Allergikkojen kärsimys alkaa taas

niiskunenä

6

2493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kurkkukipuinen

      Asun Vaasan lähellä ja minulla on jo viikon ajan ollut sellainen tunne tuolla kurkussa/nielussa että siitepölyä on jo ilmassa. En tosin ole varma onko sitä todella vielä tällä korkeudella mutta lääkäriltä sain Kestine ja nenäsumutereseptin. Koivun siedätyshoidossa olen ollut alkutalvesta lähtien joten toivottavasti siitä on apua jo täksi vuodeksi.
      Aurinkoisia kevät päiviä lisää!

      • jooosu

        Hei, millaista koivunsiitepöly siedätyshoitoa olet saannut?


      • kurkkukipuinen
        jooosu kirjoitti:

        Hei, millaista koivunsiitepöly siedätyshoitoa olet saannut?

        Aluksi sain joka viikko pistoksen käsivarteeni. Aluksi annos oli pieni ja joka kerta annos suureni. Ja koska minulle ei tullut mitään pahoja oireita noista pistoksista päästiin nopeasti täysiin annoksiin. Kokoajan minulla oli varalla mukana lääkkeet jos sattuisi tulla pahoja oireita sairaalalta lähdettyäni, hengenahdistusta tms. Mutta onneksi ei tullut muuta kuin paikallisreaktioita siihen kohtaan mihin oli pistetty eli siitä vähän turposi ja punoitti ja kutisi. Otin vain antihistamiinin eli Kestineä ja sit laitettiin pistoskohtaan rasvaa. Nyt saan tk:ssa joka kuudes viikko pistoksen, hoito kestää 3 vuotta. Toiveikkaana odottelen jospa hoito tehoaisi jo tänä keväänä/kesänä, eikä niin pahoja oireita koivusta enää tulisi.


      • siedätyshoidosta
        kurkkukipuinen kirjoitti:

        Aluksi sain joka viikko pistoksen käsivarteeni. Aluksi annos oli pieni ja joka kerta annos suureni. Ja koska minulle ei tullut mitään pahoja oireita noista pistoksista päästiin nopeasti täysiin annoksiin. Kokoajan minulla oli varalla mukana lääkkeet jos sattuisi tulla pahoja oireita sairaalalta lähdettyäni, hengenahdistusta tms. Mutta onneksi ei tullut muuta kuin paikallisreaktioita siihen kohtaan mihin oli pistetty eli siitä vähän turposi ja punoitti ja kutisi. Otin vain antihistamiinin eli Kestineä ja sit laitettiin pistoskohtaan rasvaa. Nyt saan tk:ssa joka kuudes viikko pistoksen, hoito kestää 3 vuotta. Toiveikkaana odottelen jospa hoito tehoaisi jo tänä keväänä/kesänä, eikä niin pahoja oireita koivusta enää tulisi.

        Saitko lähetteen lääkäriltäsi? Tarvitaanko jotain "erityisperusteita", jotta siedätyshoitoa pääsee kokeilemaan? ...ja vielä onko kallista/ saako yksityiseltä puolelta?
        Kiitokset, jos vielä jaksat minunkin uteluihini vastailla. :)


      • kurkkukipuinen
        siedätyshoidosta kirjoitti:

        Saitko lähetteen lääkäriltäsi? Tarvitaanko jotain "erityisperusteita", jotta siedätyshoitoa pääsee kokeilemaan? ...ja vielä onko kallista/ saako yksityiseltä puolelta?
        Kiitokset, jos vielä jaksat minunkin uteluihini vastailla. :)

        Tk:sta laittoivat lähetteen sairaalaan kun itse ehdotin siedätyshoitoa. Ei minulla mitään erityisperusteita ollut mutta ehkä se että olen 10vuotta käyttänyt siitepölyoireisiin lääkkeitä melkein puolivuotta kerrallaan vuodessa. Vaikka minulla on vakuutus niin on se silti kurjaa maksella niitä lääkkeitä ja käyttää niinkin pitkiä aikoja vuodessa lääkitystä. Yleensä maaliskuulta heinä-elokuulle.

        Aluksi oli lääkärintarkastus joka maksoi sen 22e. Sitten kävin vain hoitajilla pistoksella, kertamaksu 6e. Nyt oli siirto sairaalasta tk:n piiriin (jossa siis annetaan pistoksia enää 6:n viikon välein) ja lääkärintarkastus eli 22e. Ei tuo ainakaan minun kukkaroani ole sen enempää köyhdyttänyt kuin ne jokavuotiset lääkekulut. Sitä en vielä tiedä mitä terveyskeskuksessa pistoskäynti maksaa, olen jo maksanut koko vuoden lääkärimaksun (22e sekin) että en tiedä että onko se sitten sillä kuitattu vai maksaako nuokin käynnit sen 6e. En tiedä mitä yksityisellä maksaa, paljon enemmän ihan varmasti. Minä olen kyllä ollut todella tyytyväinen tähänastiseen hoitoon ja aikatauluun eli ei ole tarvinnut odotella turhia ja hoitajat ovat olleet mukavia ym ym. Tänä keväänä näen miten hoito alkaa vaikuttaa.


    • *niisk*

      Jättäkäämme hantuukit kylppäriin! :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      434
      3133
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      108
      2522
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      376
      2394
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2045
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1867
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1287
    7. 167
      1273
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1121
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      977
    Aihe