ZyXEL P660HW vs. A-Link RR24AP

LaK27

Onko kelläkään kokemuksia ZyXEL Prestige P660HW-D1 tai A-Link RR24AP - adsl-modemeista.

Olen ajatellut hommata jomman kumman, mutta nyt pitäisi saada vaan tietoon että kumpi kyseisistä laitteistä on parempi...

Toki saa ehdottaa muita saman hintaluokan laitteita.


http://www.zyxel.fi/?kuvaus=1&showmodul=84&deptID=11177&productID=272

http://www.a-link.com/fi/RR24AP.html

9

14906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ##########

      Minulla on tuo ZyXELin uusi 660HW-D1 malli. Latausnopeudet nousi huomattavasti (24M-liittymä) aikaisempaan 660HW-61 malliin verrattuna.

      Jos sinulla on hidas nettiliittymä niin on sama minkä modeemin ostat, mutta 8/12/24M-liittymiin kannattaa ostaa modeemi joka pysyy vauhdissa mukana.

      • 660HW- D1

        ja nopeutesi esim ficoran mittarilla?


      • ##########
        660HW- D1 kirjoitti:

        ja nopeutesi esim ficoran mittarilla?

        Vanhalla Zyxel 660H-61 mallilla ei tullut koskaan yli 1.5 Mt/s, mutta kun ostin uuden Zyxel 660HW-D1 modeemin niin maksimi latausnopeus nousi 500 kt/s eli nyt tulee parhaimmillaan 2 Mt/s.

        http://img156.imageshack.us/img156/6669/p660hwd1fr2.jpg

        (kopioi linkkirivi selaimeen)


      • vauhdilla!
        ########## kirjoitti:

        Vanhalla Zyxel 660H-61 mallilla ei tullut koskaan yli 1.5 Mt/s, mutta kun ostin uuden Zyxel 660HW-D1 modeemin niin maksimi latausnopeus nousi 500 kt/s eli nyt tulee parhaimmillaan 2 Mt/s.

        http://img156.imageshack.us/img156/6669/p660hwd1fr2.jpg

        (kopioi linkkirivi selaimeen)

        Pienempiä distroja latailee hetkessä.


      • haluaa tietää
        ########## kirjoitti:

        Vanhalla Zyxel 660H-61 mallilla ei tullut koskaan yli 1.5 Mt/s, mutta kun ostin uuden Zyxel 660HW-D1 modeemin niin maksimi latausnopeus nousi 500 kt/s eli nyt tulee parhaimmillaan 2 Mt/s.

        http://img156.imageshack.us/img156/6669/p660hwd1fr2.jpg

        (kopioi linkkirivi selaimeen)

        Meillä on juuri tuo modeemi 660H-61 ja haluttais nostaa yhden megan nopeuden joko 8 megaan tai jopa 24 megaan.
        Soneran sivuilla vinkataan 24 megan kohdalla että "tarkista että modeemisi tukee tätä nopeutta".

        Siis onko kellään tietoa mikä on mahdollinen nopeus tälle modeemille.

        Jos Soneralle soittaa, ne tietty sanovat, että tukee ja tilatkaa vaan. kun ovat niin taloon päin.

        maksetaanko turhasta jos nyt tilataan tuo 24 megan nopeus.


      • uudestaan sama
        ########## kirjoitti:

        Vanhalla Zyxel 660H-61 mallilla ei tullut koskaan yli 1.5 Mt/s, mutta kun ostin uuden Zyxel 660HW-D1 modeemin niin maksimi latausnopeus nousi 500 kt/s eli nyt tulee parhaimmillaan 2 Mt/s.

        http://img156.imageshack.us/img156/6669/p660hwd1fr2.jpg

        (kopioi linkkirivi selaimeen)

        Meillä on juuri tuo modeemi 660H-61 ja haluttais nostaa yhden megan nopeuden joko 8 megaan tai jopa 24 megaan.
        Soneran sivuilla vinkataan 24 megan kohdalla että "tarkista että modeemisi tukee tätä nopeutta".

        Siis onko kellään tietoa mikä on mahdollinen nopeus tälle modeemille.

        Jos Soneralle soittaa, ne tietty sanovat, että tukee ja tilatkaa vaan. kun ovat niin taloon päin.

        maksetaanko turhasta jos nyt tilataan tuo 24 megan nopeus.


      • kokeiltua_stadissa
        uudestaan sama kirjoitti:

        Meillä on juuri tuo modeemi 660H-61 ja haluttais nostaa yhden megan nopeuden joko 8 megaan tai jopa 24 megaan.
        Soneran sivuilla vinkataan 24 megan kohdalla että "tarkista että modeemisi tukee tätä nopeutta".

        Siis onko kellään tietoa mikä on mahdollinen nopeus tälle modeemille.

        Jos Soneralle soittaa, ne tietty sanovat, että tukee ja tilatkaa vaan. kun ovat niin taloon päin.

        maksetaanko turhasta jos nyt tilataan tuo 24 megan nopeus.

        Zyxel 660 sarjan laitteet vanhalla firmiksellä ei tue ADSL2 yhteyksiä. Eli Full Rate on maksimi. Tosin jos rauta on wanhaa niin aika nihkeää sitä on päivitelläkkään.

        Itse omassa 24/1 Full Rate liittymässä olen testannut seuraavat laitteet.

        Zyxel 660H-61 n.17/1Mb(uusin firmis)
        A-Link RR24 n.16/1Mb(vanha firmis)
        A-Link RR24 n.18/1Mb(uusin firmis)
        SS 5450 n.18/1Mb(uusin firmis)
        A-Link RR24AP(i) n.22/1Mb(uusin firmis)

        Eli on niillä modeemeilla ja "modeemeilla" eroa. Tosin kaikki kyllä kätteli megan upin ihan ok aina. Telewell tulee testiin tällä viikolla, ja tuo uudempi zyxeli heti kun sellainen tulee käsiin.


      • lklklkl
        kokeiltua_stadissa kirjoitti:

        Zyxel 660 sarjan laitteet vanhalla firmiksellä ei tue ADSL2 yhteyksiä. Eli Full Rate on maksimi. Tosin jos rauta on wanhaa niin aika nihkeää sitä on päivitelläkkään.

        Itse omassa 24/1 Full Rate liittymässä olen testannut seuraavat laitteet.

        Zyxel 660H-61 n.17/1Mb(uusin firmis)
        A-Link RR24 n.16/1Mb(vanha firmis)
        A-Link RR24 n.18/1Mb(uusin firmis)
        SS 5450 n.18/1Mb(uusin firmis)
        A-Link RR24AP(i) n.22/1Mb(uusin firmis)

        Eli on niillä modeemeilla ja "modeemeilla" eroa. Tosin kaikki kyllä kätteli megan upin ihan ok aina. Telewell tulee testiin tällä viikolla, ja tuo uudempi zyxeli heti kun sellainen tulee käsiin.

        Meikäläisellä on RR24AP ja sillä saan irti maksimissaan 13mbps,ja nyt olisikin tarkkoitus etsiä uusi modeemi mikä ei mene noin pahasti kyykkyyn S-lahden fullrate 24/1 yhteydessä!

        Pöytäkone tulee piuhalla mutta läppäriä varten WLan1
        Ehdotuksia otetann vastaan!


      • Sampo91
        lklklkl kirjoitti:

        Meikäläisellä on RR24AP ja sillä saan irti maksimissaan 13mbps,ja nyt olisikin tarkkoitus etsiä uusi modeemi mikä ei mene noin pahasti kyykkyyn S-lahden fullrate 24/1 yhteydessä!

        Pöytäkone tulee piuhalla mutta läppäriä varten WLan1
        Ehdotuksia otetann vastaan!

        ZyXELin 660HW-D1. Ei mene kyykkyyn, mutta Wlanin kanssa saattaa tulla ajan myötä ongelmia. Voi olla että alkaa lanfgton yhteys pätkimään. Ainakin kaverilla on tehnyt niin. Uusimman firmwaren päivitys taisi kuitenkin auttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9766
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2857
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2647
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1468
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe