Kysymyksiä

Olen nyt pari viikkoa napsinut tyroksiinia 0,05mg/pv. Aloin tässä miettiä, onkohan se vaikuttanut tyroksiinin tehoon kun olen ottanut sen samaan aikaan e-pillerin kanssa? Tänään otin pillerin varmuuden vuoksi hieman myöhemmin.

Miten kauan teillä on muuten kestänyt ennenkuin tyroksiini on alkanut vaikuttaa ja oireet kunnolla helpottaa? Epäilen että mulla on ollut vajis jo vuosia, ja nyt pari viikkoa lääkettä otettuani olo ei tunnu juurikaan paremmalta: ainoa selkeä parannus on sormien niveloireiden helpottuminen. Seuraava verikoe on vasta huhtikuussa (2kk jälkeen diagnoosista) ja mietin, voisiko sitä käyntiä aikaistaa? Onko kokemuksia?

Aloitan piakkoin uuden työn (olen ollut kuukausia työttömänä) ja pelottaa, miten jaksan kun annostus ei ole vielä kohdallaan. Viime kuukaudet on olleet rankkoja: jatkuva väsymys, vatsavaivat, lämpöilyäkin, unentarve kellon ympäri joka päivä, kuivat silmät yms.. Ja työni on asiakaspalvelua.. Millä tavalla te olette jaksaneet töissä kaiken sen väsymyksen keskellä?

Laittaisin teille arvoja kommentoitavaksi, mutta en tajunnut kysyä niitä lekurilta. TSH kuulemma hieman koholla, mitä se nyt sitten tarkoittaakaan. T4V:tä ei ilmeisesti otettu - täytyy vaatia sekin ensi kerralla. Käyn varmaan jatkossa sitten työterveydessä, niin saa toivon mukaan vähemmällä tappelulla T4V:nkin mitattua :)

Kiitos jos kommentoitte. Olen vielä vähän hukassa tämän uuden ominaisuuteni kanssa :)
3539
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

... ehdottomasti kunnon väli (ainakin 4 tuntia) tyroksiinin ja e-pillereiden välissä - estrogeeni huonontaa kilpparihormonien toimintaa.

Mulla alkoi helpottaa lähes heti - kkukauden päästä oli jo ihan eri meininki ja parin kk:n päästä yhä parempi (mutta sittemmin on tullut yhtä sun toista - ei oo aina niin helppo sairaus kuin lääkärit antaa ymmärtää...)

2 kk:n kontrolliväli on ihan hyvä - ei kannata otattaakaan kontrolleja kuin 6-8 vko:n päästä lääkityksen aloituksesta, että sen teho näkyy siitä puolesta kunnolla.

Mua on (yli 10 vuoden hoitamattomankin) vajiksen aikana auttanut reippailu ulkoilmassa - veri hapettuu ja menee jopa päähän asti :).

Äänestä

ei noin lyhyen ajan jälkeen vielä paljoakaan tunnu. Miulla tais mennä kuutisen viikkoa enneku olo alko selvästi parantua. Tuo 2 kk on ihan normaali väli kokeitten ja lääkityksen alotuksen välillä. Elimistöllä menee aikansa ennekuin "tajuaa" että hormoonia tulee suun kautta eikä aivolisäkkeen tarvitse niin paljon käskyttää kilpirauhasta. (TSH laskee kun otat thyroksiinia).

Lääkityksen kohilleen saamine saattaa kestää kuukausia toisilla jopa vuoden, että mitään ihmeparannusta ei kannata heti oottaa.

voisitko ottaa e-pillerin illalla? Muistaakseni on suositeltavaa kun on thyroxin-lääkitys. Myös vitamiinit yms. kannattaa ottaa aikaisintaan 4 h kuluttua thyroxiinista. Tiedät varmaan että lääke pitää ottaa tyhjään vatsaan ja sen jälkeen on oltava 1/2 h syömättä. Maitotuotteitakaan ei kannata syödä aamiaisella.

Käy kilpirauhasfoorumilla, sieltä löytyy paljon tietoa "alottelijoille".

Tsemppiä uuteen työhön, toivottavasti jaksat.

Äänestä

Hyvä ystävä

lue www.adressit.com/armour. Tämä luonnollinen kilpirauhashormoni Armour sis. kaikki kilpirauhasen 4 eri hormonia,Tyroxin (halpa, teollinen versio) vain yhden. Siksi ei kaikilla vaikuta läheskään riittävästi. Armouria voi tiedustella mm. Hgin antioksidanttiklinikalta, sillä vaatii vielä lääkäriltä erikoisluvan. Näin se lääketeollisuuden ylivalta toimii..

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Uusi vajis kirjoitti:

Olen nyt pari viikkoa napsinut tyroksiinia 0,05mg/pv. Aloin tässä miettiä, onkohan se vaikuttanut tyroksiinin tehoon kun olen ottanut sen samaan aikaan e-pillerin kanssa? Tänään otin pillerin varmuuden vuoksi hieman myöhemmin.

Miten kauan teillä on muuten kestänyt ennenkuin tyroksiini on alkanut vaikuttaa ja oireet kunnolla helpottaa? Epäilen että mulla on ollut vajis jo vuosia, ja nyt pari viikkoa lääkettä otettuani olo ei tunnu juurikaan paremmalta: ainoa selkeä parannus on sormien niveloireiden helpottuminen. Seuraava verikoe on vasta huhtikuussa (2kk jälkeen diagnoosista) ja mietin, voisiko sitä käyntiä aikaistaa? Onko kokemuksia?

Aloitan piakkoin uuden työn (olen ollut kuukausia työttömänä) ja pelottaa, miten jaksan kun annostus ei ole vielä kohdallaan. Viime kuukaudet on olleet rankkoja: jatkuva väsymys, vatsavaivat, lämpöilyäkin, unentarve kellon ympäri joka päivä, kuivat silmät yms.. Ja työni on asiakaspalvelua.. Millä tavalla te olette jaksaneet töissä kaiken sen väsymyksen keskellä?

Laittaisin teille arvoja kommentoitavaksi, mutta en tajunnut kysyä niitä lekurilta. TSH kuulemma hieman koholla, mitä se nyt sitten tarkoittaakaan. T4V:tä ei ilmeisesti otettu - täytyy vaatia sekin ensi kerralla. Käyn varmaan jatkossa sitten työterveydessä, niin saa toivon mukaan vähemmällä tappelulla T4V:nkin mitattua :)

Kiitos jos kommentoitte. Olen vielä vähän hukassa tämän uuden ominaisuuteni kanssa :)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu