sovitteleva vesimies

tiimityöläinen

Miten vesimies toimii ryhmässä, kun eriävistä mielipiteistä on muodostettava yksimielinen päätösesitys. Suostutko nollaratkaisuun (et saa mitään) ja hyväksytkö päätöksen yksimielisenä ratkaisuna, vaikka olisitkin täysin erimieltä? Tietysti esitys on lainmukainen.

6

999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vee.Esimies

      Itse olen joutunut tiimityötä tekemään, ja täytyy sanoa, ettei se meikäläisen luonteelle oikein sovi.Kun ollaan luovassa ja innovatiivisessa vaiheessa vesimiehet ovat loisteliaan nokkelia, mutta jos päädytään johonkin nollalinja-kompromissiin, niin vesimiestä kyllä ottaa päähän.
      Meidän veskarien on ainakin erityisen vaikea niellä päätöksiä, jotka sotivat vähänkin omaa maailmankatsomustamme, moraalia tai oikeudentajua vastaan.
      Luulisinpa, ettei veskarit ole maailman parhaita tiimityöläisiä.

    • Toivon Kipinä

      Esimerkkitapauksessasi hyväksyn päätöksen(näinhän demokratiassa toimitaan), mutta jos asia on minulle henkilökohtaisesti tärkeä tai päätös sotii oikeudentajuani vastaan, niin haluan kokouspöytäkirjaan merkinnän, että olen esittänyt asiasta eriävän mielipiteen.

    • manna-62

      vaikeaa...yleensä katson,että on yleisen edun nimissä oikein tehty päätös,mutta jos tosiaan on yhtään omaa mielipidettä vastaan;haluan tuoda sen julki,kauniisti ;-))

    • onnistu

      Veskari on omaa mieltänsä ja yhtenäinen päätös jää syntymättä, tai ainakin siinä on kirjattuna yksi poikkeama. Veskarit eivät ole tiimityöntekijöitä tai sovittelijoita. Veskarin oikeudentaju on juuri niin oikeudenmukaista, kuin hänen OMA mielipiteensä asiasta on.

    • että enemmistön

      mielipide valitaan, mutta en kyllä jatkossa mitenkään myötäile sitä, vaan jos joudun siitä vielä puhumaan, sanon, ettei se ole minun mielipide.

      Jos on aivan typerä ja harkitsematon päätös, nostan metelin.

      vesimies

    • luotto vesipoijju

      tietysti asiasta täytyy saada itselleen selkeä mielikuva, ja keskustella etenkin asianomaisten
      ihmisten kanssa kunnioittaen heidän mielipidettä,

      Enemmistö päätös olisi todennäköinen ja ehdottomasti
      oikeudenmukainen ja tasa-arvoinen.

      jos yleinen mielipide sotii omaani vastaan, seuraisi
      siitä pitempi aikaiset keskustelut, mutta päätöstä
      olisi kuitenkin kunnioitettava.

      Tärkeintä kohdata ihminen ihmisenä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe