Mitä tää nyt oikeesti on? Miksi IKMF:n seurat rummuttaa ja kouluttaa ohjaajia "tuskassa" toiseen lajiin? Liittyykö tämä pelkästään rahaan ja maksavien asiakkaiden saamiseen? Kuka saa rahaa? Maksetaanko Israeliin tästäkin provikat, vai saako IKMF:n alaiset seurat jotenkin Israelilaisten alaisuudessa touhuta omiaan? Kenellä on lisenssi? Miten Jyrki Saarinen liittyy asiaan?
En halua provosoida ketään. Kertokaa, missä mennään.
Kerokaa viisaammat
6
1951
Vastaukset
- OPPILAS.. KM
Moni KM ohjaaja on siirtynyt kyseiseen lajiin näin tulee tapahtumaan jatkossa ValITETTAVASTI.
- tottakai rahat pois
Alkeiskursseilta tuleva raha on nimenomaan sitä millä seurat pyörittää toimintaa.Kun olet kurssimaksun maksanut niin vaikka et kävisikään treenaamassa, seura on saanut silti korvauksen.
- Makaaja
Ohjaajia on siirtynyt kyllä muihinkin lajeihin kuin Defendoon.
- ei vielä ikäloppu
Makaaja kirjoitti:
Ohjaajia on siirtynyt kyllä muihinkin lajeihin kuin Defendoon.
Hei! mikä olis järkevin ja sopivin laji itsepuolustustarkoitukseen, olen jo yli nelikymppinen ja ylipainoinen ukko, nuorempana treenasin jujutsua oranssiin vyöhön, samoin karatea, sitten on ollut taukoa parikymmnetä vuotta, mutta nyt tuntuu, että tarvitsen itsepuolustusta ja kuntoakin.
Olisiko krav maga vai defendo kumpi minulle lajiksi?
- jarkkosavilepo
Sain tänään kysymysten tulvan mitä tarkoitan mielipiteilläni, jotka olen kirjoittanut suomi24 krav maga palstalle. Hämmentyneenä esitin vastakysymyksen, että mitäköhän mielipidettä tarkoitatte, sillä ennen tätä viestiä, en ole kirjoittanut suomi24 keskustelut palstoille yhtään mitään...
Avasin kyseisen palstan ja havaitsin, että joku oli kirjoittanut nimeeni viittaavalla nimimerkillä raflaavan provosoinnin tänne ja näyttää onnistuneen siinä hyvin. PIDÄN MENETTELYÄ ERITYISEN ALHAISENA JA TOIVONKIN, ETTÄ KYSEINEN HENKILÖ MIETTII MILTÄ MINUSTA TUNTUU, KUN JOUDUN SELITTELEMÄÄN TOISTEN "SANOMISIA" OMINANI.. TOIVON MYÖS ETTEI MINUN TARVITSISI TEHDÄ NIIN JATKOSSA..
Se etten olisi harjoitellut krav magaa päivääkään ei pidä paikkaansa. Tosi asia on, että kokemukseni lajista on vähäinen ja sen pohjalta en lähtisi vertailemaan DEFENDOA ja KRAV MAGAA.. Olen kuitenkin joutunut pari kertaa tilanteisiin, joista olen selvinnyt käyttämällä krav magan kautta oppimiani asioita. Voin sanoa, että vaikkei krav maga olekkaan lajini, minulla on siitä hyvin positiivinen kuva. Mielestäni on kiistatonta, että juuri krav maga on nykyaikaisen itsepuolustuksen uranuurtaja Suomessa. Vielä 70-luvulla defendo ja krav maga olivat Wolfen mukaan lähes identtisiä ja on totta, että KM on monipuolisempi laji.
Jarkko Savilepo
puheenjohtaja
Suomen defendoliitto- -KKK-
Mikä ihmeen purkaus tämä oli? Niin, mikä se IKMF kytkentä on?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631513929Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503305Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4742764Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2721783Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321443- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611300- 771278