Lahjalistat

Murmeli

Olen järjestellyt omia häitä tässä nelisen kuukautta ja kaikki tuntuu olevan jo muutamia yksityiskohtia vaille valmis. Yhdestä asiasta en ole vielä päässyt selville... olemme sulhaseni kanssa sopineet ettemme anna kaasolle lahjalistaa, vaan vieraat voivat oman mielen mukaan tuoda mieleisensä lahjat.

Onko lahjalista suuntaa antava henkilöille jotka ei todellakaan keksi hääparille lahjaa vai onko se "me halutaan" lista hääparille??

13

1284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jari

      Mielipiteet lahjalistasta vaihtelevat laidasta laitaan. Minä olen sitä mieltä, että se on kuin taivaan lahja niille, jotka eivät hääparia tunne läheisesti. Se on hyvä asia myös niille, joiden mielikuvitus yksinkertaisesti ei riitä oman lahjan keksimiseen. Minä olen lähes poikkeuksetta etsinyt ostamani lahjan listalta, ja varauksetta kannatan lahjalistaa.

      Ei se ole mikään hetimullekaikkitänne-lista. On tapana, että häälahja viedään. Luulisi lahjan ostajastakin olevan kivempaa viedä sellainen lahja, jonka tietää olevan toivottu. En suoraan sanottuna ymmärrä niitä, jotka mieltävät lahjalistan kerjäämiseksi.

      Tietenkään lahjalistaa ei ole pakko tehdä. Erityisesti nuorilla pareilla puuttuu paljon perinteisiä häälahjoja (l. kodinkoneita), joten heille sopii vanhoja pareja paremmin se, että vieraat keksivät lahjat itse. Meillä on ikää sen verran, että kodin normaalit käyttötavarat on jo hankittu. Monia asioita on kaksikin, joten emme tarvitse enää kolmatta leivänpaahdinta tai yleiskonetta. Koriste-esineissä on se paha puoli, että jos ei sovi sisustukseen, niin sitten ei sovi. Mihinkäs koristeen siinä tapauksessa lykkää.

    • weeperi

      ollaan miehen kans asuttu jo 4,5vuotta yhdessä ja nyt ku kummatki on oluu töissä jo jonkun aikaa ni kaikki on kyllä uusittu siitä ku yhteen muutettiin.Eli ainut mitä tällä hetkellä toivotaan sitten vierailta on rahaa. Ostettii ennen joulua oma kolmio joten isompia ostoksia pitää tehdä esim. keraaminen liesi, mikroaaltouuni ja keittiön pöytä. Ja ne ei ole halvimmasta päästä eli halpaa ja hyvää ei ole keksitty.. tämä on tullut koettua muutaman kerran.
      lahja listan muuten voi olla ihan hyvä idea mut jos tykkää kaiken tyylisestä eikä ole nirso ni ei kai sillon ole pakko mitään toivomuksia esittää.. Mut ei ole kiva kyllä montaa samaa esinettä saada...sit saa palautella niitä häiden jälkeen.
      Mites murmeli, kysyin tuolla toisessa kohdassa et mistä päin olet ku sanoit et on sama hääpäivä.. ois kiva vaihtaa ajatuksia kaikesta häihin liittyvästä.

      • Murmeli

        ... me asutaan nyt sulhaseni kanssa minun yksiössäni, ja se on kelvannut meille molemmille.. katsotaan jos saisin töitä niin sitten ehkä voisi harkita isompaa. Häiden säästöbudjetin pohjalta varmaan asutaan ainakin syksyyn asti yksiössä. Asustelen tuolla Hyvinkään suunnalla.. Entäs itse? Kirkko on Hausjärvellä, semmoinen iso keltainen puukirkko siis aivan valtava... käytävääkin melkoinen matka kävellä... ehtii pyörtyä monta kertaa :)


      • weeperi
        Murmeli kirjoitti:

        ... me asutaan nyt sulhaseni kanssa minun yksiössäni, ja se on kelvannut meille molemmille.. katsotaan jos saisin töitä niin sitten ehkä voisi harkita isompaa. Häiden säästöbudjetin pohjalta varmaan asutaan ainakin syksyyn asti yksiössä. Asustelen tuolla Hyvinkään suunnalla.. Entäs itse? Kirkko on Hausjärvellä, semmoinen iso keltainen puukirkko siis aivan valtava... käytävääkin melkoinen matka kävellä... ehtii pyörtyä monta kertaa :)

        me asutaan porvoos ja meillä on häät porvoon vanhassa puukirkossa... väriä en muista..:) käytävä ei onneksi ole kovin pitkä mut varmaan riittävä sit ku sinne joutuu kävelee..
        Onkos teillä isot häät?? menettekö häämatkalle jonnekkin??
        olisi kiva vaihtaa vaikka ajatuksia sähköpostilla jos kiinnostaa??


      • Murmeli
        weeperi kirjoitti:

        me asutaan porvoos ja meillä on häät porvoon vanhassa puukirkossa... väriä en muista..:) käytävä ei onneksi ole kovin pitkä mut varmaan riittävä sit ku sinne joutuu kävelee..
        Onkos teillä isot häät?? menettekö häämatkalle jonnekkin??
        olisi kiva vaihtaa vaikka ajatuksia sähköpostilla jos kiinnostaa??

        Meillä on ihan pikkuiset häät 25-30 henkilöä, ihan lähimmät henkilöt.. muutaman lähimmäisen kaverin olisin halunnut, mutta sitten sovittiin ettei kutsuta kavereita. Häämatkalle mennään puoleen väliin suomea kaverin mökille ja ollaan siellä kaksi viikkoa. Entäs teillä?
        Sähköposti osoite on [email protected] mutta en tiedä sitten miten ensi viikolla pääsen koneelle.

        Muuten on häät reilassa, mutta ideoita koristeluun tarvitsisin.


    • tanja

      Min mielestä lahjalista on hyvä. vieraiden on vaikee keksiä parille lahjoja joten on helppo napata jotain suoraan listasta! ja välttyy siltä vaaralta että tulisi niitä kuuluisia viittä silitysrautaa eikä tule niitä kammottavia koriste-esineitä jotka pysyy kaapin perukoilla loppuelämän. ja kaikenlisäks pariskunnalle joka on asunut mahdollisesti vuosia yhdessä on tosi vaikee ostaa mitään;niillähän kaikki perustarvikkeet melkein jo on!
      Suosittelen lahjalistaa;edes suuntaa antavaksi ellei sitä mihinkään tiettyyn kaupaan tee!

    • Murmeli

      Meillä tulee olemaan pienet, joten vieraat tuntevat meidät aika hyvin.. Meillä on jo kodinkoneet ja astiasto, eli en oikein osaisi pyytää mitään tarpeellista.. ja toisaalta kuten mainitsin me asutaan yksiössä joten koriste-esineet ja muu vastaava ei välttämättä mahdu meille. Rahalle olisi aina käyttöä, mutta tökeröä pyytää. Olenkin salaa mielessäni toivonut että jokainen vieras tuo oman mielensä mukaan sen minkä haluaa parille antaa.

      • vieras

        olen saanut hääkutsun, jossa ilmoitettiin, että lahjojen sijasta hääpari toivoo kartutettavan häämatkatiliä, tilinumero oli perässä. en ole kenenkään kutsun saaneista kuullut sitä moittineen, minustakin se oli hyvä idea, tiesipähän ainakin, että antoi mitä tarvittiin..


      • Jari
        vieras kirjoitti:

        olen saanut hääkutsun, jossa ilmoitettiin, että lahjojen sijasta hääpari toivoo kartutettavan häämatkatiliä, tilinumero oli perässä. en ole kenenkään kutsun saaneista kuullut sitä moittineen, minustakin se oli hyvä idea, tiesipähän ainakin, että antoi mitä tarvittiin..

        Aina joku suuttuu jostakin, kun tämmöisiä juhlia järjestetään. Se on varmaa. Minullakin on häät ensi kesänä, ja olen huomannut, että ihmiset loukkaantuvat aivan kummallisista asioista. Joku suuttuu varmasti siitäkin, että hänet on istutettu väärään pöytään. Jos taas paikkoja ei nimetä, joku suuttuu siitä, ettei paikkoja ole nimetty.

        Eli joku suuttuu varmasti siitä, että pyytää rahaa häälahjaksi. Jokainen voi tietysti miettiä, kannattaako noin pikkumaisen ihmisen suuttumisesta ylipäätään välittää.


      • Murmeli
        Jari kirjoitti:

        Aina joku suuttuu jostakin, kun tämmöisiä juhlia järjestetään. Se on varmaa. Minullakin on häät ensi kesänä, ja olen huomannut, että ihmiset loukkaantuvat aivan kummallisista asioista. Joku suuttuu varmasti siitäkin, että hänet on istutettu väärään pöytään. Jos taas paikkoja ei nimetä, joku suuttuu siitä, ettei paikkoja ole nimetty.

        Eli joku suuttuu varmasti siitä, että pyytää rahaa häälahjaksi. Jokainen voi tietysti miettiä, kannattaako noin pikkumaisen ihmisen suuttumisesta ylipäätään välittää.

        meillä vieraslista on lyhyt ja vieraiden ikä haitari on vanhaa. Nuorimmat ovat hääauton kuski, kaaso, bestman ja sulhasen sisarukset.. muut ovat päälle neljänkymmenen -->sukulaisia, joten on hankala tilanne


      • vieras
        Murmeli kirjoitti:

        meillä vieraslista on lyhyt ja vieraiden ikä haitari on vanhaa. Nuorimmat ovat hääauton kuski, kaaso, bestman ja sulhasen sisarukset.. muut ovat päälle neljänkymmenen -->sukulaisia, joten on hankala tilanne

        ..ei pitäisi olla mitään ongelmaa. jos häihin tulee vain lähipiiri, niin yleensä lähipiiriltä kehtaa parhaiten pyytää sitä, mitä haluaa. enemmän kait minä olisin huolissani mummunkaimanserkun mielipiteestä vastaavassa tilanteessa.


      • Jari
        vieras kirjoitti:

        ..ei pitäisi olla mitään ongelmaa. jos häihin tulee vain lähipiiri, niin yleensä lähipiiriltä kehtaa parhaiten pyytää sitä, mitä haluaa. enemmän kait minä olisin huolissani mummunkaimanserkun mielipiteestä vastaavassa tilanteessa.

        "enemmän kait minä olisin huolissani mummunkaimanserkun mielipiteestä vastaavassa tilanteessa. "

        Minkä ihmeen takia olet huolissasi lähes tuntemattoman ihmisen mielipiteestä? Mitä merkitystä sillä on? Näet häntä korkeintaan joskus muutaman vuoden päästä jossain sukujuhlassa, etkä luultavasti koskaan edes keskustele hänen kanssaan kunnolla. Mitä semmoisen ihmisen mielipidettä kannattaa ajatella?


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe