biokemian pääsykoekirjoista

kokemuksia?

elikäs onko kokemuksia biokemian pääsykoekirjoista:

Jyrki Heino ja Matti Vuento: Solubiologia
TAI
Jyrki Heino ja Matti Vuento: Biokemian ja solubiologian perusteet?

Kumpaa kirjaa itse luit? Minkälainen kirja sisällöltään oli (oliko selkeä sisältö, miellyttävä lukea jne)

mietin tässä vain, että kumman kirjan ostaisi. tiedän että sillä ei ole periaatteessa mitään väliä, sillä kyseiset kirjathan ovat vaihtoehtoisia keskenään. haluaisin kuitenkin tietää, mitä muut ovat olleet mieltä kyseisistä kirjoista. :)

2

579

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • biolukija

Itse luen Solubiologiaa. En ole nähnyt tuota vaihtoehtoista kirjaa eli en tiedä verrata siihen. Uskoisin (en siis tiedä), että kirjat ovat sisällön kannalta samantyyppisiä, ja sitä uudempaa on vaan järjestelty uudestaan ja tehty päivityksiä (joita kokeessa ei pitäisi voida kysyä koska kummankin kirjan on ilmoitettu käyvän).

Ainakin Solubiologiaan olen ollut selkeyden ja luettavuudenpuolesta ihan tyytyväinen. Kuvat on valaisevia ja teksti helppolukuista siinä mielessä, että pitkien ja mutkikkaiden reaktioreittien kuvailu pysyy kasassa ja punainen lanka kyllä löytyy, kun vaan syventyy. Kirjan jutut ovat tosin minulle jossain määrin ennestään tuttuja, mikä varmaan myös vaikuttaa asiaan.

Myös kirjan asioiden jaottelu toimii suurissa linjoissa hyvin, mutta asia joka hieman ärsyttää luku- ja muistiinpanoteknisistä syistä ovat ajoittain ylipitkät otsikot, sekä puolen tai kolmasosasivun pituiset jämäkappaleet. Samoista syistä on välillä hermostuttavaa se, että kuvateksteissä on usein lisäinfoa, jota "varsinaisessa" tekstissä ei anneta. Näppärämpää olisi, että kaikki asia olisi tekstissä ja kuvateksti sitten kiteyttäisi kuvattavan mekanismin kannalta olennaisimmat asiat. Mut sitähän ne varmaan toivookin, että lukija kiteyttää ihan itsekseen ne olennaisuudet.

Nuo on aika pieniä juttuja, pääosin olen siis kirjaan tyytyväinen.

Toivotan tsemppiä lukuihin!! =)

• abi

Kiitos :)
        Täytyykin varmaan tässä kohta käydä tilaamassa kirjakaupasta pääsykoekirja (siellä varmaan kaupataan tuota uudempaa kirjaa). Kunhan sais kirjotukset alta pois niin pääsis alottamaan pääsykokeisiin valmistautumisen.. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      215
      2846
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      127
      2736
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      78
      1783
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      237
      1342
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      64
      1324
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1108
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1011
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      866
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      833
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      833
    Aihe