Shorinji Kempo

Ex-kempoka

Monia lajeja olen harjoitellut, mutta mielestäni Shorinji Kempo on yksi järkevimmistä ja taistelukelpoisimmista lajeista.

Shorinji Kempossa hyökätään vastustajan kipupisteisiin ja sen lyönnit potkut ja lukot ovat ampauttavia.

Monessakaan jujutsu-koulussa ei harjoitella yhtä tehokkaan järkevästi kuin Kempossa, vanha Aiki-jujutsukin on lähinnä kovennettua aikidoa ja sitä on vaikea soveltaa todelliseen tilanteeseen.

Miksi lopetin Kempon, koska opettajani joutui lopettamaan lajin opettamisen ja minullakin meni inspiraatio.

Haen paraillaa uutta lajia yhdeksän Kempo-vuoden jälkeen, hakeudun ilmeisesti Krav magan pariin, koska lajia tutkimalla olen löytänyt siitä uusia ja järkeviä asioita.

5

930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kempoon mukaan

      Oon nähnyt kerran baarissa kun kaveri joka oli harjoitellut shorinji kempoa, nukutti humalaisen öykkärin painamalla käden kipupistettä, kävi muuten kätevästi ja se öykkäri ei koskaan tiennyt mikä tuli se luuli, että sai jonkun kohtauksen.

      Aion itse aloittaa kempon, kun vaan sopiva sali löytyy, aika vähän sitä on tarjolla, johtuuko lajin vaarallisuudesta vai mistä, oon treenannut kakee jo viisi vuotta ja sinisellä vyöllä, olis aika kivat pohjat kempoon, noi kipupistejuttu on makeita.

      • cajan master

        Suomessa on siksi vähän seuroja kun ei vetäjiä ole paljon vielä mutta koko ajan lisääntyy... Lajin alussa on paljon "kärpästä ei saa satuttaa"-filosofiaa ja tämä on faktaa. Paljon myöhemmin opetellaan "vaarallisia" tekniikoita.


    • Kempoka

      mukaan vaan, jos lähiseudulta löytyy seura !

    • Totuussarja

      Maksatteko osuuden jäsenmaksuista sille vanhalle kroisokselle Japaniin?

      Näin videota jota tämä vanha hiippari esitteli kävijöille, ja osa tekniikoista näytti ö-luokan karatelta jossa ei suojattu päätä, osa aikidolta. Lukkoja tehtiin pystystä mm. siten, että kämmensyrjällä painettiin kyynärpään takaa.

      Kokeilkaas huviksenne saatteko lukotettua näin jonkun kokoisenne siten, että sanotte että pistää tosissaan hanttiin. Kyllähän moni pystystä tehtävä lukko onnistuu kun vastustaja ei pane kunnolla hanttiin, näin olen lukotellut itsekin aikoinaan monia. Ne vain eivät toimi tositilanteessa kuin itseä reilusti heikompaa vastaan.

      Mies voi kyllä naisen panna näillä näppärästi ojennukseen :) muttei toista tervettä miestä, jollei koko- ja voimaero ole todella suuri. Judokat ja BJJ-miehet nauravat, jos näitä heille esittelette.

    • hienolta lajilta

      Varsinkin jos "ampauttava" tarkoitti rampauttavaa. Ei oo sitetn enää raastupa kaukana, kun vähän "puolustaa" itseään kempolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3227
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    Aihe