PayPal-ongelmia!!!

limited access

Sain sähköpostiini ilmoituksen, että PayPal-tililleni on laitettu "limited access", eli en voi tehdä ostoja sen kautta ennenkuin olen tehnyt PayPalin vaatimat toimenpiteet henkilöllisyyteni varmistamiseen (Syy tähän on ilmeisesti ollut se, että joku "kolmas osapuoli" on yrittänyt jotain, hakkeroida tililleni, tms.).

Yksi näistä toimenpiteistä oli mm. jonkun laskun (minkä tahansa, esim. sähkölaskun) FAXAAMINEN PayPalille, jotta siinä näkyisi osoitteeni. Toinen on PayPalissa olevan viivakoodin faxaaminen PayPalille. Lisäksi pitää vaihtaa salasana, yms.

Nuo faksaamiset nyt minua suuresti ihmetyttää. Miten ns. luotettava firma voi vaatia ihmistä todistamaan henkilöllisyytensä faksin kautta? Ja mitä tietoja siinä viivakoodissakin on? Onko faksaaminen luotettava tapa lähettää tietoja?

Kyse ei varmastikaan ollut mistään huijausyrityksestä, koska kun loggauduin sisään ihan normaalisti PayPaliin omilla tunnuksilla ja salasanoilla, tuli sama ilmoitus, että tilini käyttö on rajoitettu. Eikä sähkäpostissa jonka sain ollut mitään linkkiä, joilla yleensä nuo huijaukset tapahtuu. En siis missään vaiheessa klikannut mitään linkkiä mihinkään. Ensin sain sähköpostiini viestin tilini rajoittamisesta. Ja sen jälkeen loggauduin sisään PayPaliin ja siellä oli sama ilmoitus.

Onko kenelläkään tästä kokemuksia? Mistä on kyse, ja pitääkö todellakin ruveta faksailemaan jotain sähkölaskuja? Kuulostaa vaan todella omituiselta.

Rahaa minulle ei PayPalissa ole, olen käyttänyt sitä vain Ebay-ostoihin Visa-kortin kanssa, en myymiseen.

Luin netistä, että jotkut, joiden tilit on jäädytetty, ovat vain tehneet uuden tilin, mutta itse en ainakaan pystynyt tekemään uutta tiliä, ohjelma tunnistaa jo olemassaolevan luottokortin numeron.

28

25789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • limited access

      Oh shit, ehkä se olikin huijausta.

      Lähetin nimittäin paypalille sähköpostia, ja sieltä tuli vastaus että se sähköposti jonka sain, EI ollut PayPalin lähettämä.

      Mutta miten helvetissä on mahdollista, että kun kirjaudun sisään PayPaliin omilla tunnuksillani, niin ruudussa lukee teksti, että tilläni on LIMITED ACCESS. Ja että pitää suorittaa ne toimenpiteet ennenkuin saan tilini auki.

      wtf????

      • varo edelleen

        Huijaussähköpostin mukana tuleva linkki ohjaa _väärälle_ palvelimelle antamaan salasanaa väärinkäyttötarkoituksiin.


      • limited access
        varo edelleen kirjoitti:

        Huijaussähköpostin mukana tuleva linkki ohjaa _väärälle_ palvelimelle antamaan salasanaa väärinkäyttötarkoituksiin.

        Joo, mutta kun siinä EI ollut mitään linkkiä. Ja mä en klikannut mitään linkkiä minnekään.


    • -VARO-

      Älä tee mitään. Tuhoa tuollainen meili.

      • limited access

        Mutta nyt mä en voi sitten käyttää tuota tiliä ollenkaan. Mutta en voi myöskään luoda uutta tiliä. Eli en voi maksaa tai ostaa sillä mitään, onneksi tällä hetkellä ei ole mitään huutoja aktiivisena tai maksuja maksettavana.

        Olen myös löytänyt netistä paljon ihmisten kirjoituksia, joissa kerrotaan samasta ongelmasta. PayPal mielivaltaisesti jäädyttää tilejä, joilla ihmisillä saattaa olla suuriakin summia rahaa, ja sitten sieltä ei saa minkäänlaista asiakaspalvelua, kukaan ei osaa vastata miksi tili on jäädytetty mutta ihmiset menettää rahansa ja kauppansa.

        PayPal taitaa olla suurta kusetusta. Nyt en saa edes sitä tiliä mitenkään suljettua.


