Harmaa talous vasemmiston heiniä

metaskeema

Minulle on tullut monista tapaamistani vasemmistolaisista sellainen vaikutelma, että pimeät korvaukset ovat heidän mielestään OK, kunhan ei jää kiinni. Yksi heistä on ollut merkittävissä asemissa. Kelpaa niitä veronkorotuksia sitten esittää, kun ei itse aio niitä maksella.

14

535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole fakta

      Vai tällainen on mielikuva tullut. Minullakin on mielikuvaa jos toistakin. Mielikuvan pohjalta on kuitenkin turha lähteä huhuja levittelemään - ei aikuisen ihmisen puuhaa. Pysytäänpä tosiasioissa, juoruilu on ala-arvoista.

      • metaskeema

        Tosin harmaa talous ei ole pelkästään vasemmiston heiniä. Kuitenkin näissä vaaleissa nimenomaan demarit näyttäisivät kunnostautuneen tällä saralla. Esim. Luhtasen pimeät vaalirahat.


      • Näyttäisi?
        metaskeema kirjoitti:

        Tosin harmaa talous ei ole pelkästään vasemmiston heiniä. Kuitenkin näissä vaaleissa nimenomaan demarit näyttäisivät kunnostautuneen tällä saralla. Esim. Luhtasen pimeät vaalirahat.

        Ei ole tosiasioissa pysymistä, että 'minulla on vaikutelma' tai 'näyttäisi' tms. Eikä myöskään jos kerrot erään puolen asiasta ja jätät toisen pois. Mutta kyllähän sinä tämän aikuisten oikeasti itsekin tiedät, eikös vaan =)

        Ja tiedät senkin, että jos haluat oikeasti keskustella asiasta niin vedät jotain faktaa alle, etkä vain omia käsityksiäsi? Totta kai =)


      • metaskeema
        Näyttäisi? kirjoitti:

        Ei ole tosiasioissa pysymistä, että 'minulla on vaikutelma' tai 'näyttäisi' tms. Eikä myöskään jos kerrot erään puolen asiasta ja jätät toisen pois. Mutta kyllähän sinä tämän aikuisten oikeasti itsekin tiedät, eikös vaan =)

        Ja tiedät senkin, että jos haluat oikeasti keskustella asiasta niin vedät jotain faktaa alle, etkä vain omia käsityksiäsi? Totta kai =)

        Sekin on totta, että minusta jotkin asiat näyttävät olevan jollakin tavalla. Mikä siinä muka on epätotta?
        Tässä on kysymys faktoista.


      • aukeni =D
        metaskeema kirjoitti:

        Sekin on totta, että minusta jotkin asiat näyttävät olevan jollakin tavalla. Mikä siinä muka on epätotta?
        Tässä on kysymys faktoista.

        Ei uskomatonta =D Eli jos olen sitä mieltä että naapurin neiti on lumppu niin näin voi sanoa, tosiasia on että se on mielipiteeni? Ok nyt ymmärrän juoruämmiä paremmin - jos oikeasti kerran on sitä mieltä että totuus on kyllä näin =DDDD Kiitos valaistuksesta =DDDDD


      • metaskeema
        aukeni =D kirjoitti:

        Ei uskomatonta =D Eli jos olen sitä mieltä että naapurin neiti on lumppu niin näin voi sanoa, tosiasia on että se on mielipiteeni? Ok nyt ymmärrän juoruämmiä paremmin - jos oikeasti kerran on sitä mieltä että totuus on kyllä näin =DDDD Kiitos valaistuksesta =DDDDD

        Asiat ovat joskus vähn saman tyyppisiä, kuin miltä ne vaikuttavat. Vaikutelma on siis ikäänkuin tiedon esiaste.


      • maassa* =DD
        metaskeema kirjoitti:

        Asiat ovat joskus vähn saman tyyppisiä, kuin miltä ne vaikuttavat. Vaikutelma on siis ikäänkuin tiedon esiaste.

        =DDDD Aina vaan paranee!!! Eli pelkästään se ei olisi faktaa, että naapurin tyttönen olisi mielestäni lumppu vaan että koska minulla se mielikuva on, se on merkki siitä että vähän sinne päin hän oikeasti onkin =DDDDDDD Ja NÄIN voin keksiä mitä juttuja vaan kenestä vaan ja vakuuttaa itseni siitä, että ne ovat totta ;)

        Jos ihan vakavissaan ollaan niin tuollainen moraali on kuvottavaa. Mutta eiköhän sinunkin tekstisi vitsillä ole heitettyä ;) Kivaa viikonlopun jatkoa ja kiitos hyvistä nauruista =)


    • Minulle on tullut monista tapaamistani kokoomuslaisista sellainen vaikutelma, että pimeät tyypit ovat heidän mielestään OK, kunhan ei ajattele järjellä vaan tunteella. Kelpaa niitä talouspoliittia ohjelmia sitten tehdä, kun ei itse aio niitä maksella.

      • metaskeema

        Wikipedian mukaan 1980-luvun talouspolitiikka oli laman syy. Jokaisessa hallituksessa 1980-luvulla oli SDP.

        60. Sorsa II 15.5.1977 - 26.5.1979 742 enemmistö
        61. Koivisto II 26.5.1979 - 19.2.1982 1001 enemmistö
        62. Sorsa III 19.2.1982 - 6.5.1983 442 enemmistö
        63. Sorsa IV 6.5.1983 - 30.4.1987 1456 enemmistö
        64. Holkeri 30.4.1987 - 26.4.1991 1458 enemmistö


      • metaskeema kirjoitti:

        Wikipedian mukaan 1980-luvun talouspolitiikka oli laman syy. Jokaisessa hallituksessa 1980-luvulla oli SDP.

        60. Sorsa II 15.5.1977 - 26.5.1979 742 enemmistö
        61. Koivisto II 26.5.1979 - 19.2.1982 1001 enemmistö
        62. Sorsa III 19.2.1982 - 6.5.1983 442 enemmistö
        63. Sorsa IV 6.5.1983 - 30.4.1987 1456 enemmistö
        64. Holkeri 30.4.1987 - 26.4.1991 1458 enemmistö

        Aika paljon oot nähny vaivaa enenkuin oot löytänyt opuksen mikä todistaa, että porvarihallituksen aiheuttaman laman syy olikin demareissa. Holkerihan muuten oli kokoomuslainen. Ja 80-luvun lopun hallituksessa. Hänessä kai vissiin ei ollut mitään vikaa. Olihan hän sentään niinkin merkittävästä puolueesta kuin Kokoomus.


      • metaskeema
        MattiMeikäläinen kirjoitti:

        Aika paljon oot nähny vaivaa enenkuin oot löytänyt opuksen mikä todistaa, että porvarihallituksen aiheuttaman laman syy olikin demareissa. Holkerihan muuten oli kokoomuslainen. Ja 80-luvun lopun hallituksessa. Hänessä kai vissiin ei ollut mitään vikaa. Olihan hän sentään niinkin merkittävästä puolueesta kuin Kokoomus.

        Erkki Liikanen(sd) oli valtionvarainminiterinä Holkerin hallituksessa.


      • puoleustaessa
        MattiMeikäläinen kirjoitti:

        Aika paljon oot nähny vaivaa enenkuin oot löytänyt opuksen mikä todistaa, että porvarihallituksen aiheuttaman laman syy olikin demareissa. Holkerihan muuten oli kokoomuslainen. Ja 80-luvun lopun hallituksessa. Hänessä kai vissiin ei ollut mitään vikaa. Olihan hän sentään niinkin merkittävästä puolueesta kuin Kokoomus.

        Kulbergin kanssa kovan markan politiikkaa. Liikanen oli valtiovarainministerinä ja vaaleissa ei kerrottu miten paha tilanne Suomessa oli. Sorsa yritti toki sopia ay-liikkeen kanssa, mutta se ei antanut periksi. Muistan miten itse olin kuuntelemassa Jyväskylän sos.dem tilaisuudessa. Siellä kaup.johtaja Loven kertoi että nyt on paha tilanne, veroäyriä pitäisi nostaa ainakin 2-3:lla. Paniikkitilanne tuli muiden tietoon vasta vaalien jälkeen ja sdp lipesi hallituksesta.


    • jajaajaja

      mikäs porvari siellä oikein ynisee sumutustaktiikoidensa kanssa. työläiset tekee töitä ja saa siitä palkan. veron maksu on työnantajan vastuulla

      mitä tulee rikaisiin, niin hehän saavat sijoitustulonsa verottomana sijoitamalla netissä nimettömänä new yorkin pörssissä. yritä siinä sitten väittää että joku lumikolan korjaushitsaus onnistuisi pimeesti kameravalvotussa tehtaassa kymmenien työntekijöiden keskellä

      • metaskeema

        Hän palkkaa hyvin usein pimeisiin töihin erään yrityksen työntekijöitä, jolle hän tekee projektiluontoisia kosnsultaatioita. Aiemmin hän on toiminut merkittävissä tehtävissä elinkeinoelämässä.

        Aatos Erkko on muuten demari ja Suomen rikkain. Mitä tästä voi päätellä.

        "mitä tulee rikaisiin, niin hehän saavat sijoitustulonsa verottomana sijoitamalla netissä nimettömänä new yorkin pörssissä. yritä siinä sitten väittää että joku lumikolan korjaushitsaus onnistuisi pimeesti kameravalvotussa tehtaassa kymmenien työntekijöiden keskellä"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      16
      572
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      40
      428
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe