Mikä on C4 HDI:n robottivaihteisto ?
robotti
41
14937
Vastaukset
- K.Ä.
Robottivaihteistolla tarkoitetaan mekaanista vaihteistoa, jota käytetään automaattisesti. Rekisteriotteessa voi lukea automaatti, mutta perinteisestä automaatista poiketen robottivaihteistossa on kytkin (ei kytkinpoljinta), eikä hydraulista momentinmuunninta.
Teknisesti robottivaihteisto toimii, kuten normaali käsivalintainen vaihteisto, mutta käsky siirrellä rattaita ei välitykään suoraan kepistä mekaanisesti. Kuljettajan liikuttaessa vaihdekeppiä, siirtyy sähköinen singnaali ns. vaihteistorobotille, joka hydraulipaineen avulla tekee saman, minkä ennen teki kuljettajan käsi eli siirtää rattaita mekaanisesti. Kuljettaja käskee robottia, robotti käskee vaihteistoa.
Miksi näin?
Vaihteen vaihtaminen näin voidaan tehdä vaivattomammaksi ja nopeammaksi. Robotti voi annostella samalla kaasua, antaa välikaasua, tehdä kaksoispoljennan ja estää järjettömän vaihteen valinnan.
Tämäntyyppinen vaihteisto on ollut jo pitkän aikaa käytössä kilpa-autoissa sekä rallissa että radalla. Siviiliautopuolella uranuurtaja taitaa olla Alfa Romeo Selespeed-vaihteistollaan.
Lähes kaikissa robottivaihteistoissa vaihdetta vaihdetaan liikuttamalla keppiä eteen ja taakse. Kaasun voi vaikka pitää pohjassa vaihdettaessa, robotti huolehtii oikeasta kaasun määrästä. Lisäksi lähes kaikissa robottivaihteissa on ohjauspyörässä napit tai vedettävät vivut ratin takana vaihteenvaihtoa varten. Ja lähes kaikkia robottivaihteita voi myös ajaa täysautomaattisesti. Manuaalisesti ajaenkin auto vaihtaa ylöspäim ennemmin kuin päästää moottorin ylikierroksille ja alaspäin ennemmin kuin antaa moottorin sammua.
Verrattaessa eri vaihteistotyyppejä toisiinsa:
Manuaali
edullinen
kestävä
kevyt
hyvä hyötysuhde
vaihtaa vain, kun kuljettaja haluaa
voi hinata käyntiin
- työläs
- joisssain autoissa epämääräinen vaihteensiirto
- joissain autoisssa äkkinäinen kytkin
- monissa autoissa pitkä kytkimen liike rajoittaa ajoasennon löytämistä.
Automaatti
mukava
vaihtaa pehmeästi
veto ei katkea
ryömintäominaisuus helpottaa mäkilähtöä ja ahtaaseen pysäköimistä (ainakin, kun siihen tottuu)
nykyisin oppivia vaihteistoja, jotka mukautuvat ajotapaan
- kallis
- painava
- yleensä hukkaa voimaa
- yleensä lisää kulutusta
- usein kallis korjata
- ei voi hinata käyntiin
- ei voi hinata pitkiä matkoja, ellei vetopyöriä nosteta ilmaan
- ei voi heittää vauhdissa vapaalle
- voi kiusallisesti vaihtaa omia aikojaan, vaikkei kuski haluaisikaan (perävaunun vedossa jatkuvaa vekslausta, ohituspaikkaa odotellessa vaihtaakin isompaa jne)
Robottivaihteisto
kevyt
edullisempi kuin automaatti
hyvä hyötysuhde
vaihtaa vain, kun kuljettaja haluaa
- kallimpi kuin manuaali
- ei voi hinata käyntiin
- ei voi heittää vauhdissa vapaalle
Robottivaihteisto jakaa mielipiteet. Toiset tykkäävät kuin hullu puurosta, toisten mielestä se on huonompi kuin perinteinen manuaali ja kolmansien mielestä huonompi kuin perinteinen automaatti.
Monet valittavat vaihtamisen viivettä ja vedon katkeamista sekä nykäisyä vaihdettaessa, mutta tosiasia on, että vedon katkeaminen kestää vähemmän aikaa kuin nopeakätisimmänkään manuaalivaihtajan manuaalivaihteistolla vaihtaessaan. Esim. Alfa Romeon Selespeed vaihtaa kolmoselta kakkoselle 0,2 sekunnissa ja tekee tässä ajassa kaksoispoljennan ja antaa välikaasua.
Citroenin BMP on puolestaan taloudellisuuden taitaja. Kulutus on satasella jopa pari desiä pienempi kuin manuaalivaihteisella, koska vaihtamistapahtuma on optimaalisempi.
Näissäkin vaihteistoissa on toki eroja. Eri valmistajien sovellutukset toimivat hieman erilailla. Yleensä kalliimmissa autoissa vähän nopeammin ja hienistuneemmin kuin halvemmissa (ei kai yllätys).
Yks tykkää äitistä ja toinen tyttärestä, mutta tämä vaihteistotyyppi tulee takuuvarmasti kasvattamaan suosiotaan todella rutkasti lähivuosina.- onni-ilona
Eiköhän se kulutuksen pieneneminen johdu 6. vaihteesta. Eli välityksistä. Manuaalissa 5 ja bmp:ssä 6.vaihdetta.
- sdafds fads
Kiitos hyvästä selvityksestä.
Mitä tapahtuu robottivaihteiston eri tiloissa (autom./man.) kun esim. kolmosella lähestytään punaisia liikennevaloja ja kuski nostaa jalan kaasulta? Onko vapaavaihde valittavissa? - citroen-for-ever
sdafds fads kirjoitti:
Kiitos hyvästä selvityksestä.
Mitä tapahtuu robottivaihteiston eri tiloissa (autom./man.) kun esim. kolmosella lähestytään punaisia liikennevaloja ja kuski nostaa jalan kaasulta? Onko vapaavaihde valittavissa?Ensimmäisiä "robottivaihteistoja" taisi olla Citroenin citroenmatic, jota ainakin CX:ssä käytettiin(mekaaninen laatikko hydraulisella käytöllä). BMP laatikko on mekaaninen automatisoitu vaihteisto jossa moottorin ohjausjärjästelmä optimoi vaihtamiset kevyellä kaasulla taloudellisuuden ja raskaalla jalalla suorituskyvyn mukaan.Nykymoottoreiden kanssa ei kannata rullata vapaalla sillä ne katkaiseva moottorijarrutuksissa polttoaineen syötön jolloin taitava kuljettaja säästää äkkiä n. 0,5-1,0l/100km. Itse olen C5 breakilla 136hp HDI kokeillut tälläistä haamu ajoa, maantiellä n. 500km matka ja nopeutena 80-100km/h minimi ohitukset kunnon ennakointi. Ei käytännössä muuta kuin moottorijarrutuksia. Voilá mitattu kulutus ko matkalla 4,7l/100km.
- risteyksiin
sdafds fads kirjoitti:
Kiitos hyvästä selvityksestä.
Mitä tapahtuu robottivaihteiston eri tiloissa (autom./man.) kun esim. kolmosella lähestytään punaisia liikennevaloja ja kuski nostaa jalan kaasulta? Onko vapaavaihde valittavissa?Sitikan robotti osaa moottorijarrutuksen. Ainakin hdi 1,6 katkaisee syötön moottorijarrutuksessa. Tähän perustuu osaltaan se pieni kulutus. Aivan turhaa siis tällöin haikailla vapaan perään.
Todellinen syy robotin pienempään kulutukseen on varmasti kuljettajien luontainen kuluttava ajotapa manuaalivaihteilla. Uskoisin jopa pystyväni vastaavalla manuaalilla ajamaan pienemmällä kulutuksella kuin robotilla. - 4312123
Eli jos citikka kuluttaisi 0,2 litraa vähemmän satasella saavutettaisiin sillä 100 000 ajaessa reilun 200 euron hyöty eli 3sadastonnis 700e. Paljonkos se robottivaihteisto maksoikaan? Veikkaan myös että sitä ei tarvi huoltaa niin paljon. Ainakaan niitä rattaita mutta ehkä sitä vaihtojärjestelmää joutuu sitten.
- 1.citroen Hdi
Onko Citroenilla olemassa manuaalivaihteistoa jossa on 6-vaihdetta? (eteenpäin)
- Kyllätojolla....
1.citroen Hdi kirjoitti:
Onko Citroenilla olemassa manuaalivaihteistoa jossa on 6-vaihdetta? (eteenpäin)
yleensä sitikka kulkee eteenpäin vain hinausauton lavalla!
- Ainakin
1.citroen Hdi kirjoitti:
Onko Citroenilla olemassa manuaalivaihteistoa jossa on 6-vaihdetta? (eteenpäin)
Citroën C-Crosserissa ja C5.ssa on
- Kummeliautokorjaamo
Ainakin kirjoitti:
Citroën C-Crosserissa ja C5.ssa on
Kumpi ensin sitikkassa: öljyt pihalla ja laatikko jumissa: mutta tuo laatikko ei lie psa valmistetta? kaikkea paskaa psa tekee mutta ei lie tuo robottivaihteisto: alihankkijat vaan on tehnyt sen sitikan "laatuun" sopivaksi: jos 110tkm kestää niin riittää se jo rapealle ranskikselle ja hyvinkin: on se kypsä jo muutenkin esim surullisen kuuluisa HDI josta hajoaa kaikki!!!, kyllä 4D4 tojon moottori on edelläkävijä: se toimii klopit ja kunnolla!
- kaveri.
Kummeliautokorjaamo kirjoitti:
Kumpi ensin sitikkassa: öljyt pihalla ja laatikko jumissa: mutta tuo laatikko ei lie psa valmistetta? kaikkea paskaa psa tekee mutta ei lie tuo robottivaihteisto: alihankkijat vaan on tehnyt sen sitikan "laatuun" sopivaksi: jos 110tkm kestää niin riittää se jo rapealle ranskikselle ja hyvinkin: on se kypsä jo muutenkin esim surullisen kuuluisa HDI josta hajoaa kaikki!!!, kyllä 4D4 tojon moottori on edelläkävijä: se toimii klopit ja kunnolla!
Tekstisi oikein taleban laatua. Uskossasi olet vahva ja muut kaikki väärässä.
- 1.citroen Hdi
1.citroen Hdi kirjoitti:
Onko Citroenilla olemassa manuaalivaihteistoa jossa on 6-vaihdetta? (eteenpäin)
Nettiautossa on myynnissä C4 2.0 HDi VTRS 136. Siinä mainitaan, että on 6-vaihteinen manuaali. Meinasin soitella sinne maanantaina ja kysellä kyseisestä autosta. Itseäni kiinnostaa perinteinen manuaalilaatiko. Onkohan tuossa VTRS paremmat penkit, kuin tavallisessa?
- hankalakorjata
kaveri. kirjoitti:
Tekstisi oikein taleban laatua. Uskossasi olet vahva ja muut kaikki väärässä.
olla: vaan valistusta: joku muukin hom... itsesi lisäksi voi uskoa näitä juttuja että sitikka toimii uutena yli 500km ilman suuria remontteja vaan eihän se toimi!!! mutta korjaamot kiittää vaikka ei moni korjaamo halua edes ottaa vastaan tuota "nerokasta" tekniikan pommia
- kymmenien vuosien
hankalakorjata kirjoitti:
olla: vaan valistusta: joku muukin hom... itsesi lisäksi voi uskoa näitä juttuja että sitikka toimii uutena yli 500km ilman suuria remontteja vaan eihän se toimi!!! mutta korjaamot kiittää vaikka ei moni korjaamo halua edes ottaa vastaan tuota "nerokasta" tekniikan pommia
kokemuksesta, että toimii.
Mikään tutkimuskaan ei muuten muuta väitä.
Todista puheesi "mies". Vai oletko pelkkä... puhuja? - Kummeli pojalla
Kummeliautokorjaamo kirjoitti:
Kumpi ensin sitikkassa: öljyt pihalla ja laatikko jumissa: mutta tuo laatikko ei lie psa valmistetta? kaikkea paskaa psa tekee mutta ei lie tuo robottivaihteisto: alihankkijat vaan on tehnyt sen sitikan "laatuun" sopivaksi: jos 110tkm kestää niin riittää se jo rapealle ranskikselle ja hyvinkin: on se kypsä jo muutenkin esim surullisen kuuluisa HDI josta hajoaa kaikki!!!, kyllä 4D4 tojon moottori on edelläkävijä: se toimii klopit ja kunnolla!
ollut ongelmia autonsa kanssa. http://keskustelu.suomi24.fi/node/8152617 Missäs automerkissä on tehtaan oma merkkilaatikko?
- Sittisperskele
kymmenien vuosien kirjoitti:
kokemuksesta, että toimii.
Mikään tutkimuskaan ei muuten muuta väitä.
Todista puheesi "mies". Vai oletko pelkkä... puhuja?1.8 C5 -06: lämmityslaite rikki kun takuu oli loppunut: 115tkm silloin mittarissa: 1500eur remontti, öljyt pihalle pakkasella vaikka vastukset huohotinputket eristetty, mittaristo tilttasi: merkkivaloja paloi runsaasti.., ja auto yks aamu "tontissa" ja kun käynnisti niin nosti ylimpään asentoon minne myös jäi... ei reagoinut asentovalitsimeen... ja pääsin eroon kun paloi lopulta.. oikosulku...: eihän sitikasta muuten eroon pääse että siitä joku maksaa: muuta kuin vakuutusyhtiö jonkun satasen ja sanoivat että jos sulla kunnon auto olisi ollut esim toyota niin sitten olisi korvattu niin kuin autosta kuuluu
- nämä olisivat
Kummeli pojalla kirjoitti:
ollut ongelmia autonsa kanssa. http://keskustelu.suomi24.fi/node/8152617 Missäs automerkissä on tehtaan oma merkkilaatikko?
niitä omia laatikoita?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8152617 - KuraaSitikalta
1.citroen Hdi kirjoitti:
Nettiautossa on myynnissä C4 2.0 HDi VTRS 136. Siinä mainitaan, että on 6-vaihteinen manuaali. Meinasin soitella sinne maanantaina ja kysellä kyseisestä autosta. Itseäni kiinnostaa perinteinen manuaalilaatiko. Onkohan tuossa VTRS paremmat penkit, kuin tavallisessa?
tai saat kunnon kaverin: joka vaatii remonttia koko ajan... ja jatkuvasti: auto ajamista varten ei jatkuvaa korjaamista? joskus voisi ajaakin, eli toyota avensis: ei ruostu kuin sitikka ja paljon parempi ajoltaan ja toimii kunnolla
- 1.Citroen Hdi
KuraaSitikalta kirjoitti:
tai saat kunnon kaverin: joka vaatii remonttia koko ajan... ja jatkuvasti: auto ajamista varten ei jatkuvaa korjaamista? joskus voisi ajaakin, eli toyota avensis: ei ruostu kuin sitikka ja paljon parempi ajoltaan ja toimii kunnolla
napurin D4D Corolla verso. Aina aamuisin hirvittää, kun ajaa kylmällä koneella ohitse. Mutta voihan se kolistella viellä pitkällekkin.
- 18+++
KuraaSitikalta kirjoitti:
tai saat kunnon kaverin: joka vaatii remonttia koko ajan... ja jatkuvasti: auto ajamista varten ei jatkuvaa korjaamista? joskus voisi ajaakin, eli toyota avensis: ei ruostu kuin sitikka ja paljon parempi ajoltaan ja toimii kunnolla
Tekstisäsi ei mennyt oikein mikään oikein:
Vaatii remonttia koko ajan. Ei vaadi. Huollossa Toyotaa harvemmin. (huoltoväli)
Ruostuu. Ei ruostu. Tutkitusti vähiten ruostuvampia automerkkejä jne.
Jos autoista kysyvä luottaa sinun kaltaistesi neuvoihin, niin metsään menee...
Ajoltaan parempi on makuasia, mutta voisin kehottaa ostamaan viimeisen Tuulilasin. Siellä kirjoitus Aven ajo-ominaisuuksista.. - monta totuutta
18+++ kirjoitti:
Tekstisäsi ei mennyt oikein mikään oikein:
Vaatii remonttia koko ajan. Ei vaadi. Huollossa Toyotaa harvemmin. (huoltoväli)
Ruostuu. Ei ruostu. Tutkitusti vähiten ruostuvampia automerkkejä jne.
Jos autoista kysyvä luottaa sinun kaltaistesi neuvoihin, niin metsään menee...
Ajoltaan parempi on makuasia, mutta voisin kehottaa ostamaan viimeisen Tuulilasin. Siellä kirjoitus Aven ajo-ominaisuuksista..tai sinun kannattaisi lukea TM 12/09 vertailu missä verrataan diesel farkkuja toyota avensis D-4DLinea Sol Wagon sijoittui kolmanneksi ja porukan HUONOIN oli citroen C5 Hdi 110 Bussiness Tourer.
Sitikasta mainittiin että mukavuus on viety äärimmilleen,mistä kärsivät ohjaus ja ajettavuus,eli se siitä huippu ajettavuudesta....ja huomioi se että testi on suoritettu samoissa olosuhteissa.
En väitä että avensis olisikaan luokkansa paras ajettavuudeltaan,mutta normaali ihmisen ajossa varmasti riittävän hyvä ,kuten myös ammatti testaajienkin mukaan,muissa ominaisuuksissa ave onkin sitten jo top 3:ssa ja joka omaa hyvän luotettavuuden ja jälleenmyynti arvon mikä ei sekään ole vähäpätöinen asia kuin rahamiehille,mutta ne ehkä ei sitten ajakaan toyotalla(ehkä lexuksella)sitikasta puhumattakaan. - sanoin.
monta totuutta kirjoitti:
tai sinun kannattaisi lukea TM 12/09 vertailu missä verrataan diesel farkkuja toyota avensis D-4DLinea Sol Wagon sijoittui kolmanneksi ja porukan HUONOIN oli citroen C5 Hdi 110 Bussiness Tourer.
Sitikasta mainittiin että mukavuus on viety äärimmilleen,mistä kärsivät ohjaus ja ajettavuus,eli se siitä huippu ajettavuudesta....ja huomioi se että testi on suoritettu samoissa olosuhteissa.
En väitä että avensis olisikaan luokkansa paras ajettavuudeltaan,mutta normaali ihmisen ajossa varmasti riittävän hyvä ,kuten myös ammatti testaajienkin mukaan,muissa ominaisuuksissa ave onkin sitten jo top 3:ssa ja joka omaa hyvän luotettavuuden ja jälleenmyynti arvon mikä ei sekään ole vähäpätöinen asia kuin rahamiehille,mutta ne ehkä ei sitten ajakaan toyotalla(ehkä lexuksella)sitikasta puhumattakaan.Uusin Tuulilasi sai kuitenkin Aven ajettavuuden ala-arvoiseksi. Itse pidän monia merkkejä ajaneena ja edelleen ajavana Citroenin ajettavuudesta. Citroenin ajettavuutta on kyllä monasti kehuttukin. Esim. Start-ohjelmassa.
- tarkista tietosi
"ei voi heittää vauhdissa vapaalle"
Päinvastoin ... voi milloin vaan vauhdista laittaa ns. tavallisen mehuautomaatin D: ltä vapaalle kunhan ei laita R:lle eli pakille auton liikkuessa silloin laatikko särkyy. - Huulilasista
sanoin. kirjoitti:
Uusin Tuulilasi sai kuitenkin Aven ajettavuuden ala-arvoiseksi. Itse pidän monia merkkejä ajaneena ja edelleen ajavana Citroenin ajettavuudesta. Citroenin ajettavuutta on kyllä monasti kehuttukin. Esim. Start-ohjelmassa.
se ave vaan testeissä on todettu paremmaksi kuin citroenn C5 ja olen toki lukenut uuden tuulilasin enkä siitä löytänyt että aven ajettavuus on ala-arvoinen-ja kannattais aveen kokeilla muutakin kuin kotimaisia talvirenkaita-siinä voi olla ratkaisu tähänkin ongelmaan.
- AndretheGIANNNT
Huulilasista kirjoitti:
se ave vaan testeissä on todettu paremmaksi kuin citroenn C5 ja olen toki lukenut uuden tuulilasin enkä siitä löytänyt että aven ajettavuus on ala-arvoinen-ja kannattais aveen kokeilla muutakin kuin kotimaisia talvirenkaita-siinä voi olla ratkaisu tähänkin ongelmaan.
mutta...pikkuisia matkoja kun 100km on jo liikaa sitikalle: varsinkin jos ei ole kokovartalo viimasuojaa, tojotalla kyllä ajelee vaikka mihin ne toimii: sitikka pässit: vaan kovia olette valehteleen sitikan toimivuudesta... joku kaltaisenne voipa uskoa että sitikalla pääsee 1000km ilman koneremonttia/laatikonvaihtoa ja sähkövikoja ei psa tuotteessa ole??? jos ei ole palanut
- Eikö markkinoida
Vokkeloitten ym dsg. Siitä puhutaan paljon enemmän ja ilmeisesti myydäänkin enemmän vaikka muistikuvani mukaan on kallimpi. Lisäksi aika paljon kuulee että niissä olisi ollut vikoja. Eli miksei sitikan robotteja juurikaan tunnu olevan kellään? Jos se on hyvä, niin mikä mättää? Vaikuttaako esim auton vetopainoihin ja miten veneen nosto liuskalta onnistuu kun ei ole momentin muunninta?
- 1. Citroen Hdi
Eikö markkinoida kirjoitti:
Vokkeloitten ym dsg. Siitä puhutaan paljon enemmän ja ilmeisesti myydäänkin enemmän vaikka muistikuvani mukaan on kallimpi. Lisäksi aika paljon kuulee että niissä olisi ollut vikoja. Eli miksei sitikan robotteja juurikaan tunnu olevan kellään? Jos se on hyvä, niin mikä mättää? Vaikuttaako esim auton vetopainoihin ja miten veneen nosto liuskalta onnistuu kun ei ole momentin muunninta?
On onneksi rehellinen manuaali. Mielestäni enemmistö on juuri näitä robotteja, joita itse vierastan. Itselläni ollut ikoinaan Xsara automaatti AL4 automaatilla, johon magneettiventtiilit piti vaihtaa 150 tkm kohdalla. Eli mielummin manuaali.
- C4
Eikö markkinoida kirjoitti:
Vokkeloitten ym dsg. Siitä puhutaan paljon enemmän ja ilmeisesti myydäänkin enemmän vaikka muistikuvani mukaan on kallimpi. Lisäksi aika paljon kuulee että niissä olisi ollut vikoja. Eli miksei sitikan robotteja juurikaan tunnu olevan kellään? Jos se on hyvä, niin mikä mättää? Vaikuttaako esim auton vetopainoihin ja miten veneen nosto liuskalta onnistuu kun ei ole momentin muunninta?
Tuota PMB.tä ei ole ollu käytössä kuin C4 hdi 1,6 ja picasson hdi 2,0 malleissa -07 alkaen. Kyllä noita ko. C4.sia on aika lailla myyty/myynnissä
- totesi Avesta
Huulilasista kirjoitti:
se ave vaan testeissä on todettu paremmaksi kuin citroenn C5 ja olen toki lukenut uuden tuulilasin enkä siitä löytänyt että aven ajettavuus on ala-arvoinen-ja kannattais aveen kokeilla muutakin kuin kotimaisia talvirenkaita-siinä voi olla ratkaisu tähänkin ongelmaan.
seuraavaa: Ave ei millään tahdo edetä suoraan, vaan vaeltelee hermostuneesti. Ajo tuntuu jo muutaman kymmenen kilometrin lenkillä melko puuduttavalta, pidemmistä reissuista puhumattakaan. Todella tunnoton ohjaus ei helpota tilannetta.
Tuulilasi 1/2011.
Tämä kertoo ohjauksen olevan ala-arvoinen. - eokl
totesi Avesta kirjoitti:
seuraavaa: Ave ei millään tahdo edetä suoraan, vaan vaeltelee hermostuneesti. Ajo tuntuu jo muutaman kymmenen kilometrin lenkillä melko puuduttavalta, pidemmistä reissuista puhumattakaan. Todella tunnoton ohjaus ei helpota tilannetta.
Tuulilasi 1/2011.
Tämä kertoo ohjauksen olevan ala-arvoinen.Avensista myydään valtavasti mutta C5 ei käy samaan aikaan kaupaksi. Ryytykää siinä sitikkaloverit. Eli ohjauksen huonous on marginaalinen asia tavallisille autonkäyttäjille. Itikan paska meressä eli ei mitään.
- menee hyvin
eokl kirjoitti:
Avensista myydään valtavasti mutta C5 ei käy samaan aikaan kaupaksi. Ryytykää siinä sitikkaloverit. Eli ohjauksen huonous on marginaalinen asia tavallisille autonkäyttäjille. Itikan paska meressä eli ei mitään.
kaupaksi, vaikka sinä katsot asioita omasta pienestä näkövinkkelistäsi.
On olemassa paljon maita, joissa C5 päihittää myynnissä AVEn. Suomi ei tosin niihin kuulu.
AVE on ollut valmistajalleen suuri pettymys, koska mennyt huonosti kaupaksi. - sitikan joskus omist
totesi Avesta kirjoitti:
seuraavaa: Ave ei millään tahdo edetä suoraan, vaan vaeltelee hermostuneesti. Ajo tuntuu jo muutaman kymmenen kilometrin lenkillä melko puuduttavalta, pidemmistä reissuista puhumattakaan. Todella tunnoton ohjaus ei helpota tilannetta.
Tuulilasi 1/2011.
Tämä kertoo ohjauksen olevan ala-arvoinen.kuiteskin avensis oli parempi kuin citroen(tm 12/09)...eli kuinka huono citroen olisikaan ollut samoissa olosuhteissa?
- normaalit kestotesti
sitikan joskus omist kirjoitti:
kuiteskin avensis oli parempi kuin citroen(tm 12/09)...eli kuinka huono citroen olisikaan ollut samoissa olosuhteissa?
olosuhteet...
Jos sinä oikeasti liputat AVEn puolesta, niin ole hyvä vain. Itse olen molempia autoja matkaa ajanut ja OMASTA mielestäni Citroen huomattavasti parempi. Minulla ratkaisee oma maku.
Oletko uutta C5:sta uskaltanut kokeilla? - sitruksesta mielipit
normaalit kestotesti kirjoitti:
olosuhteet...
Jos sinä oikeasti liputat AVEn puolesta, niin ole hyvä vain. Itse olen molempia autoja matkaa ajanut ja OMASTA mielestäni Citroen huomattavasti parempi. Minulla ratkaisee oma maku.
Oletko uutta C5:sta uskaltanut kokeilla?kyllä kokeillut uutta c5,ihan hyvän kyydin antoi,tosin ei lähellekkään entisajan sitikan kyytejä,se mikä rassasi minua niin tien(asfaltin) poikki saumat jysäyttävät enemmän kuin esim uudessa avessa(en muuten omista),muuten ihan ok.
No se miksi en ostanut sitikkaa johtui siitä että sen luotettavuus ei ole mielestäni sillä tasolla kuin se voisi olla(veljellä on c5 ja itselläni ollut sitikka) ja ennen kaikkea jälleenmyyntiarvo on suorastaan heikko esim. omistamaani passattiin verrattuna.
Jos sitikka tekisi sellaisen takuun että 3v välein vaihtava saisi saman hyvityksen kuin esim toyotalla ja volkkareilla niin voisin ihan hyvin harkitakin c5 ostoa,muotoilu kyllä miellyttää silmää - EmppuH
Kyllätojolla.... kirjoitti:
yleensä sitikka kulkee eteenpäin vain hinausauton lavalla!
Joo varmaankin jos sinä ajat ei merkillä väliä.
- Anonyymi
Ohjekirja: "Kun auto on paikallaan moottorin
käydessä, vaihteenvalitsin on
ehdottomasti siirrettävä vapaalle
asentoon N"
Tarkoittaako ohjekirjan lause että poiketen oikeasta automaatista pitää valoissa vaihteen valitsin siirtää asentoon N eli vapaa??
Voiko tasaisella jättää sähköseisontajarrun pois päältä kun M asentoon jättää auton eli 1 vaihde jää päälle?? Onko se sama kuin olisi manuaalivaihteisen ykkös pykälä päällä. Kun voisi välttää käsijarrun jäätymisen talvella?? - Anonyymi
onni-ilona kirjoitti:
Eiköhän se kulutuksen pieneneminen johdu 6. vaihteesta. Eli välityksistä. Manuaalissa 5 ja bmp:ssä 6.vaihdetta.
No kaupunkikulutus on myös pienempi ja siellä ei vitosta/kutosta tarvi.
Eli on se taloudellisempi myös muuten... - Anonyymi
Kummeliautokorjaamo kirjoitti:
Kumpi ensin sitikkassa: öljyt pihalla ja laatikko jumissa: mutta tuo laatikko ei lie psa valmistetta? kaikkea paskaa psa tekee mutta ei lie tuo robottivaihteisto: alihankkijat vaan on tehnyt sen sitikan "laatuun" sopivaksi: jos 110tkm kestää niin riittää se jo rapealle ranskikselle ja hyvinkin: on se kypsä jo muutenkin esim surullisen kuuluisa HDI josta hajoaa kaikki!!!, kyllä 4D4 tojon moottori on edelläkävijä: se toimii klopit ja kunnolla!
4D4, mikäs se on:D
- Anonyymi
2Kun auto on paikallaan moottorin
käydessä, vaihteenvalitsin on
ehdottomasti siirrettävä vapaalle
asentoon N" Tarkoittaako ohjekirjan lause että poiketen oikeasta automaatista pitää valoissa vaihteen valitsin siirtää asentoon N eli vapaa???- Anonyymi
Siis BMP vaihteesta eli ropottivaihteesta on kyse.
- Anonyymi
Jos vapaalle pitää vaihtaa automaatissa, niin jokin suunnittelu vika täytyy olla.
Automaatin idea on se ettei vaihde heppiä tarvitse liikuttaa muuta kuin eteen, taakse ja P parkki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818