mitkä kaikki "tärkeät" ohjelmat on koodattu vb:llä??? onko Photoshop tai The Sims? Oon ihan hulluna vb:seen ja ennemmin oon ilman tietokonetta lopun ikäni kun alan koodaa mitään fakin C:tä tai jotain!! vb:llä kuitenkin saa tehtyä kaiken saman mitä muillakin. vituttaa vain kun kukaan joka ei oo ikinä sitä käyttänytkään haukkuu sitä kun leikkii niin eliittiä kun tekee jotain alkeellisia konsolisovelluksia c:llä... 10 kertaa hienompia juttuja saa vb:llä käden käänteessä, onnee vaan kaikille niille jotka tuhlaa aikaansa, mä oon tyytyväinen vb:n kanssa nyt ja tulevaisuudessa =)
kaikki Visual Basicin käyttäjät
6
615
Vastaukset
- nuo kaak nykyajan 3d pelit
o veebeellä tehty, windowswiiksi juu ja
yleensä kaik parhatat ohjelmat .. oikeestaa
c on tethtyy veebeellä myyyöös kuten myöls
tietsikan biossisfota ja ajruit . tekoäly joak
toimii on tietty veebeeel tehty, se se oreflux 5.0,
huippousalainen tulevaiseuuden tuhoäly juyu.
juu mitä turhaa sitä veebeetä vaihtamaan jos tykkää
sillä tehdä ohjelmansa. - vb2005
vb:llä on tehty lähinnä pieniä ohjelmia. En nyt äkkiseltään pysty heittämään mikä ois suurin. Oon törmännyt esim. AutoCadin ja Accessin VBAlla tehtyihin kilkukkeisiin, joiden koko on muutamia megatavuja. Niiden kirjoittelu C :lla olisi ollut ajan hukkaa, kun jokaisessa versiomuutoksessa (uusi office/acad) olisi joutunut tekemään uuden ohjelman.
- le coder
Kyseessä on siis VB Script, eikä mikään estä käyttämästä C/C kieltä scriptattuna. Ja jos ohjelma tarpeeksi muutuu (Rajapinnat/binding) joudut kuitenkin kirjoitamaan kaiken uusiksi.
Ja AutoCad tukee myös lispiä, joka imho on parempi. - vb2005
le coder kirjoitti:
Kyseessä on siis VB Script, eikä mikään estä käyttämästä C/C kieltä scriptattuna. Ja jos ohjelma tarpeeksi muutuu (Rajapinnat/binding) joudut kuitenkin kirjoitamaan kaiken uusiksi.
Ja AutoCad tukee myös lispiä, joka imho on parempi.VB Script ja VBA ovat kaksi täysin eri asiaa eikä niitä pidä sotkea keskenään. AutoCadissä ja officen sovelluksissa on käytössä VBA (ei siis script).
AutoCadissä VBAta käytetään lispin asemasta, kun halutaan liittää samaan projektiin dll:ien tai muiden sovelluslaajennusten toimintoja. VBA:n tekemä koodi on huomattavasti nopeampaa kuin lispin vastaava.
Tähän mennessä VBA on osoittautunut pienemmillä muutoksilla toimivaksi. AutoCad 2004-2007 menevät siis samoilla versiolla, kun taas C/C puolella muutos vaaditaan kolmen vuoden välein.
- kaatuvat :)
talousohjelmat on väsätty visula basikilla :)
- sdfgtuhjk
Mutta silti on ihan sama millä .net systeemillä ohjelma on tehty, kun se kieli on vain käyttöliittymä sen .netin päällä. Eli ihan samanlaista koodia tulee sinne taakse piiloon.
Se on myös kumma että kun dos-pohjaista basicia aikanaan haukuttiin, niin miten se sama haukkuminen siirtyi suoraan tuonne visual-puolelle, kun eihän tuolla dos-pohjaisella ole muuta yhteistä windows-puolen systeemin kuin nimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409