työkyvytön

jokke61

Miten kela suhtautuu Parkinsonin tautiin (lääkkeethän ovat 100% korvattavia)? Onko työkyvyttömyys eläkkeelle pääsy tuottanut suuria vaikeuksia.
Onko jokin vaihe sairaudessa, jolloin eläkeanomus hyväksytään. Oma neurologi on valmis kirjoittamaan todistuksen kun tunnen, etten jaksa. Työni on tänään niin vaativaa että pärjätäkseen on oltava täysillä mukana. On ymmärrettävää että sairaus ja ikä tekevät työpäivistä tosi raskaita
Onko ehdotettu esim. kuntoutusta tai ammatin vaihtoa?
Työssäni käytän tietokoneita, joten hiirikäsi ei saisi vapista, mutta minkäs teet?

3

1174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neliseiska

      Olen sitä mieltä että uudelleen koulutus on aika turhaa, itsestään huolta pitämisessä on jo tarpeeksi työtä. Ja mahtaako kukaan työn antaja olla kiinnostunut liki 50 vuotta vanhasta Parkinsson potilaasta. En ole vielä itse hakenut eläkettä mutta lähellä se päivä on, sillä työssä alkaa tulla vaaratilanteita melko usein. Katso muutama viesti aiemmin otsikolla Eläkkeellekö siellä on asiasta kirjoitettu.

      • fanni

        Eläkkeelle siirtyminen ei ole vaikeaa ,jos haitta ja vaivat ovat sellaiset ,ettei pysty tekemään enää ko työtä ja harva meistä on enää siinäkunnossa enää silloin ,että uudelleen koulutus tulis kysymykseen .
        Omaa työtä on paras tehdä niinkauan kuin se sujuu ja jaksaa tehdä.se on mielellekin hyvä.
        Siinä on silloin aikaa sopeutua herra P seuraan ja kun tuntuu siltä että nyt on mitta täysi ,niin hoitavalle neurologille vaan kertoo
        reilusti miltä tuntuu.
        Kyllä minulle lääkäri kirjoitti heti eka kerralla B-lausunnon ,mutta en itse hakenut kuitenkaan eläkettä kolmeen vuoteen.
        Viime keväänä laitoin hakemuksen ja uuden B-lausunnon kelalle ja se oli silä selvä .
        Eläke alkoi 1,10-06


    • rähäkkä

      Itse olin 4 kuukautta sairaslomalla ja vajaan vuoden päästä jäin osa-aikatyökyvöttymyyyseläkkeelle 50% työ ja 50% eläke, enkä paljon häviä rahassa mitaten saatikka elämänlaadussa. Kerkeen lukeen ja tekemään kaikenlaista vain hitaammin.
      ensin suunniteltiin siirtymistä eri työtehtäviin. olen hoitajana siirto kirjastoon. Tulin siihen tulokseen, että häviän palkka paljon pienempi kun kirjastoalalle ei ole koulutusta. Enkä olisi jaksanut joka päivä töissä käydä, kun kotohommat vie enempi aikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11273
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3143
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2994
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2187
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1948
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1795
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1774
    8. 86
      1759
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1758
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe