Matti Vanhanen sanoo pitävänsä Esko Ahoa mekittävimpänä suomalaisena pääministerinä sotien jälkeen. Tämä on erikoinen tunnustus Vanhaselta, vaikka hän melkein samaan hengenvetoon mainitsi myös Paavo Lipposen.
Ahon nostaminen on erikoista siksi, että Esko Aho vei Suomen EU:hun. Hänen osuutensa oli siinä ratkaisevin, kun hän kulki vastavirtaan junttarakepulaisten kanssa. Myöhemmin Aholle sitten teko tietysti kostettiin. Pitiväthän peruskepulaiset häntä luonnollisesti luopiona, joka petti heidän mielestään isänmaan ja varsinkin Kepun asian. Muureja alettiin pystyttää sinä hetkenä Ahon eteen.
Nyt Vanhanen siis hieman riskeeraa nostamalla tämän EU-intoilijan Kepun suureksi mieheksi.
Vanhasen tunnustus
35
1176
Vastaukset
- pääministeri
Hänen johdollaan kepu kärsi tappion tappion perään kuten nyt Vanhasenkin aikana, lisäksi Aho öykkäröi niin paljon, että yksikään puolue ei halunnut kepua hallitukseen v. 1995.
Kepu jäi oppositioon ja se jos mikä oli onneksi Isänmaalle.- näin on näppylät
Aho pelasti Suomen kun hän junaili kepun oppositioon keväällä 1995. Siitä alkoi maamme ennenäkemätön nuosu sinipunan johdolla, näitten aikojen aikaansaannoksista saamme vieläkin nauttia...nykyisestä punamultahallituksesta huolimatta.
- oivahärkönen
näin on näppylät kirjoitti:
Aho pelasti Suomen kun hän junaili kepun oppositioon keväällä 1995. Siitä alkoi maamme ennenäkemätön nuosu sinipunan johdolla, näitten aikojen aikaansaannoksista saamme vieläkin nauttia...nykyisestä punamultahallituksesta huolimatta.
Käyrästä näkyy, kun nousu alkoi heti Ahon hallituksen astuttua virkaansa-91 ja -93/94-vaihteessa oltiin jo samassa kasvussa, mistä Holkerin sinipuna aloitti syöksyn -89.
http://www.etla.fi/suhdanne/Gif/t02a.gif - kuvaa
oivahärkönen kirjoitti:
Käyrästä näkyy, kun nousu alkoi heti Ahon hallituksen astuttua virkaansa-91 ja -93/94-vaihteessa oltiin jo samassa kasvussa, mistä Holkerin sinipuna aloitti syöksyn -89.
http://www.etla.fi/suhdanne/Gif/t02a.gifInsinööriksi ymmärrät huonosti graafia. Tuollaisessa kuvauksessa, jossa mitätaan kasvua edelliseen neljännekseen, kaikki miinuspuolelle menevät luvut kertovat kasvun pienenemisestä.
Kasvu muuttui positiiviseksi vasta 93/94- vuosien vaihteessa. - tal. tiet.
oivahärkönen kirjoitti:
Käyrästä näkyy, kun nousu alkoi heti Ahon hallituksen astuttua virkaansa-91 ja -93/94-vaihteessa oltiin jo samassa kasvussa, mistä Holkerin sinipuna aloitti syöksyn -89.
http://www.etla.fi/suhdanne/Gif/t02a.gifKäyrässä ei edelleenkään lue, että Ahon hallitus sai aikaan positiivisen käänteen. Idänkauppa romahti ja länsimarkkinat vaikenivat, siinä laskun selitys. Nousun selitys on siinä, kun vienti alkoi taas vetää markkinoiden elvyttyä.
Poliittisilla ratkaisuilla oli hyvin vähäinen merkitys eikä niitäkään voi mitenkään lukea tuosta käyrästä.
