Kyllähän tuo sianlihan karttaminen

on aivan naurettavaa

nykyaikana, koska sillä kyseenalaistetaan monta tosiseikkaa, kuin teurastajien ammattitaito jne. Ei sianlihasta mitään tauteja nykyaikana tule. Nykyaikana ollaan tutkittu asioita mitä ei tutkittu kiellon säätämisen aikoihin ja ne on hoidettu kuntoon, eli muslimienkin tulisi sallia makkaran ja kaiken muun lihatiskiltä löytyvän hyvän syönti ravinnoksi. Paavalikin Raamatussa antaa luvan syödä kaikkea lihatiskiltä löytyvää kirjaimellisesti ja Jeesus sanoi:“Oletteko tekin yhä noin ymmärtämättömiä? Ettekö käsitä, että se,mikä menee suusta sisään, jatkaa kulkuaan vatsaan, ja sitten se ulostetaan. Mutta se, mikä tulee suusta ulos, on lähtöisin sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen. Juuri sydämestähän lähtevät pahat ajatukset, mkurhat, aviorikokset, siveettömyys, varkaudet, väärät todistukset ja herjaukset. Nämä ne ihmisen saastuttavat, ei se, että syö pesemättömin käsin.”, eli lopettakaa se naurettava kielto ja lukekaa Raamatusta lisää.

11

515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinulla toisten syömisistä. syö sinä sikaa niinpaljon kuin haluat. jos joku ei syö niin mitä se sinulle kuuluu? vai pitäisikö suomessa on sianlihansyöntipakko?

• Kommunisti-muslimi

Että islamissa muslimi saa itse valita haluaako hän noudattaa tuota suositusta olla syömättä sianlihaa. Siis mitään pakkoa ei ole islamissa, koska onhan se vapaa ja suvaitsevainen uskonto. Sinunkaan ei ole mikään pakko olla syömättä sianlihaa. Kannattaa maistaa, se on oikein hyvää lihaa.

Ensiksikin Koraani sanoo selvästi, että "uskonnossa ei ole mitään pakkoa"

http://www.islamopas.com/missupp6.html

• Nimetön
        Kommunisti-muslimi kirjoitti:

Että islamissa muslimi saa itse valita haluaako hän noudattaa tuota suositusta olla syömättä sianlihaa. Siis mitään pakkoa ei ole islamissa, koska onhan se vapaa ja suvaitsevainen uskonto. Sinunkaan ei ole mikään pakko olla syömättä sianlihaa. Kannattaa maistaa, se on oikein hyvää lihaa.

Koraani antaa luvan periaatteeessa mihin tahansa, siinä mielessä se on erittäin "joustava"(suvaitsevainen??) uskonto.

• kaulahuivifin

Muslimien ruokailutavat ovat myös kansantaloudellinen kysymys. Muslimien ruoka maksaa tuplasti päiväkodeissa ja kouluissa. Minusta tällaiset ei-allergiaan perustuvat ruokakiellot ovat huuhaata ja turhia. Rahoja tarvitaan tärkeämpiin asioihin Suomessa. Tervetuloa nykyaikaan uskovat!

• kaulahuivifin
        Kommunisti-muslimi kirjoitti:

Koraanin mukaan islamissa ei ole pakkoa. Tämä ymmärretään usein aivan tietoisesti omaa etua ajaen. Kun ei ole pakkoa, voi jättää osia noudattamatta. Toisinaan taas toimitaan pakon edessä.

Koraani on selkeä käskykirja ja se odottaa, että oikean uskon ohjeita noudatetaan. Pakko puuttuu, koska islam merkitsee vapaaehtoista alistumista Jumalan tahtoon. Mikäli muslimi ei noudata Allahin tahtoa ja Koraanin opetuksia, hän joutuu Koraanin opetuksen mukaan helvettiin.

Minä uudistaisin islamia tuomalla siihen enemmän armoa eli Jumalan rakkautta ja vähemmän väkivaltaa ja helvetillä pelottelua.

• BRIGE

JOS SÄ USKOT JEESUKSEEN NII MEIL ON OIKEUS PITÄÄ MEIDÄN USKONTO JA MEIDÄN SÄÄNÖT

• Pitää siitä

Eräs tuttavan on muslimi ja syö sikaa hyvällä ruokahallulla. Samoin muuten eräs juutalainenkin työkaveri mätää kinkkua minkä vaa ehtii. Kumpikaan ei ole tullut sairaaksi siitä.

• käsky

Eikös ole niin, että jos Jumala jotain kieltää, niin ei tarvitse (ihmisen) miettiä tai itse yrittää keksiä syitä kiellon tarkoitukseen? Riittää kun noudattaa käskyä.

Onhan niitä jotkut listanneet esim. sianlihan huonoja puolia tms, mutta eihän sillä ole mitään väliä vaikka jos huonoja puolia ei olisi yhtään, kun käsky on kerran annettu.

• se on, se

asian ydin, jos ihminen ymmärtäisi mikä on Jumala, sen jälkeen hän voisi alkaa arvioida ovatko Jumalan määräykset järkeviä vai ei, mutta kun Jumala on ihmiselle täydellinen mysteeri, sellaisia ovat kaikki hänen määräyksetkin, niitä ei kannata edes yrittää ihmisjärjellä ymmärtää, kaikki on vain otettava täydestä todesta.

Näin minä, kokolailla jumalaton mies, asian näen.

• sivustaseuraaja
        se on, se kirjoitti:

asian ydin, jos ihminen ymmärtäisi mikä on Jumala, sen jälkeen hän voisi alkaa arvioida ovatko Jumalan määräykset järkeviä vai ei, mutta kun Jumala on ihmiselle täydellinen mysteeri, sellaisia ovat kaikki hänen määräyksetkin, niitä ei kannata edes yrittää ihmisjärjellä ymmärtää, kaikki on vain otettava täydestä todesta.

Näin minä, kokolailla jumalaton mies, asian näen.

ja joulupukki sanoi että lahjoja tulee vain kilteille lapsille ja tuhmat saa risuja, siinä on ainakin jotain loogisuutta jonka voi ymmärtää siis lapsikin ja on mukava uskoa joulupukkiin kun se tuo lahjoja.

Mutta minä en ymmärrä mitä hyötyä uskonnosta on. Voisiko joku selittää mitä merkittävää etua olisi jos rupeaisin muslimiksi? Nyt siis en usko mihinkään (joskus kyllä joulupukkiin kun kuusen alle ilmestyy pikku paketti)

• kaulahuivifin
        sivustaseuraaja kirjoitti:

ja joulupukki sanoi että lahjoja tulee vain kilteille lapsille ja tuhmat saa risuja, siinä on ainakin jotain loogisuutta jonka voi ymmärtää siis lapsikin ja on mukava uskoa joulupukkiin kun se tuo lahjoja.

Mutta minä en ymmärrä mitä hyötyä uskonnosta on. Voisiko joku selittää mitä merkittävää etua olisi jos rupeaisin muslimiksi? Nyt siis en usko mihinkään (joskus kyllä joulupukkiin kun kuusen alle ilmestyy pikku paketti)

7 artikla

Armosta

Kristillinen traditio tuntee monia armon määritelmiä. Erilaiset määritelmät aiheuttavat helposti käsitteellisiä sekaannuksia ja teologisia väärinkäsityksiä. Marian tunnustus määrittelee armon täsmällisesti Jumalan rakkaudeksi ja hyvyydeksi.

Jumala on antanut meille sanomansa ja ohjannut ihmiset Jeesuksen kautta yhteyteensä. Jeesus kertoi tiestä Jumalan luo, anteeksiantamuksesta ja ikuisesta elämästä. Se on armoa.

Vaikka ihminen kykenisi tekemään hyvää, se ei ole uhka Jumalan päätäntävallalle. Jumala hyväksyy ihmisen yhteyteensä, ei ihminen itse. Ansiosuhde ei ole voimassa Jumala-suhteessa. Kenenkään ei tarvitse yrittää ansaita Jumalan lahjoja itselleen. Me otamme Jumalan lahjat vastaan uskon kautta.

Jumalan rakkaus ja hyvyys näkyy yhteytenä ihmiskuntaan (interaktiivinen tai profeetallinen armo), syntien anteeksiantamisena (juridinen armo), eettisten ohjeiden opettamisena (pedagoginen armo), olemassaolon ja elämänkatsomuksen avartajana (eksistentialistinen armo) sekä kuoleman voittamisena (viktoriaaninen armo).

25 artikla

Elämästä

Ihminen on osa maailmakaikkeutta ja elää tässä todellisuudessa luonnonlakien alaisena. Sairaudet, tapaturmat ja onnettomuudet saavat selityksensä luonnontieteellisistä syistä eivätkä ne ole Jumalan rangaistuksia. Ihminen voi päästä jumalalliseen todellisuuteen kuolemansa jälkeen.

Kristitylle maallinen ja taivaallinen elämä on elämää rakkaudesta, rakkaudessa ja rakkauteen. Elämän tarkoitus on elämä itse ja rakkaus.

Jeesus ei kumoa ajallista maallista elämää, vaan täydentää sitä ikuisuudella ja esittää yleisesti hyväksyttäviä eettisiä ohjeita elämänlaadun parantamiseksi. Jokainen voi nauttia ja iloita omalla tavallaan elämästään. Huolenpito ja välittäminen muista kuuluu jokaiselle.

Jokainen joutuu elämänsä aikana ottamaan kantaa Jumalaan, Jeesukseen ja hänen sanomaansa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      183
      5272
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1661
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1477
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      69
      1018
    5. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      827
    6. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      817
    7. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      57
      804
    8. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      788
    9. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      759
    10. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      76
      751
    Aihe