Kia Ceed´s koeajossa:
68
110843
Vastaukset
- no good!!
Missä 6-vaihteisto automaatissa ja manuaalissa??.
Jatkeena on perinteinen (viisi)vaihteinen napakalla vaihteensiirrolla varustettu manuaali. (Lisä)varusteeksi on kahden suurimman bensamoottorin (1.6 ja 2.0) kanssa saatavilla (vanhahtavalta) kuulostava (neli)vaihteinen (automaatti)!!. =(
Äänieristystä olisi saanut vielä kehittää,mm.alustan äänieristys saisi olla parempi!. =(..- ei ollut
ainoastaan tuon koeajoauton ongelma, totesin itsekin tuon saman kolinan jo sillon ensiesittelyn koeajossa ja kyseessä oli myös 1.6 ceed. tuo bensan kulutus oli kyllä aika kova tuollaselle autolle vaikka onhan se kone ihan puhdikas 1.6seksi. toinen hyvä juttu mikä pikkuhiljaa alkaa myös valjeta medialle on tuo delta-auton takuun salaisuus=asiakas sen maksaa kuten startissa totesivat!! ihan hyvä että tuo epäkohta on tuotu julkisuuteen.
- vinossa
ei ollut kirjoitti:
ainoastaan tuon koeajoauton ongelma, totesin itsekin tuon saman kolinan jo sillon ensiesittelyn koeajossa ja kyseessä oli myös 1.6 ceed. tuo bensan kulutus oli kyllä aika kova tuollaselle autolle vaikka onhan se kone ihan puhdikas 1.6seksi. toinen hyvä juttu mikä pikkuhiljaa alkaa myös valjeta medialle on tuo delta-auton takuun salaisuus=asiakas sen maksaa kuten startissa totesivat!! ihan hyvä että tuo epäkohta on tuotu julkisuuteen.
Mitä se Delta-auto mainostelee jotain hinnat alkaen mallia, jossa ei ole edes ilmastointia!
Jos "oikeasti" bensakoneiset maksavatkin yhtä paljon kuin Toyotat niin eivät mene kaupaksi.
Se nyt vaan on niin, että Nissanista ja Kiasta ei saa Toyon hintaa, vaikka tuote olisi yhtä hyväkin! - täälläkin....
ei ollut kirjoitti:
ainoastaan tuon koeajoauton ongelma, totesin itsekin tuon saman kolinan jo sillon ensiesittelyn koeajossa ja kyseessä oli myös 1.6 ceed. tuo bensan kulutus oli kyllä aika kova tuollaselle autolle vaikka onhan se kone ihan puhdikas 1.6seksi. toinen hyvä juttu mikä pikkuhiljaa alkaa myös valjeta medialle on tuo delta-auton takuun salaisuus=asiakas sen maksaa kuten startissa totesivat!! ihan hyvä että tuo epäkohta on tuotu julkisuuteen.
Tuosta Ceedin kolisevasta taka-akselistosta alkaa kuulumaan juttua vähän joka puolelta. Itsekkin myös huomasin asian koe-ajolla. Onkohan kyseessä Ceedin ensimmäinen "lastentauti"? Onko asiaan reagoitu missään vielä? Toivottavasti ei ole ominaisuus, sen verran häiritsevältä tuo kuulosti.
- takuuseen?
täälläkin.... kirjoitti:
Tuosta Ceedin kolisevasta taka-akselistosta alkaa kuulumaan juttua vähän joka puolelta. Itsekkin myös huomasin asian koe-ajolla. Onkohan kyseessä Ceedin ensimmäinen "lastentauti"? Onko asiaan reagoitu missään vielä? Toivottavasti ei ole ominaisuus, sen verran häiritsevältä tuo kuulosti.
Jos tosiaan kolinoita kuuluu niin pitäähän ne saada takuun puitteissa korjattua.
Ei kait nykyaikana päästetä autoa markkinoille josta kuuluu epämääräisiä kolinoita? Itse kävin kokeilemassa diesel ceedin enkä havainnut ylimääräisiä kolinoita. Muutenkin auto oli mielestäni mieluummin hiljainen kuin meluava, tosin alla oli kitkarenkaat. - Hyundai Getzistä
ei ollut kirjoitti:
ainoastaan tuon koeajoauton ongelma, totesin itsekin tuon saman kolinan jo sillon ensiesittelyn koeajossa ja kyseessä oli myös 1.6 ceed. tuo bensan kulutus oli kyllä aika kova tuollaselle autolle vaikka onhan se kone ihan puhdikas 1.6seksi. toinen hyvä juttu mikä pikkuhiljaa alkaa myös valjeta medialle on tuo delta-auton takuun salaisuus=asiakas sen maksaa kuten startissa totesivat!! ihan hyvä että tuo epäkohta on tuotu julkisuuteen.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=584&posting=22000000024407811
- dieselceed
ei ollut kirjoitti:
ainoastaan tuon koeajoauton ongelma, totesin itsekin tuon saman kolinan jo sillon ensiesittelyn koeajossa ja kyseessä oli myös 1.6 ceed. tuo bensan kulutus oli kyllä aika kova tuollaselle autolle vaikka onhan se kone ihan puhdikas 1.6seksi. toinen hyvä juttu mikä pikkuhiljaa alkaa myös valjeta medialle on tuo delta-auton takuun salaisuus=asiakas sen maksaa kuten startissa totesivat!! ihan hyvä että tuo epäkohta on tuotu julkisuuteen.
Mulla on nyt ollut farkkuceed lähes 2 vuotta ja kilsoja lähes 80000.Hyvin on auto pelittänyt,nyt tosiaankin kuuluu jotain kolinaa edestä ja huoltoon ollaan menossa.Mielenkiintoista tässä olikin juuri tuo "takuu".Olen käyttänyt auton muissa liikeissä normihuolloissa ja nyt tulikin ilmi,että se 7 v takuu raukeaa,jos ei käytä deltan huollossa!!!Perkele,sanon minä.Onko tuollainen edes laillista?Missään ei kaupanteon hetkellä kerrottu,että jotta takuun voi pitää voimassa,pitäisi käydä deltan huolloissa!Tosi törkeää kaupankäyntiä.Huoltoon ei meinaa päästä puhelimella,ei netin kautta yms.Lisäksi deltan huolto on 2 x kalliimpi kuin muiden.Vaikka auto on hyvä,oli mullakin yksi ostopäätökseen johtavista kriteereistä juuri tuo takuu,joka ei nyt taidakkaan olla voimassa.Onko kellään vastaavasta komemusta?Ja miten asia eteni?En voi kuin hämmästellä tätä autokauppiaiden lyhytnäköisyyttä kaupanteon suhteen.
- Kolmas Kia
dieselceed kirjoitti:
Mulla on nyt ollut farkkuceed lähes 2 vuotta ja kilsoja lähes 80000.Hyvin on auto pelittänyt,nyt tosiaankin kuuluu jotain kolinaa edestä ja huoltoon ollaan menossa.Mielenkiintoista tässä olikin juuri tuo "takuu".Olen käyttänyt auton muissa liikeissä normihuolloissa ja nyt tulikin ilmi,että se 7 v takuu raukeaa,jos ei käytä deltan huollossa!!!Perkele,sanon minä.Onko tuollainen edes laillista?Missään ei kaupanteon hetkellä kerrottu,että jotta takuun voi pitää voimassa,pitäisi käydä deltan huolloissa!Tosi törkeää kaupankäyntiä.Huoltoon ei meinaa päästä puhelimella,ei netin kautta yms.Lisäksi deltan huolto on 2 x kalliimpi kuin muiden.Vaikka auto on hyvä,oli mullakin yksi ostopäätökseen johtavista kriteereistä juuri tuo takuu,joka ei nyt taidakkaan olla voimassa.Onko kellään vastaavasta komemusta?Ja miten asia eteni?En voi kuin hämmästellä tätä autokauppiaiden lyhytnäköisyyttä kaupanteon suhteen.
Mikä tahansa valtuutettu merkkihuolto käy Kian huolloksi, mikäli vika kuuluu takuuseen Kia huollon tulee se korjata takuuajan puitteissa.
- öoug
dieselceed kirjoitti:
Mulla on nyt ollut farkkuceed lähes 2 vuotta ja kilsoja lähes 80000.Hyvin on auto pelittänyt,nyt tosiaankin kuuluu jotain kolinaa edestä ja huoltoon ollaan menossa.Mielenkiintoista tässä olikin juuri tuo "takuu".Olen käyttänyt auton muissa liikeissä normihuolloissa ja nyt tulikin ilmi,että se 7 v takuu raukeaa,jos ei käytä deltan huollossa!!!Perkele,sanon minä.Onko tuollainen edes laillista?Missään ei kaupanteon hetkellä kerrottu,että jotta takuun voi pitää voimassa,pitäisi käydä deltan huolloissa!Tosi törkeää kaupankäyntiä.Huoltoon ei meinaa päästä puhelimella,ei netin kautta yms.Lisäksi deltan huolto on 2 x kalliimpi kuin muiden.Vaikka auto on hyvä,oli mullakin yksi ostopäätökseen johtavista kriteereistä juuri tuo takuu,joka ei nyt taidakkaan olla voimassa.Onko kellään vastaavasta komemusta?Ja miten asia eteni?En voi kuin hämmästellä tätä autokauppiaiden lyhytnäköisyyttä kaupanteon suhteen.
Ei ole ollut mitään ongelmia takuuhommien kanssa. Olen käyttänyt ceediä muualla kuin delta-autossa huollossa ja takuun piikkiin meni "koiranluista" auheutuva kolina,
homma pelaa ainakin kotkan deltassa mallikkaasti. Kiitos paljon :D
- auto.
Tavallista tavallisempikin auto joka ei loista millään ominaisuuksilla kilpailijoidensa edelle, hinta saatu karvan verran halvemmaksi heikomman varustelun ansiosta, hinta sama tai enemmän jos varustelua laitetaan nykytasolle.
Mitä tälläkin merkillä tehdään ???- tehdään?
"Mitä tälläkin merkillä tehdään ???"
No varmaan ajetaan niitä tavallistakin tavallisempia ajoja, niin kuin muillakin autoilla. - tätähän tämä
Jos olet ostamassa C-segmentin autoa jollain about 20000e:n budjetilla niin lähes KAIKKI vaihtoehdot ovat tavallisia ja yllätyksettömiä, (suht samat tilat, pieni moottori yms. yms.) ja persoonattomia myös, tosin Cee'd kun on ihan uusi malli, niin vähän aikaa se on persoonallinen valinta, kun ei niitä vielä juuri liikenteessä näe. No vuoden päästä sekin auto on yhtä tylsä kuin corolla kun joka mutkan takaa tulee vastaan yksi.
- j o s
niinpä. saadaan ainakin höyrypäiset immeiset kirjotteleen tänne ku niil ei o muuta tekemist
- lwmi
Oletko oikeasti koeajanut Kia Ceedia? Aivan mahtava kokemus monen saksalaisen lajin jälkeen.
Aja uudelleen ilman päässäolevia odotuksia.
T: Liisa - tuoli68
lwmi kirjoitti:
Oletko oikeasti koeajanut Kia Ceedia? Aivan mahtava kokemus monen saksalaisen lajin jälkeen.
Aja uudelleen ilman päässäolevia odotuksia.
T: LiisaMinulla on ollu Ceed kohta vuoden ja enpä taida ihan väärässä olla. kevyt ajettavahan se on ja Naiset varmaan tykkää. Eihän se autoa kummempi mut ko toi itämainen tekniikka. Sehän useimmiten toimii! Huomaa, virta avaimessa lukee: OMRON KOREA mut ei näissä verenpainemittaria ole ;)
- ...
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,1014711,00.html
Susi mikä susi.- jymmarra?
Mitä tuossa nyt sitten lukee? Eipä omalla huonolla peruskouluruotsilla tuosta saa mitään tolkkua?
- ...
jymmarra? kirjoitti:
Mitä tuossa nyt sitten lukee? Eipä omalla huonolla peruskouluruotsilla tuosta saa mitään tolkkua?
Moititaan oikeastaan kaikesta mitä voi. Talviominaisuuksia tehdas ei näyttäisi suunnitelleen ollenkaan mm. lämmityksen ja tuuletuksen osalta, melua on paljon tai hirvittävästi, ohjaus on huono ja täysin tunnoton, ajo-ominaisuudet huonot ja vaeltavat, mukavuus on huono, muovilaadut itäblokista, huono ESP, todella huonot valot ilman pesimiä jne.
Tässähän näitä. - raakalla kädellä.
... kirjoitti:
Moititaan oikeastaan kaikesta mitä voi. Talviominaisuuksia tehdas ei näyttäisi suunnitelleen ollenkaan mm. lämmityksen ja tuuletuksen osalta, melua on paljon tai hirvittävästi, ohjaus on huono ja täysin tunnoton, ajo-ominaisuudet huonot ja vaeltavat, mukavuus on huono, muovilaadut itäblokista, huono ESP, todella huonot valot ilman pesimiä jne.
Tässähän näitä.Omia kokemuksia Ceedin koeajolta: Ajettavuus oli minusta positiivinen yllätys, yllättävän jämäkkä sähkötehosteiseksi "aasialaisautoksi". Koeajoauto oli kitkoilla varustettu ja auto kuulosti jopa kohtuu hiljaiselta em. satunnaista kolinaa lukuunottamatta ja etenkin bensakone oli käynniltään varsin hiljainen ja todellä ärhäkkä kokoisekseen (1,6l). Koeajopäivänä pakkasta oli -16 astetta, ainakin tuolla pakkasella auto lämpesi kiitettävän hyvin ja ikkunat pysyivät auki. Mitä mukavuuteen ja muoveihin tulee, penkit olivat Ok ja kangas laadukkaan tuntuista, kojelauta ja katkaisijat ok, etenkin mittarit ovat tyylikkäät, ovipahvit ja kahvat olivat kieltämättä vähän halvan näköiset. Sen sijaan kyyti oli niin tasaista, kuin tuossa kokoluokassa se nyt yleensäkkin on. Valoja en päässyt kokeilemaan kun oli kirkas päivä. Lampunpesurit ovat muuten ihan turhia vesisyöppöjä. ESP:tä ei koeajo LX:ssä ollut. Noita lehtijuttuja ei kannata purematta niellä vaan käydä itse kokeilemassa kys. auto jos vähänkin kiinnostaa....Olipa Aftonbladet löytänyt minun mielestä hyväntuntuisesta perheautosta paljon moitittavaa, olis pitäny olla varmaan Volvon logo keulassa....
- Joo joo
... kirjoitti:
Moititaan oikeastaan kaikesta mitä voi. Talviominaisuuksia tehdas ei näyttäisi suunnitelleen ollenkaan mm. lämmityksen ja tuuletuksen osalta, melua on paljon tai hirvittävästi, ohjaus on huono ja täysin tunnoton, ajo-ominaisuudet huonot ja vaeltavat, mukavuus on huono, muovilaadut itäblokista, huono ESP, todella huonot valot ilman pesimiä jne.
Tässähän näitä.Ja mitään positiivista ei tietenkään ollut sanottavaa, eihän?
En jaksa alkaa hurrijuttua nyt lukemaan, mutta ainakin tuossa sepustuksessasi oli monta kohtaa jotka ovat räikeässä ristiriidassa muiden lukemieni testien kanssa. Luultavasti väritit kertomuksesi mielesi mukaan, kuten tyylistä näkyy. Provohan sinä olet, et mikään objektiivinen tiedonvälittäjä. - ...
Joo joo kirjoitti:
Ja mitään positiivista ei tietenkään ollut sanottavaa, eihän?
En jaksa alkaa hurrijuttua nyt lukemaan, mutta ainakin tuossa sepustuksessasi oli monta kohtaa jotka ovat räikeässä ristiriidassa muiden lukemieni testien kanssa. Luultavasti väritit kertomuksesi mielesi mukaan, kuten tyylistä näkyy. Provohan sinä olet, et mikään objektiivinen tiedonvälittäjä.Sanaakaan en valehdellut vaan käänsin parhaani mukaan tuon jutun pointteja. Ja nuo huomiot ovat varsin samanlaisia kuin esim. Startissa oli. Raakileena selvästi on tuotu markkinoille tai sitten eivät vain osaa. Esim. voimakas alustan kolina on aika uskomatonta kun se ei ole yksilöstä kiinni vaan ominaisuus.
Mutta odotellaan TM koeajoa, mitäs veikkaatte mitä sanotaan :) - en kuullut.
... kirjoitti:
Sanaakaan en valehdellut vaan käänsin parhaani mukaan tuon jutun pointteja. Ja nuo huomiot ovat varsin samanlaisia kuin esim. Startissa oli. Raakileena selvästi on tuotu markkinoille tai sitten eivät vain osaa. Esim. voimakas alustan kolina on aika uskomatonta kun se ei ole yksilöstä kiinni vaan ominaisuus.
Mutta odotellaan TM koeajoa, mitäs veikkaatte mitä sanotaan :)Itse koeajoin viime vkl Ceedin 1.6l moottorilla ja aivan rehellisesti sanoen mitään kolinoita ei kuulunut ja auto tuntui erittäin jämäkältä ja hiljaiselta...jotta ei tehdä mitään ominaisuuslistaa suomi24-palstan tunnetusti asiantuntemattomien kirjoitusten perusteella...
- korvalääkäriin
en kuullut. kirjoitti:
Itse koeajoin viime vkl Ceedin 1.6l moottorilla ja aivan rehellisesti sanoen mitään kolinoita ei kuulunut ja auto tuntui erittäin jämäkältä ja hiljaiselta...jotta ei tehdä mitään ominaisuuslistaa suomi24-palstan tunnetusti asiantuntemattomien kirjoitusten perusteella...
Mene Delta pelle korvalääkäriin, kaikkihan sen kolinan kuulee muut paitsi SINÄ!!!
- kuka on pelle?
korvalääkäriin kirjoitti:
Mene Delta pelle korvalääkäriin, kaikkihan sen kolinan kuulee muut paitsi SINÄ!!!
Osassa Sportageja on myös raportoitu tuollaisesta kolinaongelmasta, mutta ongelmaa ei ole kaikissa autoissa. Kenties kolinan aiheuttaja on cee'dissä sama mekanismi. Sitä voi vain arvailla, miksi osassa autoja tuo ilmiö esiintyy ja osassa ei. Ja miksi tätä esiintyy näin tuoreessa mallissa, vaikka asia on ollut tehtaan tiedossa jo aiemmin. Myös saman konsernin Hyundai Getzistä oli Hyundai-palstalla vastaavaa juttua, mutta ei tätä kaikissa Getzeissä ole.
Miksi olet noin aggressiivinen? Huonoa käytöstä tuollainen toisten nimitteleminen. Itse en ole tuo äskeinen nimittelyn kohde, joten pistä nyt tähänkin kirjoitukseen haukut päälle.
On se ihme ettei osata keskustella ASIALLISESTI. - lmmi
... kirjoitti:
Moititaan oikeastaan kaikesta mitä voi. Talviominaisuuksia tehdas ei näyttäisi suunnitelleen ollenkaan mm. lämmityksen ja tuuletuksen osalta, melua on paljon tai hirvittävästi, ohjaus on huono ja täysin tunnoton, ajo-ominaisuudet huonot ja vaeltavat, mukavuus on huono, muovilaadut itäblokista, huono ESP, todella huonot valot ilman pesimiä jne.
Tässähän näitä.Mielestäni Kia Ceed on hintansa vertoinen ja hieman lisääkin. Ajo-ominaisuus on hyvä, näkyvys sekä sisätilat on todella hyvät. Lapsiperheelle sopii erittäin hyvin, tavaratila hyvä. Mitä voi enempää toivoa, jos rahaa olisi jaossa niin sitten tila-auto, vaikka ei sitäkään tarvitsisi 3 hlön perheelle. KIA on hyvä ajaa!
- tiipe
... kirjoitti:
Moititaan oikeastaan kaikesta mitä voi. Talviominaisuuksia tehdas ei näyttäisi suunnitelleen ollenkaan mm. lämmityksen ja tuuletuksen osalta, melua on paljon tai hirvittävästi, ohjaus on huono ja täysin tunnoton, ajo-ominaisuudet huonot ja vaeltavat, mukavuus on huono, muovilaadut itäblokista, huono ESP, todella huonot valot ilman pesimiä jne.
Tässähän näitä.... on kehunut Kia Ceediä ympäri Eurooppaa, joten uskoako yhtä lehteä vai suurinta osaa lehdistä???
- hintainen
lmmi kirjoitti:
Mielestäni Kia Ceed on hintansa vertoinen ja hieman lisääkin. Ajo-ominaisuus on hyvä, näkyvys sekä sisätilat on todella hyvät. Lapsiperheelle sopii erittäin hyvin, tavaratila hyvä. Mitä voi enempää toivoa, jos rahaa olisi jaossa niin sitten tila-auto, vaikka ei sitäkään tarvitsisi 3 hlön perheelle. KIA on hyvä ajaa!
kuin corolla. jälleen myyntiarvon voin vain arvailla 3 vuoden päästä, ja senkin vähän mitä saa, niin ainoastaan Delta-autosta vaihtamalla uuteen Kiaan tai Fiatiin!!! niin korkelle ei aurinko nouse, että mun pihaan moista tulis. samalla hinnalla saa pari kolme vuotta ajetun(kalleimmat kilometrit pois) Avensiksen, jolla jälleen myynti arvoa säilyy enemmän vain vanhetessaan!!! uusin farmari malli kuulemma hyvännäköinen, voi olla, en ole nähnyt, mutta jo se että niitä täytyy painaa 1% osamaksu korolla maailmalle, kertoo paljon!!! älköön kukaan nyt sit sanoko, että uutta autoa täytyy saada niin tunnetuksi. Delta-auto on myyny jo vuosi tolkulla merkkejään samalla osam.korolla. ei niitä kukaan täyspäinen muuten ostais... anteeksi kaverilta jos satut tän lukeen, mutta minä olisin miettinyt kyllä toisenkin kerran, ennenkuin menen "naimisiin" delta-auton ja nipullisen pankkisiirtolaskuja kanssa!!!!! toivon olevani väärässä, mutta pikakatsaus autoliikkeiden vaihtoauto valikoimaan, niin en ens hätään löytänyt yhtäkään Kiaa muualta kuin delta-autosta..
- deltaautooy
lmmi kirjoitti:
Mielestäni Kia Ceed on hintansa vertoinen ja hieman lisääkin. Ajo-ominaisuus on hyvä, näkyvys sekä sisätilat on todella hyvät. Lapsiperheelle sopii erittäin hyvin, tavaratila hyvä. Mitä voi enempää toivoa, jos rahaa olisi jaossa niin sitten tila-auto, vaikka ei sitäkään tarvitsisi 3 hlön perheelle. KIA on hyvä ajaa!
.palkanmaksajasi.
Eihän 20t€ saa autoa, jossa on kaikki nuo mainitsemasi kehut.
Auton saa kun laittaa väh. 35t€ - Totuus Ceed:stä
... kirjoitti:
Moititaan oikeastaan kaikesta mitä voi. Talviominaisuuksia tehdas ei näyttäisi suunnitelleen ollenkaan mm. lämmityksen ja tuuletuksen osalta, melua on paljon tai hirvittävästi, ohjaus on huono ja täysin tunnoton, ajo-ominaisuudet huonot ja vaeltavat, mukavuus on huono, muovilaadut itäblokista, huono ESP, todella huonot valot ilman pesimiä jne.
Tässähän näitä.Mulle tuli liisariksi tuollainen diesel Ceed SW kaksi viikoa sitten. Ihan hyvin toimii lämmitys ja ajo-ominaisuudet ihan ok.
Mun mielestä toi on allut ihan positiivien yllätys ainakin tähän asti. Ihan hyvä käyttöauto hyvillä varusteilla. - toyota avensis
hintainen kirjoitti:
kuin corolla. jälleen myyntiarvon voin vain arvailla 3 vuoden päästä, ja senkin vähän mitä saa, niin ainoastaan Delta-autosta vaihtamalla uuteen Kiaan tai Fiatiin!!! niin korkelle ei aurinko nouse, että mun pihaan moista tulis. samalla hinnalla saa pari kolme vuotta ajetun(kalleimmat kilometrit pois) Avensiksen, jolla jälleen myynti arvoa säilyy enemmän vain vanhetessaan!!! uusin farmari malli kuulemma hyvännäköinen, voi olla, en ole nähnyt, mutta jo se että niitä täytyy painaa 1% osamaksu korolla maailmalle, kertoo paljon!!! älköön kukaan nyt sit sanoko, että uutta autoa täytyy saada niin tunnetuksi. Delta-auto on myyny jo vuosi tolkulla merkkejään samalla osam.korolla. ei niitä kukaan täyspäinen muuten ostais... anteeksi kaverilta jos satut tän lukeen, mutta minä olisin miettinyt kyllä toisenkin kerran, ennenkuin menen "naimisiin" delta-auton ja nipullisen pankkisiirtolaskuja kanssa!!!!! toivon olevani väärässä, mutta pikakatsaus autoliikkeiden vaihtoauto valikoimaan, niin en ens hätään löytänyt yhtäkään Kiaa muualta kuin delta-autosta..
sitten hyvä auto, kun arvo vaan nousee iän myötä...hahhaa anna mun nauraa.uusissa autoissa on t a k u u,tämän vuoksi km ovat huolettomia,vaikka vikoja esiintyykin, niin ei ole pois omasta kukkarosta. onko sulla koskaan ollu uutta autoa,epäilen lukiessani katkerankuulloisia juttujasi.auto on käyttökapistus,itse pidän 2-3 v. ja sitte katsotaan uusista automalleista mielenkiintoisin.merkkifanaattisuuteen ei pidä sortua, kaikista merkeistä löytyy kivoja vaihtoehtoja.
- kakskielinen
... kirjoitti:
Sanaakaan en valehdellut vaan käänsin parhaani mukaan tuon jutun pointteja. Ja nuo huomiot ovat varsin samanlaisia kuin esim. Startissa oli. Raakileena selvästi on tuotu markkinoille tai sitten eivät vain osaa. Esim. voimakas alustan kolina on aika uskomatonta kun se ei ole yksilöstä kiinni vaan ominaisuus.
Mutta odotellaan TM koeajoa, mitäs veikkaatte mitä sanotaan :)otteita aftonbladet.
*hyvä ajoasento
*tilava
*ei yli eikä aliohjaa/kuljettaja määrää minne menossa
*diesel
*bensa on kilpailioitten veroinen!
hinta,takuu,"tunne"
-tav.merkki,muoviset yks.kohdat,toisarvo?
=turvallinen,halpa ja hyvinv.nousukas! - tuntematon
en kuullut. kirjoitti:
Itse koeajoin viime vkl Ceedin 1.6l moottorilla ja aivan rehellisesti sanoen mitään kolinoita ei kuulunut ja auto tuntui erittäin jämäkältä ja hiljaiselta...jotta ei tehdä mitään ominaisuuslistaa suomi24-palstan tunnetusti asiantuntemattomien kirjoitusten perusteella...
meirän taloudessa ollu kakkosen koneella oleva ceedi nyt pari vuotta, ensimmäiset havainnot alustan/akseliston kolinasta tuli n. 10 000km jälkeen ja kolina senkun lisääntyy.
Toinen seikka mikä harmittaa melkosen paljon on toi lämmitys laitteisto, toimi alkuun hyvin mutta sitte tapahtu jotain mystistä, ei oo väliä laitatko tulemaa kylmää vai kuumaa ilmaa, koska saat vaa aivan prkln kuumaa. Kyseisestä ongelmasta huollettu nyt neljä kertaa, eikä toimi, deltassa sanoivat että sama ongelma kaikissa saman mallin vehkeissä. Ilmeni myös esittelyautossa. Eli tämmöstä, muuten mukava auto mutta kolinaa ei viittis enää kuunnella ku kolmekymppii on mittarissa ja kesällä hiki otalla ku tuulettimesta työntää 30 asteista ilmaa. - TÄMÄ ON NIMIMERKKI
hintainen kirjoitti:
kuin corolla. jälleen myyntiarvon voin vain arvailla 3 vuoden päästä, ja senkin vähän mitä saa, niin ainoastaan Delta-autosta vaihtamalla uuteen Kiaan tai Fiatiin!!! niin korkelle ei aurinko nouse, että mun pihaan moista tulis. samalla hinnalla saa pari kolme vuotta ajetun(kalleimmat kilometrit pois) Avensiksen, jolla jälleen myynti arvoa säilyy enemmän vain vanhetessaan!!! uusin farmari malli kuulemma hyvännäköinen, voi olla, en ole nähnyt, mutta jo se että niitä täytyy painaa 1% osamaksu korolla maailmalle, kertoo paljon!!! älköön kukaan nyt sit sanoko, että uutta autoa täytyy saada niin tunnetuksi. Delta-auto on myyny jo vuosi tolkulla merkkejään samalla osam.korolla. ei niitä kukaan täyspäinen muuten ostais... anteeksi kaverilta jos satut tän lukeen, mutta minä olisin miettinyt kyllä toisenkin kerran, ennenkuin menen "naimisiin" delta-auton ja nipullisen pankkisiirtolaskuja kanssa!!!!! toivon olevani väärässä, mutta pikakatsaus autoliikkeiden vaihtoauto valikoimaan, niin en ens hätään löytänyt yhtäkään Kiaa muualta kuin delta-autosta..
Ei KIA Cee´d:iä löydy vaihtoautona, se kun on toimiva peli, mutta katoppa Avensiksia...kyllä on porukka luopunut, kun ei kellään täyspäisellä oo vara pitää.
50200 iloista halppis kilometriä 2.0 crdi farkku cee´d:illä takana ja takana vain määräaikaishuollot a´280 ekua Deltalla...
Kolinaa ei löydy ku Malmilta puistonpenkiltä...
Toyotalta ei oo tullu AUTOA coronan jälkeen, sillä vois arvo säilyä ja sultahan sellainen löytyy ison Carinan hanskalokerosta pienoismallina, idio....i!
- "Vahvaa eurovaluuttaa...
Cee'd on testattu myös Tuulilasissa 1/2007 (neljän sivun juttu).
Otsikko: "Vahvaa eurovaluuttaa"
"Pienten perheautojen luokassa käy tänä keväänä melkoinen kuhina. Helmi-maaliskuussa Suomeen saapuva Cee's korvaa Kia-mallistossa viistoperäisen Ceraton. Ensityyppien perusteella Cee'd on tiukka haastaja."
Samoin AutoBildissä 24/2006 kolmen sivun juttu: "Kia Cee'distä saa ensi tutustumisella hyvän vaikutelman. Muutaman tunnin koeajo vaihtelevilla teillä Rooman ympäristössä suomalaista kesäkeliä vastaavassa säässä ei paljasta vakavia puutteita. Se osoittautuu kelvolliseksi käyttöautoksi, jossa on paljon suurta autoiluyleisöä todennäköisesti miellyttäviä ominaisuuksia. Cee'd on vahvoilla silloin, kun ostaja hakee perheen kuljetustarpeet täyttävää kodinkonetta." - -papinkaulus-
Tuo kolina ei varmaan kuulu noilla sileillä euroopan teillä ja lämpimässä ilmastossa. suomen kärrypoluilla taas varmasti kuuluu ja varsinkin talvella. ainakin minun ajama yksilö kolisi ja selvästi, pakkasta oli tuolloin -16
- kolinasta.
-papinkaulus- kirjoitti:
Tuo kolina ei varmaan kuulu noilla sileillä euroopan teillä ja lämpimässä ilmastossa. suomen kärrypoluilla taas varmasti kuuluu ja varsinkin talvella. ainakin minun ajama yksilö kolisi ja selvästi, pakkasta oli tuolloin -16
Sain vähän Deltasta sellaista ensikäden tietoa tosta Cee´din kolinasta, että kyyseessä olisi nimenomaan pakkaskelillä ilmenevä ongelma ja kolinan aiheuttaja taka-akselistossa olisi tutkinnassa ja tiedostettu (joku pakkaskelillä kovettuva osa). Saa nähdä korjaantuuko ongelma kuinka nopeasti ja tuleeko jo Cee´dinsä saaneille takaisinkutsu. Ominaisuus tuo kolina ei ole.
- Näin pitää toimia
kolinasta. kirjoitti:
Sain vähän Deltasta sellaista ensikäden tietoa tosta Cee´din kolinasta, että kyyseessä olisi nimenomaan pakkaskelillä ilmenevä ongelma ja kolinan aiheuttaja taka-akselistossa olisi tutkinnassa ja tiedostettu (joku pakkaskelillä kovettuva osa). Saa nähdä korjaantuuko ongelma kuinka nopeasti ja tuleeko jo Cee´dinsä saaneille takaisinkutsu. Ominaisuus tuo kolina ei ole.
Asiallinen kirjoitus, kiitos. Laitathan tiedoksi, jos saat asiasta myöhemmin tarkempaakin tietoa.
- tulossa juuri
Näin pitää toimia kirjoitti:
Asiallinen kirjoitus, kiitos. Laitathan tiedoksi, jos saat asiasta myöhemmin tarkempaakin tietoa.
Olen ajanut muutamilla varsin hyvät ajo-ominaisuudet omaavilla autoilla kuten mazda 6(näistä ehkä paras leppoisuutensa mutta tavallaan omanlaatuisensa jämäkkyyden ansiosta), ford focus vm. 2000 ja honda accord vm. 2007. Ovat olleet sukulaisellani, eivät minulla. Paras vaihtoehto noista oli mielestäni mazda 6. Focus tuntui uutena jämäkältä mutta siitäkin toki tuli löysähkö kolmen vuoden käyttöjakson aikana. Toki ajettavuus ihan ok, ei niin hyvä kuin olisin uskonut lehdistön mukaan. Accordi ihan jees, muttei kuitenkaan ihan vakuuttava.
Tarvitsemme perhetilanteen takia isompaa autoa kuin nykyinen. Tältä pohjalta kävin delta-auton järjestämässä näyttelyssä yksi vkl ja koe-ajoin Ceedin. Seuraavana päivänä kävin uudestaan, olipahan sen verran mukava kokemus. Sitäkin seuraavana päivänä ihan tämän sukulaisen kanssa. Tällä kertaa hän koe-ajoi auton. Totesi että olisi pitänyt hommata tällainen eikä sitä accordia. Tuo varmasti kuvaa jo jotakin. Koeajettu versio oli 1,4l bensakoneella varustettu malli. Eihän siinä tietysti turbodiesel accordin verran ollut potkua mutta kuitenkin varsin mallikkaasti.
Sen verran mallikkaasti että tilasin auton navigaattorilla, ilmastoinnilla ja ESP:llä. 109 hevosvoimaa ja n. 20te. Vain hieman yli, en muista tarkkaa summaa.
Onneksi en lukenut arvosteluita vaan kävin vain ajamassa autoa. Jotenkin vakuuttavampi kuin uusi micra.
Tämä on tietysti subjektiivinen mielipide mutta mielestäni ei ainakaan ulkonäöllisesti ja tehollisesti häviä golffille, isot sisätilat vaikuttivat valintaan. Laskin eri merkkien samanlaisia malleja koskevia hintoja, mutta samoilla varusteilla varustetut autot olivat kalliimpia. Tilanne voi olla muuttunut koska tästä on jo muutama viikko.
Ensi viikolla haen auton myyjäliikkeestä, toivon että sama vaikutelma pysyy vielä silloinkin. Sitten alkaa käyttötesti 7 vuoden takuulla. Lupasivat 10vuoden puhkiruostumattomuustakuunkin vielä.
Kirjottelen tänne vaikka jos tulee jotain ihmeellistä autosta - tuoli68
tulossa juuri kirjoitti:
Olen ajanut muutamilla varsin hyvät ajo-ominaisuudet omaavilla autoilla kuten mazda 6(näistä ehkä paras leppoisuutensa mutta tavallaan omanlaatuisensa jämäkkyyden ansiosta), ford focus vm. 2000 ja honda accord vm. 2007. Ovat olleet sukulaisellani, eivät minulla. Paras vaihtoehto noista oli mielestäni mazda 6. Focus tuntui uutena jämäkältä mutta siitäkin toki tuli löysähkö kolmen vuoden käyttöjakson aikana. Toki ajettavuus ihan ok, ei niin hyvä kuin olisin uskonut lehdistön mukaan. Accordi ihan jees, muttei kuitenkaan ihan vakuuttava.
Tarvitsemme perhetilanteen takia isompaa autoa kuin nykyinen. Tältä pohjalta kävin delta-auton järjestämässä näyttelyssä yksi vkl ja koe-ajoin Ceedin. Seuraavana päivänä kävin uudestaan, olipahan sen verran mukava kokemus. Sitäkin seuraavana päivänä ihan tämän sukulaisen kanssa. Tällä kertaa hän koe-ajoi auton. Totesi että olisi pitänyt hommata tällainen eikä sitä accordia. Tuo varmasti kuvaa jo jotakin. Koeajettu versio oli 1,4l bensakoneella varustettu malli. Eihän siinä tietysti turbodiesel accordin verran ollut potkua mutta kuitenkin varsin mallikkaasti.
Sen verran mallikkaasti että tilasin auton navigaattorilla, ilmastoinnilla ja ESP:llä. 109 hevosvoimaa ja n. 20te. Vain hieman yli, en muista tarkkaa summaa.
Onneksi en lukenut arvosteluita vaan kävin vain ajamassa autoa. Jotenkin vakuuttavampi kuin uusi micra.
Tämä on tietysti subjektiivinen mielipide mutta mielestäni ei ainakaan ulkonäöllisesti ja tehollisesti häviä golffille, isot sisätilat vaikuttivat valintaan. Laskin eri merkkien samanlaisia malleja koskevia hintoja, mutta samoilla varusteilla varustetut autot olivat kalliimpia. Tilanne voi olla muuttunut koska tästä on jo muutama viikko.
Ensi viikolla haen auton myyjäliikkeestä, toivon että sama vaikutelma pysyy vielä silloinkin. Sitten alkaa käyttötesti 7 vuoden takuulla. Lupasivat 10vuoden puhkiruostumattomuustakuunkin vielä.
Kirjottelen tänne vaikka jos tulee jotain ihmeellistä autostaOk. Hyvin asiallista tekstiä. Tein itsekin Kia kaupat 1.4 kokoiseen. Kun istahdin koeajamaani Kiaan niin huh! tuli kyllä avarantuntuinen olotila Mazda 323 autoni jäljiltä. Sitten postiivinen asia on minusta tuo yläkierroksilla(1.4 5000 rmp/min) parhaiten vääntävä kone. Eipä taida motarilla heti tukehtua ja kulutus pysyy aisoissa moottorin pelivaran ansiosta. Toki, esim. Mazda on silti aina luotettava, niinkuin Japanilaiset yleensä! :) Kiva olisi vaihtaa jatkossa kokemuksia esim täällä :)
- testari
Olen muutaman ceedin koeajanut. Yhdessä 1.6 litraisessa bensa mallissa ilmeni kolina, joka on oikealla takana. Tutkimusteni jälkeen kolina ilmeni iskunvaimentajan kiinnityskumin kolinaksi pakkasella, sen supistuessa kylmässä ja siitä syntyvästä välyksestä. Tämä kolina siis korjautunee tuonnempana olevissa sarjoissa.
Muuten hyvä tilava auto ja pirteät moottorit verrattuna vaikka aurikseen.- Onko sama Kiassa
Minulla on Hyundai Getz ja siihen tuli kolina taakse oikealle sen jälkeen, kun vaihtoivat takuuna takaiskarit. Huollossa kerrottiin lähes samaa kuin edellinen kirjoittaja. Iskarin yläpään suojakumi on kovaa kumia ja se osuu iskariin. Kumin tarkoitus on suojata iskarin yläosaa ja siksi se on putkimainen. Alahelma tulee hiukan iskarin alaosan päälle. Itsellä on nosturi ja kun katsoin oikean takaiskarin yläpään suojakumia, niin sehän on hiukan epäkeskeisesti ja osuu iskariin kolahtaen, jos tiessä on epätasaisuuksia. Kesällä asfaltti on tasaista ja siksi ääni ei kuulu. Talvella on polanteita ja niissä ääni kuuluu. Hiekkateillä en ajele. Hiukan ääni on ikävä, mutta koska ei ole tuon kummemmasta kysymys, en sillä vaivaa enää mieltäni. Suojakumin vaihdolla tai nykyisen modifioinnolla siitä pääsisi.
- onnellinen omistaja
On meillä -01 Opel Astra ja tuli hyvä tarjous Kia Ceedistä, koeajoimme ja ihastuimme. Me uskolliset Opelin ajajat..nyt vaan tuli auto, joka vastaa odotustamme ja niin sitä tehtiin kaupat, ollaan siis velassa, mutta eihän sitä työssäkäyvä muuten uutta autoa osta.
- hyvä kyyti
Huhtikuussa ostimme kia seed 1,6 EX.Todella pirteä ja hyvä ajaa.Väittäisin että tuskin perinteistä corollaa saa tähän rahaan näillä varusteilla.Kannattaa myös verrata takana istuvan polvitilaa.Kiassa sitä on reilusti yli 180cm matkustajallekin.
- KIAsta
Niin kovaa provosointia että oikein naurattaa. On tainnut KIA pistää pissat housuun kun noin provosoidaan heh ehe
- ihme ja kumma
Kia Ceedin vm.07 mittarivalot sammuilevat ja syttyilevät itsekseen ajon aikana. Syytä moiseen ei ole löydetty. Kummallista.
- v
Sana vaiva oli minun ceedissä jo tulopäivänä, mutta saivat vian heti korjattua, tai oikeastaan mitään vikaa ei löytynyt, vaan huollossa käyttivät kaikki johtoliitokset auki ja vika korjaantui ensiyrittämällä, ilmeisesti joku löysä liitos, ei ole sen jälkeen valot vilkkuneet. Mitä tulee täällä paljon puhetta olevaan takaa kuuluvaan kolinaan se on kuulunut oikelta puolelta takaa katsottuna myös tulopäivästä lähtien soratiellä ajaessä, mutta en ole siitä edes maininnut koska ei se minua ole häirinnyt, sillä olen tottunut kolinoihin edessä ja takana aikaisempien japanilaisautojeni kanssa, no aijon kyllä asiasta mainita 20000 km huollossa piakkoin, jos vielä kuukauden päästä deltaauto on pystyssä.
- on hyvä
Tääkin on hyvä:
http://www.harvestservice.com/hyundaii305D.html - Verboten
Ihmettelen kyllä tuota miinusta minkä toi arvostelu antoi antoi meluisuudesta. Hiljasuus kun oli yksi niistä syistä miksi ceedin ostin, ainoastaan ronskilla kaasuttelulla saa koneesta irtoamaan ääntä,mutta normaalilla ajolla ei konetta edes tahdo kuulla. Rengasmelukaan ei päätä huimaa. Mulla on kyllä kolmiovinen Pro ceedi, mutta sama tavara kai siinä on vaan eri paketissa.
- Verboten
9 litran keskikulutus? mulla menee 7 ja tehtaan arvo taisi olla 6,6 ja tuulikin kuuluu sisään? No enpä ole moistakaan seikkaa huomannut saati sitten kolahtelua takapäästä.
- mutta ratkeaa...
nimittäin uutena cee´d on aikas hiljainen. Ja kitkoilla varsinkin hiljaisissa nopeuksissa auto menee sukkasillaan mutta kunhan ensiasennus-Michelinisi vähän kuluvat, huomaat kyllä, että renkaista lähtee ääntä. Itse tulen paneutumaan ensi keväänä tarkkaan siihen, mitkä renkaat asennutan cee´dini alle. Valinta-kriteerinä tulee olemaan vertailutestien hiljaisimmat mallit.
- tuoli68
mutta ratkeaa... kirjoitti:
nimittäin uutena cee´d on aikas hiljainen. Ja kitkoilla varsinkin hiljaisissa nopeuksissa auto menee sukkasillaan mutta kunhan ensiasennus-Michelinisi vähän kuluvat, huomaat kyllä, että renkaista lähtee ääntä. Itse tulen paneutumaan ensi keväänä tarkkaan siihen, mitkä renkaat asennutan cee´dini alle. Valinta-kriteerinä tulee olemaan vertailutestien hiljaisimmat mallit.
Juu, tässä on matkaa tehty Ceedillä 10000km. Olen aina varauksellinen autoa vaihtaessa, mut tää Kia yllätti positiivisesti. Täähän pelittää. No, Mazdan jäljiltä avara. Tuo maahantuojan alustan massaus jo hiljentää auton sisämelua jne. Mikäs tässä. Itse kun en tykkää rassautua autojen kanssa niin se tuo itämainen tekniikka tulee täten mieleen. Mut mikäs Mazdassa oli vikana: Luotettava kuin mikä. Aina pääsi! Maksoivat vaihdossa Deltassa niin hyvin ett kaupat tuli. En ilkee sanoa miten hyvin viel16.v vanhasta tultiin vastaan :D
- Kauheen tyytyväinen
tuoli68 kirjoitti:
Juu, tässä on matkaa tehty Ceedillä 10000km. Olen aina varauksellinen autoa vaihtaessa, mut tää Kia yllätti positiivisesti. Täähän pelittää. No, Mazdan jäljiltä avara. Tuo maahantuojan alustan massaus jo hiljentää auton sisämelua jne. Mikäs tässä. Itse kun en tykkää rassautua autojen kanssa niin se tuo itämainen tekniikka tulee täten mieleen. Mut mikäs Mazdassa oli vikana: Luotettava kuin mikä. Aina pääsi! Maksoivat vaihdossa Deltassa niin hyvin ett kaupat tuli. En ilkee sanoa miten hyvin viel16.v vanhasta tultiin vastaan :D
Mulla oli 2 vuotta ceedi-08 1.6 bensakoneella, ajelin muistaakseni 33tkm ennen kuin vaihdoin isoon diesel-pösöön. Ei mitään pahaa sanottavaa kiasta. Ei epätavallista kolinaa eikä vikoja. Vaikuttaa siltä että tällä palstalla jollakulla ei ole rahaa uuteen ceediin, kun niin pitää parkua XD
- ottomania
Kauheen tyytyväinen kirjoitti:
Mulla oli 2 vuotta ceedi-08 1.6 bensakoneella, ajelin muistaakseni 33tkm ennen kuin vaihdoin isoon diesel-pösöön. Ei mitään pahaa sanottavaa kiasta. Ei epätavallista kolinaa eikä vikoja. Vaikuttaa siltä että tällä palstalla jollakulla ei ole rahaa uuteen ceediin, kun niin pitää parkua XD
ja mitään kolinaa ei ole kuulunut,huollot kohtuu hintaisia ja auto hyvä ajaa.
Moi kaikille. Ostin Kia Ceed 1,6 dieselin -08, ajettu 100 tonnia. Etupää kolisti talvissa kuopissa. Vein delta-huoltoon, koeajoivat, ilmoittivat ohj.varren alarist nivelen kuluneen, kysyivät vaihdetaanko nivel heti uuteen takuuna. Vaihdettiin, koko homma kesti 1,5 tuntia. Ei kolise enää. Todella hienoa toimintaa. Hyvää kevättä toivoo Autoon ja huoltoon tyytyväinen asiakas.
- Frankfurterein
Jotenkin tuntuu että nämä Kiat on tehty aika hepposista osista. Ihan hyvä ajella jonkun aikaa, mutta menettää nopeesti tuoreutensa ja sitten kolkottelee joka puolelta. No takuuhan on hyvä, mutta kun se loppuu, on käsissä melkoinen murheenkryyni, kallis pitää.
- höpöttäjiä riittää
Eipä tuossa ole ollut minkäänlaista ongelmaa.100 000km kestotestissä auto-boldissä pitivät Kia Ceediä aivan huippuna,Kia Souliakin kehuttiin kovasti.
Sanoivat Ceedistä että verhoilua myöten auto on priima kunnossa.Maininta myös että ei ihme että tälle autolle voi antaa 7 vuoden takuun. - Frankfurterein
No jostain syystä niitä koiranluita ja takapään kolkotuksia raportoidaan vaihdetuksi tai korjatuksi naurettavan pienillä kilometrimäärillä. Ei anna kovin laadukasta kuvaa autosta, vai antaako? Jos jossain testissä rullataan tasaisilla 100tkm, niin ei se mikään testi ole, vaan näyte. Todellinen testi on päivittäinen ajaminen osin heikkokuntoisillakin teillä. Tällaisessa testissä Ceedin laatu ei riitä minulle, koska autot ovat kalliita.
- eilisenJuttuja
Eiköhän se koiranluiden korjaileminen ollut lähinnä edellisen Ceed-sukupolven alkupään asioita. Koiranluut vaihdeltiin, jos niitä meni. Ja laatukin ehdittiin korjata jo aikoja sitten. Muinaisia.
Sen jälkeen ceedejä mennyt kaupaksi aivan eri tahtiin. Tuota uudempaa mallia. Ihan eri auto. Ceedkanta Suomessa jo melko reilu. Ja koiranluuongelma loistaa poissaolollaan.
Osalla ceedeistä ajettu jo melko hurjia kilometrejä, esim. jakelukäytössä. Aika hyvin kestää. Ml. koiranluut. - eilisenJuttuja
eilisenJuttuja kirjoitti:
Eiköhän se koiranluiden korjaileminen ollut lähinnä edellisen Ceed-sukupolven alkupään asioita. Koiranluut vaihdeltiin, jos niitä meni. Ja laatukin ehdittiin korjata jo aikoja sitten. Muinaisia.
Sen jälkeen ceedejä mennyt kaupaksi aivan eri tahtiin. Tuota uudempaa mallia. Ihan eri auto. Ceedkanta Suomessa jo melko reilu. Ja koiranluuongelma loistaa poissaolollaan.
Osalla ceedeistä ajettu jo melko hurjia kilometrejä, esim. jakelukäytössä. Aika hyvin kestää. Ml. koiranluut.Sorry. Postaushan olikin vanha. Eli aihe oli vanhentunut.
- onhan niitä mistä
Osta joku huonompi, omani on mennyt 80 000 ilman että edes polttimoa olisi vaihdettu.
- bimmerimiäs
Todellinen laatupeli https://www.youtube.com/watch?v=DI-h9GnLgjc
Itse en koskisi edes pitkällä tikulla. Oma henki on arvokkaampi kuin muutaman euron säästö. - hämp
bensakone käy kuinriisseli . kovaääninen joko venttiilit, jakoketju, männänhelmat ääntää
- seetiäijä
Olisiko kyseessä ns. piston slap. ( lyhyet männät ) ääni kuuluu
erityisesti kylmällä koneella. kun välykset on isommat.
Meillä on ceed . vm 2007. ääni kuuluu hetken kylmällä koneella
lämmittyään ei mitään ns. ylim. ääniä.
Nyt ajettu 80tkm ns. katsastusremonttikulut..12.90 euroa
elikkä vaihdettu `´koiranluu´´
- Ceedkuski
Käytössä 07 diesel ceed ja nyt tuli 250t kilometrejä täyteen (uudesta asti ollut). Ei mitään isompia murheita matkan varrella. Kuluvia osia (kuten koiranluut, jarrulevyt yms.) vaihdettu kuten näillä kilometreillä kuuluukin. Kone edelleen tuntuu olevan hyvässä iskussa (ei ole tarvinnut mitään perushuoltojen lisäksi tehdä (eli öljyt, suodattimet). Nyt on kuskin oven alaosaan ilmestynyt pientä kukkimista mutta muuta ruostetta ei löydy. Pieni murhe on parisen vuotta sitten alkanut ongelma; eli jostain syystä edestä ajovalojen polttimoita pitää vaihtaa aika usein (n. 10kk kestävät). Halpa auto oli aikoinaan ostaa ja halvaksi on myös kilometrit tulleet. Edelleen siinä kunnossa ettei pariin vuoteen ainakaan tarvetta uudempaan vaihtaa. Uskallan suositella ko merkkiä oman kokemuksen perusteella.
- Jousipohja
Mun edellissä Toyotassa piti noita polttimoita vaihtaa tuohon tahtiin jo uudesta alkaen. Jousituskin oli kuin meidän 60-luvun sohvasta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13865- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822