S-Market Naantali

naantalilainen

Naantalin S-marketissa on otettu kovat arvot käyttöön henkilöstön suhteen. Meitä asiakkaita kauan palvelleita myyjiä koitetaan väkisin siirtää pois naantalista muihin marketteihin.
Eikä tietämäni mukaan asiasta edes neuvotella, vaan sanotaan että sinun on pakko mennä. Työmatka ja siihen käytetty aika muodostuisi kohtuuttoman pitkäksi. Tälläisiäkö on Tok-yhtymän arvot? Henkilöstön nöyryytystä, kyykytystä.
Vuosikausia kyseisessä kaupassa asioineena ja henkilökunnan hyvin tuntevana voin sanoa, että ilmapiirissä työpaikalla olen havainnut muutoksen huonompaan suuntaan. Vaikka edelleen ovat ystävällisiä, mutta näkyy päälle, että työpaikka voi huonosti. Joskus on ehkä parempi vaihtaa esimiestä, kun työtekijöitä ja se voi olla kaikkien etu.
Naantali on pieni kaupunki ja kaikki tälläiset asiat levivät nopeasti asukkaiden korviin.
Osaamme myös äänestää jaloillamme, jos meitä hyvin ja ystävällisesti palvelleita myyjiä aletaan törkeästi nöyryyttämään ja kyykyttämään.
Onko jollain tietoa, että onko tämä yleinen linja nyt Tok-yhtymässä.

19

10373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anneli 33

Moi

Empä tiedä mikä on vialla mutta aika usein myyjät ovat minusta epäystävällisiä ja töykeitä. Huippuna voisin mainita joku päivä sitten kun vanhempi naisasiakas pyysi kärrypolettia niin naamamutrussa myyjä tiuski eikö sinulla ole kolikkoa.. Sitten kauhealla vaivalla ja naamanilmeillä kaivoi poletin esille ja sanoi että se pitää palauttaa. Asiakas oli sentään ihan fiksusti pukeutunut vanhempi rouva joka tuskin huijausmielellä kauppaan oli astunut.

Itse joskus joutunut myös pyytämään polettia ja se on kyllä vaikea sieltä kaivaa / saada. Pistäkää sen päähän kakkosnelosen pätkä niin kukaan ei ryöstä arvokasta polettianne.

Valitettavasti sanon minun mielipiteenäni että kaupassa on mukavia myyjiä mutta kunnollinen tuuletus siellä kyllä tekee terää...
      Anneli

• Arroios

Vakituisena asiakkaana ei minulla ole aihetta valittaa Naantalin S-marketista, vaikkei kaikki tietenkään ole aina ihan kohdallaan - mutta missäpä kaupassa olisi? Tavaraa on usein niukasti, mutta tilat pienet vielä vähän aikaa, koska suurempi kauppa avataan jo ensi kuussa. Henkilökunta on ystävällistä, ja erityisen kiitoksen annan parille nuorelle miehelle, jotka ovat siellä olleet töissä. Toista ei ole näkynyt pariin vuoteen ja toinenkin on hävinnyt, mutta juuri sellaisia ihmisiä toimiva kauppa kaipaa.

• itsekin ihmetellyt

Olen huomannut samaisen poletti ongelman.Niimpä kysyin myyjältä asiasta ja niiden saamisen vaikeudesta.Minulle vastattiin ystävälliseen sävyyn( kyseisessä naantalin s-marketissa) että niitä ei ikäväkyllä ole enään tilattu koska niidenkin hinta (uskomatonta mutta totta) on kuulemma aika korkealla. Ja jos totta puhutaan niin jokainen meistä voi varmasti tunnustaa että niitä meidän melkein jokaisen kodista löytyy varmasti väh. se yksi. Emme ole vaan arvoa ymmärtäneet ja ehkäpä niitä jopa hävittäneet tms..
        Siinä teille nyt vastaus ainakin kyseiseen poletti ongelmaan. Ja aina olen hyvää,hymyilevää ja reipasta palvelua myymälässä saanut. Täytyy muistaa myös itse käyttäytyä inhimillisesti ja kohteliaasti niin eiköhän käytös ole takasinpäin samaa. Ihmisiähän ne myyjätkin vain ovat!!!

• ...selitä

Matka-aika on todellakin siedettävä, muut käyvät huomattavasti pidemmällä töissä...ja saat myös verohelpotusta. Tokista työnantajana minulla ei ole tietoa/kommentoitavaa...Aika paljon ihmisiä kengitään pihalle yrotyksistä, joten ole iloinen että pääset lähtemään joka aamu "pitkälle" työmatkalle...

• kaupansetä

Olen havainnut samanlaista myös parissa muussa TOK:n myymälässä...
        Useita vuosia kaupan alalla töitä tehneenä päätin vaihtaa alaa jokin aika sitten, kun kyllästyin TOK:n toimintaan...
        Henkilökuntaa kohdellaan kuin ei mitään, ja silti tehot täytyy olla parhaat mahdolliset... missä vika?

• Mussuta

Ensimmäiseksi mieti mitä olet kirjoittanut kirjoitat ihan niinkun sinnulla olisi:
      -kaksi persoonaa
      - jotain nykyistä päälikköä vastaan.
      Olen käynnyt useat kerrat kyseisessä kaupassa ja olen huomannut, että:
      -lavoja keskellä käytävää
      -on ollu jakkikin pari kertaa keskellä käytävää, mutta en ole nähny missää myyjää? Osa myyjistä on erittäin törkeä. Nytten kuin päälikkö on vaihtunut niin kauppa on tullut selkeämmäksi, siistimmäksi ja muutenkin viihtyisämmäksi asioida. Vaikka päälikkö on lyhyt entiseen verrattuna niin hän tekee työnsä hyvin ja on ystävällinen, kiitos siitä.

• pauli

Olen huomannut saman asian. Naantali S-marketin palvelu on surkeaa. Onneksi keskustaan aukeaa pian se uusi k-supermarket. Supermarketeissa on perinteisesti palvelu huomattavasti tasokkaampaa.

• Toivonko turhaan

K-Supermarket ja mihin??

• ...

Siis kertokaapa mulle et onko se vika päälikössä vai missä? mun mielest päälikkö on tosi mukava ja muutenki ja mun mielestä osa henkilökunnasta vaan juttelee asiakkaiden kanssa täällä uudessakin kaupassa! mieti kuule nim. naantalinlainen sitä et kui raskast toi päälikön homma on osaisiks ite paremmin???? oon itekki ollu päälikkönä ja se ei oo mitää herkullista homaaa sun pitää olla valmiina 24/7 lähtemään töihin! voisit miettii vähän tämmösii asioita et oisko sussa jotain vikaa ennen ku haukut muit. muistan viel kouluajoilta et sanonnan jost sunki pitäis ottaa opikses " Mieti kaks kertaa ennen ku sanot tai teet mitää" ja ooks sä miettiny kaks kertaa? ei silt vaikuta olenkaan. ottaa vaan päähän tämmöset paskantärkeet ihmiset jotka ei ajattele muita mut hei jos se sa nii paljon haittaa ni ota loparit ja sit sun ei tarvi olla enää missää tekemisis koko s-ketjussa! taitaa olla tullu katuma jo pääl ku et oo kirjottanu tänne mitää!

• ---------------------

Vai ystävällisiä myyjiä Naantalin S-marketissa? Ilkeämpiä saa hakea, siis hakemalla hakea. Nuoria kyttäävät eivätkä ketään katso päin, puhumattakaan ystävällisestä äänensävystä. Pois joutavat koko joukko muutamaa ystävällistä kasvoa lukuunottamatta. Pahin se on se ylimeikattu tumma rouva. Huh huh, yritän viimeiseen asti välttää kyseistä putiikkia.

• heheh

...sekö tumma rouva, jonka ripset ovat niin maskaraiset, että ne pystyy sormin laskemaan? Marttyyriina Myrtselssön.

• Tiitu

Juuri puhuttiin kotona, että eikö ne samat happamat myyjät voisi vaihtaa samalla kun kerran liikehuoneistokin tajuttiin vaihtaa parempaan. Samoja naamoja ollaan katseltu pikkulikasta asti ja aina on myyjät olleet s-marketissa "maailman happamimpia"...

Siis hymyä huuleen. Kaupassahan ollaan asiakkaita, eikä henkilökuntaa varten.

• vakituinen asiakas

...samoja naamoja enää siellä ole mitä oli esim. 5 vuotta takaperin, joten vaihtuvuutta löytyy henkilökunnassakin. Eikä siellä meidän mielestä nyt niin happamia olla oltu.

• miettikää

Valitettavasti päälikkö ei voi antaa työntekijälle potkuja ilman pätevää syytä kesken sopimuskauden (kirjallinen valitus, alkoholin vaikutuksen alaisena töissä tms.). Ihmisenä teidän kaikkien pitäisi ymmärtää että päälikkö ei voi tietää mitä "pommeja" työntekijöiksi saa (ensivaikutelma hyvä, työntekijänä pommi).

"Meitä asiakkaita kauan palvelleita myyjiä koitetaan väkisin siirtää pois naantalista muihin marketteihin"
        Tähän voisin sanoa että vaihtelu virkistää myös työntekijöitä (työilmapiiri paraantuu jos häiriö tekijät otetaan pois) ja samalla myös asiakkaita (nuori energia saa iloa ja ahkeruutta myös vanhoihin). Ja kyllä tämä on TOK liikkeissä aika yleinen käytäntö.

Ja ihan muuten vain asiakkaat voisivat olla iloisempia myyjiäkin kohtaa eikä vain tiuskia sekä olla sen näköisiä että myyjät saavat pelätä että saavat nyrkistä silmään.

• Mieluiten muuhun

sitä vanhaa osuuskauppahenkeä, että hymyillä ei saa ja sitä on vähän näytettävä, että ollaan parempia kuin rupuset asiakkaat. Ei olla missä tähänsa kaupassa töissä vaan ollaan ihan osuuskaupassa. Hah!

• KKK-Lidhl
        Mieluiten muuhun kirjoitti:

sitä vanhaa osuuskauppahenkeä, että hymyillä ei saa ja sitä on vähän näytettävä, että ollaan parempia kuin rupuset asiakkaat. Ei olla missä tähänsa kaupassa töissä vaan ollaan ihan osuuskaupassa. Hah!

S-markettiin niin näette,että kaikki ne on paskoja ja kun ei ole kauppiasvetoisia niin tässä tulos...

• Parein päivä?
        KKK-Lidhl kirjoitti:

S-markettiin niin näette,että kaikki ne on paskoja ja kun ei ole kauppiasvetoisia niin tässä tulos...

Mikä on ongelma kun täytyy narista jostain kauppojen henkilökunnasta. Jos ei naamat miellytä niin tarviiko sinne tunkea. Suomi on täynnä marketteja ja kuppoja vaikka joka päivä vuoden ajan kävisi eri kaupassa. Itse saan aina hyvää palvelua mutta huom! käyttäydyn myös itse kunnioittavasti ihmisiä kohtaan heidän työpaikoillaan.
        Sitä vaan tuntuu, että on maailmassa sellaisia ihmisryhmiä jotka käyvät vitisemässä niin kaupoissa kuin terveyskeskuksissakin jonnin joutavia valtuksiaan kuitenkaan huomioimatta mitenkään sitä, että asiat parantuvat kun se naama ,joka sieltä peilistä katsoo, muttaa asennettaan.
        Ei se ole kaupan vika jos asiakkaalla on huono päivä ja köyhyys katkeroittaa.

• inhimillinen asiakas
        Parein päivä? kirjoitti:

Mikä on ongelma kun täytyy narista jostain kauppojen henkilökunnasta. Jos ei naamat miellytä niin tarviiko sinne tunkea. Suomi on täynnä marketteja ja kuppoja vaikka joka päivä vuoden ajan kävisi eri kaupassa. Itse saan aina hyvää palvelua mutta huom! käyttäydyn myös itse kunnioittavasti ihmisiä kohtaan heidän työpaikoillaan.
        Sitä vaan tuntuu, että on maailmassa sellaisia ihmisryhmiä jotka käyvät vitisemässä niin kaupoissa kuin terveyskeskuksissakin jonnin joutavia valtuksiaan kuitenkaan huomioimatta mitenkään sitä, että asiat parantuvat kun se naama ,joka sieltä peilistä katsoo, muttaa asennettaan.
        Ei se ole kaupan vika jos asiakkaalla on huono päivä ja köyhyys katkeroittaa.

harvinaisen asiallinen ja täyttä totta (edellinen viesti ketjussa) Joskus olen vierestä seurannut, kuinka asiakas valittaa jostain täysin käsittämättömästä asiasta myyjälle. Kiukuttelee kuin pikkulapsi ja luulee olevansa jokin kuningas, kun saav valittaa kaupan myyjälle. Jos ainut paikka päteä elämässä on kaupan kassalle valittaminen, niin säälin teitä.

• Kauppa kuin kauppa

Asiakkaat valittavat kaupassa mitä ihmeellisimmistä asioista myyjille, jotka eivät välttämättä mitään voi tehdä asian eteen, vaikka haluaisivat parhaansa mukaan. He purkavat tällä tavoin mm. pahaa oloaan.

"Se on kuulkaas sitä vanhaa osuuskauppahenkeä, että hymyillä ei saa ja sitä on vähän näytettävä, että ollaan parempia kuin rupuset asiakkaat. Ei olla missä tähänsa kaupassa töissä vaan ollaan ihan osuuskaupassa. Hah!"

Joku vanha tantta täällä kehtasi huudella, että myyjät ovat jotenkin ylimielisiä, koska ovat Osuuskaupassa töissä... No justiinsa. Huutelija ei ainakaan itse tuon kommentin perusteella tuo fiksuuttaan esiin. Ihan kuin myyjät kuvittelisivat niillä palkoilla olevansa jotenkin parempia kuin muut. Mene itse tekemään jollain kahdeksalla eurolla töitä per tunti ja tule kertomaan tuntuuko, että olet muita parempi ihminen.

Itse ainakin olen saanut hyvää palvelua niin K-kaupoissa ja S-kaupoissakin, mutta tulen jatkossakin käymään Prismoissa ja S-marketeissa niiden läheisen sijainnin vuoksi.

Muistakaa ihmiset, että metsä vastaa kun sine huutaa. Jos teillä on huono päivä ja tuotte sen selvästi esiin kaupassa niin siinä voi jonkun muunkin kärsivällisyys herpaantua kuin sinun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      3098
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1157
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1045
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      32
      997
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      868
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      847
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      822
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      791
    Aihe