Höyryuuneista kokemuksia?

Ämhoo

AEG:n B-98204-A menossa tilaukseen. Onko teillä kokemuksia höyryuuneista yleensä, ovatko oikeasti niin hyviä kuin kehutaan?
Vaativat ilmeisesti kiinteän vesijohtoliitännän, mutta miten höyryn poisto? Huoneilmaan, liesituulettimeen, viemäriin vai minne?

Kiitoksia asiallisista vastauksista jo etukäteen!

Mikko

10

12763

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justme

Meillä on käytössä Mielen höyryuuni ja hyvää ruokaa saa aikaiseksi, vitamiinit pysyy tallella.
      Ainakaan meidän laitteessa ei ole vesiliitäntää vaan vesi laitetaan erilliseen säiliöön, käytön jälkeen pitää aina kuivata laite.

• samukamuli

En halua olla töykeä toisena joulupäivänä, mutta kumpi vanhemmista mittaa vitamiinit? Varsinaiset vitamiinithan ovat proteiineja ( C-vitamiini ei ole oikea vitamiini) . Alhaisissa lämmöissä ne eivät pilkkoudu aminohapoiksi, vasta kun vatsalaukussa. ( siellä pH niin alhainen) . Tää on juttu, joka ei mene perille prosentillekaan aikuisista. . Höyryuuni on järjettömän hyvä keksintö, ensisijaisesti, koska ruoka ei paistaessa kuivu, toisekseen voin käyttää esm kinkussa 80 Celsiusastetta, kolmanneksi, paistos ei pysty yli"pala
        maan" rakeiksi, tuoreistan kuivuneet leivät, teen al dente vihannekset. mikään ei voi mennä pieleen jos on höyrypaineen säästänyt oikein. Voi mun Äityskää, joka teki kinkusta tikkulihaa, parhaimmin yrittäessään. Suukko mun Äidille ( past away 2006) . samukamu

• Nimetön

Meillä on juuri sama Aeg uuni, se ei vaadi erillistä vesiliitäntää, vaan vesi lisätään uunin ulkopuolelta säiliöön. Ennen entisellä uunilla esim.porkkanat ja sipulit kypsyivät hitaasti ja nahistuivat, nyt n 20min riittää mehukkaiden vihannesten valmistukseen. Kyllä höyryuunit tulevat yleistymään kotitalouksissa, ravintolat vallan käyttävät niitä. Höyryuunissa on luonnollisesti kaikki muutkin hyvän kiertoilmauunin ominaisuudet, höyry on siis lisänä, Suosittelen.

• gaggenau

Moi!

Meillä gaggenaun höyryuuni joka on myös kiertoilma samalla.
      Aivan upea ja mahtava laite ,kun vaan viitsii opetella käyttämään .Uuni ollut noin reilut 6kk käytössä ja ilman sitäen tulisi toimeen.Luovuimme mikrosta kun ei mahtunut uuteen keittiöön ja ruuan lämmitys sujuu lautasella todella hienosti ja hellävaraisesti,itseasiassa paremmin kuin mikrossa.Mikäli uunille ei ole oikesati käyttöä niin silloin en suosittele ,muuten menee tila hukkaan ja harmittaa vaan jos ei tule käytettyä.
      Gaggenaun malli vaatii vesiliitännän ja viemärin ja asennuskorkeus tulee ottaa huomioon ,eli ei voi asentaa mille korkeudella vaan on määritelty korkeus.Kallis hinta myös haittapuolena.
      t höyry

• samukamuli

Gagge on paras. 7 vuoden kokemus. Koettelempa juuri taitojani lohifileen kanssa :-) . samukamu

• samukamuli

Pitääpi lisätä, entisen, Kulinaristisen Instituutin tuutorin ohjein: mikro veke, uuni et tartte, vaan höyryuuni ja ja lämminveaihaude riittää. Paikkansa on pitänyt oppi-isini neuvot. samukamu

• samukamuli

Maksa enemmän, saat paremman. Mun Äityläinen neuvoi jo pienenä, että köyhän ei kannata ostaa halpaa. Tein mun 7v pojan kanssa jakotulkin höyryuuniin. Muutenkin, ergonomisesti se tulisi sijoittaa kyykkyasennon yläpuolelle. Gaggeen mahtuu kevyesti 8 kg skinkka. Kuka syö enemmän. Kerran meillä oli siellä kokonainen hirvi ( ilman sarvia ja nahkoja) , (vitsi) . Vesisekoittemassa pitää olla liipaisin veden kierron mahdollistamiseksi ( maksaa 100 egeä normia enemmän). Ei tartte täyttää eikä lypsää. Olen kaupunkilainen, vaikka arvostan kaikkia. samukamu ( nyt teen lapsille lohta :) , sinisimpukkaa ja jättikatkarapuja) , kun sussarimme söi yöllä kinkun jämät, 4 kg. Voi paksusti :-)

• Luulin_ostavani_hyvän

Ostin parivuotta sitten Rosenlew RMI517 lieden.
      Tässä on jatkuva höyrytoiminto automaattisesti, koska uuni on viallinen.
      Höyrynpoisto ei toimi ja uuni lorottaa luukun avatessa vettä lattialle ja kuuman höyrypilven luukunavaajan päälle.

• Mureke

Meillä Ikean höyrytoiminnolla varustettu uuni. Loistava systeemi. Ainoa miinus tulee siitä, että höyryä tulee (luukun avauksen yhteydessä) myös viereisiin laatikoihin, ellei raota hieman kysennyksen aikana. Liha, lihapullatkin tulee aivan ihaniksi, samoin kasvikset.

• Anonyymi

On AEG-höyryuuni, OSTETTU 2019. Vesisäilöön kaadetaan vettä, kun haluat tehdä höyry ohjelmalla jotain(uuni ilmoittaa jos on loppu/säiliö täynnä). Jos säiliöön jää vettä, eikä tarvitse höyryohjlmaa, tyhjään säiliön tyhjäys-ohjelmalla-vesi valuu reunapellille. Ei onneksi tarvitse vesiliitäntää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe