Wallas sea flame siis keraaminen liesi ei aina lähde käyntiin. Kokeilin viikonloppuna ja eipä auttanut vaikka ajoin sen aivan kuumaksi. Eli onko sinne muodostunut parafiinia ja uskaltaako laittaa säiliöön spriitä liottamaan parafiinin?
Wallas ei aina syty
8
4304
Vastaukset
- JoNo
Et mainitse onko lietesi valopetrooli tai diesel liesi, oletan sen kuitenkin olevan valopetrooli käyttöinen. Tarkista että akussa on riittävä lataus, jos OK, vaikuttaa siltä ettei liesi saa polttoainetta, tarkista nauksuuko pumppu, jos ei tarkista onko ylikuumenemissuoja lauennut ja paina tarvittaessa sisälle. Jos pumppu naksuu, nosta letkun pää tankista ja anna pumpun imeä hetki ilma, näin tarkistat kulkeeko polttoaine. Jos pumppu on pääsyt "kuivaksi" nosta tankki hieman lieden yläpuolelle ja kokeile imeekö nyt. Jos polttoaine ei kulje on imuputken suodatin tai pumppu tukossa. Poista imuputken suodatin ja tee edelliset kokeet uudelleen, jos ei ime irrota pumppu ja lähetä se Wallaksen huoltoon älä yritä huoltaa sitä itse (pieniä osia todella paljon). Tarkista vielä, ettei paluu letku ole tukossa ja että se pääsee tyhjenemään suoraan tankiin. Jos polttoaine kulkee, mutta liesi ei syty pura poltin, hanki polttimen huoltopakkaus ja vaihda osat sen ohjeen mukaan
- Fernao
Mulla oli Wallas Safe Flamessa sama "ongelma". 95% varmuudella akun lataus ei riitä käynnistykseen, koska valoptroolin sytyttävä hehkutulppa ei kuumene tarpeeksi. Hyvä konsti asian korjaamiseen on se, että kaynnistää moottorin siksi ajaksi kunnes liesi on varmasti syttynyt. Siitä saa myös hyvän jutun kiertämään satamaan.
"Hei, miks ihmeessä teillä on moottori käynnissä?"
"No, kun täytyy saada liesi kuumaksi."
Seurauksena hölmistynyt katse. - ELÄ HELEVETISSÄ
Fernao kirjoitti:
Mulla oli Wallas Safe Flamessa sama "ongelma". 95% varmuudella akun lataus ei riitä käynnistykseen, koska valoptroolin sytyttävä hehkutulppa ei kuumene tarpeeksi. Hyvä konsti asian korjaamiseen on se, että kaynnistää moottorin siksi ajaksi kunnes liesi on varmasti syttynyt. Siitä saa myös hyvän jutun kiertämään satamaan.
"Hei, miks ihmeessä teillä on moottori käynnissä?"
"No, kun täytyy saada liesi kuumaksi."
Seurauksena hölmistynyt katse.Sillä siinä piilee suuri viisaus.
Mitään näitä laitteita - merkistä viis - ei pitäisi koskaan käynnistää eikä käyttääkään alijännitteellä. Ei edes vaikka laitteen saa käyntiinkin.
Koskee erityisesti autoihin asennettuja
laitteita. Olipa liesi tai lämmitin. - Fernao
ELÄ HELEVETISSÄ kirjoitti:
Sillä siinä piilee suuri viisaus.
Mitään näitä laitteita - merkistä viis - ei pitäisi koskaan käynnistää eikä käyttääkään alijännitteellä. Ei edes vaikka laitteen saa käyntiinkin.
Koskee erityisesti autoihin asennettuja
laitteita. Olipa liesi tai lämmitin.Wallaksen ohjeessa varoitetaan laitteen suuresta virrankulutuksesta laitetta käynnistäessä. Virrankulutus käynnistäessä on 6 A ja käytössä 1 A. Sytytys vaatii korkean jännitteen, kun taas käyttö ei ole niin herkkää jännitteen laskulle.
Siihen en osaa ottaa kantaa, että kuinka tyhjä akku saa olla kun Wallasta käytetään.
- Sir BB
sulle sanottiin!!!!!!!
Eberi, ja kaikki murheet ohi.- tuntematon
En ole kuullutkaan, että Eberi tekee keraamisia liesiä.
- Arska
Olen pelleilyt Wallaksen kanssa 10 vuotta.
Petrooli pelillä jos polttoainetankin ja lämmittimen korkeusero on liian pieni esintyy kyseistä ongelmaa.
Toinen homma on ostaa korjaussarja jossa on hehkulanka, jotain tiivisteitä ja imeytshuopa sytytykseen. Huopa kovettuu ja silloin rupeaa juuri esintymään noita ongelmia. Joskus on hehkulanka vääristynyt ja tulee samaa ongelmaa.
Jos ei ole ihan tupelo niin sarja on helppo vaihtaa itse ja on halpa korjaus n.20 Erkkiä.- masa
Löytyihän se vika eli virtakatkaisijan yli jäi välillä resistanssia liikaa. Nyt vain kävi niin, että sain viallisen "uuden" kytkimen joka päästi nolla-asennossa virran läpi( mittasin yli 5ah jatkuvaa virtaa). Tästä seurasi kahden 132 ah;n akun täysi nollautuminen. Yritän niitä nyt virkistellä, mutta ottavat vain 2 ah virtaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265