Höyryuuneista kokemuksia?

Ämhoo

AEG:n B-98204-A menossa tilaukseen. Onko teillä kokemuksia höyryuuneista yleensä, ovatko oikeasti niin hyviä kuin kehutaan?
Vaativat ilmeisesti kiinteän vesijohtoliitännän, mutta miten höyryn poisto? Huoneilmaan, liesituulettimeen, viemäriin vai minne?

Kiitoksia asiallisista vastauksista jo etukäteen!

Mikko

10

11871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justme

      Meillä on käytössä Mielen höyryuuni ja hyvää ruokaa saa aikaiseksi, vitamiinit pysyy tallella.
      Ainakaan meidän laitteessa ei ole vesiliitäntää vaan vesi laitetaan erilliseen säiliöön, käytön jälkeen pitää aina kuivata laite.

      • samukamuli

        En halua olla töykeä toisena joulupäivänä, mutta kumpi vanhemmista mittaa vitamiinit? Varsinaiset vitamiinithan ovat proteiineja ( C-vitamiini ei ole oikea vitamiini) . Alhaisissa lämmöissä ne eivät pilkkoudu aminohapoiksi, vasta kun vatsalaukussa. ( siellä pH niin alhainen) . Tää on juttu, joka ei mene perille prosentillekaan aikuisista. . Höyryuuni on järjettömän hyvä keksintö, ensisijaisesti, koska ruoka ei paistaessa kuivu, toisekseen voin käyttää esm kinkussa 80 Celsiusastetta, kolmanneksi, paistos ei pysty yli"pala
        maan" rakeiksi, tuoreistan kuivuneet leivät, teen al dente vihannekset. mikään ei voi mennä pieleen jos on höyrypaineen säästänyt oikein. Voi mun Äityskää, joka teki kinkusta tikkulihaa, parhaimmin yrittäessään. Suukko mun Äidille ( past away 2006) . samukamu


    • Nimetön

      Meillä on juuri sama Aeg uuni, se ei vaadi erillistä vesiliitäntää, vaan vesi lisätään uunin ulkopuolelta säiliöön. Ennen entisellä uunilla esim.porkkanat ja sipulit kypsyivät hitaasti ja nahistuivat, nyt n 20min riittää mehukkaiden vihannesten valmistukseen. Kyllä höyryuunit tulevat yleistymään kotitalouksissa, ravintolat vallan käyttävät niitä. Höyryuunissa on luonnollisesti kaikki muutkin hyvän kiertoilmauunin ominaisuudet, höyry on siis lisänä, Suosittelen.

    • gaggenau

      Moi!

      Meillä gaggenaun höyryuuni joka on myös kiertoilma samalla.
      Aivan upea ja mahtava laite ,kun vaan viitsii opetella käyttämään .Uuni ollut noin reilut 6kk käytössä ja ilman sitäen tulisi toimeen.Luovuimme mikrosta kun ei mahtunut uuteen keittiöön ja ruuan lämmitys sujuu lautasella todella hienosti ja hellävaraisesti,itseasiassa paremmin kuin mikrossa.Mikäli uunille ei ole oikesati käyttöä niin silloin en suosittele ,muuten menee tila hukkaan ja harmittaa vaan jos ei tule käytettyä.
      Gaggenaun malli vaatii vesiliitännän ja viemärin ja asennuskorkeus tulee ottaa huomioon ,eli ei voi asentaa mille korkeudella vaan on määritelty korkeus.Kallis hinta myös haittapuolena.
      t höyry

      • samukamuli

        Gagge on paras. 7 vuoden kokemus. Koettelempa juuri taitojani lohifileen kanssa :-) . samukamu


      • samukamuli

        Pitääpi lisätä, entisen, Kulinaristisen Instituutin tuutorin ohjein: mikro veke, uuni et tartte, vaan höyryuuni ja ja lämminveaihaude riittää. Paikkansa on pitänyt oppi-isini neuvot. samukamu


    • samukamuli

      Maksa enemmän, saat paremman. Mun Äityläinen neuvoi jo pienenä, että köyhän ei kannata ostaa halpaa. Tein mun 7v pojan kanssa jakotulkin höyryuuniin. Muutenkin, ergonomisesti se tulisi sijoittaa kyykkyasennon yläpuolelle. Gaggeen mahtuu kevyesti 8 kg skinkka. Kuka syö enemmän. Kerran meillä oli siellä kokonainen hirvi ( ilman sarvia ja nahkoja) , (vitsi) . Vesisekoittemassa pitää olla liipaisin veden kierron mahdollistamiseksi ( maksaa 100 egeä normia enemmän). Ei tartte täyttää eikä lypsää. Olen kaupunkilainen, vaikka arvostan kaikkia. samukamu ( nyt teen lapsille lohta :) , sinisimpukkaa ja jättikatkarapuja) , kun sussarimme söi yöllä kinkun jämät, 4 kg. Voi paksusti :-)

    • Luulin_ostavani_hyvän

      Ostin parivuotta sitten Rosenlew RMI517 lieden.
      Tässä on jatkuva höyrytoiminto automaattisesti, koska uuni on viallinen.
      Höyrynpoisto ei toimi ja uuni lorottaa luukun avatessa vettä lattialle ja kuuman höyrypilven luukunavaajan päälle.

    • Mureke

      Meillä Ikean höyrytoiminnolla varustettu uuni. Loistava systeemi. Ainoa miinus tulee siitä, että höyryä tulee (luukun avauksen yhteydessä) myös viereisiin laatikoihin, ellei raota hieman kysennyksen aikana. Liha, lihapullatkin tulee aivan ihaniksi, samoin kasvikset.

    • Anonyymi

      On AEG-höyryuuni, OSTETTU 2019. Vesisäilöön kaadetaan vettä, kun haluat tehdä höyry ohjelmalla jotain(uuni ilmoittaa jos on loppu/säiliö täynnä). Jos säiliöön jää vettä, eikä tarvitse höyryohjlmaa, tyhjään säiliön tyhjäys-ohjelmalla-vesi valuu reunapellille. Ei onneksi tarvitse vesiliitäntää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe