"Sen" hygienia

apua tarvitseva mies

Eli tää on taas kerran kysymys naisille, joka ei koske naisten itsetyydytystä - mutta hei odottakaa, älkää menkö mihinkään! (Ehkä ois hyvä perustaa ihan oma palsta näille miesten kysymyksielle naisista...)

Anyway, täällä taiskin joskus olla aiemmin juttua tuosta naisten alapään pesemisestä. Ja luuloista, joita siihen liittyy. Kaikki ei tullu mulle kuitenkaan selväksi. Onko siis tosiaan niin, ettei pillua voi sisältäpäin pestä ollenkaan millään, ja että se aina aiheuttaa pahaa limakalvoille? Voiko siis vain ainoastaan "ulkosynnyttimiä" pestä saippualla tms.?

Vastatkaa naiset & tytöt hyvät miehelle "hädässä". On ruvennu alkuhuuman jälkeen menemään maku antaa suuseksiä nykyiselle naiselleni, kun "se" "tuoksuu" niin voimakkaasti... Enpä ole ennen seurustelusuhteissani moiseen törmännyt. Ja tämä nykyinen nainen siis on se, joka sanoo ettei pillua saa pestä sisältäpäin mitenkään.

Eli missä se vika nyt on...?!

15

9145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kamalaa

jos haju ja maku häiritsee seksiä. Pillua EI pestä sisältä, se on terveenä miedon hajuinen ja makuinen. Onkohan naisellasi emätintulehdus tai runsasta valkovuotoa. Peseekö hän varmasti ulkosynnyttimensä KUNNOLLA myös poimujen välit? niihin monesti jää jotain mömmöä joka on pahaa ja haisee pahalle, voi verrata samaan kuin jos esinahan välipoimut on pesemättä pitkään..
      Ota asia puheeksi joskus muulloin, kuin seksin aikana.. Mutta ota puheeksi..

• puhdas nainen

no totta ihmeessä "sen " voi huuhdella sisältäpäin. Ottaa vain alasuihkun käteensä ja samalla kun pesee ulkoiset paikat, huuhtelee myös sisältä. Kummallista, ettei naiset tätä tiedä.
      Nainen siis olen ja tehnyt ikäni näin, ilman että kukaan olisi koskaan neuvonut.

• sinunkin

lukea jostakin oikein opuksesta, naisen anatomiasta ja hygieniasta. Kumma että et ole onnistunut saamaan kunnon kohtutulehdusta tuosta "huuhtelustasi". Olisiko se vaan sinun OMA esileikkisi.. älä jaa yleistietona tällaisia juttuja ...

• mies 71

meillä tehty lähes 50 vuotta noin,ja peli on kuin teinitytöllä.
        ps. enkä puhu soopaa.

• Voi muttei kannata

Sillä jos on taipumusta saada hiivatulehdus niin takuuvarmasti saa sen hurjalla sisältäpäin pesulla.

Mulle gyne on neuvonnut hiivatulehduksista kärsittyäni pesun pelkällä vedellä. Silti en aina totellut ja ostin avexyd saippuaa apteeksista joka on miedosti hapan ja ehkäisee näin ollen hiivoja.

Mutta erääseen seikkaan sisältä pesu on hyväksi, siihen jos kortsu menee rikki eikä sitä sormin saa ulos. Tietty suihkusta pitää irroitta suihkuosa ja tehdä pelkällä letkulla pesu. Veden mukana tulee varmasti.

• Sama
        Voi muttei kannata kirjoitti:

Sillä jos on taipumusta saada hiivatulehdus niin takuuvarmasti saa sen hurjalla sisältäpäin pesulla.

Mulle gyne on neuvonnut hiivatulehduksista kärsittyäni pesun pelkällä vedellä. Silti en aina totellut ja ostin avexyd saippuaa apteeksista joka on miedosti hapan ja ehkäisee näin ollen hiivoja.

Mutta erääseen seikkaan sisältä pesu on hyväksi, siihen jos kortsu menee rikki eikä sitä sormin saa ulos. Tietty suihkusta pitää irroitta suihkuosa ja tehdä pelkällä letkulla pesu. Veden mukana tulee varmasti.

Jos ei asetu canesten, gynodaktarin kuurilla myös voidetta käyttäen kannattaa pyytää lääkäristä antibiottikuuri. Ja sperma tekee naisen alapäästä hiivalle otollisen kasvualustan eli yhdynnän jälkeen heti vesipesu tai korkeintaan tuota avexydiä pesuun.

• puhdas nainen
        mies 71 kirjoitti:

meillä tehty lähes 50 vuotta noin,ja peli on kuin teinitytöllä.
        ps. enkä puhu soopaa.

Aivan, eikö olekkin kummallista, etteivät sitä älyä. Ei minkaanlaisia hiivoja sun muita, koska paikat pidetään puhtaina. Ja molemmat on tyytyväisiä...

• puhdas nainen
        Voi muttei kannata kirjoitti:

ei tarvitse pestä " hurjasti", vedellä huuhtelu riittää. Ei myöskään tarvi irrottaa mitään suihkuosaa, sillä vesi huuhtelee paljon hellemmin suihkuosalla kuin, että hirveällä paineella pelkällä letkulla vettä päästäen.
        Apteekeissa on muuten ihan alapesuun tehtyjä, mietoja pesuaineita saatavissa. Esim Vivag-niminen.

• Tazmine

pestä sun suus saippualla tai muilla pesuaineilla ja zekkaa et mite suun limakalvot tykkää siitä käsittelystä.

Kyl pillun sisus on nii herkkä alue, et ei sinne mitää pesunesteitä tungeta, emmä ainakaa.

• Tia;0)

saa pestä sisältäpäin mitenkään!!

Pesu paremminkin aiheuttaa pahaa hajua, koska se muuttaa alapään bakteeristoa ja normaalia PH-arvoa. Seksiguruissa oli muuten juttu siitä, että alapäässä on alle 15 erityyppistä bakteeria, kun niitä suusta löytyy satoja. Mikään tehopesu ei todellakaan ole tarpeen, silloin kun alapäässä muut asiat ovat kohdallaan. Tietysti alapää pitää pestä, mutta ei sisältäpäin. Pesu aamuin illoin vedellä pitäisi kyllä riittää pitämään hajut poissa. Saippuan käyttöäkään ei kovasti voi suositella, koska ne eivät ole limakalvoille terveellisiä. Saippuoissa on jo usein pilaantumisprosesseja käynnissä, sekä bakteereja jo itsessäänkin. Ne on tarkoitettu terveelle iholle, mutta ei limakalvoille käytettäväksi.

Yksi asia vielä joka hajua aiheuttaa... ovat miehet itse!!! Sperma muuttaa myös naisen alapään bakteerikantaa ja PH-arvoa, ja haisee kyllä seuraavana päivänä nenään. Käsittääkseni miehet kuitenkin tajuavatkin tuon "oman hajunsa" jonka ovat aiheuttaneet.

Sinulle vielä sen verran, että olethan hienovarainen tällaisissa asioissa?! Kuulostaa siltä, että teillä väännetään kättä tästä asiasta. Tällaiset asiat ovat arkoja juttuja. Niitä ei tarvitse sivuttaa, mutta hienovarainen pitää pystyä olemaan. Sanasi satuttavat muuten tosi paljon. Seksuaalisuuteen liittyvät ongelmat ovat sellaisia, että niillä voi haavoittaa toista todella pahasti.

Jostain syystä naisesi alapään oma PH-arvo on häiriintynyt pahasti tai syynä voi olla hiivatulehduskin (jota muuten saadaan myös aikaan liialla veden kanssa lättäröinnillä ja saippualla). Jos kyse on tuosta PH-arvosta vaiva on hoidettava. Tv:ssä mainostetaan tähän tarkoitukseen esim. Lactal nimistä valmistetta. Hiivan voi myös hoitaa, mutta ensimmäisellä kerralla kannattaa käydä lääkärissä tilannearvion vuoksi.

Uusilla pareilla hajuhaittaa voi aiheuttaa se, että ollaan "allergisia" toisille. Toisen eritteet ovat "myrkkyä". Iho menee rikkeimille, eritteet alkavat haista ja kutisee... ilman että on kyse sukupuolitaudista tai hiivastakaan. Toisille vain käy sillä tavalla. Itse olin exälleni alkuun allerginen ja seksin jälkeen olo oli sellainen, kuin pillu olisi ollut piikkimatolla... ja tuoksu oli alkuun riesana myös. Onneksi siedätyshoito auttoi pian ja vaivastakin päästiin.

• Vedellä ei tule ongelmia

Ei sinne sisään mitään saippuoita kannata työntää, mutta kyllähän suukin pestään esim. suuvedellä, hampaat harjataan jne.

Pelkkä vesi pimppaan ei tee bakteereille mitään, kunhan huuhtoo liat pois. Itse pesen suihkulla suihkuttamalla kunnolla kaikki välit ja vedellä sormella vielä sisältäkin sen verran, että saa esim spermat pois. Ja aina ennen seksin harrastamista puhdistan myös sisältä turhat pillun "terveenä pitävät nesteet", jotta on raikas olo.
      Kyllähän miehenkin eritteet pitävät terskan ihon kunnossa MUTTA kyllä ne kannattaa silti ennen seksiä puhdistaa.
      Mulle ei ainakaan puhtaasta vedestä alapäähän ole ollut koskaan mitään haittoja, päinvastoin!

• sentään

Tottakai vehkeet voi ja pitää pestä päivittäin. Vedellä peseminen ei todellakaan turmele paikkoja. Kunnon vesi huuhtelu ei tee mitään tulehduksia. Kuvitelkaa jos miehetkään ei pesis esinahan alta, ois aina kuujuustoa tarjolla.
      Hei kamoon ootteko tosissanne noista vaginan pesuohjeista? Ei siis tarvi pestä sisältä? no huhhuh..

• mies 71

avuttomia joilta puuttuu MAALAISJÄRKI

• ...???

ei ole ihme jos vitut haisee

• mitä ohjeita:S
        ...??? kirjoitti:

ei ole ihme jos vitut haisee

Terve emätin ei haise! Ikinä ei ole hajuongelmia ollut (jos siis olen kerran tai kaksi päivässä pessyt ULKOsynnyttimet) vaikken ikinä ole vettä sinne tunkenut. Mistä tahansa olen aiheesta lukenut, ovat lääkärit yms. sanoneet, ettei emätintä pidä huuhdella, koska se altistaa tulehduksille. Emättimessä on oma bakteeritasapainonsa, joka saattaa ainakin herkemmillä naisilla häiriintyä huuhtelusta, joka vie hyvätkin pöpöt pois. Aloittajan naisella on luultavasti hiivaa tai muuta tulehdusta tai epänormaali ph-arvo. Eikä se parane vedellä lotraamalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5273
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4134
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3620
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3218
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      54
      1939
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1663
    Aihe