    • En osaa sanoa mitään varsinaiseen PayPal-asiaan, mutta tuosta pyydetystä sähkölaskun faksaamisesta:

      Hesarissa oli joskus viime vuonna juttu, missä kerrottiin, että Englannissa ihmisillä ei ole vieläkään henkilöllisyystodistuksia (paitsi niillä, joilla on passi tai ajokortti). Sen vuoksi siellä on kuulemma tavallista, että henkilöllisyys osoitetaan esim. pankissa kiinteään osoitteseen lähetetyllä sähkö- tai kaasulaskulla. Sitähän on muualla asuvan huijarin melko vaikea saada käsiinsä.

      Faksattua asiakirjaa taas pidetään Suomessakin monissa rahalaitoksissa samanveroisena kuin olisi käyty näyttämässä alkuperäinen asiakirja.

      • Löysin Hesarin arkistosta 16.8.1994 julkaistun Matti Klemolan kirjoittaman artikkelin "Kuva ajokortissa veisi brittien yksilönvapauden". Sen mukaan siellä ei ainakaan siihen aikaan ollut valokuvaa ajokortissakaan eikä kuljettajan tarvitse siellä pitää ajokorttia mukanaan. Artikkelissa todetaan mm:

        "Alkeellisimmillaan henkilöllisyyden todistaminen käy tutussa pankissa näyttämällä vaikka maksetun kaasulaskun, jossa on asiakkaan nimi ja osoite. Koska kaikilla briteillä ei suinkaan ole ulkomaanpassia, tällainen käytäntö on ollut pakko hyväksyä."


      • limited access
        Timontti kirjoitti:

        Löysin Hesarin arkistosta 16.8.1994 julkaistun Matti Klemolan kirjoittaman artikkelin "Kuva ajokortissa veisi brittien yksilönvapauden". Sen mukaan siellä ei ainakaan siihen aikaan ollut valokuvaa ajokortissakaan eikä kuljettajan tarvitse siellä pitää ajokorttia mukanaan. Artikkelissa todetaan mm:

        "Alkeellisimmillaan henkilöllisyyden todistaminen käy tutussa pankissa näyttämällä vaikka maksetun kaasulaskun, jossa on asiakkaan nimi ja osoite. Koska kaikilla briteillä ei suinkaan ole ulkomaanpassia, tällainen käytäntö on ollut pakko hyväksyä."

        Kiitos, no tuo selvitti jotain.

        Onnekseni täytyy sanoa että tämä PayPal-ongelma ratkesi jo, ja PayPal avasi tilini. Kyse oli siis ihan oikeasta PayPalin lähettämästä sähköpostista ja tilini tosiaan oli jäädytetty. Syytä jäädyttämiseen ei varsinaisesti kerrottu, mutta onneksi sain tilin näin nopeasti auki.

        Varoituksen sana kuitenkin teille muille PayPalin käyttäjille, että näinkin voi käydä.


      • Nimetön
        limited access kirjoitti:

        Kiitos, no tuo selvitti jotain.

        Onnekseni täytyy sanoa että tämä PayPal-ongelma ratkesi jo, ja PayPal avasi tilini. Kyse oli siis ihan oikeasta PayPalin lähettämästä sähköpostista ja tilini tosiaan oli jäädytetty. Syytä jäädyttämiseen ei varsinaisesti kerrottu, mutta onneksi sain tilin näin nopeasti auki.

        Varoituksen sana kuitenkin teille muille PayPalin käyttäjille, että näinkin voi käydä.

        Joo, toi on vittumaista kun on tuhlannu rahaa, johonkin ja sit se haksitaan tai sössitään, ja jos vika ei ole sinussa vitutus on mahtava. Itellä oli guild wars accountti Amerikassa myynnissä, kun eräs apina oli keksinyt sähköpostin mun omasta maplestory accountista ja kokeili ms salasanaa gw:seen ja pam, sit lähti acco alta.

        Etenkin kun olin yli 120€ tuhlannut siihen niin vitutus oli mahtava ja kuukauden tappelun jälkeen sain sen takaisin.

        Aattelin ite just tehä paypal accon, kun saanat laittaa sivuilleni donate-napin, ja aattelin kattella mitäs paypalista puhutaan foorumeilla. Että kiitos tiedosta, mihin pittää varautua XD.


      • panicroom
        limited access kirjoitti:

        Kiitos, no tuo selvitti jotain.

        Onnekseni täytyy sanoa että tämä PayPal-ongelma ratkesi jo, ja PayPal avasi tilini. Kyse oli siis ihan oikeasta PayPalin lähettämästä sähköpostista ja tilini tosiaan oli jäädytetty. Syytä jäädyttämiseen ei varsinaisesti kerrottu, mutta onneksi sain tilin näin nopeasti auki.

        Varoituksen sana kuitenkin teille muille PayPalin käyttäjille, että näinkin voi käydä.

        Hei, avasin pay pal tilin n. 2 viikkoa sitten kun sain ohjeet että se käy kortittomallekin. Top uppasin tilini eli siirisin rahaa sinne omalta pankkitililtäni. Sähköpostiin tuli ilmoitus, että olet siirtänyt rahaa paypal tilillesi ja nyt voit maksaa ja vastaanottaa rahaa. Kun kirjauduin paypaliin maksaamaan laskua, joka siellä odotti teksti, että limited account - sähköpostiin en saanut siitä mitään ilmoitusta. Hirvittävän panikoinnin jälkeen faksasin heidän pyytämät dokumentit vaikka pelottavaa se olikin. Faksista minulla on lähetysraportti, jonka mukaan dokumentit menivät perille. Paypal ei ole vielä ilmoittanut saaneensa faksia - lähettämisestä on n. vuorokausi. Kauanko pitää odottaa ja kannattaako koko fax rumbaan mennä mukaan? tiliä ei voi nyt lopettaa ja jotain uhkauksia heidän ehdoissaan on jo jättää asian hoitamtta. Menetetty raha ei ole suuri summa vain muutaman kympin mutta eniten pelotta mitä kaikkea tästä voi seurata? kertokaa kokemuksista ja onko toivoa ja kuinka kauan teillä on mennyt kun paypal on ilmoittanut saaneensa faksin ja avannut tilin? kaikki kauhu stoorit on nyt luettu ja sterssi ja paniikki kova. en koskaan enää käytä kyseistä putiikkia.


    • AHu

      Parasta vaan lopettaa wanha tili ja tehdä uusi. Samoja ongelmia oli minullakin muutama vuosi sitten.

    • Mäkilähtö

      Tuli tänään.
      Muista tulleista huijausviesteistä se poikkesi siten että lähettäjän osoite näkyi.
      Pitää il,eisesti selvittää onko luotto loppu vai mitä.
      Aikoinaan kun korttini vaihtui normaalisti käyttöajan umpeuduttua uuteen, en tietty tapojeni mukaan tehnyt mitään sillä seurauksella, että tili suljettiin koska en ollut vaihtanut kortin numeroa tilille.
      Siitä seurasi n. puolen vuoden savotta jossa lähetettiin mm. ameriikkaan faxilla valokopioita ajokortista useampaan kertaan. Sanomattakin on selvää ettei s postilla lähetetyt kuvat kelpaa kun "sehäån voi olla kuka tahansa"(?).
      No lopulta sain yhdestä kopiofirmasta lähetettyä riittävän määrän faxeja ja tili avattiin uudelleen.
      Saman firman nimissä on tullut useita huijausposteja mutta niistä on puuttunut lähettäjän osoite ja ne on sisältänyt linkin huijarin sivuille. Tätä nykyyistä tarvii ilmeisesti tutkia hieman tarkemmin.

    • syynä?

      Käsittääkseni Paypal-tilillä on viisi tilitapahtumaa maksimissaan varmistamatta tilinumerolla tai noilla laskuilla ym. Eli jos maksat tai saat yhteensä viisi tapahtumaa ja tili on varmistamatta niin et saa rahaa pois tililtä ilman että jollain Visa Electronilla ym. varmistat että olet se joka on tilin ottanut. Sama juttu muuten jos nostat yli 750-1000 € kuukaudessa ei onnistu jos et varmenna henkilöllisyyttäsi.

      Onkohan Paypalin kaltaisia nettitilejä joita voisi Sveitsin pankkien tai veroparatiisien tapaan avata ja pitää pelkällä salasanalla ja sähköpotiosoitteella ilman oikeiden henkilötietojen antamista? olisi paljon parempi siirtää rahaa nettimainosten klikkaamisesta kun tilillä ei olisi sinun tietojasi vaan keksitty henkilöllisyys.

    • kyosho
      • höh?

        Onko kellään kokemuksia onnistuuko paypal tilille rahan siirtäminen jonkun muun omistamalta pankkitililtä?

        Tuo rahan siirtohan on ihan tavallinen tilisiirto, mutta paypalin sivulla todetaan, että maksajan nimen täytyy olla sama kuin paypal-tilin haltijan.

        apuja?, kiitos


      • aw<tawt
        höh? kirjoitti:

        Onko kellään kokemuksia onnistuuko paypal tilille rahan siirtäminen jonkun muun omistamalta pankkitililtä?

        Tuo rahan siirtohan on ihan tavallinen tilisiirto, mutta paypalin sivulla todetaan, että maksajan nimen täytyy olla sama kuin paypal-tilin haltijan.

        apuja?, kiitos

        Joo kyllä pystyy kun teet uuden maksun niin siinähän pystyy vaihtaa nimen? Ja kerran kun siirsin rahat toiselt tililt niin mulla oli eri nimi mut rahat siirtyivät silti tilille.


    • jfjfjfj

      Ei hätää.
      Minäkin avasin payPal tilin , että saisin ostettua roinaa Ebaysta. Kun olin ostanut tarpeeksi ( about 1000 $ ) piti tehdä joku tarkistus. Oli siellä selvät ohjeet (englanniksi ) miten toimia.Faksia eivät kyselleeet, en muista miten homman hoidin. Taisi se tarkistus jotain alle 5 € maksaa, mutta sen jälkeen toiminut taas moitteettomasti. ei ole ylimääräisiä kortilta veloiteltu jne.

    • HeimonenS

      Myyjät ! ÄLKÄÄ ihmeessä avatko PayPal -tiliä ! Jos kohdalles sattuu paska ostaja ja se tekee valituksen, olet AINA altavastaajana. Lisäksi "case" esim. eBay:ssä JÄÄDYTTÄÄ tilisi välittömästi, etkä voi tehdä MITÄÄN. Tilisi voi olla jäässä jopa puoli vuotta. Facta.

      Olen toiminut yli kymmenen vuotta eBay:sä myyden ja ostaen, scoreni on 100 % yli kahdeksallasadalla tilisiirtotapahtumalla. So far so good, kunnes ... eräs hemmo Tsekin tasavallasta ostettuaan täysin kunnossaolevan audiolaitteen tulikin yllätten tulokseen, ettei tykännytkään pikku ostoksestaan. Ehdotettunai palautusta ja rahojen hyvitystä normaaliin tapaan, tyyppi kieltäytyikin lähettämästä, koska tiesi roudaamisen olevan erittäin kallista (yli 400 euroa, DHL). Sitten ehdotti, että avustaisin häntä rahallisesti n. 200 - 350 eurolla laiteen "fiksaukessa". Luonnollisesti kieltäydin, koska ilmoituksessani selvästi sanotaan ja kuvissakin näkyy, tietyistä virheistä (marks) laitteen pinnalla. Miekkonen siitä äityi todella yhteistyökyvyttömäksi ja lopulta aihetti PayPal -tilini jäätymisen. Olen nyt sekä eBay:n, PayPalin ja täten viimekädessä ostajan mielivallan alla. "Case" on ollut päällä kuukauden ja viimeksi eBay ehdotti, että lähettäisin tyypille vähän hyvitystä sen pankkitilelle , siis PayPalin ulkopuolella. Sanoin eBayn ihmiselle (lienee saksalainen btw), että kaikki mun rahat on tuolla PayPal -tililläni, joten en voi. Ehdotin hänelle, että sano tyypille, että lopettaa "casen", jotta pääsen makselemaan :)
      Saa nähdä, mitä eBay on nyt pähkäillyt...

      • HeimonenS

        ... ei mitään viestiä eBay:lta mutta Itäeurooppalainen toverini on näköjään jättänyt ilmeisen vihamielisen palautteen (saksan isoja kirjaimia ja paljon huutomerkkejä)... arvelen, ettei tykännyt siitä kun en lähettänytkään rahaa sille pikku korjauksiin :).

        Kaikesta hauskuudesta huolimatta rahani ovat edelleenkin teillä tietymättömillä...
        ja edelleenkin eBay:ltä lisätietoja tilanteen kehityksestä odotellen, ennenkuin menevät kesälomalle .


      • Pay-Pal-on-paras

        eBay:ssa on helppo myydä ilman PayPal -maksutapaa, vai mitä meinaat kun sanot
        "Myyjät ! ÄLKÄÄ ihmeessä avatko PayPal -tiliä !"

        Minä edustan ostajaa, enkä saatana ostele, ellei PayPal -kelpaa. Mitäs vittua myyt paskaa oma on vikas.


      • Hah-hahhah-hehheh-hee

        Parempi palauttaa rahat, niin ei tilit ole puolta vuotta jäissä. PayPal -tilien kautta voi myydä vain rehti myyjä.

        huutokaut.com tai huutonet ovat sinun kaltaisille, siellä voi kusettaa tyhmiä vaikka kuinka kauan.

        hah hah hah hehheh heh hee.........osuu ja uppooo


      • Vittu-sä-oot-niin-ruma

        HeimonenS hei, mulla jäi perse himaan lainaatko naamaas?


    • ReetuS

      Poika, edustat vain PainPal-trollipaskahousuja :) koulunpenkille kun et osaa edes lukea LOL

      Komppaan lujaa Heimoa. PAYPAL SUCKS BIGTIME

      • Pay-Pal-on-paras

        "PAYPAL SUCKS BIGTIME"
        OSAATKOS EDES KIRJOTTAA, tuokin päin persettä, niin kuin ne myymäsi paskat.

        Sanohan mitä myyt, niin minä ostan, ja vaadin rahat taksin. Arvaas saanko?
        Rupimuna ei edes kouluja nähnyt, ilmankos menee hommelit sekasin, sitten tänne tullaan vollottamaan, kun ei hommia osata.

        Eli mitäs varten myyt paskaan, se on oikein että asiakas saa rahansa taksin.
        Ei se huijaaminen kannata, huonot karsiutuu ihan luonnostaan pois, osaamattomuutensa vuoksi.

        Olen erittäin iloinen että menetät PayPal -tilisi käyttöoikeuden asiakkaiden huijaamisesta. Turha sen sitten vollottaa tällä, kun on paskat jo housussa.


      • Vittu-sä-oot-niin-ruma

        ReetuSn älyllä ei voi muuta tehdä, kuin kusta muuntajaan.


    • Anonyymi

      Mitä voi odottaa firmalta joka ei tiedä edes paljonko on suomen aikaero verrattuna GMT:n. Siellä omissa tiedoissa suomen aika on GMT-8 eikä sitä edes pysty itse muuttamaan vaan heidän mielestään se on suomen aikavyöhyke !

      • Anonyymi

        itse en saanut pakettia ja tein riitautuksen koska myyjä ei vastannut kyselyihin.avattiin case ja siitä tuli vahvistus meilinä.meni muutama päivä, postista tuli pakettikortti jossa ulkolainen tunnus.Koska oli ainoa mitä odotin, olin varma että paketti löytynytkin ja tulee.Laitoin paypalille että keskeytetään koska olen saanu kortin joka haiskaa tälle paketille.no, eipä ollut, oli joku vanha pkt joka noudettu jo.Mutta, nyt ei sitten enää saa avattua uudelleen sitä casea joten sinne meni rahat ja paketti ties missä. Onko kukaan löytänyt kohtaa missä varoitetaan sulkemasta ellei ihan varma? halusin itse keskeyttää, en lopettaa.oma moka tietty mutta silti meni maku tuohon paypaliin.Suomen kielinen palvelukin olisi hirmu kiva.


    • Anonyymi

      PayPalin asiakaspalvelu on niiiin perseestä, joku robotti vastailee korkeintaan jos vahingossa jonkun yhteydenottopainikkeen onnistut löytämäänkin, näin kävi kun sulkivat ilman mitään pienintäkään syytä tilini ja rahatkin jäi sinne sisään.
      Mitään vastausta en saanut miksi näin, pitäisi kuulemma vain lukea joku tuhat sivuinen käyttäjäsopimus mistä syy sulkemiseen kuulemma tod näk löytyy.

      Epäilys on, että koska sadoista vuosien varrella tilaamistani paketeista olen joutunut muutaman palauttamaan ja pyytämään rahojen palautusta, vetivät tästä herneet nenään. Mutta tämä vain aavistus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe