Yritän laihtua

tyttö,tyttö

Olen jättänyt ruokavaliostani pois kaikki pastat, perunat, sokerin, riisin, karkit ym. Sipseistä ja limuista en ole edes pitänyt. Pullat myös pois ja kaiken valkoisen vehnäjauhon. Yritän syödä vähemmän kuin ennen ja kasviksia enemmän. Kaiken pitäisi siis olla kunnossa, mutta ei.. sairastan jotakin, ehkä juuri bediä..?
Sain pois painostani 4 kg, sitten alkoi taas ahmiminen: suklaata, suklaata!
Ruisleipää olen syönytkin pari palaa päivässä, mutta sitäkin alan toisinaan ahmia älyttömästi, en voi tälle mitään. Painoa on taas tullut takaisin jo 3 kg. Olen masentunut. Onko minulla bed?

5

952

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarpeeksi???

Diagnoosia ei tällä voi kukaan sulle antaa, mutta tuli vain mieleeni tosta sun ruokavaliostasi, että syötkö tarpeeksi proteiineja. Jos jättää nopeat hiilihydraatit pois ja kuvittele syövänsä sitten terveellisesti kasviksia, voi tulla ihan hirmuinen nälkä (mikä on ihann ormaali reaktio ihmisellä). yritä korvata nopeat hiilihydraatit riittävällä määrällä proteiinia. Usein ihmiset syö laihduttaessaan liian vähän.

Vitamiinipuutosta voisit myös ehkäistä lisävitamiineilla, varmuuden vuoksi.

Ihan olis kiinnostava kuulla, oliko neuvoista apua sulle.

• tyttö,tyttö

karkkihyllyjen ohi ostamatta suklaata ja mahdollisimman isoa levyä. Eilen taas kävi niin, vaikka luulin taas päässeeni eroon suklaariippuvuudestani.
        Syön kyllä lihaa, kalaa (tonnikalaa ja seitä), kanaa, raejuustoa yms. Olen ehkä yrittänyt tulla toimeen liiankin vähällä ruoalla. Riippuvuus johonkin on vaikea "tauti"!

• Lue viesti
        tyttö,tyttö kirjoitti:

karkkihyllyjen ohi ostamatta suklaata ja mahdollisimman isoa levyä. Eilen taas kävi niin, vaikka luulin taas päässeeni eroon suklaariippuvuudestani.
        Syön kyllä lihaa, kalaa (tonnikalaa ja seitä), kanaa, raejuustoa yms. Olen ehkä yrittänyt tulla toimeen liiankin vähällä ruoalla. Riippuvuus johonkin on vaikea "tauti"!

lihavuuspalstalta, siellä joku kertoi miten oli päässyt suklaasta eroon. Ja se keino oli muistaakseni lesitiini.

• annie86

toi sun tekstisi. ite oon ollu kans laiharilla, paino pudonnut aika reippaastikin neljässä kuukaudessa (173cm 72kg-->62kg), ja oon nyt jo pari kertaa sortunut syömään ylen määrin karkkia tms. kerrallaan (en kuitenkaan sairaita määriä) oon siis periaatteessa jättänyt kokonaan vaalean viljan (oikeastaan melkein kaiken viljan), sokerin ja muut epäterveelliset ruuat pois, ja luulenkin ahmimisen johtuvan just ko. seikasta. (lisäksi annoskokonikin ovat olleet aika pieniä tän koko kyseisen laihdutusjakson ajan...) totesin tässä viikko sitten itselleni, et en enää rajoita syömisiäni liikaa, vaan syön silloin kun on nälkä (like I used to do, mutta terveellisemmin) ja paino on silti pysynyt samana. positiivista, suosittelen samaa sullekin. säännöllinen ruokailurytmi kehiin, liikuntaa, ja siinä se :) tsemppiä!

• vaihtoehto

Kärsin makeanhimosta vuosia. Mutta kaiken valkoisen sokerin ja valkoisen jauhon poisjättäminen auttoi. Kuitenkin vuosikaudet mun piti olla tarkkana, etten vahingossa tullut syöneeksi jotain makeaa, juoneeksi esim. limsaa tai syöneeksi marjajugurttia. Siitä saattoi käynnistyä uudestaan makeanhimo, jota oli tosi vaikea taltuttaa.

Makeaanhimoon terveellinen vaihtoehto on kuivatut hedelmät. Itselleni viikunat ovat olleet tosi tärkeitä vuosikausia, sitä ennen olivat aprikoosit ja taatelit. Niiden sokeri on hedelmäsokeria ja se on luonnollisessa muodossa, ei valkaistua. Siksi se imeytyy hitaasti vereen, eikä aiheuta nopeata verensokerin nousua, joka puolestaan aiheuttaisi sen, että haiman täytyy nopeasti erittää insulliinia verensokerin laskemiseksi. Ja kun verensokeri laskee nopeasti, se laukaisee makeanhimon...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 530
      8378
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3582
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1975
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      156
      1091
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      746
    6. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      702
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      28
      653
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      58
      633
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      607
    10. Yllätyspaljastuksia uudesta Maajussille morsian -kaudesta! Vappu Pimiä sometti, myös MTV3:lta infoa

No nyt on uusiakin tuulia Maajussille morsian -ohjelmassa. Kuka mahtaa olla tämä tuttu kasvo, joka jo toistamiseen lähte
      Maajussille morsian
      5
      579
    Aihe