MIKÄ ON SONATAN LAATU?

Tietoa kaipaava

Harkitsen uuden 2 litran diisseli Sonatan ostoa ja kysympä teiltä käyttäjät, että minkälainen on Sonatan tekninen laatu ja miten pellit kestää Suomen kelejä?

Tiedän että autolle annetaan 5 vuoden takuu, mutta en siltikään osta autoa jonka kanssa saa jatkuvasti olla pajalla vaikka takuu kuinka korvaisi. Eli minkälaisia kokemuksia käytössä? ja onko järkevää maksaa 4000 euroa paremmasta varustelusta? Itse mietin vaihtoehtona sitä, että ottais ns. "karvalakki" varustuksen ja sen lisäksi 1000 eruolla ESP:in mukaan. 4000 euroa on kuitenkin aika iso summa varusteisiin.

92

18792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahaaonkunroskaa

      Oiva peli. 30tkm just täynnä, ja ei oo ollu ylimääräisiä korjaamokäyntejä. Suosittelen.

    • sokkeri

      bensa 2.0 eikä ole ollut mitään vikoja,eikun yksi lamppu on vaihdettu.

    • Dieselimies

      On Kian vastaava malli, jos laittas samalla pikkasen laadukkaamman auton.
      Kumman tekemä tuo dieseli on??
      Saako Hyundailla automaattia noihin dieseleihin.

      • sukku

        magentis,moottori lienee hyundain,hyundaihin saa automaatin.


      • huntaitaitai
        sukku kirjoitti:

        magentis,moottori lienee hyundain,hyundaihin saa automaatin.

        Kumpaakin mallia olen kokeillut ja täytyy sanoa, että magentiksen halvempi hinta näkyy laaduttomuutena. Kannattaa testata molemmat, eroa on kuin yöllä ja päivällä.


      • johan vitsin murjaisit
        huntaitaitai kirjoitti:

        Kumpaakin mallia olen kokeillut ja täytyy sanoa, että magentiksen halvempi hinta näkyy laaduttomuutena. Kannattaa testata molemmat, eroa on kuin yöllä ja päivällä.

        MItenkäs se Magentiksessa se huonompi laatu näkyy? kerroppa konkreettinen esimerkki, terästä kun on käytetty ainakin vähintään yhtä paljon Magentiksessa kuin Sonatassa kun törmäystestitulos on Sonataa pikkiriikkisen parempi. Auto on myös Sonataa kevyempi eli polttoainetta vie vähemmän ja suorituskyky on Magentiksessa samalla moottorilla parempi. Lisäksi ainakin meikäläisen koeajon perusteella Magentis on Sonataa parempi ajettava, tuntuma on parempi. Huoltohinnat ovatkin sitten paljon korkeammat mutta se onkin eri juttu....


      • huntaitaitai
        johan vitsin murjaisit kirjoitti:

        MItenkäs se Magentiksessa se huonompi laatu näkyy? kerroppa konkreettinen esimerkki, terästä kun on käytetty ainakin vähintään yhtä paljon Magentiksessa kuin Sonatassa kun törmäystestitulos on Sonataa pikkiriikkisen parempi. Auto on myös Sonataa kevyempi eli polttoainetta vie vähemmän ja suorituskyky on Magentiksessa samalla moottorilla parempi. Lisäksi ainakin meikäläisen koeajon perusteella Magentis on Sonataa parempi ajettava, tuntuma on parempi. Huoltohinnat ovatkin sitten paljon korkeammat mutta se onkin eri juttu....

        Ajo-ominaisuudet on Sonatassa huomattavasti paremmat, äänettömämpi auto kaikessa ajossa, sisä- ja ulko-osat huomattavasti laadukkaampia. Kaikessa näkyy viimestellympi jälki. Tämän voisi sokeakin todeta käymällä koe-ajamassa molempia.
        Voi olla että tekniikka on samaa ja jopa magentiksen suoritusarvot on aavistuksen paremmat, mutta kyllä Sonatan ostaja saa laatuautoa huomattavasti enemmän rahalla kuin magentiksen.


      • en ole huomannut....
        huntaitaitai kirjoitti:

        Ajo-ominaisuudet on Sonatassa huomattavasti paremmat, äänettömämpi auto kaikessa ajossa, sisä- ja ulko-osat huomattavasti laadukkaampia. Kaikessa näkyy viimestellympi jälki. Tämän voisi sokeakin todeta käymällä koe-ajamassa molempia.
        Voi olla että tekniikka on samaa ja jopa magentiksen suoritusarvot on aavistuksen paremmat, mutta kyllä Sonatan ostaja saa laatuautoa huomattavasti enemmän rahalla kuin magentiksen.

        Itse olen tosiaan ajanut molempia ja magentiksen päädyin ostamaan enkä allekirjoita alkuunkaan noita väitteitäsi, miten ne ulko-osat ovat laadukkaampia???? jälkiasennusradio ei tee itse autosta huonompaa... mielestäsi sonata on parempi ajaa, minun mielestäni juuri päinvastoin, eli eiköhän tässä olla makuasioiden parissa nyt, ehkä seuraava Sonata onkin sitten huomattavasti Magentista kalliimpi ja siten "laadukkaampi" mutta ainakin tällä hetkellä tuo Hyundain ja Kian brändien eriyttäminen tuntuu olevan puheasteella. esimerkkinä vaikkapa Sportage/Tucson Rio/Accent ja veikkaan myös tuleva i30/ Cee'd höpinöistä huolimatta.


      • kalliit huollot
        en ole huomannut.... kirjoitti:

        Itse olen tosiaan ajanut molempia ja magentiksen päädyin ostamaan enkä allekirjoita alkuunkaan noita väitteitäsi, miten ne ulko-osat ovat laadukkaampia???? jälkiasennusradio ei tee itse autosta huonompaa... mielestäsi sonata on parempi ajaa, minun mielestäni juuri päinvastoin, eli eiköhän tässä olla makuasioiden parissa nyt, ehkä seuraava Sonata onkin sitten huomattavasti Magentista kalliimpi ja siten "laadukkaampi" mutta ainakin tällä hetkellä tuo Hyundain ja Kian brändien eriyttäminen tuntuu olevan puheasteella. esimerkkinä vaikkapa Sportage/Tucson Rio/Accent ja veikkaan myös tuleva i30/ Cee'd höpinöistä huolimatta.

        Hyundailla on edullisemmat huollot.Kialla taas
        kalliit.Mielestäni Sonata on korimalliltaan
        tyylikkäämmän näköinen,kuin Kia.
        Hyundailla takuu 5 v. ilman kilometrirajoitusta.
        Kialla 7 vuoden takuu tai 150 000 km.


      • maalipintaongelmia
        en ole huomannut.... kirjoitti:

        Itse olen tosiaan ajanut molempia ja magentiksen päädyin ostamaan enkä allekirjoita alkuunkaan noita väitteitäsi, miten ne ulko-osat ovat laadukkaampia???? jälkiasennusradio ei tee itse autosta huonompaa... mielestäsi sonata on parempi ajaa, minun mielestäni juuri päinvastoin, eli eiköhän tässä olla makuasioiden parissa nyt, ehkä seuraava Sonata onkin sitten huomattavasti Magentista kalliimpi ja siten "laadukkaampi" mutta ainakin tällä hetkellä tuo Hyundain ja Kian brändien eriyttäminen tuntuu olevan puheasteella. esimerkkinä vaikkapa Sportage/Tucson Rio/Accent ja veikkaan myös tuleva i30/ Cee'd höpinöistä huolimatta.

        Suuri ero Kian ja Hyundain välillä on se
        että Kialla on maalipintaongelmia,mutta Hyundailla ei.Lainaus Kia palstalta:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000620&posting=22000000022256677


      • konserni...
        maalipintaongelmia kirjoitti:

        Suuri ero Kian ja Hyundain välillä on se
        että Kialla on maalipintaongelmia,mutta Hyundailla ei.Lainaus Kia palstalta:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000620&posting=22000000022256677

        No jos kialla on maalipintaongelmia (ainoastaan ceratolla ilmeisesti) niin eivät hyundaitkaan silloin niille ole immuuneja, sama tietotaito noissa autoissa on, ihmetyttää muutenkin tämä joidenkin harjoittama kian mollaaminen kun hyundai ja kia ovat kuitenkin saman konsernin tuotteita ja läheisiä sukulaisia toisilleen..


      • ole yhteenkään
        konserni... kirjoitti:

        No jos kialla on maalipintaongelmia (ainoastaan ceratolla ilmeisesti) niin eivät hyundaitkaan silloin niille ole immuuneja, sama tietotaito noissa autoissa on, ihmetyttää muutenkin tämä joidenkin harjoittama kian mollaaminen kun hyundai ja kia ovat kuitenkin saman konsernin tuotteita ja läheisiä sukulaisia toisilleen..

        En vain yhteenkään Hyundai maalipinta ongelmaan
        ole törmännyt.


      • Ei maaliongelmaa
        ole yhteenkään kirjoitti:

        En vain yhteenkään Hyundai maalipinta ongelmaan
        ole törmännyt.

        Hyvä jos niin. Turha kuitenkaan kuvitella, että Kiat olisivat kauttaaltaan maaliongelmaisia. Nuo mistä olen lukenut ovat olleet Ceratoa ja ei metalliväriä.

        Itsellä puolitoistavuotias metallivärinen Sportage, eikä minkäänlaista maaliongelmaa.

        Olen samaa mieltä toisen kirjoittajan kanssa siitä, että en ymmärrä Hyundai-miesten motiiveja mollata Kiaa.


      • Matiska
        konserni... kirjoitti:

        No jos kialla on maalipintaongelmia (ainoastaan ceratolla ilmeisesti) niin eivät hyundaitkaan silloin niille ole immuuneja, sama tietotaito noissa autoissa on, ihmetyttää muutenkin tämä joidenkin harjoittama kian mollaaminen kun hyundai ja kia ovat kuitenkin saman konsernin tuotteita ja läheisiä sukulaisia toisilleen..

        Niinhän ne on Volkkari ja Seatkin, mutta kun tehdään eri tehtaassa, ei tavara ole samaa


      • 7 vuotta!
        kalliit huollot kirjoitti:

        Hyundailla on edullisemmat huollot.Kialla taas
        kalliit.Mielestäni Sonata on korimalliltaan
        tyylikkäämmän näköinen,kuin Kia.
        Hyundailla takuu 5 v. ilman kilometrirajoitusta.
        Kialla 7 vuoden takuu tai 150 000 km.

        Huom!!! Kian takuu ei suinkaan ole 7 vuotta. Se takuu on vain Cee´dissä - siis yhdessä mallissa. Sonatan takuu on selkeästi parempi - 5v. ilman km-rajaa! Muutenkin koko mallistoa ajatellen Hyundain takuu on parempi.


    • Sonatisti

      Hyundai Sonata 2.7 V6 AT oli vähävikaisin ja luotettavin auto kaikista.
      Ajosuoritus oli 120 000 km 3:ssa vuodessa ilman mitään vikoja tai ongelmia. Siksi pihassa seisoo nyt Sonata 3.3L V6 jolla jo mittarissa reilut 10 000 km ilman minkäänlaista ongelmaa.
      Kakkosautona on perheessä auto N:o 33 Getz 1.3 GLS vm -03. Myös täysin ongelmaton auto. Mittarissa nyt reilut 40 000 km.
      Ajokokemusta on kaiken kaikkiaan kertynyt 39,5 vuoden aikana yli 1 300 000 km ja kuten mainittu 34:llä autolla.
      Hyundait ovat olleet todella vähävikaisia muihin kokemuksiin verrattuna.
      Tähänastiset autot:
      VW 4 kpl
      SAAB 11 kpl
      OPEL 7 kpl
      FORD 2 kpl
      FIAT 2 kpl

      • Sonatisti

        BMW 3 kpl
        MB 2 kpl
        Hyundai 3 kpl

        30 kpl uusia autoja 4 kpl vähän käytettyjä kakkosautoja.
        Tällä kokemuksella voin sanoa että Hyundai Sonata on ollut huoleton ja ongelmaton auto ajaa.
        En omistanut ko. autoa kun minulla on työsuhdeauto eli "leasari" enkä siten tiedä sen jälleenmyyntiarvoa 120 00 km ajettuna.
        Se olisi oleellinen tieto huolettomuude lisäksi.


    • peraprutku

      Jos sinulla on tuo ESP mukana niin en menisi maksamaan 4000 lisää tuosta paremmasta varustuksesta sillä se ei taida kuitenkaan tuoda apua oikeisiin ongelmiin kuten kehnoon integroituun radioon ja huonoihin etupenkkien säätöihin(tähän saattaisi auttaa 3.3:n sähkösäätöinen kuskin pukki).Peltien kestävyydestä en tiedä kuin 92 mallista ja siinä kesti bensatankkia lukuunottamatta,2001 malli oli niin vähän aikaa että eihän huihai 5:ssä vuodessa vielä ruostu?Tähän asti 2005 mallilla ei ole tarvinnut käydä pajalla kuin määräaikaishuolloissa.Vikoina on ollut muutaman verhouspanelin natina ja hajonnut ulkolämpömittari.Dieselin kestävyydestä ei havaintoa.Ajo-omituisuuksista en sano mitään kun ei ole oikein vertailupohjaa kuin vanhempiin Sonatoihin...ehkä aika lähellä 406:n omituisuuksia?

    • kestää

      Nettiautossa melkein 400 000 km ajettu,Sonata.
      Eikö se jotain kerro,että kestää.
      Lisäksi ei tarvitse,pajalla käyttää.
      Hyundait yleensä ovat todella lujia ja kestäviä
      autoja,kuten Aamulehti mainitsi umpivarmaksi,eli
      todella varmaksi merkiksi.
      Itsellä ollut yli 10 vuotta,eikä ongelmia.
      Menossa toinen Hyundai.Nyt Sonata.

    • Sonata

      Itsellä 95-mallin uudempikorinen Sonata,eikä
      ruostetta.Pellit todella hyvässä kunnossa
      ja maalipinta todella hyvä.

    • peraprutku

      Vakionopeussäädin on oiva lisä siinä GLS mallissa ainakin pitkällä matkalla mutta saahan sen jälkikäteen halvemmallakin kuin tuolla 4000:lla.Eikä
      se automaatti-ilmastointikaan mielestäni mikään ihan
      must ole.

      • So-na-ta

        Etpä ole täysin perillä Sonatan vakiovarusteista.
        Cruisehan tulee automaatin mukana, ei GLS-mallin mukana. No tässähän se tuli jälleen esille, että suurin osa kirjoittelee täällä mutu tuntumalla, tietämättä sen tarkemmin asiasta


      • peraprutku
        So-na-ta kirjoitti:

        Etpä ole täysin perillä Sonatan vakiovarusteista.
        Cruisehan tulee automaatin mukana, ei GLS-mallin mukana. No tässähän se tuli jälleen esille, että suurin osa kirjoittelee täällä mutu tuntumalla, tietämättä sen tarkemmin asiasta

        mallissa olisi tuo vakionopeussäädin, no sittenhän sitä vielä vähemmän kannattaa ostaa GLS mallia ? Ostaa vaan sen tiisselin automaatilla tai sitten nuhapumpun automaattilootalla.


      • So-na-ta
        peraprutku kirjoitti:

        mallissa olisi tuo vakionopeussäädin, no sittenhän sitä vielä vähemmän kannattaa ostaa GLS mallia ? Ostaa vaan sen tiisselin automaatilla tai sitten nuhapumpun automaattilootalla.

        Ja jälleen itse viisaus asialla. Ei se 2.4 mikään nuhapumppu ole. Ilmeisesti tarkoitit 2.0 mallia automaatilla, mutta jos olisit asioista edes vähän perillä, tietäisit, että sitähän ei saa automaatilla


    • saisi

      Maahantuoja saisi paremmin mainostaa,Hyundaita.
      Muualla maailmassa myynti paljon parempi ja
      hyvin yleinen katukuvassa.
      Käyttäjät tyytyväisiä,ympäri maailman.
      Ohessa raportti:
      http://www.jdpower.com/reports/hyundai/

      • Barbeito

        Laitetaan omakohtaista kokemusta näiden jenkkimainostutkimusten oheen.

        Itsellä aika tarkkaan vuoden ikäinen 3.3. Ajettu 27 000 km.

        Lampunpesimen muovikansi katosi jonnekin huitsin viitaan ennen kuin olin kertaakaan käyttänyt silmänpesimiä. Eivät tietenkään saaneet varaosaa paikalle huollon yhteyteen vaan piti käydä erikseen kääntymässä pajalla sen takia.

        Nyt ulkolämpömittari näyttää välillä ihan mitä sattuu, täytyy vaihdattaa seuraavassa huollossa. On näemmä tyyppivika kun tälläkin palstalla niin moni on jo siitä maininnut.

        Kylkilista irvotti melko uutena, mutta kun sen painoi takaisin paikalleen, on pysynyt siinä.

        Muuten ei vikoja.


      • on ollut
        Barbeito kirjoitti:

        Laitetaan omakohtaista kokemusta näiden jenkkimainostutkimusten oheen.

        Itsellä aika tarkkaan vuoden ikäinen 3.3. Ajettu 27 000 km.

        Lampunpesimen muovikansi katosi jonnekin huitsin viitaan ennen kuin olin kertaakaan käyttänyt silmänpesimiä. Eivät tietenkään saaneet varaosaa paikalle huollon yhteyteen vaan piti käydä erikseen kääntymässä pajalla sen takia.

        Nyt ulkolämpömittari näyttää välillä ihan mitä sattuu, täytyy vaihdattaa seuraavassa huollossa. On näemmä tyyppivika kun tälläkin palstalla niin moni on jo siitä maininnut.

        Kylkilista irvotti melko uutena, mutta kun sen painoi takaisin paikalleen, on pysynyt siinä.

        Muuten ei vikoja.

        Kyllä on ollut pienet viat.


    • kalle
      • mthgh

        parempi verrata hyundain Accenttia siihen matsa kutoseen. (kokonsa puolesta)

        Itse ottaisin 2,4sonatan 2litrasen sijasta.
        hinta: 27400e sillä saa:

        160hv
        6xairbag
        mp3
        hälytin
        4,8m pitkä
        yli 180cm leveä
        5 vuotta takuuta
        tän kuun loppuun -talvip. alum. vantein (NOKIAN)
        -lohkol.
        -sisähaara sisätilan lämm.

        ja tietysti ottakaa automaattilaatikolla ihmeessä!!!


      • mthgh
        mthgh kirjoitti:

        parempi verrata hyundain Accenttia siihen matsa kutoseen. (kokonsa puolesta)

        Itse ottaisin 2,4sonatan 2litrasen sijasta.
        hinta: 27400e sillä saa:

        160hv
        6xairbag
        mp3
        hälytin
        4,8m pitkä
        yli 180cm leveä
        5 vuotta takuuta
        tän kuun loppuun -talvip. alum. vantein (NOKIAN)
        -lohkol.
        -sisähaara sisätilan lämm.

        ja tietysti ottakaa automaattilaatikolla ihmeessä!!!

        maksaa accent meinaan.

        hinta laatusuhdetta verratessa Sonatan kilpailijat ovat kylmästi.. P-A-P-E-R-I-A !


      • tarkkaan

        Käyppä kattomassa Mazdan keskustelusivuja ja ruostesuojaus firmojen kuvia Matukan korista niin toivottavasti tuut järkiisi. Todella paljon uudehkoja Mazdoja myynnissä, merkkihuollossa korjailleet takuuseen korin ruostumisia. Tuttu töissä merkkiliikkeessä joten tieto on faktaa ei provoo. Olisin varmaan ostanut itsellenikin matukan jos en ois tiennyt noista ongelmista, nyt Hyundai ja tyytyväinen koneena 2,0 bensa ja manuaalilootalla takana 53tkm ainoot korjakset kattovalokatkaisin ja ajovalopolttimot.


      • kalle
        mthgh kirjoitti:

        maksaa accent meinaan.

        hinta laatusuhdetta verratessa Sonatan kilpailijat ovat kylmästi.. P-A-P-E-R-I-A !

        Toi accent vertaus ei ollut edes heikko vitsi.


      • kalle
        tarkkaan kirjoitti:

        Käyppä kattomassa Mazdan keskustelusivuja ja ruostesuojaus firmojen kuvia Matukan korista niin toivottavasti tuut järkiisi. Todella paljon uudehkoja Mazdoja myynnissä, merkkihuollossa korjailleet takuuseen korin ruostumisia. Tuttu töissä merkkiliikkeessä joten tieto on faktaa ei provoo. Olisin varmaan ostanut itsellenikin matukan jos en ois tiennyt noista ongelmista, nyt Hyundai ja tyytyväinen koneena 2,0 bensa ja manuaalilootalla takana 53tkm ainoot korjakset kattovalokatkaisin ja ajovalopolttimot.

        Sonatan GL mallista puuttuu miltei kaikki normivarusteet ja taas GLS mallia ei saa kuin 2.4 moottorilla jonka hinta aivan älytön.
        2.0 GLS mallille olisi selvästi tilausta, mutta jostain syystä tämä pelikenttä on jätetty magentikselle.


      • katsoo
        kalle kirjoitti:

        Sonatan GL mallista puuttuu miltei kaikki normivarusteet ja taas GLS mallia ei saa kuin 2.4 moottorilla jonka hinta aivan älytön.
        2.0 GLS mallille olisi selvästi tilausta, mutta jostain syystä tämä pelikenttä on jätetty magentikselle.

        Kun katsoo kokonaisuutta ja yleistä arvostusta
        maailmalla,niin Sonata vie kirkkaan voiton.


      • tm6
        tarkkaan kirjoitti:

        Käyppä kattomassa Mazdan keskustelusivuja ja ruostesuojaus firmojen kuvia Matukan korista niin toivottavasti tuut järkiisi. Todella paljon uudehkoja Mazdoja myynnissä, merkkihuollossa korjailleet takuuseen korin ruostumisia. Tuttu töissä merkkiliikkeessä joten tieto on faktaa ei provoo. Olisin varmaan ostanut itsellenikin matukan jos en ois tiennyt noista ongelmista, nyt Hyundai ja tyytyväinen koneena 2,0 bensa ja manuaalilootalla takana 53tkm ainoot korjakset kattovalokatkaisin ja ajovalopolttimot.

        Kohta tulee 3 vuotta täyteen Mazda6 GT:llä eikä mitään ongelmia tekniikan eikä korin kanssa. Autossa ei ole mitään ongelmia ruosteen kanssa, kun viimeksi tarkastin. Joten jätä jo nuo ruosteprovot omaan rauhaan ja osta auto ominaisuuksien mukaan.


      • arvasin
        tm6 kirjoitti:

        Kohta tulee 3 vuotta täyteen Mazda6 GT:llä eikä mitään ongelmia tekniikan eikä korin kanssa. Autossa ei ole mitään ongelmia ruosteen kanssa, kun viimeksi tarkastin. Joten jätä jo nuo ruosteprovot omaan rauhaan ja osta auto ominaisuuksien mukaan.

        Kun laitoin juttuu tosta matukan koritekniikasta, sori kun se ei ollut provoo vaan totta joka sana.Vilkaseppa seuraava sivu: www.finikor.fi ja sieltä kuvagalleriasta mazda6 vm.2002 ajettu 54tkm, ei mitenkään imartelevaa katsottavaa. NIIN ETTÄ ÄLÄ TULE VÄITTÄMÄÄN VALEHTELIJAKSI JA PROVOILIAKSI.


      • masakuu
        arvasin kirjoitti:

        Kun laitoin juttuu tosta matukan koritekniikasta, sori kun se ei ollut provoo vaan totta joka sana.Vilkaseppa seuraava sivu: www.finikor.fi ja sieltä kuvagalleriasta mazda6 vm.2002 ajettu 54tkm, ei mitenkään imartelevaa katsottavaa. NIIN ETTÄ ÄLÄ TULE VÄITTÄMÄÄN VALEHTELIJAKSI JA PROVOILIAKSI.

        Tuo on juuri provoilua ja perättömien juttujen levittämistä. Mazda 6 2002-2003 vuoden malleissa oli ruosteongelmia, mutta ruostesuojausta on parannettu uudempiin malleihin. Eli nyky kutonen on aivan yhtä kestävä kun huyndai sonata. Tästä ruostesuojaksen parantamisesta voit kysellä vaikka mazdan sivuilta tai mazdamyyjiltä. Mazda 6 on muuten pohjoismaiden ja saksan katsastusasemien 3 vuotta vanhojen autojen vikatilaston viattomimpia autoja, saksassa viattomin. Huyndai sonata on siellä keskivaiheilla, eli se niiden laatuerosta.


      • maailmalle
        tm6 kirjoitti:

        Kohta tulee 3 vuotta täyteen Mazda6 GT:llä eikä mitään ongelmia tekniikan eikä korin kanssa. Autossa ei ole mitään ongelmia ruosteen kanssa, kun viimeksi tarkastin. Joten jätä jo nuo ruosteprovot omaan rauhaan ja osta auto ominaisuuksien mukaan.

        Maalirutostahan ne puhuu Mazdallakin. Maali kupruilee irti


      • tm6
        arvasin kirjoitti:

        Kun laitoin juttuu tosta matukan koritekniikasta, sori kun se ei ollut provoo vaan totta joka sana.Vilkaseppa seuraava sivu: www.finikor.fi ja sieltä kuvagalleriasta mazda6 vm.2002 ajettu 54tkm, ei mitenkään imartelevaa katsottavaa. NIIN ETTÄ ÄLÄ TULE VÄITTÄMÄÄN VALEHTELIJAKSI JA PROVOILIAKSI.

        Enhän minä sinua miksikään haukkunut. Sanoin vain ettei mun Mazdassa ole ollut mitään ongelmia ... eikä muuten ole muutamalla tutullakaan joilla on sattumoisin samanlainen auto.


    • sanoo asiantuntijan ..

      .. mielipide:

      Hyundai on tehnyt kakkosluokkaisen KIA:n köyhälle rahvaalle - me parempiosaiset ajellaan tehtaan ykkösautolla eli Hyundailla !

      • Barbeito

        te suurin osa oikein olette? Polkupyöränkin ajaminen lienee kaukainen haave teille. Mikä typeryys saa tarpeen kirjoitella muka-asiaa sinne sun tänne??


      • peraprutku

        ostin Sonatan sen takia kun sattui miellyttämään ja silloinen Maagentis ei.Uusikoppaisesta Magentiksesta
        en ehkä olisi ihan varma jäisikö toiseksi mutta kun olen näin persaukinen niin piti Sonata ostaa(ei olisi enää ollut varaa maksaa Deltan huoltoja)


      • no joo....

        Johan vitsin murjaisit, Hyundai on halpamerkki Suomessa ja maailmalla. Se on fakta. Ei kai muuten saisi E-mersua isompaa Sedania (Sonata) 25000e:llä jos kyse olisi "Ykkösautoista", siis ihan imagomielessä. Konserni tekee hyviä autoja mutta brändin luominen kestää kauan.


      • sillä niin väliä
        no joo.... kirjoitti:

        Johan vitsin murjaisit, Hyundai on halpamerkki Suomessa ja maailmalla. Se on fakta. Ei kai muuten saisi E-mersua isompaa Sedania (Sonata) 25000e:llä jos kyse olisi "Ykkösautoista", siis ihan imagomielessä. Konserni tekee hyviä autoja mutta brändin luominen kestää kauan.

        Eipä ne imagomerkit,mitään hyviä kuitenkaan ole.
        Mersu palstaakin seuraa,niin ongelmia,on.
        Luokitelkoot kukin,mihin haluaa.


      • Huh huh

        No on siinä taas yhdensortin "mielipide".

        Näetkö Kiassa ja Hyundaissa nyt ensinnäkin jotain ratkaisevaa hintaeroa? Minä kun olen luullut että molemmat merkit kilpailevat aggressiivisella hinnoittelulla.

        Vai "parempiosaiset". Joidenkin raukkojen itsetunnon rippeet rakentuvat sen varaan, että yritetään polkea muita. Sori, tässä tapauksessa se ei onnistu.

        Itse valitsin Hyundai Tucsonin ja Kia Sportagen välillä. Muotoilu ja laatuvaikutelma ratkaisi Kian eduksi. Tekniikka on samaa Hyundain tekniikkaa kuin Tucsonissakin.

        Pelle olet.


      • maailmalla yleisesti
        Huh huh kirjoitti:

        No on siinä taas yhdensortin "mielipide".

        Näetkö Kiassa ja Hyundaissa nyt ensinnäkin jotain ratkaisevaa hintaeroa? Minä kun olen luullut että molemmat merkit kilpailevat aggressiivisella hinnoittelulla.

        Vai "parempiosaiset". Joidenkin raukkojen itsetunnon rippeet rakentuvat sen varaan, että yritetään polkea muita. Sori, tässä tapauksessa se ei onnistu.

        Itse valitsin Hyundai Tucsonin ja Kia Sportagen välillä. Muotoilu ja laatuvaikutelma ratkaisi Kian eduksi. Tekniikka on samaa Hyundain tekniikkaa kuin Tucsonissakin.

        Pelle olet.

        Hyundaita myydään,muualla maailmassa,paljon enem-
        män.Se kertoo,jotain suosiosta.


      • Kiinnostunut...
        maailmalla yleisesti kirjoitti:

        Hyundaita myydään,muualla maailmassa,paljon enem-
        män.Se kertoo,jotain suosiosta.

        Onko heittää jotain tilastoa? Olisi ihan mielenkiintoista nähdä. Väite esitetään Hyundai-palstalla usein enkä sitä epäile, mutta kiva olisi nähdä jotain faktaa.

        Puheenaiheena myyntimäärät ovat tietenkin oma lukunsa ja laatuseikat toinen.


      • tällänen

      • myynnistä
        Kiinnostunut... kirjoitti:

        Onko heittää jotain tilastoa? Olisi ihan mielenkiintoista nähdä. Väite esitetään Hyundai-palstalla usein enkä sitä epäile, mutta kiva olisi nähdä jotain faktaa.

        Puheenaiheena myyntimäärät ovat tietenkin oma lukunsa ja laatuseikat toinen.

        http://www.koeajo.tv/index.php?654


      • ongelma:
        tällänen kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=584&posting=22000000022007255

        Tuon tilaston ongelmana Kiaan verrattuna on, ettei siitä vielä näe luotettavasti Kia Sportagen myyntiä samana aikana - jos tuo perustuu rekisteröinteihin niin kuin yleensä. Sportagen tilaukset ruuhkaantuivat niin että toimitusajat venyivät pahimmillaan jopa vuoteen (autoa pystyi tilaamaan alkuvuodesta 2005).

        Mielenkiintoista joka tapauksessa, jos Tucsonia on myyty noin paljon.


      • outoa
        ongelma: kirjoitti:

        Tuon tilaston ongelmana Kiaan verrattuna on, ettei siitä vielä näe luotettavasti Kia Sportagen myyntiä samana aikana - jos tuo perustuu rekisteröinteihin niin kuin yleensä. Sportagen tilaukset ruuhkaantuivat niin että toimitusajat venyivät pahimmillaan jopa vuoteen (autoa pystyi tilaamaan alkuvuodesta 2005).

        Mielenkiintoista joka tapauksessa, jos Tucsonia on myyty noin paljon.

        Muualla maailmassa Hyundai on suosittu,merkki.
        Hyundai Getz on Tanskan toiseksi myydyin,pikkuauto.
        Suomalaisille on outoa,että Hyundai on menestyvä
        merkki,muualla.Suomessa markkinointi olematonta.
        Tässä Hollannin Hyundain myynti:
        http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?verkoopjaar=2006


      • myynnistä
        Kiinnostunut... kirjoitti:

        Onko heittää jotain tilastoa? Olisi ihan mielenkiintoista nähdä. Väite esitetään Hyundai-palstalla usein enkä sitä epäile, mutta kiva olisi nähdä jotain faktaa.

        Puheenaiheena myyntimäärät ovat tietenkin oma lukunsa ja laatuseikat toinen.

        http://www.hyundai.fi/julkaisu_avaa_hyundai.asp?tiedosto=YWluZWlzdG90LzUzL2h5dW5kYWluX215eW50aV9rYXN2b2lfMTFfcHJvc2VudHRpYS5odG0&tyyppi=SK&jul_id=5280&ain_id=&suoj=&jul_nimi=Hyundain myynti kasvoi 11 prosenttia (18.5.2006)


      • suosittu
        Kiinnostunut... kirjoitti:

        Onko heittää jotain tilastoa? Olisi ihan mielenkiintoista nähdä. Väite esitetään Hyundai-palstalla usein enkä sitä epäile, mutta kiva olisi nähdä jotain faktaa.

        Puheenaiheena myyntimäärät ovat tietenkin oma lukunsa ja laatuseikat toinen.

        http://www.hyundai.fi/julkaisu_avaa_hyundai.asp?tiedosto=YWluZWlzdG90LzUzL2h5dW5kYWlfbGlzYWFfa2llcnJva3NpYV8odGltZV9hc2lhKV8oMjA2MjAwNSkuaHRt&tyyppi=SK&jul_id=2236&ain_id=&suoj=&jul_nimi=Hyundai lis%E4%E4 kierroksia %28Time Asia%29 20%2E6%2E2005


      • tilastosta
        outoa kirjoitti:

        Muualla maailmassa Hyundai on suosittu,merkki.
        Hyundai Getz on Tanskan toiseksi myydyin,pikkuauto.
        Suomalaisille on outoa,että Hyundai on menestyvä
        merkki,muualla.Suomessa markkinointi olematonta.
        Tässä Hollannin Hyundain myynti:
        http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?verkoopjaar=2006

        Tuo oli hyvä tilasto.

        Lähelle pääsee Kiakin, Hyundain ja Kian välissä vain kaksi merkkiä.


      • mieltä ...

        kia on tehty Hyundain teossa ylitse jääneistä osista - ja itseasiassa kuulin myös että kaikki Hyundain päätehtaalta poispotkitut inssit on pantu takas harjoiteleen autontekoa kialle !


      • näinhän se onkii !!

        kia on tehty Hyundain teossa ylitse jääneistä osista - ja itseasiassa kuulin myös luotettavalta taholta että kaikki Hyundain päätehtaalta poispotkitut inssit on pantu takas harjoiteleen autontekoa kialle !


    • paljon murheita ollut

      Luulen että vaihteisto ja raidepäänkin ongelmat
      koskevat 90-93 malleja,jos niitäkään monessa on
      ollut.
      Itsellä 95 Sonata ainakin,hyvässä kunnossa.Ei ongelmia.Ei uskoisi 95 malliksi,kun katsoo maalipintaa.Sen verran hyvä pinta.Ei kitinöitä,eikä natinoita.
      http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1238

      • noin pientä

        Mistähän muusta automerkistä,löytyy noin pieni
        vikalista?Ei taida löytyä.


    • sgllgs

      eipä oo mittää vikaa ollu sonata 2.4 vm 2006 ajettu 19tkm en oo katunu kun avensiksen tähän vaihdoin

      • noilla

        kilsoilla?Kyllä pitää aika pommi olla jos alle 100000 km on yleensäkään mitään korjattavaa.Ainoa auto missä olen joutunut remppaa alle 100000 tekemään oli Pösö Partner ja siinäkin oli vain raidetangon pää ja ei mennyt läpi leimasta.


      • Hyundai Elantra
        noilla kirjoitti:

        kilsoilla?Kyllä pitää aika pommi olla jos alle 100000 km on yleensäkään mitään korjattavaa.Ainoa auto missä olen joutunut remppaa alle 100000 tekemään oli Pösö Partner ja siinäkin oli vain raidetangon pää ja ei mennyt läpi leimasta.

        Aikaisemmin oli Hyundai Elantra 1,5 vm.91 myin
        340 000 km ajettuna.Hyvin palveli tuon ajan.
        Kulutusosia meni.Koko aikana,koneelle ei tehty
        mitään.
        Nyt Sonata.Ajettu 286 000 km.Todella ongelmatto-
        mia,autoja.Ei murheita.Ei lastentauteja.


      • sgllgs
        noilla kirjoitti:

        kilsoilla?Kyllä pitää aika pommi olla jos alle 100000 km on yleensäkään mitään korjattavaa.Ainoa auto missä olen joutunut remppaa alle 100000 tekemään oli Pösö Partner ja siinäkin oli vain raidetangon pää ja ei mennyt läpi leimasta.

        no avensis minkä vaihoin pois oli ajettu 30tkm ja siinä riitti pikkuvikoja kyllä että pienilläkin km määrillä vikoja löytyy


      • Barbeito
        noilla kirjoitti:

        kilsoilla?Kyllä pitää aika pommi olla jos alle 100000 km on yleensäkään mitään korjattavaa.Ainoa auto missä olen joutunut remppaa alle 100000 tekemään oli Pösö Partner ja siinäkin oli vain raidetangon pää ja ei mennyt läpi leimasta.

        Vai muka pommi jos alle 100 000 km:ssa tulee korjattavaa. Omassa Sitikassa ja Saabissa on tullut korjattavaa alle tuon lukeman. Työkavereiden Audeissa (parikin kappaletta) sama juttu, samoin työkaverin Passatissa jne.

        Taas polkupyöräilijän kommentti tuo noilla:n juttu.


      • epäilijöille
        noilla kirjoitti:

        kilsoilla?Kyllä pitää aika pommi olla jos alle 100000 km on yleensäkään mitään korjattavaa.Ainoa auto missä olen joutunut remppaa alle 100000 tekemään oli Pösö Partner ja siinäkin oli vain raidetangon pää ja ei mennyt läpi leimasta.

        Kaikille Hyundai laatua epäilijöille,olisi
        parasta käydä itse henkilökohtaisesti,esim.koeaja-
        massa,Sonata.Pitää vaikka viikonlopun ja tutkia
        laatua.Itse ajanut Hyundai autoilla,yli 10 vuotta
        ja sanon rehellisesti,että kertaakaan ei ole tielle
        jättänyt,vian vuoksi.


      • Anonyymi
        Barbeito kirjoitti:

        Vai muka pommi jos alle 100 000 km:ssa tulee korjattavaa. Omassa Sitikassa ja Saabissa on tullut korjattavaa alle tuon lukeman. Työkavereiden Audeissa (parikin kappaletta) sama juttu, samoin työkaverin Passatissa jne.

        Taas polkupyöräilijän kommentti tuo noilla:n juttu.

        Audi ja Passat ovatkin sitä saksalaista "laatua" .


    • Hyundai-Kia Motor Group

      Ensinnäkin tietoa kaipaavalle.

      Kysy ihmeessä koe-ajoon, jollet ole jo niin tehnyt. Suosittelen lämpimästi valintaasi.
      Sonatan laatu on erittäin hyvä niin peltien kuin tekniikankin osalta ja sopii varsin hyvin Suomen vaativiin oloihin. Uusin Sonata-malli valittu viime vuonna Suomessakin Vuoden talviautoksi. Testattu omalla tänä talvena -35 astetta pakkasta.

      Omistuksessa nyt toinen uusi Hyundai ja nimenomaan diesel Sonata GLS -06 jolla taka jo yli 30000km..joka eroaa rajusti bensiinimoottorisista versioista vielä vaivattomalla(esim. enemmän vääntöä, vähemmän vaihtamisen tarvetta) sekä halvemmalla kulkemisellaan. Mikäli ajat yli 23000km/vuosi diesel on parempi ratkaisu. On myös muuten mikäli ei välitä dieselverosta n.540e/v. Auton kulutus menee jopa huomattavasti alle ilmoitettujen.

      • korjausta

        "Kia Magentis on Hyundai Sonatan-sisarmalli."

        Mielestäni termiä sisarmalli ei voida käyttää enää näiden uusimpien mallien tapauksessa. On korostettu, etteivät autot perustu samaan pohjalevyyn, kuten edeltäjät.

        Kirjoitat: "Kuten tässäkin keskustelu-ketjussa on kovasti kiistelty kumpi on parempi Hyundai vs Kia? No käyttäkää järkeä ja päätelkää.Oikeata vastausta tuohon ei ole."

        MUTTA: sinulla näkyy kuitenkin olevan tähän "Oikea vastaus":

        "Autot eroaa hieman laadultaan, ulkonäoltään sekä varustelultaan,lisävarustelistoiltaan, ajo-ominaisuuksiltaan, sekä joltain teknisiltä ominaisuuksiltaan. Hyundain eduksi."

        Minullekin oli tärkeää, että ostamani Kia perustui Hyundain tekniikkaan, eikä Kian Hyundai-fuusiota edeltävään tekniikkaan. Mutta kappas vain, varustelu, muotoilu ja laatuvaikutelma kuitenkin ratkaisuvat sisarmallien (Tucson ja Sportage) kisan ei suinkaan Hyundain vaan Kian eduksi. Ja mielestäni selvästi. Koen ostaneeni Hyundain Kian pakkauksessa. Kian logon alla myyty paketti oli vakuuttavampi.

        Minun väitteeni on, että kumpikaan merkki ei ole kautta linjan yksiselitteisesti parempi, vaan kyllä on vaivauduttava vertailemaan, jos eroja haluaa löytää. Ja totta kai myös makuasioilla on suuri paino valinnassa.


      • on silminpistävää
        korjausta kirjoitti:

        "Kia Magentis on Hyundai Sonatan-sisarmalli."

        Mielestäni termiä sisarmalli ei voida käyttää enää näiden uusimpien mallien tapauksessa. On korostettu, etteivät autot perustu samaan pohjalevyyn, kuten edeltäjät.

        Kirjoitat: "Kuten tässäkin keskustelu-ketjussa on kovasti kiistelty kumpi on parempi Hyundai vs Kia? No käyttäkää järkeä ja päätelkää.Oikeata vastausta tuohon ei ole."

        MUTTA: sinulla näkyy kuitenkin olevan tähän "Oikea vastaus":

        "Autot eroaa hieman laadultaan, ulkonäoltään sekä varustelultaan,lisävarustelistoiltaan, ajo-ominaisuuksiltaan, sekä joltain teknisiltä ominaisuuksiltaan. Hyundain eduksi."

        Minullekin oli tärkeää, että ostamani Kia perustui Hyundain tekniikkaan, eikä Kian Hyundai-fuusiota edeltävään tekniikkaan. Mutta kappas vain, varustelu, muotoilu ja laatuvaikutelma kuitenkin ratkaisuvat sisarmallien (Tucson ja Sportage) kisan ei suinkaan Hyundain vaan Kian eduksi. Ja mielestäni selvästi. Koen ostaneeni Hyundain Kian pakkauksessa. Kian logon alla myyty paketti oli vakuuttavampi.

        Minun väitteeni on, että kumpikaan merkki ei ole kautta linjan yksiselitteisesti parempi, vaan kyllä on vaivauduttava vertailemaan, jos eroja haluaa löytää. Ja totta kai myös makuasioilla on suuri paino valinnassa.

        Se vain on silminpistävää,että Kia palstalla
        on tyytymättömimmät,purnaajat.Aina valitetaan
        jostain.Hyundai palstalla,hyristään tyytyväisenä.


      • Etkö huomaa?
        on silminpistävää kirjoitti:

        Se vain on silminpistävää,että Kia palstalla
        on tyytymättömimmät,purnaajat.Aina valitetaan
        jostain.Hyundai palstalla,hyristään tyytyväisenä.

        Jos seuraisit Kia-palstaa vähän tarkemmin, huomaisit että provothan ne siellä itkee. Jostain syystä palsta vetää provoja puoleensa ihan toiseen malliin kuin tämä Hyundai-osasto. Siitä syntyy Kia-palstan negatiivinen ilmapiiri.

        Keskustelua ilman häiriköitä ja hyvässä yhteishengessä: Kia Hyundai Club Finland: www.khcf.org.


      • SUOSIO....
        on silminpistävää kirjoitti:

        Se vain on silminpistävää,että Kia palstalla
        on tyytymättömimmät,purnaajat.Aina valitetaan
        jostain.Hyundai palstalla,hyristään tyytyväisenä.

        Niin syy Kia-palstan villeyteen on Kian huomattavan suuri myyntimenestys suomessa, merkkiä myydään vuosittain tuplasti enemmän kuin Hyundaita Suomessa ja sitä myös markkinoidaan kunnolla, siitä seuraa että ihmiset tietävät merkin ja keskustelua (enimmäkseen asiatonta sellaista) syntyy, suurin osa keskustelijoista on KORKEINTAAN koeajanut kian. Hyundai on vielä suuri tuntemattomuus, itsekin vielä muutama vuosi sitten sekoitin Hyundain Lexukseen, (mikä ei Hyundain omistajan kannalta ole mikään huono juttu sinänsä):)


      • taas Hyundain logo
        korjausta kirjoitti:

        "Kia Magentis on Hyundai Sonatan-sisarmalli."

        Mielestäni termiä sisarmalli ei voida käyttää enää näiden uusimpien mallien tapauksessa. On korostettu, etteivät autot perustu samaan pohjalevyyn, kuten edeltäjät.

        Kirjoitat: "Kuten tässäkin keskustelu-ketjussa on kovasti kiistelty kumpi on parempi Hyundai vs Kia? No käyttäkää järkeä ja päätelkää.Oikeata vastausta tuohon ei ole."

        MUTTA: sinulla näkyy kuitenkin olevan tähän "Oikea vastaus":

        "Autot eroaa hieman laadultaan, ulkonäoltään sekä varustelultaan,lisävarustelistoiltaan, ajo-ominaisuuksiltaan, sekä joltain teknisiltä ominaisuuksiltaan. Hyundain eduksi."

        Minullekin oli tärkeää, että ostamani Kia perustui Hyundain tekniikkaan, eikä Kian Hyundai-fuusiota edeltävään tekniikkaan. Mutta kappas vain, varustelu, muotoilu ja laatuvaikutelma kuitenkin ratkaisuvat sisarmallien (Tucson ja Sportage) kisan ei suinkaan Hyundain vaan Kian eduksi. Ja mielestäni selvästi. Koen ostaneeni Hyundain Kian pakkauksessa. Kian logon alla myyty paketti oli vakuuttavampi.

        Minun väitteeni on, että kumpikaan merkki ei ole kautta linjan yksiselitteisesti parempi, vaan kyllä on vaivauduttava vertailemaan, jos eroja haluaa löytää. Ja totta kai myös makuasioilla on suuri paino valinnassa.

        Mulle taas Hyundain logo,kertoo luottamuksesta
        varmaan merkkiin.Itse olen ajellut yli 10 vuotta,
        Hyundai autoilla ja ei valittamista.


      • se pikkuhiljaa
        SUOSIO.... kirjoitti:

        Niin syy Kia-palstan villeyteen on Kian huomattavan suuri myyntimenestys suomessa, merkkiä myydään vuosittain tuplasti enemmän kuin Hyundaita Suomessa ja sitä myös markkinoidaan kunnolla, siitä seuraa että ihmiset tietävät merkin ja keskustelua (enimmäkseen asiatonta sellaista) syntyy, suurin osa keskustelijoista on KORKEINTAAN koeajanut kian. Hyundai on vielä suuri tuntemattomuus, itsekin vielä muutama vuosi sitten sekoitin Hyundain Lexukseen, (mikä ei Hyundain omistajan kannalta ole mikään huono juttu sinänsä):)

        No,kyllä se Hyundain laatu,tulee vielä Suomalaisten tietoon,pikku hiljaa.
        Sanonta,että hiljaa hyvä tulee.


      • eilen luuli
        SUOSIO.... kirjoitti:

        Niin syy Kia-palstan villeyteen on Kian huomattavan suuri myyntimenestys suomessa, merkkiä myydään vuosittain tuplasti enemmän kuin Hyundaita Suomessa ja sitä myös markkinoidaan kunnolla, siitä seuraa että ihmiset tietävät merkin ja keskustelua (enimmäkseen asiatonta sellaista) syntyy, suurin osa keskustelijoista on KORKEINTAAN koeajanut kian. Hyundai on vielä suuri tuntemattomuus, itsekin vielä muutama vuosi sitten sekoitin Hyundain Lexukseen, (mikä ei Hyundain omistajan kannalta ole mikään huono juttu sinänsä):)

        Moneen kertaan on todettukin,että maahantuoja,
        saisi paremmin mainostaa Hyundaita.
        Uus työkaveri eilen luuli mun Sonataa kauempaa
        katsottuna,Mitsubisiksi.Sanoin että se on, Sonata.
        Ei vieläkään ymmärtänyt,mistä on kyse.
        Kun sanoin Hyundai,niin sillä tuli,ensimmäisenä
        mieleen Hyundaista,että sehän valmistaa,kaivin-
        koneita.


      • Kangasalla
        SUOSIO.... kirjoitti:

        Niin syy Kia-palstan villeyteen on Kian huomattavan suuri myyntimenestys suomessa, merkkiä myydään vuosittain tuplasti enemmän kuin Hyundaita Suomessa ja sitä myös markkinoidaan kunnolla, siitä seuraa että ihmiset tietävät merkin ja keskustelua (enimmäkseen asiatonta sellaista) syntyy, suurin osa keskustelijoista on KORKEINTAAN koeajanut kian. Hyundai on vielä suuri tuntemattomuus, itsekin vielä muutama vuosi sitten sekoitin Hyundain Lexukseen, (mikä ei Hyundain omistajan kannalta ole mikään huono juttu sinänsä):)

        Kangasalla kaupan pihassa oli eilen uus,Sonata.
        Kyllä oli yhdellä äijällä,silmät pudota päästä
        kun katseli uutta Sonataa,silmät tapilla.
        Kierteli ja kaarteli autoa,sillä välin kun omistaja
        oli kaupassa.Olihan Sonata komean,näköinen.


      • auto,
        Kangasalla kirjoitti:

        Kangasalla kaupan pihassa oli eilen uus,Sonata.
        Kyllä oli yhdellä äijällä,silmät pudota päästä
        kun katseli uutta Sonataa,silmät tapilla.
        Kierteli ja kaarteli autoa,sillä välin kun omistaja
        oli kaupassa.Olihan Sonata komean,näköinen.

        Tänään näin Tampereella myös.Harmi että ei ole farkkuna Hyundailla vastaavaa mallia.Corollan vaihto ajankohtaista ensi keväänä ja merkki on vielä avoin,mihin vaihdan.


      • Sonataan
        auto, kirjoitti:

        Tänään näin Tampereella myös.Harmi että ei ole farkkuna Hyundailla vastaavaa mallia.Corollan vaihto ajankohtaista ensi keväänä ja merkki on vielä avoin,mihin vaihdan.

        Vaihda Sonataan.Takuulla et tule, pettymään.
        Sonata erottuu edukseen,massasta.


      • useampia
        auto, kirjoitti:

        Tänään näin Tampereella myös.Harmi että ei ole farkkuna Hyundailla vastaavaa mallia.Corollan vaihto ajankohtaista ensi keväänä ja merkki on vielä avoin,mihin vaihdan.

        Tampereella useampia Sonata takseja.
        Kertoo jotain,luottamuksesta.


      • kolmella
        taas Hyundain logo kirjoitti:

        Mulle taas Hyundain logo,kertoo luottamuksesta
        varmaan merkkiin.Itse olen ajellut yli 10 vuotta,
        Hyundai autoilla ja ei valittamista.

        Olen ajellut kolmella hyundailla noin 260000 km, ole erittäin tyytyväinen merkkiin.


      • infoa

      • Sonatalle

    • pirhan

      40000 km ja noin yksi vuosi takana bensakoneisella 2,4L Sonatalla ilman ylimäräisiä korjaamokäyntejä. Normaalit määräaikaishuollot tehty, ei mitään muuta. Ainakin verrattuna edelliseen autooni (Citroen C5 HDi) ero on valtava.

      Äskettäin jo harkitsin vaihtoa Sonatan dieseliin suuren ajomäärän takia, mutta se seikka, että Sonatan diesel on nokkaremmikone ja bensa on taas ketjulla (=huoltovapaa), sai minut vielä odottamaan seuraavaa moottorimallia (jossa toivottavasti on ketjukäyttöinen nokka-akseli).

      Jos Sonata pelaa samaan tapaan kuin tähän asti, seuraavan auton merkki on myös Hyundai. Jos tyyli muuttuu, vaihtuu myös merkki.

      • paljon liikenteessä

        Vielä on paljon liikenteessä,vanhempia Hyundai
        autoja, joka todistaa että on kestävä,merkki.


    • hyvä auto

      Mielestäni Sonata on erittäin hyvä,auto.

      • #&%#

        Toisille maaliongelmat ovat hiukan väärän auton valinnasta.Jos päivittäin ajetaan kymmeniä kilometrejä sorateitä niin sitten ihmetellään ruostumista ja maaliongelmia.Tämänpäivän käyttö perheautot eivät ole suunniteltu edes ääriolosuhteisiin.Paremminkin kannattaisi pitäytyä pakettiautossa tai citymaasturissa varauksin.


    • testivoittaja

      Mul on -07 Sonata 2.4GLS ajettu 105 000 moitteetonta tuhatta:)

    • Anonyymi

      Laadukas auto ja hiljainen ja vie dieselinä kohtuullisen vähän eli 6,1-6,2 l
      matka-ajossa ja EGR-venttiilin virityksen jälkeen vain 5,8 - 5,9 l/110 km.
      Mutta viimein alkoi korkea ikä vaivaamaan eli 15 v. on jo liikaa, kun
      apurunko takaa tuli niin rapeaksi, että tukivarren kiinnitys petti.
      Ei voi korjata kuin hirvittävän kallilla kustannuksilla eli osat 2500 €.
      Joutuu vaihtamaan merkkiä, vaikka noita samanlaisia saisi ostettua
      melkoisen alhaiseen hintaan eli 2000- 3000 €.
      Eipä ole aikaisemmin törmännyt vastaavaan vikaan vaikka kortti ja
      autoja on ollut jo 50 vuoden ajan. Mittariin tuli 270 tkm.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi ongelma koskee vm.2005 eteenpäin. Tuota ongelmaa ei ole vanhemmissa Sonata malleissa.
        Tarkoitan Jaguaari koppasta Sonataa ei tuo ongelma koske.
        https://www.nettiauto.com/hyundai/sonata/autoarvostelut

        Eiköhän 2005 ja vanhemmissa ole sitten omat muut ongelmansa. Melkein 20 vuoden ikä jättää autoon kuin autoon jälkensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän 2005 ja vanhemmissa ole sitten omat muut ongelmansa. Melkein 20 vuoden ikä jättää autoon kuin autoon jälkensä.

        Mulla on harvinaisen hyvin säilynyt oma Sonata. Ei ruostetta ja käy hyvin.Olen tarkka autoni suhteen. Huollatan ja vahaan vuosittain.Vielä aika vähän ajettu.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1125
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      939
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      865
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      845
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      845
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe