaa, raejuustoa yms. Olen ehkä yrittänyt tulla toimeen liiankin vähällä ruoalla. Riippuvuus johonkin on vaikea "tauti"!

• Lue viesti
        tyttö,tyttö kirjoitti:

karkkihyllyjen ohi ostamatta suklaata ja mahdollisimman isoa levyä. Eilen taas kävi niin, vaikka luulin taas päässeeni eroon suklaariippuvuudestani.
        Syön kyllä lihaa, kalaa (tonnikalaa ja seitä), kanaa, raejuustoa yms. Olen ehkä yrittänyt tulla toimeen liiankin vähällä ruoalla. Riippuvuus johonkin on vaikea "tauti"!

lihavuuspalstalta, siellä joku kertoi miten oli päässyt suklaasta eroon. Ja se keino oli muistaakseni lesitiini.

• annie86

toi sun tekstisi. ite oon ollu kans laiharilla, paino pudonnut aika reippaastikin neljässä kuukaudessa (173cm 72kg-->62kg), ja oon nyt jo pari kertaa sortunut syömään ylen määrin karkkia tms. kerrallaan (en kuitenkaan sairaita määriä) oon siis periaatteessa jättänyt kokonaan vaalean viljan (oikeastaan melkein kaiken viljan), sokerin ja muut epäterveelliset ruuat pois, ja luulenkin ahmimisen johtuvan just ko. seikasta. (lisäksi annoskokonikin ovat olleet aika pieniä tän koko kyseisen laihdutusjakson ajan...) totesin tässä viikko sitten itselleni, et en enää rajoita syömisiäni liikaa, vaan syön silloin kun on nälkä (like I used to do, mutta terveellisemmin) ja paino on silti pysynyt samana. positiivista, suosittelen samaa sullekin. säännöllinen ruokailurytmi kehiin, liikuntaa, ja siinä se :) tsemppiä!

• vaihtoehto

Kärsin makeanhimosta vuosia. Mutta kaiken valkoisen sokerin ja valkoisen jauhon poisjättäminen auttoi. Kuitenkin vuosikaudet mun piti olla tarkkana, etten vahingossa tullut syöneeksi jotain makeaa, juoneeksi esim. limsaa tai syöneeksi marjajugurttia. Siitä saattoi käynnistyä uudestaan makeanhimo, jota oli tosi vaikea taltuttaa.

Makeaanhimoon terveellinen vaihtoehto on kuivatut hedelmät. Itselleni viikunat ovat olleet tosi tärkeitä vuosikausia, sitä ennen olivat aprikoosit ja taatelit. Niiden sokeri on hedelmäsokeria ja se on luonnollisessa muodossa, ei valkaistua. Siksi se imeytyy hitaasti vereen, eikä aiheuta nopeata verensokerin nousua, joka puolestaan aiheuttaisi sen, että haiman täytyy nopeasti erittää insulliinia verensokerin laskemiseksi. Ja kun verensokeri laskee nopeasti, se laukaisee makeanhimon...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2417
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      57
      1393
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1313
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      929
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      808
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      751
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      606
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      586
    Aihe