Vaihda jo mantraasi Oiva. - Mikroyrittäjä
oivahärkönen kirjoitti:
Käyrästä näkyy, kun nousu alkoi heti Ahon hallituksen astuttua virkaansa-91 ja -93/94-vaihteessa oltiin jo samassa kasvussa, mistä Holkerin sinipuna aloitti syöksyn -89.
http://www.etla.fi/suhdanne/Gif/t02a.gifTodellisuus sattuupi olemaan just päinvastoin mitä Oiva Härkönen väittää. Rankka kysynnän leikkaaminen silloin kun olisi pitänyt elvyttää hidasti turhaan lamasta nousua. Suurtyöttömyys johtui myös tästä, kun kotimarkkinat eivät vetäneet samaan aikaan kun ulkomaankauppa oli jumissa. Lisäksi pankkitukeen haaskattiin jumalaton määrä kymmenmiljardeja ilman tulosta.
- työtöntä saa-
oivahärkönen kirjoitti:
Käyrästä näkyy, kun nousu alkoi heti Ahon hallituksen astuttua virkaansa-91 ja -93/94-vaihteessa oltiin jo samassa kasvussa, mistä Holkerin sinipuna aloitti syöksyn -89.
http://www.etla.fi/suhdanne/Gif/t02a.gifvutettiin maksimissaan v. 1994. Irtisanomistahti alkoi 1995 hidastua, mutta niin lähti keskusta hallituksestakin. Miksi? Uhrautumisesta palkittiin?
PS. Tuosta 500-600 t työttömän armeijjasta ei koskaan päästy eroon. Saamatta jääneet palkat vaihtoivat vain osoitetta.
http://www.mol.fi/mol/fi/99_pdf/fi/06_tyoministerio/08_tyollisyyskatsaukset/08_2006/TAMMI06.pdf - JormaKKorhonen
oivahärkönen kirjoitti:
Käyrästä näkyy, kun nousu alkoi heti Ahon hallituksen astuttua virkaansa-91 ja -93/94-vaihteessa oltiin jo samassa kasvussa, mistä Holkerin sinipuna aloitti syöksyn -89.
http://www.etla.fi/suhdanne/Gif/t02a.gif...vain sellainen änkkä, että toistat yhä uudestaan ja uudestaan mielipiteesi tukena tuota käyrästöäsi, jonka oikean tulkinnan minä ja monet muut ovat sinulle yhtä monta kertaa esittäneet. En usko, että insinöörinä voisit niin väärin tuota tulkita, vaan olet vain ottanut saman asenteen kuin Annelinkin suhteen; toistathan myös varmasti vastoin parempaa tietoasi, että "Anneli ei valehdellut kertaakaan".
Ja myös toistat samanlaisia vääriä todistuksiasi Paavo Lipposesta ja siitä, miten hänet olisi Pantu syrjään politiikasta, kun et voi olla tietämättä, että se Annelisi konttasi polvensa ruville kerjätessään Paavoa hallituksensa ulkoministeriksi.
Luepa muuten tuo:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000024514933 - oivahärkönen
kuvaa kirjoitti:
Insinööriksi ymmärrät huonosti graafia. Tuollaisessa kuvauksessa, jossa mitätaan kasvua edelliseen neljännekseen, kaikki miinuspuolelle menevät luvut kertovat kasvun pienenemisestä.
Kasvu muuttui positiiviseksi vasta 93/94- vuosien vaihteessa.... tarkoin tuonkin käyrän. Se kertoo kansantuotteen muutoksesta. Vanhasen hallituksen aloitettua aleneva muutos saatiin kääntymään pienenevään suuntaan eli käyrä lähti nousuun. Eihän sellainen olisikaan mahdollista, että syöksykierre voitaisiin yht'äkkiää muuttaa kasvuksi. Silloinhan tuon käyrän olisi pitänyt heti hypätä pystysuoraan 12 prosenttiyksikköä silloin kun Banhasen ahallitus aloitti. Ei sellaista tapahdu elävässä elämässä. Siihen kesti kolme vuotta. Ei Holkerikaan saanut sitä pystysuoraan tipahtamaan 12 pykälää, häneltä menei siihen kaksi vuotta.
Kasvu alkoi heti -93 puolenvälin jälkeen, jolloin tuo muutoskäyrä oli nollassa. - oivahärkönen
oivahärkönen kirjoitti:
... tarkoin tuonkin käyrän. Se kertoo kansantuotteen muutoksesta. Vanhasen hallituksen aloitettua aleneva muutos saatiin kääntymään pienenevään suuntaan eli käyrä lähti nousuun. Eihän sellainen olisikaan mahdollista, että syöksykierre voitaisiin yht'äkkiää muuttaa kasvuksi. Silloinhan tuon käyrän olisi pitänyt heti hypätä pystysuoraan 12 prosenttiyksikköä silloin kun Banhasen ahallitus aloitti. Ei sellaista tapahdu elävässä elämässä. Siihen kesti kolme vuotta. Ei Holkerikaan saanut sitä pystysuoraan tipahtamaan 12 pykälää, häneltä menei siihen kaksi vuotta.
Kasvu alkoi heti -93 puolenvälin jälkeen, jolloin tuo muutoskäyrä oli nollassa.Kyseessä on Ahon hallitus, ei Vanhasen eikä Banhasen.
- oivahärkönen
tal. tiet. kirjoitti:
Käyrässä ei edelleenkään lue, että Ahon hallitus sai aikaan positiivisen käänteen. Idänkauppa romahti ja länsimarkkinat vaikenivat, siinä laskun selitys. Nousun selitys on siinä, kun vienti alkoi taas vetää markkinoiden elvyttyä.
Poliittisilla ratkaisuilla oli hyvin vähäinen merkitys eikä niitäkään voi mitenkään lukea tuosta käyrästä.
Vaihda jo mantraasi Oiva.... vetää oli Koiviston ja Holkerin vahvanmarkan politiikasta luopuminen. Ahhon hallitus antoi ensitöikseen markan devalvoitua yhteensä noin 30 %. Myös runsaalla valtionvelan otolla elvytettiin taloutta.
- oivahärkönen
Mikroyrittäjä kirjoitti:
Todellisuus sattuupi olemaan just päinvastoin mitä Oiva Härkönen väittää. Rankka kysynnän leikkaaminen silloin kun olisi pitänyt elvyttää hidasti turhaan lamasta nousua. Suurtyöttömyys johtui myös tästä, kun kotimarkkinat eivät vetäneet samaan aikaan kun ulkomaankauppa oli jumissa. Lisäksi pankkitukeen haaskattiin jumalaton määrä kymmenmiljardeja ilman tulosta.
... mitkän elvytystoimet eivät pystyneet sitä estämään. Hallitus otti hirvittävästi valtionvelkaa, joka meni talouselämään elvyttämään. Se kyllä paremminkin torjui romahdusta, mutta ilman sitä olisimme kaatuneet. Pankkitukeen menneet miljardit eivät olleet pois talouselämän kierrosta.
Koiviston tukeman Holkerin hallituksen kaikki mahdolliset talouspoliittiset virheet, joista suurin oli vahvan markan politiikka vain ajoi niin syvään kurimukseen, ettei siitä vaurioitta mitenkään voinut selvitä. Mutta aika pian Ahon hallituksen ripeät toimet alkoivat purra. - oivahärkönen
työtöntä saa- kirjoitti:
vutettiin maksimissaan v. 1994. Irtisanomistahti alkoi 1995 hidastua, mutta niin lähti keskusta hallituksestakin. Miksi? Uhrautumisesta palkittiin?
PS. Tuosta 500-600 t työttömän armeijjasta ei koskaan päästy eroon. Saamatta jääneet palkat vaihtoivat vain osoitetta.
http://www.mol.fi/mol/fi/99_pdf/fi/06_tyoministerio/08_tyollisyyskatsaukset/08_2006/TAMMI06.pdf... 93-vuoden lopulla.
Valtionvelka oli 370 miljardia mk Ahon lopettaessa -95, alottaessa -91 se oli 120.
Mutta Lipposen hallitus jatkoi valtion velan kasvattamista huolimatta jo sillooin olleesta voimakkaasta noususuhdanteesta aina vuoteen -97 saakka, jolloin se oli korkeimmillaan 420 miljardia. - oivahärkönen
JormaKKorhonen kirjoitti:
...vain sellainen änkkä, että toistat yhä uudestaan ja uudestaan mielipiteesi tukena tuota käyrästöäsi, jonka oikean tulkinnan minä ja monet muut ovat sinulle yhtä monta kertaa esittäneet. En usko, että insinöörinä voisit niin väärin tuota tulkita, vaan olet vain ottanut saman asenteen kuin Annelinkin suhteen; toistathan myös varmasti vastoin parempaa tietoasi, että "Anneli ei valehdellut kertaakaan".
Ja myös toistat samanlaisia vääriä todistuksiasi Paavo Lipposesta ja siitä, miten hänet olisi Pantu syrjään politiikasta, kun et voi olla tietämättä, että se Annelisi konttasi polvensa ruville kerjätessään Paavoa hallituksensa ulkoministeriksi.
Luepa muuten tuo:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000024514933... sinulle kerran antanut jo ohjeet. Mutta et pä näytä vieläkään tajuavan. Olen myös tässä avauksessa jo kerran selostanut, mitä käyrä tarkoittaa. Lue vielä kerran sieltä. Se tosin voi kapiaiselle olla vaikeaa, mutta senhän varmaan ymmärrät, ettei kyseessä ole ammuksen lentorata.
Tuo käyrä on tosiaan kiusallinen koklipeille, he joko hermostuvat tai hiljenevät, aina kun minä sen heitän heidän silmilleen.
Luonnollisesti Anneli pyysi toisen suuren hallituspuolueen puheenjohtaja Lipposta hallitukseensa. Annelilla oli vara olla erikoisen nöyrä pyytäessään, kun varmasti tiesi ettei Lipponen suostu. Eihän Lipponen olisi voinut käynnistää ajojahtiaan Annelia vastaan, jos olisi istunut hänen hallituksessaan. - Ei ihme, että huonosti menee
oivahärkönen kirjoitti:
Käyrästä näkyy, kun nousu alkoi heti Ahon hallituksen astuttua virkaansa-91 ja -93/94-vaihteessa oltiin jo samassa kasvussa, mistä Holkerin sinipuna aloitti syöksyn -89.
http://www.etla.fi/suhdanne/Gif/t02a.gifSuomen lama aiheutui vientikysynnän laskusta, USA:n lamasta, idänkaupan romahtamisesta, Neuvostoliiton kaatumisesta ja siitä, että lakisääteisten menojen alentaminen vbaati vielä Holkerin hallituksen aikaan eduskunnassa 2/3 osan enemmistön, jota hallituspuolueilla ei ollut.
Keskusta kieltäytyi tukemasta Holkerin ehdottamaa menonvähennyspolitiikkaa, eli aiheutti laman niiltä osin, kun sen välttäminen olisi ollut hallituksen toimenpitein vältettävissä.
Ahon hallituksen lopulle osui vientikysynnän elpyminen ja kansainvälisen noiususuhdanteen alku. Se, mitä Ahon hallitus teki, oli pääomaveron alentaminen, joka sai kotimaan investoinnit käyntiin ja luomaan uusia työpaikkoja.
Ahon hallitus olisi pystynyt parempaankin, ellei SDP olisi SAK:n avulla kaatanut kaikki ne keinot, joilla laman syvään pohjaan sukeltaminen olisi voitu tehdä inhimillisemmäksi. - tal.tiet.
oivahärkönen kirjoitti:
... vetää oli Koiviston ja Holkerin vahvanmarkan politiikasta luopuminen. Ahhon hallitus antoi ensitöikseen markan devalvoitua yhteensä noin 30 %. Myös runsaalla valtionvelan otolla elvytettiin taloutta.
Oli tietysti se, että markkinat alkoivat taas vetää. Kuinka hölmö sinä oikein olet??
- Reserviläinen Karkkilasta
oivahärkönen kirjoitti:
... sinulle kerran antanut jo ohjeet. Mutta et pä näytä vieläkään tajuavan. Olen myös tässä avauksessa jo kerran selostanut, mitä käyrä tarkoittaa. Lue vielä kerran sieltä. Se tosin voi kapiaiselle olla vaikeaa, mutta senhän varmaan ymmärrät, ettei kyseessä ole ammuksen lentorata.
Tuo käyrä on tosiaan kiusallinen koklipeille, he joko hermostuvat tai hiljenevät, aina kun minä sen heitän heidän silmilleen.
Luonnollisesti Anneli pyysi toisen suuren hallituspuolueen puheenjohtaja Lipposta hallitukseensa. Annelilla oli vara olla erikoisen nöyrä pyytäessään, kun varmasti tiesi ettei Lipponen suostu. Eihän Lipponen olisi voinut käynnistää ajojahtiaan Annelia vastaan, jos olisi istunut hänen hallituksessaan.Suurennuslasillakaan katsomalla siitä ei tahdo löytää sanomaa, että Ahon hallituksen ansiota kaikki tyyni. Sinä vaan Kepu-sokeudessasi olet lietsonut itsesi sellaiseen uskoon. Ja YYA-ajan kasvattina punaisten vuorineuvosten juoksupoikana uskot yhtä sokeasti, että politiikka määrää talouden kehityksen.
Kapiainen ei ole hääppöinen ammatti, mutta eipä tunnu olevan yksisilmäinsinöörikään. - Oiva Senilix
oivahärkönen kirjoitti:
Kyseessä on Ahon hallitus, ei Vanhasen eikä Banhasen.
Oivalla alkaa lipsua, vuan ihmekös tuo kun 80:tä käy.
- oivahärkönen
tal.tiet. kirjoitti:
Oli tietysti se, että markkinat alkoivat taas vetää. Kuinka hölmö sinä oikein olet??
... valuutan arvo on kohdallaan. Koivisto piti sitä 30 % liian kalliina.
- JormaKKorhonen
oivahärkönen kirjoitti:
... sinulle kerran antanut jo ohjeet. Mutta et pä näytä vieläkään tajuavan. Olen myös tässä avauksessa jo kerran selostanut, mitä käyrä tarkoittaa. Lue vielä kerran sieltä. Se tosin voi kapiaiselle olla vaikeaa, mutta senhän varmaan ymmärrät, ettei kyseessä ole ammuksen lentorata.
Tuo käyrä on tosiaan kiusallinen koklipeille, he joko hermostuvat tai hiljenevät, aina kun minä sen heitän heidän silmilleen.
Luonnollisesti Anneli pyysi toisen suuren hallituspuolueen puheenjohtaja Lipposta hallitukseensa. Annelilla oli vara olla erikoisen nöyrä pyytäessään, kun varmasti tiesi ettei Lipponen suostu. Eihän Lipponen olisi voinut käynnistää ajojahtiaan Annelia vastaan, jos olisi istunut hänen hallituksessaan.Eli kerta kerran jälkeen vain tulkitset tuon kuvaajan väärin, vaikka minä ja monet muut olemme usein sinulle sen oikean tulkinnan oilein ällätikun kanssa näyttäneet.
Eli että vasta Ahon hallituksen viimeisenä vuonna kansantalous kääntyi pieneen kasvuun, mutta sen kokonaismäärä ei ollut vielä lähelläkään sitä, mitä se oli Ahon hallituksen aloittaessa. Tuossa kuvaajassa kun vuotta verrataan aina edelliseen, niin pylväs on ylöspäin, jos kasvua on tapahtunut siihen verrattuna. Ahon hallituksen kolmena ensimmäisenä vuonna jokaisena vuonna mentiin yhä vain alaspäin, aina entistä syvemmälle. Sen voit lukea kuvaajasta.
Ehkä ei kapiaisuus yksin eikä ison talon isännöitsijäisyyskään riita takaamaan matematiikan taitojani, mutta ei näy riittävän teknillisen opistonkaan suorittaminen. Olen varma, että tämä "kapiainen" on matematiikassa(kin) paljon etevämpi kuin se insinööri! Pitäisiköhän taas laittaa kertomusta urastaan, niin ehkäpä se jotain saisi puupäänkin tajuamaan. Tai pyytää todiste insinööripojiltani siitä, että isi kyllä osaa matematiikkaa enemmänkin kuin mitä tuollaisen kuvaajan tulkitseminen vaatii.
Tuollaisella janttautumisella vain vahvistat sen, että mitä tahansa sanomaasi on syytä epäillä väärinymmärrykseksi tai valheeksi.
- näin se oli
.. olla SOSSUJA.Pääroolissa Halonen ja LIPPoNEN.
-"Myöhemmin Aholle sitten teko tietysti kostettiin. Pitiväthän peruskepulaiset häntä luonnollisesti luopiona, joka petti heidän mielestään isänmaan ja varsinkin Kepun asian. Muureja alettiin pystyttää sinä hetkenä Ahon eteen."
Kylläpä kaunainen sossu jälleen muistelee valikoivasti ja totuutta vääristellen.
-Aho jatkoi arvostettuna puolueen puheenjohtajana vielä muistaakseni noin 6 vuotta. Puheenjohtajuudesta hän luopui omasta aloitteestaan.
Ahon arvoa Vanhasen ja suomalaisten mielestä yleensäkin nostaa se, että hän joutui päävastuuseen, kun maan talous syöksyi jyrkkää rinnettä kohti syvintä rotkoa Holkerin hallituksen jäljiltä, mitä sen sodan jälkeinen historia tuntee. Ahon hallituksen toiminta käänsi talouden nousu-uralle SAK/sossujen vastuuttomasta (yleislakkouhkailusta) rettelöinnistä huolimatta.
Maalla(oppositiossa) on hyvä räkyttää,kun merellä ollaan hätätilanteessa. - Slaagia pukkaa
>>>vaikka hän melkein samaan hengenvetoon mainitsi myös Paavo Lipposen.
- oivahärkönen
... kohtelias, kun toivotti vetäytyvälle Lipposelle onnea. Sen sijaan Lipponen jatkaa Keskustan ja Vanhasen mollaamista jatkuvasti julkisuudessa.
- JormaKKorhonen
Mutta luulen, että Ahon hän nostaa Lipposen edelle vain siksi, että kepulaisena ei voi nostaa ykköseksi Lipposta, joka näkyy hänen todellinen ihanteensa olevan. Mutta eihän Vanhanen tietysti pysty nousemaan ihanteensa tasolle.
Tämä aamun Hesarissa Lipponen puhuu puhemiesaikansa kokemuksiin liittyen niin myönteisesti eräistä kansanedustajista, että hänen silmänsä ihan kostuvat – sanoo toimittaja. Hän sanoo arvostavansa erityisesti maltillisia edustajia, jotka jaksavat paneutua asioihin ja hakevat yhteistyötä.
Maanittelun jälkeen hän suostuu nimeämään muutamia sellaisia: Valto Koski (sdp), Liisa Jaakonsaari (sdp), Eero Lämsä (kesk), Kaarina Dromberg (kok), Matti Väistö (kesk), Outi Ojala (vas) Ulla Anttila (vihr) ja Sari Essayah (kd). Hän kehuu myös varapuhemiehiä Sirkka-Liisa Anttilaa (kesk) ja Ilkka Kanervaa (kok), jotka ovat ”jeesanneet häntä istuntojen johtamisessa ihan ylimääräisestikin”.
Vaikka pitkä juttu on otsikoitu ”Natoon ei pidä hötkyillä” Paavon mieleipiteet Naton ja sinne pääsemisemme merkityksestä eivät jää epäselviksi. Hän edellyttää, että seuraavalla eduskuntakaudella asia pitää puolustusselonteon yhteydessä perusteellisesti selvittää. EU:n unionin puolustusyhteistyön ja turvatakuiden varaan Lipponen ei Suomen puolustusta jättäisi, ”vaikka niistäkin voi olla apua”, kuten hän sanoo. EU ei hänen mielestään voi korvata sotilaallisesti Natoa, mutta ”EU:n ja Naton yhteistyö saattaa tulevaisuudessa muuttaa Nato-jäsenyyden luonnetta Suomen näkökulmasta#, toteaa Lipponen.
Lipponen pääsee nyt päätoimisesti kirjoittamaan muistelmiaan, ja muisteltavaa on paljon, politiikastakin aina vuodesta 1963 alkaen, jolloin Lipponen tuli mukaan politiikkaan. Muistelmien ensimmäinen osa, vuoteen 1995 ulottuva, tulee julki 2008. Toinen osa käsittelee sitten hänen kahdeksanvuotisen pääministerikautensa ja nelivuotisen puhemieskautensa.
Lipponenhan ei suostunut Jäätteenmäen hallituksen ulkoministeriksi, vaikka Anneli häntä parhaansa yrittäen tehtävään houkutteli. ”On arveltu, että jäin kiukuspäissäni pois Jäätteenmäen hallituksesta, mutta se oli perusteellisen harkinnan tulos”, sanoo Paavo, ja varmasti totta puhuu. Ja harkintansa nähnee edelleen viisaaksi jäädessään ansaitsemalleen hyvälle eläkkeelle tasavallan toiseksi korkeimmasta virasta ja päästäkseen kansakunnan kaapinpäälle harvalukuiseen todellisten valtiomiesten joukkoon!- oivahärkönen
... jäädä pois Jäätteenmäen hallituksesta oli "perusteellisen harkinnan tulos". Eihän hän olisi pystynyt käynnistämään ajojahtiaan Jäätteenmäkeä vastaan, jos olisi istunut hänen hallituksessaa. Myös Anneli arvasi tai tiesi, ettei tule, niinpä saattoi mitä nöyrimmin pyytää häntä, toisen suuren hallituspuolueen puheenjohtajaa, hallituksensa jäseneksi.
Kun Lipponen sai kostettua Annelille oman pudottamisensa päministerin pallilta samalla mitalla, jatkoi hän pari kertaa viikossa "neuvojensa" antamista Vanhasen hallitukselle. Hänellä ei ollut enää puhevälejä pääministeriin tai puolueensa hallitusryhmään. - Jopas tuuppaa tuubaa
oivahärkönen kirjoitti:
... jäädä pois Jäätteenmäen hallituksesta oli "perusteellisen harkinnan tulos". Eihän hän olisi pystynyt käynnistämään ajojahtiaan Jäätteenmäkeä vastaan, jos olisi istunut hänen hallituksessaa. Myös Anneli arvasi tai tiesi, ettei tule, niinpä saattoi mitä nöyrimmin pyytää häntä, toisen suuren hallituspuolueen puheenjohtajaa, hallituksensa jäseneksi.
Kun Lipponen sai kostettua Annelille oman pudottamisensa päministerin pallilta samalla mitalla, jatkoi hän pari kertaa viikossa "neuvojensa" antamista Vanhasen hallitukselle. Hänellä ei ollut enää puhevälejä pääministeriin tai puolueensa hallitusryhmään.Annelin valehtelu vei häneltä luottamuksen niin omien kuin muidenkin silmissä. Anneli pudotti ihan itse itsensä pääministerin paikalta, häpäisten samalla paitsi itsensä, koko instituution. Onneksi Vanhanen on ihan toista maata.
- oivahärkönen
Jopas tuuppaa tuubaa kirjoitti:
Annelin valehtelu vei häneltä luottamuksen niin omien kuin muidenkin silmissä. Anneli pudotti ihan itse itsensä pääministerin paikalta, häpäisten samalla paitsi itsensä, koko instituution. Onneksi Vanhanen on ihan toista maata.
... kertaakaan Irak-jupakan yhteydessä.
- JormaKKorhonen
oivahärkönen kirjoitti:
... jäädä pois Jäätteenmäen hallituksesta oli "perusteellisen harkinnan tulos". Eihän hän olisi pystynyt käynnistämään ajojahtiaan Jäätteenmäkeä vastaan, jos olisi istunut hänen hallituksessaa. Myös Anneli arvasi tai tiesi, ettei tule, niinpä saattoi mitä nöyrimmin pyytää häntä, toisen suuren hallituspuolueen puheenjohtajaa, hallituksensa jäseneksi.
Kun Lipponen sai kostettua Annelille oman pudottamisensa päministerin pallilta samalla mitalla, jatkoi hän pari kertaa viikossa "neuvojensa" antamista Vanhasen hallitukselle. Hänellä ei ollut enää puhevälejä pääministeriin tai puolueensa hallitusryhmään....kertoo arvostavansa Paavo Lipposta? Ei kai hän perusta arvostustaan yksin tämän pääministerinä osoittamaan kyvykkyyteen - jonka mainitsee - vaan myös siihen, että on saanut tältä paljon neuvoja ja tukea omalla pääministerikaudellaan. Ja sinä uskot, että miehet eivät ole olleet edes puheväleissä! Voi pyhä jysäys!
Ja mitä demarien Lipposta kohtaan tuntemaan arvostukseen tulee, se varmaan ilmenee lähiaikoina, jolloin puolue kutsuu hänet kunniajäsenekseen. Sillä tavoin järjestöillä on tapana osoittaa arvostustaan sivuun vetäytyville. Niinpä minäkin olen Pääkaupungin Päällystö ry:n kunniajäsen. Lienetkö sinä saanut samanlaisen arvostuksen osoituksen Idänkaupan Insinööreiltä tai peräti Neuvostoliitolta?
Olet hupiukkeli, Oiva. Näyttöä sille olisi jo niin paljon, ettei sitä tarvitsisi sinetöidä siten kun teet taas tuossa alempana vakuuttamalla, että "Anneli ei valehdellut lertaakaan Irak-jupakan yhteydessä".
- tuota lukenut,
mutta on mielenkiintoista, jos Vanhanen panee Ahon jopa Kekkosen edelle. Näyttää Oivakin olevan samaa mieltä, kun ei mitenkään protestoi.
- oivahärkönen
... huolimattomasti sanoi Ahon olleen merkittävin sodanjälkeisistä pääministereistä. Hän ei varmaan tullut ajatelleeksi Kekkosta pääministerinä. Kekkosta pidetään vain presidenttinä, mutta olihan hän viisi kertaa pääministerinäkin sotien jälkeen.
- että suosituin
oivahärkönen kirjoitti:
... huolimattomasti sanoi Ahon olleen merkittävin sodanjälkeisistä pääministereistä. Hän ei varmaan tullut ajatelleeksi Kekkosta pääministerinä. Kekkosta pidetään vain presidenttinä, mutta olihan hän viisi kertaa pääministerinäkin sotien jälkeen.
pääministeri on noin huono historiassa.
- oivahärkönen
että suosituin kirjoitti:
pääministeri on noin huono historiassa.
... Kekkonen oli pääministerikin, mutta Vanhaselta lipsahti virhe. Kekkosta ajatellaan vaan presidenttinä. En minäkään huomannut asiaa ennenkuin kirjoituit.
- uskon,
oivahärkönen kirjoitti:
... Kekkonen oli pääministerikin, mutta Vanhaselta lipsahti virhe. Kekkosta ajatellaan vaan presidenttinä. En minäkään huomannut asiaa ennenkuin kirjoituit.
että Vanhasen tärkein viesti oli, että Kekkonen ei ollut paras.
- voi sentään, voi voi
Vanhanen kosiskelee äänestäjiä niin kamalan lapsellisella tavalla, että se alkaa jo säälittää.
Eikö keskustassa ole Virolaisen jälkeen ollut yhtään poliitikkoa, jolla olisi oma tahto ja selkäranka?- ytimekkäästi:
EI OLE!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531489- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231218- 1401044
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602