Yhden huonekasvin nimeä haen. Siemeniä syöksevä, olen kuullut nimen "Tuhma poika" ja tuo Kiertävä juutalainen. Hoito-ja lisäysohjeita, linkkejä, kiitos
Kiertävä juutalainen
2
1348
Vastaukset
- Meikku
Hei!
Kyseessä on nukkatyräkki, tunnetaan myös nimellä "syntinen poika" ja vaeltava juutalainen. Tarvitsee valoisan paikan, mutta ei siedä suoraa auringonpaahdetta.
Vettä annetaan reilusti, mutta kasvualustan annetaan kuivahtaa ennen seuraavaa kastelua. Talvella usein varistaa lehtensä, mutta kasvattaa uudet tilalle.
Nukkatyräkkiä saa helposti lisättyä siemenistä, joita se "ampuu". Usein taimia nouseekin emokukan kasvualustalle. - hortsonomi
monta nimeä, paha poika, siemensyöksy,vaeltava juutalainen ja varmasti monia muitakin. Minulla on n.7vuotias nukkatyräkki, olen kasvattanut sen ihan pienestä taimesta ja nyt se on n.50cm korkea ja n.30cm leveä. Juurelle tulee paljon taimia joita jakelen tutuille, siemenet jotka putoavat lattialle laitan takaisin purkkiin ja kohta on taimia taas. Kumma kyllä minun kasvi ei pudota talvella lehtiä vaan on tosi rehevä.En tiedä kuinka sitä pitäisi hoitaa mutta kasvini on altakastelu ruukussa ja olen kastellut ja lannoittanut miten sattuu, onneksi se näyttää lehdillään kun tarvitsee vettä, menevät harmahtaviksi,joskus nimittäin saattaa kastelu unohtua.Minusta tämä kasvi on tosi nätti ja nopea kasvuinen, kaikki eivät siitä pidä kun se roiskii siemeniä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4533876Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047