Olisin kiinnostunut matkustamaan Israeliin kesälomalla. Mikä on paras aika vuodesta matkustaa Israeliin? Itse veikkaisin säiden puolesta alkukevättä ja muuten esim. pääsiäisenaikaa tai toisaalta esim. lehtimajanjuhlan aikaa syksyllä. Ainakin Toiviomatkat-niminen matkatoimisto tekee pakettimatkoja Israeliin (olisin itse kiinnostunut vierailemaan useammassa kohteessa viikon-kahden viikon aikana). Olisiko joitain muita suositeltavia matkatoimistoja, jotka tekevät matkoja Israeliin, vaikkapa vielä edullisemmin?
Matka Israeliin
8
9946
Vastaukset
- israelissa
Paneppa googleen halvat lennot ja sinne sitten tiedot, niin pitäis ruveta löytymään vaihtoehtoja.
Yleensä Sveitsin, Puolan, Tsekkien tai Turkin kautta löytyy edullisia. Paljon edullisempia kuin Toiviomatkojen lennot. Ne on sitten kyllä pelkät lennot mutta säästöllä asuskelee hotelleissa tai nuorisohotelleissa tai muussa sellaisessa.
Päätä sitten missä haluat käydä ja suunnittele sen mukaan omatoimimatka, vähän kärsivällisyyttä ja karttoja ja tietokonehakua niin saat omia tarpeita vastaavan matkan.
kesällä kesä-heinä-elokuu ovat kuumia yleensä. Itse lähtisin suomen syksyä pakoon ja silloin ilmat ovat Israelissa siedettävät ja lämpimät. Toisaalta keväällä on israelissa kaikkein kauneinta, talvisateiden jälkeen kaikkialla vihreää, ja syksyllä kesän auringon polton jälkeen kuivaa ja ruskeaa.Joten matkan ajankohta riippuu siitä miten tärkeää kaunis ja kukoistava luonto sinulle on.
Kun olet tehnyt matkasuunnitelmasi ja paikat jotka haluat nähdä voin auttaa sinua "yö sijojen" etsinnässä.- ruth
Hei!
Oliko sinulla tietoja halvoista yöpymispaikoista?
Olen lähdössä tyttäreni kanssa keväällä 2009 omatoimimatkalle ja kaipaan edullista majoitusta.
Kiitos jo etukäteen.
- "Israel sydämessä"
Hei!
Lähden itse juuri Toiviomatkojen järjestämälle 1 viikon matkalla Israeliin.
Netistä ei pahemmin löytynyt matkatoimistoja, jotka Israeliin matkoja järestävät, mutta sellainen tuli esiin kun israel-tours.
http://www.israel-tours.fi/resmal/utflykter.shtml
Yhteystietoja Israel Tours:
http://www.israel-tours.fi/foretag/omoss.shtml
(Yritin http://www.israel-tours.fi -sivulle, mutta sinne en päässyt) - Israeliin
Ryhmämatka (ja suora lento) on helppo, itse ei tarvi miettiä mitään ja lento, kuljetukset kaupunkien välillä ja hotellit on valmiiksi järjestetty. Retkiä voi ottaa jos haluaa tai liikkua omatoimisesti. Siitä siis saa omatoimimatkankin halutessaan. Toiviomatkoilla on syksyllä 10 pv matkoja kans, jossa pääsee useempiin kaupunkeihin sen aikana.
Toki omatoimimatka on kokemus sinänsä, en kyllä sitä osaisi suositella sellaiselle, joka menee 1. kertaa Israeliin, ehkä sellaiselle, joka menee toiseen kertaan ja sen jälkeenkin.- olz
Joo Kyllä siellä vaan eksyy ja menee koko matka etsiessä nähtävyyksiä. Näin kävi toisella kerralla itselle ja seuraavalla kerralla menen ryhmän mukana.
Toinen asia oli kanssa se, että itseäni ei huvita istua ja odottaa jatkolentoja pienen säästön takia.Menee päivä matkasta odottaessa
- wendla11
Hei! Haluisin ostaa äitilleni joululahjaksi matkan israeliin. Matkasta toivon tietysti ikimuistettavaa, äiti kun on monta vuotta odottanu pääsevänsä sinne, taloudellinen tilanne ei vaan ole antanut myöden. Haluisin tietää minkälainen on toiviomatkojen järjestämä retkipaketti lehtimaja-juhlan aikana? Onko tahti liian tiivis, entä millaiset on oppaat?
- #reissulainen#
Hieno lahjaidea äidillesi!!! Toivottavasti saat asia järjestymään.
Matkanjärjestäjiä valmismatkoille on ainakin kaksi. Mainitsemasti Toiviomatkat sekä Kinnerettours. Molemmilla löytyy nettisivut, sieltä matkanjohtajat. Kinnerettoursilla oppaana yleenäsä itse Heikki Kangas (asuu itse Israelissa). Matkatoimistot ovat vain teknisiä järjestäjiä. jokainen matka muototuu matkanjärjestäjän toimesta omanlaisekseen.
Ensi syksyn matkat eivät vielä ole myynnissä, että pääsisi vertailemaan viikon sisältöä.
Matkat ovat aika "meneväisiä", eli paljon ollaan liikenteessä ja paikat vaihtuvat. Matkaajan kunnosta riippuu mikä tuntuu rankalta. Kaikkiin retkiinhän ei tarvitse osallistua jo ei jaksa.
Kannattaa varmasti soittaa/sähköinen yhteys kumpaankin järjestävään toimistoon ja kysellä onko ennekkotietoja ensi vuoden matkoista.
Itse en ollut juuri Lehtimajajuhlien aikaan ryhmämatkalla. - Hyvää matkaa
Olin Tel Avivissa lehtimajajuhla-aikaan toista kertaa. Oli vehreää ja kukoistavaa, Lämpötila oli kuitenkin jatkuvasti 28-38 astetta ja auringon paahde rajoitti elämää. Minusta Israelissa on hyvä matkailla Suomen alkukeväästä ja esim joulun ja uuden vuoden aikaan.
Nuo ryhmämatkat ovat uskovaisille sopivia ja jos on tottumaton tai arka matkailija tai puuttuu kielitaitoa. Israelissa on helppo matkailla itse. Yösijat löytyvät esim netin kautta. Bussit ym kulkuvälineet toimivat moitteettomasti ja infot löytyvät niinikään helposti. Kyltit ovat monenkielisiä. Ihmiset ovat auttavaisia. Palvelut löytyvät kysymällä paikan päälläkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1802150- 1751791
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1701662Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1091470Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise241443- 1051145
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1611076Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771053Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,56880Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud228876