Mielenvikaisuus...

...periytyvää?

Hyvinkäällä on mielenvikainen katsastusmies.
Kirjoittelee nimimerkillä:" huijarit kuriin..."

22

7766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarttuvaa

      Kyllä se hulluus väkisinkin tarttuu kun mielenvikaisia asiakkaita joutuu joka päivä kuuntelemaan.

    • -IK-

      Enpä tiedä yhtään katsastusmiestä jonka jälkeläinen on jatkanut isänsä työtä. Kyllä tuo auton vikojen löytäminen on enemmän ympäristötekijöistä johtuvaa.

      • muutenkaan mitään

        Heitä, isiensä katsastusuraa jatkavia, ei sitten ole olemassa, kun et SINÄ satu heitä tuntemaan...


      • niin seon
        muutenkaan mitään kirjoitti:

        Heitä, isiensä katsastusuraa jatkavia, ei sitten ole olemassa, kun et SINÄ satu heitä tuntemaan...

        Jos ei katsastusmies sitä tiedä, ei sitä tiedä kukaan muukaan ;))


      • yksi katsastaja
        niin seon kirjoitti:

        Jos ei katsastusmies sitä tiedä, ei sitä tiedä kukaan muukaan ;))

        Mitäs työtä teet itse? Minä teen tätä vain ja ainoastaan rahan takia. Voisin tehdä muutakin, mutta palkanalennus ei paljoa kiinnosta. Ja jos nyt rehellisiä ollaan, niin ei tämä niin paljoa panostusta vaadi kun homman on oppinut. Huoletonta hommaa ja työnteko loppuu silloin kun asema menee kiinni, näin ei voi sanoa mistään vaihtoehtoisita työpaikoista.

        Sekin bonus tässä hommassa on, että halutessani löydän uuden työpaikan 2:n tunnin sisällä. Tänäkin vuonna teen suomessa n. 6 kuukautta töitä pienellä veroprosentilla, ja loput tienestit saan ulkomailta. Käteen jäävä raha lienee n. tuplat verrattuna muuta työtä tekeviin insinöörikollegoihin. Lisäksi jää hyvin aikaa matkusteluun ja muuhun.


      • Katsastaja
        yksi katsastaja kirjoitti:

        Mitäs työtä teet itse? Minä teen tätä vain ja ainoastaan rahan takia. Voisin tehdä muutakin, mutta palkanalennus ei paljoa kiinnosta. Ja jos nyt rehellisiä ollaan, niin ei tämä niin paljoa panostusta vaadi kun homman on oppinut. Huoletonta hommaa ja työnteko loppuu silloin kun asema menee kiinni, näin ei voi sanoa mistään vaihtoehtoisita työpaikoista.

        Sekin bonus tässä hommassa on, että halutessani löydän uuden työpaikan 2:n tunnin sisällä. Tänäkin vuonna teen suomessa n. 6 kuukautta töitä pienellä veroprosentilla, ja loput tienestit saan ulkomailta. Käteen jäävä raha lienee n. tuplat verrattuna muuta työtä tekeviin insinöörikollegoihin. Lisäksi jää hyvin aikaa matkusteluun ja muuhun.

        Näin on.
        Helppo homma ja hyvä palkka.
        Itte saa valita työpaikkansa.
        Helppo on kateellisten narista.


      • Pitää harkita
        Katsastaja kirjoitti:

        Näin on.
        Helppo homma ja hyvä palkka.
        Itte saa valita työpaikkansa.
        Helppo on kateellisten narista.

        Hieno homma !
        Pitää itsekin harkita.

        Mietityttää vaan, että onko hiukan yksitoikkoista päivästä toiseen ?


      • huoltoneuvoja
        Pitää harkita kirjoitti:

        Hieno homma !
        Pitää itsekin harkita.

        Mietityttää vaan, että onko hiukan yksitoikkoista päivästä toiseen ?

        Kannattaa tosiaankin harkita vakavasti.
        Tällä hetkellä katsastusmiehistä on pulaa.
        Palkat kohdillaan jne.
        Jos teknikon koulutuksella vaihtoehtona on huoltoneuvoja vai katsastusmies niin ilman muuta kannattaa miettiä katsastusmiehen uraa, on se vaan niin helpompaa ja parempi liksa.
        Loppujen lopuksi siisti homma ja päätöksissä on aina takana laki, toista on korjaamo puolella jossa eletään "mutu" tuntumalla. Eli jos laki takana niin "helpompi" hengittää. On se vaan helpompaa, jos hylky tulee niin ei tartte miettiä mitä maksaa vaan laitaa raksin kohtaan HYLÄTTY :)

        Nimimerkillä: Entinen huoltoneuvoja, nykyinen katsastusmies.


      • Yksi katsastaja
        Pitää harkita kirjoitti:

        Hieno homma !
        Pitää itsekin harkita.

        Mietityttää vaan, että onko hiukan yksitoikkoista päivästä toiseen ?

        No voi se olla ehkä yksitoikkoistakin, jos tekee pelkkiä kevyen kaluston määräaikaiskatsastuksia. Eipä tuo tosin minua ole koskaan haitannut. Kun tekee sen 30-40 autoa päivässä, sitä ei paljoa jouda miettimään, ja päiväkin on ohi yhdessä hujauksessa. Bonuksena fyysinen kunto pysyy kohtuullisena, vaikka ei muuten liikkuisikaan.

        Kannattaa ihmeessä harkita. Ensin kannattaa kuitenkin varmistaa riittääkö pätevyys, eli: auto- tai konetekniikan teknikon tai insinöörin tutkinto. 6 kk korjaamotyökokemusta. Nuhteeton tausta, erityisesti liikennerikkomusten suhteen.


      • Yksi katsastaja
        huoltoneuvoja kirjoitti:

        Kannattaa tosiaankin harkita vakavasti.
        Tällä hetkellä katsastusmiehistä on pulaa.
        Palkat kohdillaan jne.
        Jos teknikon koulutuksella vaihtoehtona on huoltoneuvoja vai katsastusmies niin ilman muuta kannattaa miettiä katsastusmiehen uraa, on se vaan niin helpompaa ja parempi liksa.
        Loppujen lopuksi siisti homma ja päätöksissä on aina takana laki, toista on korjaamo puolella jossa eletään "mutu" tuntumalla. Eli jos laki takana niin "helpompi" hengittää. On se vaan helpompaa, jos hylky tulee niin ei tartte miettiä mitä maksaa vaan laitaa raksin kohtaan HYLÄTTY :)

        Nimimerkillä: Entinen huoltoneuvoja, nykyinen katsastusmies.

        Ex-huoltoneuvoja myöskin.


      • Huoltoneuvoja
        Pitää harkita kirjoitti:

        Hieno homma !
        Pitää itsekin harkita.

        Mietityttää vaan, että onko hiukan yksitoikkoista päivästä toiseen ?

        Kantsii todella harkita.
        Itte ainakin kyllästyin siihen narinaan että oliko osien vaihto tarpeellinen ja oliko hinta-arvio kohdillaan.
        Katsastusmiehenä ei tartte välittää kustannuksista, laki takana, ja kun tekee ohjeiden mukaan niin kaikki on OK, tyhjän päiväiset marisijat saa olla omissa oloissaan, niille naureskellaan kahvikupin äärellä. Sitä paitsi töitä riittää jos tekee, kilpailua näyttää työnantaja puolella olevan. Eli tyytyväinen katsatusmiehen uraan olen.


      • "neuvojana"
        huoltoneuvoja kirjoitti:

        Kannattaa tosiaankin harkita vakavasti.
        Tällä hetkellä katsastusmiehistä on pulaa.
        Palkat kohdillaan jne.
        Jos teknikon koulutuksella vaihtoehtona on huoltoneuvoja vai katsastusmies niin ilman muuta kannattaa miettiä katsastusmiehen uraa, on se vaan niin helpompaa ja parempi liksa.
        Loppujen lopuksi siisti homma ja päätöksissä on aina takana laki, toista on korjaamo puolella jossa eletään "mutu" tuntumalla. Eli jos laki takana niin "helpompi" hengittää. On se vaan helpompaa, jos hylky tulee niin ei tartte miettiä mitä maksaa vaan laitaa raksin kohtaan HYLÄTTY :)

        Nimimerkillä: Entinen huoltoneuvoja, nykyinen katsastusmies.

        Varmaan kauheimpia autoalan paikkoja olla "huoltoneuvojana" "satumaassa" eli "autohelvetissä".

        Joutuu kusettaan asiakasta ihan simona.


      • ja työnvastaan ottajan
        "neuvojana" kirjoitti:

        Varmaan kauheimpia autoalan paikkoja olla "huoltoneuvojana" "satumaassa" eli "autohelvetissä".

        Joutuu kusettaan asiakasta ihan simona.

        homma on aika vaativaa, kun kirkainsilmin kertoo asiakkaalle pienen korjauksen hinnan mallia 300-1000 euroa ja katsoo kun asiakkaan silmät rävähtää auki ja on hetken hiljaisuus.....

        elämä on kallista ja auton korjaus viellä kalliinpaa. ja laatu mitä sattuu......


      • katsuri13
        Katsastaja kirjoitti:

        Näin on.
        Helppo homma ja hyvä palkka.
        Itte saa valita työpaikkansa.
        Helppo on kateellisten narista.

        työ on pitemmän päälle hieman yksitoikkoista eikä palkka ole kummoinen suhteessa koulutukseen ja yleisiin insinöörin palkkoihin. Itse useampi vuosi sitten autokorjaamossa tienasin paremmin kuin nyt katsurina. Mutta tämä työ puhtaampaa eikä läheskään niin kiireistä kuin korjaamolla.


      • Alasta
        katsuri13 kirjoitti:

        työ on pitemmän päälle hieman yksitoikkoista eikä palkka ole kummoinen suhteessa koulutukseen ja yleisiin insinöörin palkkoihin. Itse useampi vuosi sitten autokorjaamossa tienasin paremmin kuin nyt katsurina. Mutta tämä työ puhtaampaa eikä läheskään niin kiireistä kuin korjaamolla.

        Onko oltava kuinka nuhteeton tausta? Onko ylinopeussakot liikaa?


      • katsuri myös
        Huoltoneuvoja kirjoitti:

        Kantsii todella harkita.
        Itte ainakin kyllästyin siihen narinaan että oliko osien vaihto tarpeellinen ja oliko hinta-arvio kohdillaan.
        Katsastusmiehenä ei tartte välittää kustannuksista, laki takana, ja kun tekee ohjeiden mukaan niin kaikki on OK, tyhjän päiväiset marisijat saa olla omissa oloissaan, niille naureskellaan kahvikupin äärellä. Sitä paitsi töitä riittää jos tekee, kilpailua näyttää työnantaja puolella olevan. Eli tyytyväinen katsatusmiehen uraan olen.

        Juurikin samaa mieltä!

        Nytkin kun on hiljanen päivä ehtii kirjotella jopa tänne suomi24:seen :D samalla kun kahvia ryystelee ja naureskelee edelliselle narisijalle.. :D Samalla voi katella lasista hyvännäköisiä autokoulu oppilaita... ;)


      • sakot
        Alasta kirjoitti:

        Onko oltava kuinka nuhteeton tausta? Onko ylinopeussakot liikaa?

        On liikaa... Ei saa olla yhtäkään... (luultavasti viimeiseen viiteen vuoteen). Ja kun kuittaat ensimmäisen törkeen liikenteenvaarantamisen, niin "pakkolomaa" katsurin hommista seuraavat viisi vuotta. Muutenkin nuhteeton tausta. Ei rikosrekisterimerkintöjä. Poliisillakin on lievemmät pääsyvaatimukset


      • Anonyymi
        Huoltoneuvoja kirjoitti:

        Kantsii todella harkita.
        Itte ainakin kyllästyin siihen narinaan että oliko osien vaihto tarpeellinen ja oliko hinta-arvio kohdillaan.
        Katsastusmiehenä ei tartte välittää kustannuksista, laki takana, ja kun tekee ohjeiden mukaan niin kaikki on OK, tyhjän päiväiset marisijat saa olla omissa oloissaan, niille naureskellaan kahvikupin äärellä. Sitä paitsi töitä riittää jos tekee, kilpailua näyttää työnantaja puolella olevan. Eli tyytyväinen katsatusmiehen uraan olen.

        Kerran yx tynamotenttu vittuili kun Olin ottanut pari toopillista, neckarin se päästi läpi, vaikka oli väljät koiranluut.
        Kyläpisti vituttaa.


    • tosi juttu

      meni hittolainen hylkäämään meikäläisen vähän ruostuneen datsunin............

      • oltava

        inssi tai teknikko??Määrääkö laki niin?Eli jos olen ollut 6vuotta asentaja ja 5 vuotta huoltoneuvoja muttei alan koulutusta onko mahkuja päästä?


      • *_*
        oltava kirjoitti:

        inssi tai teknikko??Määrääkö laki niin?Eli jos olen ollut 6vuotta asentaja ja 5 vuotta huoltoneuvoja muttei alan koulutusta onko mahkuja päästä?

        Joo, tällä hetkellä sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia päästä katsastusmieheksi. Kelpoisuusvaatimuksista on menossa muutosehdotus jossa Automekaanikko erinäisten erikoistumislinjojen kautta voisi päästä katsastajakoulutukseen. Sen jälkeen näyttökokeiden ja AKE:n pitämien kurssien jälkeen harjoitteluun katsastusasemalle, jossa kokeneet katsurit opastavat työn saloihin. mekaanikko saisi tehdä vain ja ainoastaan peruskatsastuksia. Erikoiskatsastukset eli rekisteröinti-ja muutos- sekä maahantuontikatsastukset tekisi Insinööri tai teknikko. Myöskään raskasta ei mekaanikko voisi katsastaa.


    • Anonyymi

      Tunnen tyypin, pitäs muistaa ukkoa luunapilla, aina kun vittumaisuuttaan ei Anna leimaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Niin surullinen

      onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      104
      3078
    2. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

      Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      87
      2425
    3. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

      Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      24
      1966
    4. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

      "Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      22
      1520
    5. Mitä tapahtuu?

      Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?
      Outokumpu
      29
      1490
    6. Tiesitkö? Johannes Brotheruksen ex-isäpuoli on kuin onkin Mikko Kuustonen - Tästä on kyse!

      Tiesitkö? Ja hehän on kuin kaksi marjaa... Johannes Brotherus on KUUMAA-yhtyeen jäsen ja tänä syksynä mukana Vain elämää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1395
    7. siis ihan oikeesti

      Tämä on naurettavaa
      Ikävä
      87
      912
    8. Murtautuminen uimahalliin

      17.10. yöllä Kiuruveden uimahalliin murtauduttiin yläkerran oven ikkunasta. Onko kellään havaintoja tapauksesta?
      Kiuruvesi
      26
      907
    9. Mitä tarkalleen tunnet

      Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      62
      846
    10. Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.

      Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois
      Hybridi- ja sähköautot
      2
      769
    Aihe