Absinttilusikka

Moieft

Mistä voisi absinttilusikan tilata? Absintti.comissa niitä myydään, mutta postikulut näytti olevan huimat 20 euroa (joka on vallan liikaa)!

20

8154

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmetteleväinen

...erikoista sellaisessa lusikassa on?

Eikös sitä absinttia voi juoda lasista? Pitääkö se sinulle lusikalla tarjoilla kuten sose vauvalle?

• Larry The Chef

Absintti lusikassa sulatetaan ja / poltetaan sokeri juoman joukkoon. Pönttö.

Alkuperäiseen viestiin, Ainakin Dekanterissa ja Chec Mariuksessa on niitä myytävänä ja tilattavissa suoraan suomesta. Mä maksoin omastani 5 E

• kysynpä vaan
        Larry The Chef kirjoitti:

Alkuperäiseen viestiin, Ainakin Dekanterissa ja Chec Mariuksessa on niitä myytävänä ja tilattavissa suoraan suomesta. Mä maksoin omastani 5 E

"Absintti lusikassa sulatetaan ja / poltetaan sokeri juoman joukkoon. Pönttö."

...sinulle on tyhmyyttä, että ei ole sattunut tutustumaan kaikenlaisiin erikoisiin ryyppäystapoihin?

P.S. Absinttilusikka on yhdyssana. Fiksu olisi sen tiennyt!

• ihmetteleväinen

Onneksi minulla on älyni suhteen luotettavamman organisaation arvio parin vuoden takaa. Siksi voin pitää näkemystäsi asiasta täysin tietämättömän primitiivireaktiona.

• lusikoita

"Eikös sitä absinttia voi juoda lasista? Pitääkö se sinulle lusikalla tarjoilla kuten sose vauvalle?"

En valitettavasti voi pitää yllä olevaa tokaisua kovinkaan fiksuna... Ihmettelen muutenkin tämän foorumin "keskustelun" tasoa. Terveisiä KapustaKallelle; jos sheriffin virkaa hoidat, niin TOIVOISIN että pitäisit foorumin tasoa yllä.

• Rauno Ruskea

> Absintti lusikassa sulatetaan ja / poltetaan sokeri juoman joukkoon. Pönttö.

Pönttö on oikea paikka niille a:n nimellä myytäville juomille, joiden juomiseen liittyy sokerin polttaminen. Katso täältä:

http://www.oxygenee.com/absinthe-ritual.html
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Absintti

Kylmä vesi, hidas tiputtelu sokerin läpi.

BR

• porkchop

Tournedos lienee talouskyljys vehnäjauhoissa leivitettynä ja kevytmargariinissa paistettuna...Larry?

• seppoisä

Huuto.netissä on aika-ajoin ollut. Nyt näyttäisi olevan ihan lasien kanssa.

• historialliset lusikat

koska niissä ei silloin poltettu yhtään mitään:

http://perso.orange.fr/mahistaux/absinthe moi.htm

• kkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
        Rauno Ruskea kirjoitti:

> Absintti lusikassa sulatetaan ja / poltetaan sokeri juoman joukkoon. Pönttö.

Pönttö on oikea paikka niille a:n nimellä myytäville juomille, joiden juomiseen liittyy sokerin polttaminen. Katso täältä:

http://www.oxygenee.com/absinthe-ritual.html
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Absintti

Kylmä vesi, hidas tiputtelu sokerin läpi.

BR

paitsi että joissaa maissa se sokeri uitetaa siel absintis ja sytytetää siin lusikan päällä tulee ja sen jälkee jossakin vaihees tiputetaan sinne juoman sekaan se sokeri pala,,,,,,

tai sitten sytyttää sen absintin tuleen "samuttaa kädellä" ja vetää juoman kurkusta alas.......

ohan niitä

• ei ole sitä
        kkkkkkkkkkkkkkkkkkkk kirjoitti:

paitsi että joissaa maissa se sokeri uitetaa siel absintis ja sytytetää siin lusikan päällä tulee ja sen jälkee jossakin vaihees tiputetaan sinne juoman sekaan se sokeri pala,,,,,,

tai sitten sytyttää sen absintin tuleen "samuttaa kädellä" ja vetää juoman kurkusta alas.......

ohan niitä

mitä sen etiketissä väitetään. Kyseinen yrtti on paljon käytetty alkoholiteollisuudessa, eikä sillä ole niitä ominaisuuksia, joita noiden poltettavien litkujen valmistajat väittävät.

• ...
        kkkkkkkkkkkkkkkkkkkk kirjoitti:

ohan niitä

on tämä:

1. Kaada lasiin 4cl absinttia.
        2. Laita sokeri 'absinttilusikan' päälle.
        3. Uita sokeri sekä lusikka absintissa, niin että sokeri kastuu.
        4. Sytytä sokeri palamaan.(turvallisesti:)
        5. Kaada sulanut sokeri juomaan ja hämmennä.

Voit lisätä juomaan vettä tai jotain jossei sellasenaan maistu mutta..

• koska tiedät
        ... kirjoitti:

on tämä:

1. Kaada lasiin 4cl absinttia.
        2. Laita sokeri 'absinttilusikan' päälle.
        3. Uita sokeri sekä lusikka absintissa, niin että sokeri kastuu.
        4. Sytytä sokeri palamaan.(turvallisesti:)
        5. Kaada sulanut sokeri juomaan ja hämmennä.

Voit lisätä juomaan vettä tai jotain jossei sellasenaan maistu mutta..

Milloin tämä tyyli on keksitty Tsekissä? Milloin absinttia ylipäätään on valmistettu Tsekissä? Miksi ihmiset luulevat absintin olevan Tsekistä peräisin, sehän on sveitsiläinen ja ranskalainen juoma 1800-luvun alkupuolelta?

• ja markkinoinnista

• The Green Fairy

Amatöörit polttelevat sokereita. Oikeaoppinen juoman valmistaminen on toisenlainen.

• se myy roskaa
    • kepu57

Bemareiden foorumilla btcf.fi on ollut myynnissä niitä

• seppoisä

Niin tähänhän se piti vastata... Eli huuto.netissä on aina joskus. Ja nyt on näköjään oikeita absinttilasejakin.

• BM-

www.mixtec.fi

• Tsernobyl

Käytä haarukkaa! Se toimii ihan yhtä hyvin. Jos itse hankkisin absinttilusikkaa - tuskin viitsin, kun tuota tulee niin harvoin juotua - niin kävisinpä Ranskassa ja etsisin kirpputoreilta aitoja ja alkuperäisiä, niitä löytyy kuulemma halvalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1568
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      27
      1112
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      980
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      188
      914
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe