Hyvinkäällä on mielenvikainen katsastusmies.
Kirjoittelee nimimerkillä:" huijarit kuriin..."
Mielenvikaisuus...
22
7770
Vastaukset
- tarttuvaa
Kyllä se hulluus väkisinkin tarttuu kun mielenvikaisia asiakkaita joutuu joka päivä kuuntelemaan.
- -IK-
Enpä tiedä yhtään katsastusmiestä jonka jälkeläinen on jatkanut isänsä työtä. Kyllä tuo auton vikojen löytäminen on enemmän ympäristötekijöistä johtuvaa.
- muutenkaan mitään
Heitä, isiensä katsastusuraa jatkavia, ei sitten ole olemassa, kun et SINÄ satu heitä tuntemaan...
- niin seon
muutenkaan mitään kirjoitti:
Heitä, isiensä katsastusuraa jatkavia, ei sitten ole olemassa, kun et SINÄ satu heitä tuntemaan...
Jos ei katsastusmies sitä tiedä, ei sitä tiedä kukaan muukaan ;))
- yksi katsastaja
niin seon kirjoitti:
Jos ei katsastusmies sitä tiedä, ei sitä tiedä kukaan muukaan ;))
Mitäs työtä teet itse? Minä teen tätä vain ja ainoastaan rahan takia. Voisin tehdä muutakin, mutta palkanalennus ei paljoa kiinnosta. Ja jos nyt rehellisiä ollaan, niin ei tämä niin paljoa panostusta vaadi kun homman on oppinut. Huoletonta hommaa ja työnteko loppuu silloin kun asema menee kiinni, näin ei voi sanoa mistään vaihtoehtoisita työpaikoista.
Sekin bonus tässä hommassa on, että halutessani löydän uuden työpaikan 2:n tunnin sisällä. Tänäkin vuonna teen suomessa n. 6 kuukautta töitä pienellä veroprosentilla, ja loput tienestit saan ulkomailta. Käteen jäävä raha lienee n. tuplat verrattuna muuta työtä tekeviin insinöörikollegoihin. Lisäksi jää hyvin aikaa matkusteluun ja muuhun. - Katsastaja
yksi katsastaja kirjoitti:
Mitäs työtä teet itse? Minä teen tätä vain ja ainoastaan rahan takia. Voisin tehdä muutakin, mutta palkanalennus ei paljoa kiinnosta. Ja jos nyt rehellisiä ollaan, niin ei tämä niin paljoa panostusta vaadi kun homman on oppinut. Huoletonta hommaa ja työnteko loppuu silloin kun asema menee kiinni, näin ei voi sanoa mistään vaihtoehtoisita työpaikoista.
Sekin bonus tässä hommassa on, että halutessani löydän uuden työpaikan 2:n tunnin sisällä. Tänäkin vuonna teen suomessa n. 6 kuukautta töitä pienellä veroprosentilla, ja loput tienestit saan ulkomailta. Käteen jäävä raha lienee n. tuplat verrattuna muuta työtä tekeviin insinöörikollegoihin. Lisäksi jää hyvin aikaa matkusteluun ja muuhun.Näin on.
Helppo homma ja hyvä palkka.
Itte saa valita työpaikkansa.
Helppo on kateellisten narista. - Pitää harkita
Katsastaja kirjoitti:
Näin on.
Helppo homma ja hyvä palkka.
Itte saa valita työpaikkansa.
Helppo on kateellisten narista.Hieno homma !
Pitää itsekin harkita.
Mietityttää vaan, että onko hiukan yksitoikkoista päivästä toiseen ? - huoltoneuvoja
Pitää harkita kirjoitti:
Hieno homma !
Pitää itsekin harkita.
Mietityttää vaan, että onko hiukan yksitoikkoista päivästä toiseen ?Kannattaa tosiaankin harkita vakavasti.
Tällä hetkellä katsastusmiehistä on pulaa.
Palkat kohdillaan jne.
Jos teknikon koulutuksella vaihtoehtona on huoltoneuvoja vai katsastusmies niin ilman muuta kannattaa miettiä katsastusmiehen uraa, on se vaan niin helpompaa ja parempi liksa.
Loppujen lopuksi siisti homma ja päätöksissä on aina takana laki, toista on korjaamo puolella jossa eletään "mutu" tuntumalla. Eli jos laki takana niin "helpompi" hengittää. On se vaan helpompaa, jos hylky tulee niin ei tartte miettiä mitä maksaa vaan laitaa raksin kohtaan HYLÄTTY :)
Nimimerkillä: Entinen huoltoneuvoja, nykyinen katsastusmies. - Yksi katsastaja
Pitää harkita kirjoitti:
Hieno homma !
Pitää itsekin harkita.
Mietityttää vaan, että onko hiukan yksitoikkoista päivästä toiseen ?No voi se olla ehkä yksitoikkoistakin, jos tekee pelkkiä kevyen kaluston määräaikaiskatsastuksia. Eipä tuo tosin minua ole koskaan haitannut. Kun tekee sen 30-40 autoa päivässä, sitä ei paljoa jouda miettimään, ja päiväkin on ohi yhdessä hujauksessa. Bonuksena fyysinen kunto pysyy kohtuullisena, vaikka ei muuten liikkuisikaan.
Kannattaa ihmeessä harkita. Ensin kannattaa kuitenkin varmistaa riittääkö pätevyys, eli: auto- tai konetekniikan teknikon tai insinöörin tutkinto. 6 kk korjaamotyökokemusta. Nuhteeton tausta, erityisesti liikennerikkomusten suhteen. - Yksi katsastaja
huoltoneuvoja kirjoitti:
Kannattaa tosiaankin harkita vakavasti.
Tällä hetkellä katsastusmiehistä on pulaa.
Palkat kohdillaan jne.
Jos teknikon koulutuksella vaihtoehtona on huoltoneuvoja vai katsastusmies niin ilman muuta kannattaa miettiä katsastusmiehen uraa, on se vaan niin helpompaa ja parempi liksa.
Loppujen lopuksi siisti homma ja päätöksissä on aina takana laki, toista on korjaamo puolella jossa eletään "mutu" tuntumalla. Eli jos laki takana niin "helpompi" hengittää. On se vaan helpompaa, jos hylky tulee niin ei tartte miettiä mitä maksaa vaan laitaa raksin kohtaan HYLÄTTY :)
Nimimerkillä: Entinen huoltoneuvoja, nykyinen katsastusmies.Ex-huoltoneuvoja myöskin.
- Huoltoneuvoja
Pitää harkita kirjoitti:
Hieno homma !
Pitää itsekin harkita.
Mietityttää vaan, että onko hiukan yksitoikkoista päivästä toiseen ?Kantsii todella harkita.
Itte ainakin kyllästyin siihen narinaan että oliko osien vaihto tarpeellinen ja oliko hinta-arvio kohdillaan.
Katsastusmiehenä ei tartte välittää kustannuksista, laki takana, ja kun tekee ohjeiden mukaan niin kaikki on OK, tyhjän päiväiset marisijat saa olla omissa oloissaan, niille naureskellaan kahvikupin äärellä. Sitä paitsi töitä riittää jos tekee, kilpailua näyttää työnantaja puolella olevan. Eli tyytyväinen katsatusmiehen uraan olen. - "neuvojana"
huoltoneuvoja kirjoitti:
Kannattaa tosiaankin harkita vakavasti.
Tällä hetkellä katsastusmiehistä on pulaa.
Palkat kohdillaan jne.
Jos teknikon koulutuksella vaihtoehtona on huoltoneuvoja vai katsastusmies niin ilman muuta kannattaa miettiä katsastusmiehen uraa, on se vaan niin helpompaa ja parempi liksa.
Loppujen lopuksi siisti homma ja päätöksissä on aina takana laki, toista on korjaamo puolella jossa eletään "mutu" tuntumalla. Eli jos laki takana niin "helpompi" hengittää. On se vaan helpompaa, jos hylky tulee niin ei tartte miettiä mitä maksaa vaan laitaa raksin kohtaan HYLÄTTY :)
Nimimerkillä: Entinen huoltoneuvoja, nykyinen katsastusmies.Varmaan kauheimpia autoalan paikkoja olla "huoltoneuvojana" "satumaassa" eli "autohelvetissä".
Joutuu kusettaan asiakasta ihan simona. - ja työnvastaan ottajan
"neuvojana" kirjoitti:
Varmaan kauheimpia autoalan paikkoja olla "huoltoneuvojana" "satumaassa" eli "autohelvetissä".
Joutuu kusettaan asiakasta ihan simona.homma on aika vaativaa, kun kirkainsilmin kertoo asiakkaalle pienen korjauksen hinnan mallia 300-1000 euroa ja katsoo kun asiakkaan silmät rävähtää auki ja on hetken hiljaisuus.....
elämä on kallista ja auton korjaus viellä kalliinpaa. ja laatu mitä sattuu...... - katsuri13
Katsastaja kirjoitti:
Näin on.
Helppo homma ja hyvä palkka.
Itte saa valita työpaikkansa.
Helppo on kateellisten narista.työ on pitemmän päälle hieman yksitoikkoista eikä palkka ole kummoinen suhteessa koulutukseen ja yleisiin insinöörin palkkoihin. Itse useampi vuosi sitten autokorjaamossa tienasin paremmin kuin nyt katsurina. Mutta tämä työ puhtaampaa eikä läheskään niin kiireistä kuin korjaamolla.
- Alasta
katsuri13 kirjoitti:
työ on pitemmän päälle hieman yksitoikkoista eikä palkka ole kummoinen suhteessa koulutukseen ja yleisiin insinöörin palkkoihin. Itse useampi vuosi sitten autokorjaamossa tienasin paremmin kuin nyt katsurina. Mutta tämä työ puhtaampaa eikä läheskään niin kiireistä kuin korjaamolla.
Onko oltava kuinka nuhteeton tausta? Onko ylinopeussakot liikaa?
- katsuri myös
Huoltoneuvoja kirjoitti:
Kantsii todella harkita.
Itte ainakin kyllästyin siihen narinaan että oliko osien vaihto tarpeellinen ja oliko hinta-arvio kohdillaan.
Katsastusmiehenä ei tartte välittää kustannuksista, laki takana, ja kun tekee ohjeiden mukaan niin kaikki on OK, tyhjän päiväiset marisijat saa olla omissa oloissaan, niille naureskellaan kahvikupin äärellä. Sitä paitsi töitä riittää jos tekee, kilpailua näyttää työnantaja puolella olevan. Eli tyytyväinen katsatusmiehen uraan olen.Juurikin samaa mieltä!
Nytkin kun on hiljanen päivä ehtii kirjotella jopa tänne suomi24:seen :D samalla kun kahvia ryystelee ja naureskelee edelliselle narisijalle.. :D Samalla voi katella lasista hyvännäköisiä autokoulu oppilaita... ;) - sakot
Alasta kirjoitti:
Onko oltava kuinka nuhteeton tausta? Onko ylinopeussakot liikaa?
On liikaa... Ei saa olla yhtäkään... (luultavasti viimeiseen viiteen vuoteen). Ja kun kuittaat ensimmäisen törkeen liikenteenvaarantamisen, niin "pakkolomaa" katsurin hommista seuraavat viisi vuotta. Muutenkin nuhteeton tausta. Ei rikosrekisterimerkintöjä. Poliisillakin on lievemmät pääsyvaatimukset
- Anonyymi
Huoltoneuvoja kirjoitti:
Kantsii todella harkita.
Itte ainakin kyllästyin siihen narinaan että oliko osien vaihto tarpeellinen ja oliko hinta-arvio kohdillaan.
Katsastusmiehenä ei tartte välittää kustannuksista, laki takana, ja kun tekee ohjeiden mukaan niin kaikki on OK, tyhjän päiväiset marisijat saa olla omissa oloissaan, niille naureskellaan kahvikupin äärellä. Sitä paitsi töitä riittää jos tekee, kilpailua näyttää työnantaja puolella olevan. Eli tyytyväinen katsatusmiehen uraan olen.Kerran yx tynamotenttu vittuili kun Olin ottanut pari toopillista, neckarin se päästi läpi, vaikka oli väljät koiranluut.
Kyläpisti vituttaa.
- tosi juttu
meni hittolainen hylkäämään meikäläisen vähän ruostuneen datsunin............
- oltava
inssi tai teknikko??Määrääkö laki niin?Eli jos olen ollut 6vuotta asentaja ja 5 vuotta huoltoneuvoja muttei alan koulutusta onko mahkuja päästä?
- *_*
oltava kirjoitti:
inssi tai teknikko??Määrääkö laki niin?Eli jos olen ollut 6vuotta asentaja ja 5 vuotta huoltoneuvoja muttei alan koulutusta onko mahkuja päästä?
Joo, tällä hetkellä sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia päästä katsastusmieheksi. Kelpoisuusvaatimuksista on menossa muutosehdotus jossa Automekaanikko erinäisten erikoistumislinjojen kautta voisi päästä katsastajakoulutukseen. Sen jälkeen näyttökokeiden ja AKE:n pitämien kurssien jälkeen harjoitteluun katsastusasemalle, jossa kokeneet katsurit opastavat työn saloihin. mekaanikko saisi tehdä vain ja ainoastaan peruskatsastuksia. Erikoiskatsastukset eli rekisteröinti-ja muutos- sekä maahantuontikatsastukset tekisi Insinööri tai teknikko. Myöskään raskasta ei mekaanikko voisi katsastaa.
- Anonyymi
Tunnen tyypin, pitäs muistaa ukkoa luunapilla, aina kun vittumaisuuttaan ei Anna leimaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834453Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243208Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392884Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1172677Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172529Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka432467- 142376
Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132275MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142055Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281717