Hermopinne pakarassa

allityttö

Onko kukaan kärsinyt hermopinteestä pakarassa, tuntuu kuin "salama" lähtisi pakarasta ja se kipu loppuu n.ristiselän kohdalla. Itselläni saatiin kuntoon Si-nivelen toimintahäiriö osteopaatin 7 käyntikerran jälkeen. Nyt on vielä jäljellä tämä hermopinne joka on tosi rasittava vaiva. Olen käynyt fysioterapeutin manipulaatiossa nyt 2 kertaa tämän vaivan vuoksi ei ole ollut mitään apua. Liittyneekö myös selän jäykkyys tähän vaivaan. Olen tehnyt fysioterapeutin antamia jumppaohjeita selän jäykkyyteen sekä pakakaralihaksen venytysjumppaa tähän "ns,hermopinteeseen sekä sauvakävelyä, mistään ei ole apua. Joudun ottamaan lääkkeeksi Panacod tabletteja ne vähän helpottaa, mutta ei vie kivun tunnetta kokonaan pois kun "salama" iskee. Luulen jotta tämä lääke ei ole oikea hermokipuun. Eikä oikeastaan mikään lääke, koska kivun aiheuttaja pitäisi saada jotenkin pois, eli hermopinne.

Jos jollakin on ollut samanlaista vaivaa kertoisitko mistä olet saanut avun.

15

18712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidettu

      "Itselläni saatiin kuntoon Si-nivelen toimintahäiriö osteopaatin 7 käyntikerran jälkeen."

      Mitä apua tuosta oli? Mistä tiedät, että se on nyt kunnossa, jos on yhä selän jäykkyyttä ja pakarakipuja, niin mihin se auttoi?

      • riittää se

        että toinen sanoo se on kunnossa niinkuin terveyskeskuslääkäri minulle, pakkohan se on uskoa ja raahustaa kotiin


      • hoidettu
        riittää se kirjoitti:

        että toinen sanoo se on kunnossa niinkuin terveyskeskuslääkäri minulle, pakkohan se on uskoa ja raahustaa kotiin

        Tuota vähän ajoin tässä takaakin.
        Mullekin sanoi monikin lääkäri, että ei siinä edes voi olla mitään vikaa.


      • allityttö

        Kävin osteopaatin käyntien jälkeen fysiatrilla koska vaiva jatkui erilaisena eli pakarassa "salamointina" ja selän jäykkyytenä. Fysiatri sanoi jotta hän pitäisi todennäköisempänä välilevyperäistä kiputilaa kuin si-nivelperäistä. Hän kehoitti menemään fysioterapeutille jossa olen käynyt kaksi kertaa.Hän taas sanoi jotta Si-nivel on rauhoittunut. Hän manipuloi pakaraa josta löytyi tosi kipeä paikka siitäköhän sitten johtuu toi hermopinne pakarassa ja selän jäykkyys. Minulla on vielä jäljellä fysioterapeutilla käyntejä en tiedä saako hän vaivaa hoidettua. En tiedä mihin sitten seuraavaksi suunnistan.


      • hoidettu
        allityttö kirjoitti:

        Kävin osteopaatin käyntien jälkeen fysiatrilla koska vaiva jatkui erilaisena eli pakarassa "salamointina" ja selän jäykkyytenä. Fysiatri sanoi jotta hän pitäisi todennäköisempänä välilevyperäistä kiputilaa kuin si-nivelperäistä. Hän kehoitti menemään fysioterapeutille jossa olen käynyt kaksi kertaa.Hän taas sanoi jotta Si-nivel on rauhoittunut. Hän manipuloi pakaraa josta löytyi tosi kipeä paikka siitäköhän sitten johtuu toi hermopinne pakarassa ja selän jäykkyys. Minulla on vielä jäljellä fysioterapeutilla käyntejä en tiedä saako hän vaivaa hoidettua. En tiedä mihin sitten seuraavaksi suunnistan.

        Vaikuttaa kyllä siltä, että osteopaattisi ei sitten kovin hyvin tunne SI-nivelen ongelmaa tai sen hoitoa. Hän olisikin ollut ensimmäinen laatuaan. SI-nivelen kipu ja virheasento on kaksi eri asiaa. Ei se virheasento itseensä kipua aiheuta vaan ympärilleen lihaskireytenä ja muualle lantion toimintahäiriön seurauksena. Useimmat etsivät sitä provokaatiotesteillä, eli etsivät kipua. Se on väärä tapa.

        SI-nivelen paikalleenlaitto kestää pari sekuntia, oli tekniikka sitten mikä hyvänsä. Mutta aina on myös mahdollista, että lantioon jää lihaskireyksiä, jotka painaa hermoa. Siten pitää kokeilla muuta, esim syvähierontaa tai toista lantion korjauksen tekniikkaa…


    • dddddd

      tulee siitä, että lihas on liian tiukkana. Ei muuta kuin venyttelemään. Itse ole vetänyt samaan vaivaan säkylääkettä, kävin käsittelyssä ja kipu jäi, mutta syy oli lihaksessa pääsääntöisesti. Voihan jokin nikama olla dislokoitunut ja aiheuttaa vihreasennon, joka taas rasittaa lihasta.

    • hieroja85

      olisi helpompaa selvittää mikä puristaa jos tietäisi missä on puutumista yms. yleisimmin alaselässä puristaa hermo esim.issias. ?????????????????????

      • parahultainen

        itselläni oli kaksi välilevyn pullistumaa. Ne saatiin näkyviin magneettikuvalla.
        Kun kipu sitten lähtee pakarasta viilettämään alemmas ja sääreen niin ...sitten ehkä tutkitaan.

        Tuota si-niveltä paukuttelen itse paikalleen joka helevetin aamu. Ei sekään kaikkea kipua selitä. Kun selkä on aamulla tai istumisen jälkeen jäykkä niin naks ja naks.

        Se on kuitenkin eri asia kuin välilevyn pullistuma,josta minulle jäi osittaista tunnottomuutta jalkaan ja myös aaltoilevaa tunnottomuutta. Riippuen siitä, että miten paljon kuluneet nikamani milloinkin hermoa puristelee. Pahimmillaan voi tulla halvaus.

        Jos nyt alkuperäisellä alkaa jalat läpsymään kävellessä tai tulee pissa tai kakka housuun niin kiire on leikkaukseen.


      • juonet
        parahultainen kirjoitti:

        itselläni oli kaksi välilevyn pullistumaa. Ne saatiin näkyviin magneettikuvalla.
        Kun kipu sitten lähtee pakarasta viilettämään alemmas ja sääreen niin ...sitten ehkä tutkitaan.

        Tuota si-niveltä paukuttelen itse paikalleen joka helevetin aamu. Ei sekään kaikkea kipua selitä. Kun selkä on aamulla tai istumisen jälkeen jäykkä niin naks ja naks.

        Se on kuitenkin eri asia kuin välilevyn pullistuma,josta minulle jäi osittaista tunnottomuutta jalkaan ja myös aaltoilevaa tunnottomuutta. Riippuen siitä, että miten paljon kuluneet nikamani milloinkin hermoa puristelee. Pahimmillaan voi tulla halvaus.

        Jos nyt alkuperäisellä alkaa jalat läpsymään kävellessä tai tulee pissa tai kakka housuun niin kiire on leikkaukseen.

        siis itselläni alkoi tämä viimeisin niitti juuri pakarassa olevana vihlontana. Venyttelin pakaroita nostamalla jalat koholleen ja taivuttamalla vartaloa eteenpäin.

        Samalla autoin välilevyä pullistumaan ulommas ja ulommas.
        Kannattaa kysyä selkään perehtyneeltä fysioterapeutilta venytysohjeet, ettei turhaan pahenna tilannetta.


    • Maikkimaa

      Minä! Itsellä ollut jo n. vuoden todella alhaalla selässä tai oikeastaan pakaran puolella kipeä kohta, jota nyt lääkärit epäilee hermopinteeksi. Selkää ei voi taittaa ehtään taakse tai oikeaa jalkaa eteen. Juuri tuollaiset salamana iskevät kipuaallot tulevat mullekkin, ja kipu säteilee pohkeeseen. Osaatteko sanoa, mutä tuollaiselle tehdään? Auttaako hermoratahieronta ym?

      • Terve Maikkimaa,

        Näin äkkiseltään kuulostaisi ns. discus prolapsilta/protruusiolta eli välilevytyrältä. Perusteellinen ortopedinen ja neurologinen testaus todennäköisesti paljastaisi sijainnin alaselässäsi sekä ongelman syyn.

        Hoitosuositusten mukaan järkevintä olisi aloittaa hoitojakso yhdistettynä omatoimiseen (liikkuvuus)harjoitteluun. Mikäli tämä ei rupea tuottamaan tulosta magneettikuvaus on paikallaan ongelman selvittämiseksi.

        Ystävällisesti,
        Juho Hynninen
        http://kampinkiropraktiikka.fi
        http://www.facebook.com/juhohynninenkiropraktikko


      • Anonyymi

        Käy naprapaatilla, joka laittaa selän kuntoon. Vaivat loppuu siihen.


    • hyvässäköjamassa

      Pakaran kohdalla tosi kipeä kohta, joka äityy yöllä kovaksi säryksi ihan koko reiden pituudelta. Voltarenia ja tulehduskipulääkkeitä syönyt. Helpottaa paikallisesti kun voitelee voltarea useaan otteeseen. Olen tehnyt myös rauhallisia venytyksiä. Minulla toisessa polvessa kuluma, joten jalat tekevät töitä vähän eri tahtiin, tulee virheasentoja, kun jalat ovat pakostakin eriparia. Pohjallisilla on joskus saanut asian kuntoon. Myös hyvä ja tukeva nukkuma-alusta auttaa asiaa. Ainakin minä olen sen todennut.
      Minut jo laitettiin vuosia sitten tekonivel jonoon, mutta leikkaava lääkäri torppasi. Kuulemma jos pääsee vielä liikkeelle ilman apuvälineitä niin asia hyvässä jamassa. Niinhän se sitten minunkin piti raahustaa kotiin niillä eväillä.

    • Vanha

      Kipeä!!!oikeassa pakarassa ns.hermopinne joka säteilee jkv jalkaan,ehkä iskiashermo hiukan puristuksessa,fysioterapeutti vähän auttanut,lääkäri määräsi Lyrica75mg joka on vähän auttoi,mutta olo oli lääkkeen aikana kummallinen. Jatkan Panadolilla,liikunnalla ja Kuuntelen kipua joka hitaasti helpottaa...

    • Ratsutyttö

      Siirsin pesukonetta 6kk sitten tuli armoton kipu lannerangan ja vasemman pakaran lävitse, siitä alkoi jatkuva kova kipu vas, pakarassa leviten samaan jalkaan jalkapohjaan asti levite toiseen jalkaan, nivusissa, pakaroissa, alapäässä polttava tunne, iho tulikuuma, sain kipu puudutuksen auttoi 2 h, mri otettu ja muita kuvia ei oiretta selittävää enmg elokuussa lausunto L4s1 molemmin puolin hermoärsytystä (niukka), ei operoitavaa kipulääkitys kova myös käsivarret polttaa selänpuolelta, fysioterapeutti sanoi hermopinne, lääkärit ei pysty sanomaan onko pakarassa joku jumissa, epäilen lannerankaa kun sain diagnostisen puudutuksen vas, lannerankaa helpotti 2 h, kertokaa mikä auttaisi, hermokipulääkkeet illalla auttaa pari tuntia, onko hyvä ortopedi parempi kuin neurokirurgi n, kirurgit ei ymmärrä minun kohdalla, eräs sanoi psykiatri voisi auttaa, ei auta ratsupaikkaoireisiin, eikä hermopinteeseen, näin meillä Suomessa pompotellaan 66 v naista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      64
      2655
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      342
      2500
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      95
      2160
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      67
      1844
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1734
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    8. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      64
      1523
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1503
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe