Enkeli moronia ei ole nimeltä mainittu Raamatussa

Antti V.Piiterinen

Tapani kuitenkin usein kirjoittaa, että moron on yksi Johanneksen ilmestyskirjan enkeleistä, kuka tuo uuden sanoman maailmalle (mormoninkirjan). Perustuuko tämä asia joihinkin oppeihinne, vai onko asia pelkkää oletusta.

40

1606

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V.Mayfield

Profeetta Gordon B. Hinckley, esimerkiksi, puhuu siitä näin:

"John the Revelator “saw another angel fly in the midst of heaven, having the everlasting gospel to preach unto them that dwell on the earth, and to every nation, and kindred, and tongue, and people” (Rev. 14:6). That angel has come. His name is Moroni. His is a voice speaking from the dust, bringing another witness of the living reality of the Lord Jesus Christ.

We have not as yet carried the gospel to every nation, kindred, tongue, and people. But we have made great strides. We have gone wherever we are permitted to go. God is at the helm and doors will be opened by His power according to His divine will. Of that I am confident. Of that I am certain." - (Stay the Course — Keep the Faith President Gordon B. Hinckley, Nov 1995)

V.Mayfield

• dPark

Enkeli Moroni(muutamien muiden lisäksi, mutta hän lähinnä) opetti Joseph Smithiä 10 vuoden ajan valmistaen häntä palautettua evankeliumia varten. Tämän jälkeen kyseinen enkeli näytti Josephille paikan, johon oli kätkettynä kultalevyt(Mormonin kirja) sekä välineet, joiden avulla levyjen kääntäminen olisi mahdollista.

-

"Ja minä näin lentävän kekitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille , kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille" (Ilm. 14:6 [jae on vanhasta käännöksestä uusi saattaa poiketa jonkin verran])

Tämä keskitaivaalla lentävä toinen enkeli on Moroni.

• todé
        dPark kirjoitti:

Enkeli Moroni(muutamien muiden lisäksi, mutta hän lähinnä) opetti Joseph Smithiä 10 vuoden ajan valmistaen häntä palautettua evankeliumia varten. Tämän jälkeen kyseinen enkeli näytti Josephille paikan, johon oli kätkettynä kultalevyt(Mormonin kirja) sekä välineet, joiden avulla levyjen kääntäminen olisi mahdollista.

-

"Ja minä näin lentävän kekitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille , kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille" (Ilm. 14:6 [jae on vanhasta käännöksestä uusi saattaa poiketa jonkin verran])

tuo enkeli ei julistanut uuden uskonnon syntyä, vaan julisti, kuten jakeessa 7 sanotaan, ikiaikaisen evankeliumin, joka perustuu Jumalan kaikkivaltiuteen.

Ko. Ilmestyskirjan 14. luku ei ole edes mitään historiaa, vaan kuvaa tulevaa aikaa paljon, paljon jälkeen Joseph Smithin kirjallisuusprojektien.
        Smith on Mormonin kirjan kirjoituskiireessään siis mennyt tässäkin hieman vipuun.

• Antti V.Piiterinen
        dPark kirjoitti:

-

Ei ole moroni.
        Jokainen vapaasuunnan lahko on löytänyt maamerkkinsä
        Johanneksen ilmestyksistä. Juku viisas on joskus väittänyt, että Johaneksen ilmestyskirja on syntynyt
        tajuntaa laajentavien aineiden vaikutuksesta. Itse luettuani tämän kirjan, tuli minulle tunne, että se ei ole osa oikaa Raamattua.

"Kirkkoisä Johannes Krysostomos ja eräät muut piispat olivat sitä mieltä, että Ilmestyskirjaa ei tulisi liittää Uuden testamentin kirjojen kaanoniin, koska sen tulkitseminen oli vaikeaa ja vaarana oli sen väärinkäyttö."

Olen täysin samaa mieltä, sillä nyt on jo liian paljon esimerkkejä Johanneksen ilmestyksen väärinkäytöstä, aina Saatanan palvojia myöten.

• Antti V.Piiterinen kirjoitti:

Ei ole moroni.
        Johanneksen ilmestyksistä. Juku viisas on joskus väittänyt, että Johaneksen ilmestyskirja on syntynyt
        tajuntaa laajentavien aineiden vaikutuksesta. Itse luettuani tämän kirjan, tuli minulle tunne, että se ei ole osa oikaa Raamattua.

"Kirkkoisä Johannes Krysostomos ja eräät muut piispat olivat sitä mieltä, että Ilmestyskirjaa ei tulisi liittää Uuden testamentin kirjojen kaanoniin, koska sen tulkitseminen oli vaikeaa ja vaarana oli sen väärinkäyttö."

Olen täysin samaa mieltä, sillä nyt on jo liian paljon esimerkkejä Johanneksen ilmestyksen väärinkäytöstä, aina Saatanan palvojia myöten.

Olisi varmaan rehellisempää sanoa, että luulen, ettei hän ole, mutta en ole varma.

Mormonin kirjasta on niin paljon todisteita sellaiselle, joka tutkii, että on perusteita sanoa, että tuo enkeli oli Moroni. Meillä on Mormonin kirja, jonka Moroni antoi Joseph Smithille. Kirja on osakäännös niistä levyistä, jotka Moroni antoi.

Moronin näki Joseph Smithin lisäksi kolme muuta. He pysyivät todistuksissaan loppuun asti.

Ennen kaikkea kirjan lukeminen ja tutkiminen saa jokaisen vakuuttumaan sen totuudesta, kun tekee niin kuin kirjassa neuvotaan:

"Ja kun te nämä saatte, minä kehottaisin teitä kysymään Jumalalta, iankaikkiselta Isältä, Kristuksen nimessä, eivätkö nämä asiat ole totta; ja jos te kysytte vilpittömin sydämin, vakain aikein, Kristukseen uskoen, hän ilmoittaa niistä totuuden Pyhän Hengen voimalla." (Moroni 10:6

• dPark
        todé kirjoitti:

tuo enkeli ei julistanut uuden uskonnon syntyä, vaan julisti, kuten jakeessa 7 sanotaan, ikiaikaisen evankeliumin, joka perustuu Jumalan kaikkivaltiuteen.

Ko. Ilmestyskirjan 14. luku ei ole edes mitään historiaa, vaan kuvaa tulevaa aikaa paljon, paljon jälkeen Joseph Smithin kirjallisuusprojektien.
        Smith on Mormonin kirjan kirjoituskiireessään siis mennyt tässäkin hieman vipuun.

En sanonut, että enkeli julisti uuden uskonnon syntyä. Hän julisti iankaikkista evankeliumia ja pieni korjaus! Jumala EI ole kaikkivaltias. Syy? KOSKA Jumala ei voi riistää ihmiseltä tämän valinnan vapautta. Ihminen on luotu tänne päättämään itse omista teoistaan tämän sääti itse Jumala ja jos Hän tämän kumoaisi Hän lakkaisi olemasta Jumala.

EnsinnäkinIlmestys kirja on osa Uutta testamenttia. Se voi olla vaikea tulkita, mutta se ei riitä kumoamaan sen osallisuuta Uuteen testamenttiin. Toiseksi Ilmestys kirja kertoo viimeisistä ajoista ja on täynnä vertauskuvia. Osa tapahtumista on tapahtunut, osa on ajanohtaisia nyt ja osa tulee tapahtumaan.

• Antti V Piiterinen
        Tapani1 kirjoitti:

Olisi varmaan rehellisempää sanoa, että luulen, ettei hän ole, mutta en ole varma.

Mormonin kirjasta on niin paljon todisteita sellaiselle, joka tutkii, että on perusteita sanoa, että tuo enkeli oli Moroni. Meillä on Mormonin kirja, jonka Moroni antoi Joseph Smithille. Kirja on osakäännös niistä levyistä, jotka Moroni antoi.

Moronin näki Joseph Smithin lisäksi kolme muuta. He pysyivät todistuksissaan loppuun asti.

Ennen kaikkea kirjan lukeminen ja tutkiminen saa jokaisen vakuuttumaan sen totuudesta, kun tekee niin kuin kirjassa neuvotaan:

"Ja kun te nämä saatte, minä kehottaisin teitä kysymään Jumalalta, iankaikkiselta Isältä, Kristuksen nimessä, eivätkö nämä asiat ole totta; ja jos te kysytte vilpittömin sydämin, vakain aikein, Kristukseen uskoen, hän ilmoittaa niistä totuuden Pyhän Hengen voimalla." (Moroni 10:6

Minä nyt kitjoita viimeissillä voimillani. Tapani anna itsesi Jumalalle,unohda kirkot, sinä olet se kenet Jumala tahtoo, ainoataan sinut lähimmäisinesi. Minä olen meistä ensimmäinen, yritän pitää sinulle tien auki hyvästi.

• Antti V Piiterinen kirjoitti:

Minä nyt kitjoita viimeissillä voimillani. Tapani anna itsesi Jumalalle,unohda kirkot, sinä olet se kenet Jumala tahtoo, ainoataan sinut lähimmäisinesi. Minä olen meistä ensimmäinen, yritän pitää sinulle tien auki hyvästi.

todistakaan mitään, mutta Pyhä Henki todistaa jokaiselle, joka tekee niin kuin on neuvottu:

"Ja kun te nämä saatte, minä kehottaisin teitä kysymään Jumalalta, iankaikkiselta Isältä, Kristuksen nimessä, eivätkö nämä asiat ole totta; ja jos te kysytte vilpittömin sydämin, vakain aikein, Kristukseen uskoen, hän ilmoittaa niistä totuuden Pyhän Hengen voimalla." (Moroni 10:6)

• kupironna
        Tapani1 kirjoitti:

todistakaan mitään, mutta Pyhä Henki todistaa jokaiselle, joka tekee niin kuin on neuvottu:

"Ja kun te nämä saatte, minä kehottaisin teitä kysymään Jumalalta, iankaikkiselta Isältä, Kristuksen nimessä, eivätkö nämä asiat ole totta; ja jos te kysytte vilpittömin sydämin, vakain aikein, Kristukseen uskoen, hän ilmoittaa niistä totuuden Pyhän Hengen voimalla." (Moroni 10:6)

Valitettavasti minulle Pyhä Henki ei mitään säväreitä antanut Mormonin kirjan suhteen. Ilmestyskirjaa lukiessani todellakin puhutaan harmageddonin meiningistä eikä 1800-luvun Yhdysvalloista. Eli mielestäni yksikään enkeleistä ei ole Moroni....

• todé
        dPark kirjoitti:

En sanonut, että enkeli julisti uuden uskonnon syntyä. Hän julisti iankaikkista evankeliumia ja pieni korjaus! Jumala EI ole kaikkivaltias. Syy? KOSKA Jumala ei voi riistää ihmiseltä tämän valinnan vapautta. Ihminen on luotu tänne päättämään itse omista teoistaan tämän sääti itse Jumala ja jos Hän tämän kumoaisi Hän lakkaisi olemasta Jumala.

EnsinnäkinIlmestys kirja on osa Uutta testamenttia. Se voi olla vaikea tulkita, mutta se ei riitä kumoamaan sen osallisuuta Uuteen testamenttiin. Toiseksi Ilmestys kirja kertoo viimeisistä ajoista ja on täynnä vertauskuvia. Osa tapahtumista on tapahtunut, osa on ajanohtaisia nyt ja osa tulee tapahtumaan.

Sieltähän alkaa jo tulla rehellistä tekstiä, lopultakin.

• Huntteri
        Antti V.Piiterinen kirjoitti:

Ei ole moroni.

Myös Luther kritisoi Ilmestyskirjan sisältymistä Raamatun kaanoniin.

• todé
        Huntteri kirjoitti:

Myös Luther kritisoi Ilmestyskirjan sisältymistä Raamatun kaanoniin.

suurin syy siihen, että Ilmestyskirjaa ei pidetä samantyyppisenä alkuseurakuntia kiertäneenä kirjeenä, kuin muitakin uuden testamentin opetuksia?
        Uskon Lutherin olevan tänään toista mieltä siitä, onko koko Pyhä raamattumme Jumalan sanaa vai ei. Minä uskon hyvin vakaasti, että Jumala ei tee erehdyksiä. Ihminen sensijaan tekee niitä ihan tekemällä, väen väkisin.

Minun mielestäni Ilmestyskirja on Uusi testamentti pienoiskoossa. Se sisältää Jumalan tahdon alusta loppuun saakka. Kun Ilmestyskirja hylätään, Jumalan ilmoitus jää keskeneräiseksi.

• kritiko
        todé kirjoitti:

suurin syy siihen, että Ilmestyskirjaa ei pidetä samantyyppisenä alkuseurakuntia kiertäneenä kirjeenä, kuin muitakin uuden testamentin opetuksia?
        Uskon Lutherin olevan tänään toista mieltä siitä, onko koko Pyhä raamattumme Jumalan sanaa vai ei. Minä uskon hyvin vakaasti, että Jumala ei tee erehdyksiä. Ihminen sensijaan tekee niitä ihan tekemällä, väen väkisin.

Minun mielestäni Ilmestyskirja on Uusi testamentti pienoiskoossa. Se sisältää Jumalan tahdon alusta loppuun saakka. Kun Ilmestyskirja hylätään, Jumalan ilmoitus jää keskeneräiseksi.

Sanotko siis, että koska Jumala ei tee erehdyksiä, raamattu on koottu oikein? Mitä ihmeen logiikkaa tämä nyt taas on? Ei Jumala koonnut raamattua vaan ihminen.

• todé
        kritiko kirjoitti:

Sanotko siis, että koska Jumala ei tee erehdyksiä, raamattu on koottu oikein? Mitä ihmeen logiikkaa tämä nyt taas on? Ei Jumala koonnut raamattua vaan ihminen.

ollut määräysvalta oman tahtonsa ilmoille saattamiseksi niin, että jokaisella on tosiaan mahdollista uskoa se.
        Merkillinen ajatusmalli tuo, että "Raamattu on Jumalan sanaa, jonka sisältö on ihmisen luoma".

• Miten vastaat?
        todé kirjoitti:

Sieltähän alkaa jo tulla rehellistä tekstiä, lopultakin.

Voiko kaikkivaltias Jumala valehdella? Ja jos voi niin miksi ihmeessä ei sitten valehtele.

Alkaa mennä antipatian piikkiin nää sun jutut.

• dPark kirjoitti:

-

Tämä enkeli oli Martti Luther

• Turust

Moroni: The Latin plural for Moron. An angel who blows smoke out his trumpet and his ass simultaneously. Capital of the Comoros Islands in the Indian Ocean (must be a coincidence...) A DEAD Indian. The Mormon Temple Mantra. 'Moron, I?'.

Ilmestyskirjaan enkeli Moroni ei liity.

Turust

• paljastui, vaikka

lähdeviitettä et ollut muistanutkaan mainita.

Oletko nyt ihan varma, että Komorien pääkaupungin nimi on Moroni aivan sattumalta?

Voisikohan siihen olla jokin muukin selitys?

• Turust
        paljastui, vaikka kirjoitti:

lähdeviitettä et ollut muistanutkaan mainita.

Oletko nyt ihan varma, että Komorien pääkaupungin nimi on Moroni aivan sattumalta?

Voisikohan siihen olla jokin muukin selitys?

Mielestäni se oli virallinen MAP-kirkon sivu. Sanakirjan laadinnssa on ainakin tehty melkoinen työ. Eikö ole paikallaan tarkistaa sanojen merkitys?

Mitä ihmeen muita selityksiä tarkoitat. Minä en yleensä ole kovin innostunut mihinkään selityksiin selkeissä asioissa.

Turust

• paljastui
        Turust kirjoitti:

Mielestäni se oli virallinen MAP-kirkon sivu. Sanakirjan laadinnssa on ainakin tehty melkoinen työ. Eikö ole paikallaan tarkistaa sanojen merkitys?

Mitä ihmeen muita selityksiä tarkoitat. Minä en yleensä ole kovin innostunut mihinkään selityksiin selkeissä asioissa.

Turust

virallinen MAP-kirkon sivu. Ei siellä tuollaista moskaa suolleta. Annahan lähdeviitteet, kun kerran lainauksenkin esitit.
        Sanojen merkitykset on aina paikallaan tarkistaa.
        Selityksellä tarkoitan sellaista, mikä auttaa sinua ymmärtämään asiat, joiden kuvittelet olevan itsellesi selkeitä.

• Sivusta seuraava

Uskon, että jokainen meistä tulee tutuksi Moronin kanssa kun täältä jatkamme tuonpuoleiseen. Moroni päätti Mormonin kirjan näillä sanoilla:

Ja minä kehotan teitä muistamaan nämä asiat, sillä joutuin tulee aika, jolloin te tulette tietämään, että minä en valehtele, sillä te tulette näkemään minut Jumalan tuomioistuimen edessä, ja Herra Jumala sanoo teille: Enkö minä julistanut teille sanojani, jotka tämä mies kirjoitti kuin kuolleista huutava, aivan niin, kuin tomusta puhuva?
      Minä julistan näitä asioita, jotta profetiat toteutuisivat. Ja katso, ne lähtevät ikuisen Jumalan suusta, ja hänen sanansa kuuluvat vihellyksenä polvesta polveen.
      Ja Jumala on näyttävä teille, että se, mitä minä olen kirjoittanut, on totta.
      Ja vielä minä tahdon kehottaa teitä tulemaan Kristuksen luokse ja tarttumaan jokaiseen hyvään lahjaan ja olemaan koskematta pahaan lahjaan tai siihen, mikä on epäpuhdasta.
      Ja herää ja nouse tomusta, oi Jerusalem; niin, ja pukeudu kauniisiin vaatteisiisi, oi tytär Siion; ja vahvista vaarnasi ja laajenna rajasi ikuisesti, ettei sinua enää sekoitettaisi, jotta iankaikkisen Isän liitot, jotka hän on tehnyt sinun kanssasi, oi Israelin huone, toteutuisivat.
      Niin, tulkaa Kristuksen luokse ja tulkaa täydellisiksi hänessä ja kieltäkää itseltänne kaikki jumalattomuus; ja jos te kiellätte itseltänne kaiken jumalattomuuden ja rakastatte Jumalaa koko väkevyydestänne, mielestänne ja voimastanne, silloin hänen armonsa riittää teille, niin että te hänen armostaan voitte olla täydellisiä Kristuksessa; ja jos te Jumalan armosta olette täydellisiä Kristuksessa, te ette mitenkään voi kieltää Jumalan voimaa.
      Ja vielä, jos te Jumalan armosta olette täydellisiä Kristuksessa ettekä kiellä hänen voimaansa, silloin te olette pyhitettyjä Kristuksessa Jumalan armosta, Kristuksen veren vuodattamisen kautta, mikä kuuluu Isän liittoon teidän syntienne anteeksiantamiseksi, niin että teistä tulee pyhiä, tahrattomia.
      Ja nyt minä jätän kaikille jäähyväiset. Pian minä menen lepoon Jumalan paratiisiin, kunnes minun henkeni ja ruumiini yhdistyvät jälleen ja minut saatetaan voitokkaana ilman halki kohtaamaan teidät iloiten suuren Jehovan, sekä elävien että kuolleiden iankaikkisen Tuomarin, tuomioistuimen edessä. Aamen.
      LOPPU

• saarivaltakunnassa?

Saarten pääkaupunki on tunnetusti nimeltään Moroni.
        Vai olisiko kuuluisalla taidemaalari Moronilla jotain tekemistä asian kanssa?

• Sivusta seuraava
        saarivaltakunnassa? kirjoitti:

Saarten pääkaupunki on tunnetusti nimeltään Moroni.
        Vai olisiko kuuluisalla taidemaalari Moronilla jotain tekemistä asian kanssa?

Mainitsemasi Moronit on minulle tuntemattomia. Minä kirjoitin MK:n Moronista.

• hmph.
        Sivusta seuraava kirjoitti:

Mainitsemasi Moronit on minulle tuntemattomia. Minä kirjoitin MK:n Moronista.

Taidat olla kovin kapeakatseinen ihminen. Onko sinulla vain yksi harrastus - mormonismi?

• Sivusta suraava
        hmph. kirjoitti:

Taidat olla kovin kapeakatseinen ihminen. Onko sinulla vain yksi harrastus - mormonismi?

Olen itse väärä ihminen sanomaan kuinka leveä- tai kapeakatseinen olen. Tee ihan rauhassa oma arviosi.

• jeesus1
        Sivusta suraava kirjoitti:

Olen itse väärä ihminen sanomaan kuinka leveä- tai kapeakatseinen olen. Tee ihan rauhassa oma arviosi.

Raamttu on testamentti, eli se on Pyhän vanhurskaan (syytön)jumalan ilmoittama ihmisten kautta toteuttu sana muuttumaton sellaisenaan. Siinä on todistajia ja profetioita jotka ihan kaikki eivät ole tulleet vielä täysin voimiinsa.

Jeesus Kristus on jumalan sanan alfa (alku)ja omega(loppu) niinkuin hän on sanonutkin.

Jeesus On Kristus eli kaikkivoipa jumala. Ja jokainen joka uskoo hänen olevansa Jumalan ainokainen poika ja uskoo siihen että hän on kuolleista noussut golgatalla ristillä kuollut kaikkien siis joka ikisen ihmisen syntien takia kuollut lihassa ja ylösnoussut, ja uskoo että hänellä on voima itsellänsä tuomita eläviä ja kuolleita, niin pelastuu häpeästä viimeisellä tuomiolla.

Sillä jeesus kertoo tästä asiasta oikeastaa koko raamatussa eri sivuilla/profetioissa pitkällä vanhassa testamentissa ennenkuin edes hän oli sovituskuolemaansa edes vielä toteen näyttänyt.

Aika ihmeellistä eikö vain!!!!!!

Lue esim.

Jesaja 53:4-5 Noin. 2700 vuotta sitten annettu
        Jesaja 7:14 - " -
        Miika 5:1-3 Noin. 2500 vuotta sitten annettu ilmoitus!
        Sananlaskut 30:1-5

Tai häntä kertova luojan olemus eli
        Jesaja 9:1-6

Myös tulevaisuudesta tuleva ennustus joka ei vielä ole israelissa sen sydämen paatumuksen vuoksi tullut vielä voimaan.

Eli Sakarjan profetia 12:9-10

Kaikki ihmiset siis elävät synnissä ja ovat myös jumalan kirkkautta/armoa vailla. Mutta jokainen joka etsii totuutta valheen sijaan eli etsii vapahtajaa
        Jeesusta Kristusta testamentistaansa pelastuu. siis
        Rukouksen ja jumalan sanan nöyrtymisen kautta.

Joka siis ei häntä etsi mielistyy siis silloin maailman eri valheeseen/siin. Ja siitä on raamatta kertonut paljon mitä siitä seuraa joka valehtelua/valhetta rakastaa enemmän kuin Jeesuksen käskyjä ja sitä miten tullaan vapaaksi lain alta armon alle Jeesuksessa Kristuksessa.

Johanneksen evankeliumi 14:6 sanoo näin

Minä olen tie totuus ja elämä, ei kukaan tule isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Etsi siis elävää Jumalan rakkautta Jeesusta Kristusta, sillä on kaiken herra totisesti AMEN!

• Sivusta seuraava
        hmph. kirjoitti:

Hiukan lisää minun sivistykseni arviointiin. Vieraillessani palstalla jonka aiheena on Mormonismi, yritän pysyä aiheessa.

• Sivusta seuraava
        jeesus1 kirjoitti:

Raamttu on testamentti, eli se on Pyhän vanhurskaan (syytön)jumalan ilmoittama ihmisten kautta toteuttu sana muuttumaton sellaisenaan. Siinä on todistajia ja profetioita jotka ihan kaikki eivät ole tulleet vielä täysin voimiinsa.

Jeesus Kristus on jumalan sanan alfa (alku)ja omega(loppu) niinkuin hän on sanonutkin.

Jeesus On Kristus eli kaikkivoipa jumala. Ja jokainen joka uskoo hänen olevansa Jumalan ainokainen poika ja uskoo siihen että hän on kuolleista noussut golgatalla ristillä kuollut kaikkien siis joka ikisen ihmisen syntien takia kuollut lihassa ja ylösnoussut, ja uskoo että hänellä on voima itsellänsä tuomita eläviä ja kuolleita, niin pelastuu häpeästä viimeisellä tuomiolla.

Sillä jeesus kertoo tästä asiasta oikeastaa koko raamatussa eri sivuilla/profetioissa pitkällä vanhassa testamentissa ennenkuin edes hän oli sovituskuolemaansa edes vielä toteen näyttänyt.

Aika ihmeellistä eikö vain!!!!!!

Lue esim.

Jesaja 53:4-5 Noin. 2700 vuotta sitten annettu
        Jesaja 7:14 - " -
        Miika 5:1-3 Noin. 2500 vuotta sitten annettu ilmoitus!
        Sananlaskut 30:1-5

Tai häntä kertova luojan olemus eli
        Jesaja 9:1-6

Myös tulevaisuudesta tuleva ennustus joka ei vielä ole israelissa sen sydämen paatumuksen vuoksi tullut vielä voimaan.

Eli Sakarjan profetia 12:9-10

Kaikki ihmiset siis elävät synnissä ja ovat myös jumalan kirkkautta/armoa vailla. Mutta jokainen joka etsii totuutta valheen sijaan eli etsii vapahtajaa
        Rukouksen ja jumalan sanan nöyrtymisen kautta.

Joka siis ei häntä etsi mielistyy siis silloin maailman eri valheeseen/siin. Ja siitä on raamatta kertonut paljon mitä siitä seuraa joka valehtelua/valhetta rakastaa enemmän kuin Jeesuksen käskyjä ja sitä miten tullaan vapaaksi lain alta armon alle Jeesuksessa Kristuksessa.

Johanneksen evankeliumi 14:6 sanoo näin

Minä olen tie totuus ja elämä, ei kukaan tule isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Etsi siis elävää Jumalan rakkautta Jeesusta Kristusta, sillä on kaiken herra totisesti AMEN!

kirjoitit:
        "Kaikki ihmiset siis elävät synnissä ja ovat myös jumalan kirkkautta/armoa vailla. Mutta jokainen joka etsii totuutta valheen sijaan eli etsii vapahtajaa
        Rukouksen ja jumalan sanan nöyrtymisen kautta."

Siinä on hyvä alku, mutta sitten on edessä parannus, kaste ja Pyhän Hengen lahjan saaminen kätten päällepanon kautta henkilöiltä joilla on valtuus Kristukselta suorittaa nämä toimitukset. Siitä vaan etsimään missä tämä valtuus on tänä päivänä. Toivotan sinut tervetulleeksi tutustumaan MAP-Kirkkoon ja sen sanomaan.

• väite

kirjoitit:
        "Kaikki ihmiset siis elävät synnissä ja ovat myös jumalan kirkkautta/armoa vailla. Mutta jokainen joka etsii totuutta valheen sijaan eli etsii vapahtajaa
        Rukouksen ja jumalan sanan nöyrtymisen kautta."

Siinä on hyvä alku, mutta sitten on edessä parannus, kaste ja Pyhän Hengen lahjan saaminen kätten päällepanon kautta henkilöiltä joilla on valtuus Kristukselta suorittaa nämä toimitukset. Siitä vaan etsimään missä tämä valtuus on tänä päivänä. Toivotan sinut tervetulleeksi tutustumaan MAP-Kirkkoon ja sen sanomaan.

Smithin porukka oli aika röyhkeää väittäessään saaneensa valtuudet. Ei kai niitä tuollaiselle h-pukille olisi annettu?

• Sivusta seuraava
        väite kirjoitti:

Smithin porukka oli aika röyhkeää väittäessään saaneensa valtuudet. Ei kai niitä tuollaiselle h-pukille olisi annettu?

En kuvaisi väitettä röyhkeänä, vaan sellaisena johon jokaisen ihmisen täytyy ottaa kantaa, puoleen tai toiseen. Tämän kaltaisiin asiohin me sitten vastaamme, kun viimeistä tilin tekoa tästä elämästä annamme.

• väite

En kuvaisi väitettä röyhkeänä, vaan sellaisena johon jokaisen ihmisen täytyy ottaa kantaa, puoleen tai toiseen. Tämän kaltaisiin asiohin me sitten vastaamme, kun viimeistä tilin tekoa tästä elämästä annamme.

Väite on röyhkeä siitä riippumatta vaikka sinä uskoisitkin siihen. Voithan puolestani uskoa vaikka David Koreshin röyhkeisiin väitteisiin.

Sitä paitsi aivan toisin kuin väitit, kenenkään ei tarvitse ottaa noihin Smithin ja kumppaneiden väitteisiin mitään kantaa. Suuri osa maailman ihmisistä ei ole kuullut puhuttavankaan mistään Joseph Smithistä puhumattakaan siitä, että olisi tutkinut hänen oppejaan.

• väite kirjoitti:

Väite on röyhkeä siitä riippumatta vaikka sinä uskoisitkin siihen. Voithan puolestani uskoa vaikka David Koreshin röyhkeisiin väitteisiin.

Sitä paitsi aivan toisin kuin väitit, kenenkään ei tarvitse ottaa noihin Smithin ja kumppaneiden väitteisiin mitään kantaa. Suuri osa maailman ihmisistä ei ole kuullut puhuttavankaan mistään Joseph Smithistä puhumattakaan siitä, että olisi tutkinut hänen oppejaan.

Herra on oikeudenmukainen. Siksi kuolleillekin on julistettu ja julistetaan evankeliumi.

• väite
        Tapani1 kirjoitti:

Herra on oikeudenmukainen. Siksi kuolleillekin on julistettu ja julistetaan evankeliumi.

Nyt oli kysymys Smithin opeista, ei evankeliumista.

• Anonyymi

Kyllä ne enkelit täällä keskuudessamme kulkevat usko tai älä mutta totisesti olen nähnyt ja kokenut

• Anonyymi

Sen nimistä enkeliä kuin Moroni ei ole luotu koskaan taivaassa mutta taivaassa luotiin eräs Zotiel-niminen enkeli joka eli myöhemmin noin 70 eKr Nefin kansan johtaja Moronina ja ilmestyi myöhemmin Joseph Smithille 1823 jKr alkaen ja paljasti hänelle myöhemmin (1827 jKr) kultalevyjen sijaintipaikan joista levyistä Mormonin kirja on käännetty.

• Anonyymi

Enkeli Zotielista löytyy tietoa Etiopialaisesta Eenokin kirjasta.

• Anonyymi

Moron on takaperin ihmisten piirtokirjoituksena noorm ja noor on arabian kielellä VALO ja m kirjain saatta viitata sanaan make, macht eli tekijä, tuoja = VALON ANTAJA, VALON TUOJA.
      Johanneksen Ilmestyksessä muistaakseni mainitaan enkeli, joka on AURINGOSSA. Ja myös valo sanaan saatetaan viitata usein.

Siihen en usko että tämä viittaisi Venus planeettaan eli Luciferiin, vaikka Jeesus sanoo itsestäänkin: ....... Minä ole SE KIRKAS KOINTÄHTI ......

Mikään ei kuitenkaan ole spekulaation kannalta mahdotonta. Saattoiko Moron olla enkeli auringossa tai peräti itse Jeesus tai Mikael tms. on täysin arvailujen varassa.

Imaami Mahdiin liittyen on olemassa KOLMEN eri laadun teoksia
      1) merkkinä kukka, ruusu tai muu kasvi ornamentti.
      2) merkkinä pyhimyskehä, kasvottomuus tai tulen liekki.
      3) merkkkinä tähti tms.

Siinä mielessä Mormonin kirja lukeutuisi tuohon Tulen liekki - luokkaan. Kasvoton ja pyhimysmäinen.
      Mormonin kirja itse sanoo, että jokaiselle heimolle on oma pyhä kirjansa. Mormonin kirja lienee Joosefin heimon pyhä kirja?

• Anonyymi

Onpa tullut tavattua tämä Moron tuolla Espoossa -80 luvulla...
      ja myöhemmin siihen samalle paikalle jotkut "tyypit" rakensivat hemmetin ison kirkon.
      Siellä patsas torvea soittelee katolla.

kirjoitti:
      Johannes

• Anonyymi

Mormonien enkeli Moronia esittää Mormonin poika Moroni ei oikea enkeli Moroni eli enkeli Zotiel. Tosin kuten olen sanonut, sellaista enkeliä kuin enkeli Moroni ei ole koskaan luotu vaan enkeli Zotiel syntyi noin 90 eKr saaden tuolloin nimen Moroni ja toimi Nefin kansan johtajana ja sitä myöhemmin Moroni eli Zotiel ilmestyi Joseph Smithille 1823 alkaen.

• Anonyymi

Kukahan keksi rakentaa kirkon Leppävaaraan, enkelikalliolle ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      6184
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3063
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2223
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1837
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1808
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1793
    7. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1542
    8. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1529
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      50