Vihreää visvaa finneistä.

isot patit

Moi,

mulla on kyllä aika kovasti finnejä mm. selässä, kasvoissa ja takapuolessa, mutta nyt on ilmestynyt noin 1/2-vuoden aikana ensin toiseen, sen jälkeen toiseen nivuseen todella kipeä ja iso patti. Ensin luulin niitä imusolmukkeiksi, jotka ovat turvonneet, mutta pakkohan se oli puristaa ja otti niin pirun kipeetä. Kun niitä puristaa, tulee ensin aivan vähän sellasta vaaleen keltasta talia tms. yht´äkkiä puristaessa ne räjähtää ja sisältä tulee aivan hirveetä haisevaa vihreää visvaa ja sen jälkeen luonnollisesti verta. Tämän toimenpiteen jälkeen patti rauhoittuu ja häviää muutamassa päivässä. Noiden nivusten jälkeen tollanen samanlainen patti on tullut parikertaa pyllynvakoon, aivan selän tuntumaan ilmeisesti liiasta istumisesta ja takapuolen hikoamisesta johtuen. Taas sama homma ja tota ihme visvaa tullut. Nyt eilen tuli kainaloon, kainalokuopan alapuolelle samanlainen ja taas, ylläri tota samaa visvaa. Onko kellään muulla moisia tai edes tietoo, mitä toi ihmeen haiseva visva vois olla? Apua tarvitaan, noi on aivan hirveitä.

12

4672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rrr

      Kyllä on jo viisainta käydä lääkärissä. Saat varmaan antipiottikuurin.Turhaan kärsit

    • ihan selviä

      paiseita:)mätä se sieltä tursuaa..

    • huh.

      tuo kuulostaa pelottavalta!! Mulla oli kerran semmonen hirveän iso kipeä paise polvessa, niin kun kävin lääkärissa se puhdisti sitä ja antoi jotain antibioottivoidetta, jolla hoidin sitä ja siitä se lähti. Todella ikäviä tommoset :(

    • !!!

      Mulla oli kesällä samanlainen paise aivan takapuolen vaon yläosassa. Oli niin kipeä, etten voinut istua kunnolla ja housun hankasivat! Auts. Puristin sen ja sisältä tursusi juuri sellaista todella pahan hajuista "mönjää". Yök!! Se auttoi ja paise parani parissa päivässä. Aluksi pelkäsin pahinta, mutta enää sellaista ei ole ollut. Mikä lie oli...

      • paiseet on peräsin

        Itellä aivan samanlaista ongelmaa. Mistä tollanen voi johtua?
        Onko aivan normaalia?


      • ainakin
        paiseet on peräsin kirjoitti:

        Itellä aivan samanlaista ongelmaa. Mistä tollanen voi johtua?
        Onko aivan normaalia?

        jos ajelen karvoja alapäästä niin voi tulla karvatupentulehdus eli just sellanen valtavan kokoinen paise, finni, josta tulee pahanhajuista talia jos sen puristaa. Ja verta. Mutta ei se mun mielestä mitään vihreää ole... Olisko sullakin jostain syystä tulehtuneita karvatuppia? Kävisin kuitenkin rohkeasti lääkärillä näyttämässä, parempi katsoa kuin katua!


    • Itse sairastan

      Eli minulla alkoi aikuisiällä tulla pakaroihin, muutaman kerran rintoihin tosi isoja kipeitä finnejä. Voispa kuvata niitä paiseiksi. Itsestään tai puristaessa puhkesivat. Tossa muutama kuukausi sitten mulla tulehtui, turposi toinen kainalo. Sain ensiksi siihen antibioottia, auttoi hetkellisesti. Sitten se aukaistiin ja lisää antibioottia. Auttoi taas vähän aikaan ja koko ajan kainalossa tuntui kova muhkura. Sitten se taas tulehtui. Sain sitten vinkkiä mennä ihotautilääkärille. Kävin yksityisesti ja tämä lääkäri totesi minun sairastavan märkivää hikirauhastulehdusta. Olen nyt 1,5kk syönyt isotretinoin lääkitystä. Tällä hetkellä kainalon tilanne on suhteellisen hyvä. Kova muhkura siellä edelleen on, mutta pienempi mitä se on ollu koko aikana. Eli hakeudu ihmeessä lääkärille. Tässä alla on linkki jossa kerrotaan kyseessä olevasta sairaudesta tarkemmin.

      http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=hikirauhanen&p_artikkeli=dlk00702

      • pipsuliini

        minulla ollut ongelma nivusten kanssa nyt vuoden. Oon koittanu kaikkea. Plastiikkakirurgi leikkas toisen jo kerran. Söin joku 4 antibioottikuuria ja nyt vedän isotropiinia, aknelääkettä. Tilanne on vaan pahentunut. Huomenna taas menossa leikkaukseen. Tällä kertaa leikataan naamasta korvan vierestä. Ja diagnoosi on hikirauhastulehdus.

        Jos joku tietää jonkun hyvän parannuskeinon, niin kaikki ideat on tervetulleita.


    • Anonyymi

      Tiedän, että iha supervanha keskustelu, mutta ajattelin vain tulla kysymään, että itselläni on aina ollut hyvä iho. mutta viimeisen kuukauden aikana se on räjähtänyt käsiin. Finneja ei tule niinkään naamaan vaan jalkoihin. Ensin ne ovat kipeitä, turvonneita ja kutisevia paukamia jonkajälkeen niista muodostuu finni jos muodostuu. Tänäänkin puristin erään finnin nilkassani. Finni oli todella kipeä ja noin 2cm finnin ympäriltä oli turvonnut ja muuttunut hiukan kovaks. Kun puristin finnin (joka teki kipeää) sen sisältä tuli vihertävää nestettä. Puristamisen jälkeen siihen kihelmöi ja sattui. Finnin ympärys vieläkin punoittaa ja on kova ja aikaajoin sieltä tulee läpinäkyvää nestettä. Mahtaakohan kukaan tietää mikä homma meneillä.

      • Anonyymi

        Onko stressiä ollut? Paha stressi kai voi aiheuttaa aikuisiän aknen vartaloon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko stressiä ollut? Paha stressi kai voi aiheuttaa aikuisiän aknen vartaloon

        Ja ilmeisesti onteloakne voi ilmestyä yhtäkkiä aikuisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko stressiä ollut? Paha stressi kai voi aiheuttaa aikuisiän aknen vartaloon

        On ollut jo pidemmän aikaa. Olen myös kärsinyt muutamista paniikkikohtauksista ja ahdistuneisuudesta. Kiitos vastauksestasi:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5791
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2007
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1765
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe