Scenicin sirisevät etuovet

Okkim

2004-mallisessa grand scenicissä (karvalakkimalli, autentique) on molemmat etuovet alkaneet pitämään häiritsevää metallista "sirinää". Ääni tuntuisi tulevan jostain oven sisältä sen alareunasta. Aivan kun oven sisällä olisi joku osa löysällä. Kuskin ovi alkoi ensin pitämään ääntä ja myöhemmin myös apukuskin ovi. Talvipakkasilla ääni kuului joskus jopa maantieajon aikana (todella rasittavaa), mutta normaalisti se kuuluu kun tiessä on teräviä epätasaisuuksia. Onko joku törmännyt samaan vaivaan ja vielä parempi jos siihen olisi joku ratkaisu? Takuu on autosta jo ummessa, joten huoltoon vieminen ei tunnu järkevältä ainakaan näin ensihätään.

17

3608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • makelja

      Omassa lyhyessä Scenicissä on sama vika. Kävi jopa 3 kertaa Biliassa. Eivät saaneet mitään aikaiseksi. Työjohtajan mukaan ne tulevat ilman eri hintaa ne nirinät. Pelkääjän oven nirinä helpottaa muuten kun avaa ikkunan ja sulkee sen. Mutta se palaa taas kohta takaisin. Kuskin oveen ei minulla auta tuo ikkunakikka.
      Olen muutenkin kypsynyt tuon rakkineen laatuun ja Bilian asenteeseen.
      Tänään juuri 22. kerta korjaamolla ja autolla ikää 2v 6kk.
      Onneksi uusi Volkkari tulee 30.3. Toivottavasti sen kanssa on parempi onni.

      • laadusta

        Minäkin olen juossut huollossa toiseen, mutteivät saaneet losoa kuntoon.
        Vaihdoin sen sitten Touraniin mikäs se sinulle tulossa?


      • ei ainakaan parempia
        laadusta kirjoitti:

        Minäkin olen juossut huollossa toiseen, mutteivät saaneet losoa kuntoon.
        Vaihdoin sen sitten Touraniin mikäs se sinulle tulossa?

        Kyllä nyt vähän haukkasit pask..a,sillä volkkarin laatu tällä hetkellä ei ole kovinkaan hyvä.Ensinnäkin ei ole talvi kelpoinen esim.ovet jäätyvät(eivät aukea/pysy kiinni)pakkasella,myös niitä sähköongelmia on runsaasti puolat.erillaiset anturit ym.Arvo kyllä varmaan säilyy paremmin kun rellussa mutta mutta..


      • makelja
        laadusta kirjoitti:

        Minäkin olen juossut huollossa toiseen, mutteivät saaneet losoa kuntoon.
        Vaihdoin sen sitten Touraniin mikäs se sinulle tulossa?

        2,0 TDI DSG Sportline.
        No nyt kuitenkin joku saa tästäkin kiksit, joten antaa tulla vaan. Mutta rellut on ohi meidän perheestä.


      • makelja
        makelja kirjoitti:

        2,0 TDI DSG Sportline.
        No nyt kuitenkin joku saa tästäkin kiksit, joten antaa tulla vaan. Mutta rellut on ohi meidän perheestä.

        Ja sen verran pidä autoilusta että Tojotaa meille ei tule. Joten se siitäkin.


      • renaultista
        ei ainakaan parempia kirjoitti:

        Kyllä nyt vähän haukkasit pask..a,sillä volkkarin laatu tällä hetkellä ei ole kovinkaan hyvä.Ensinnäkin ei ole talvi kelpoinen esim.ovet jäätyvät(eivät aukea/pysy kiinni)pakkasella,myös niitä sähköongelmia on runsaasti puolat.erillaiset anturit ym.Arvo kyllä varmaan säilyy paremmin kun rellussa mutta mutta..

        En usko hirveesti laadun ainakaan huononevan, koska jo 4vk eikä ole vielä tarvinnut käydä huollossa. Esim. Vaihdelaatikko toimii hyvin, puolat ja niistä johtuviin sähkövikoihin en vielä ole törmännyt, painelaakeri toimii ongelmitta, verhoilu ei repeillyt, auto on käynnistynyt joka kerta kun avaimesta olen vääntänyt, maalipinnan uusinta maalaus, vinkuvat jarrut kiristettiin niin että auto matka-ajossa kulutti 8l/100km vaikka ajoin nopeusrajoitusten mukaan.
        En voinut enää luottaa autoon ja joka kerta vitahutti lähtee ajaan ko autolla.
        Tokihan GS:issä oli todella paljon potentiaalia hyväksikin autoksi, mutta tässä yksilössä taisi olla muutamankin seenikin edestä vikoja.
        Sitten ne ainaiset huollossa juoksemiset, kun korjaamolla sanottiin ettei voida tehdä mitään...


      • Me II
        renaultista kirjoitti:

        En usko hirveesti laadun ainakaan huononevan, koska jo 4vk eikä ole vielä tarvinnut käydä huollossa. Esim. Vaihdelaatikko toimii hyvin, puolat ja niistä johtuviin sähkövikoihin en vielä ole törmännyt, painelaakeri toimii ongelmitta, verhoilu ei repeillyt, auto on käynnistynyt joka kerta kun avaimesta olen vääntänyt, maalipinnan uusinta maalaus, vinkuvat jarrut kiristettiin niin että auto matka-ajossa kulutti 8l/100km vaikka ajoin nopeusrajoitusten mukaan.
        En voinut enää luottaa autoon ja joka kerta vitahutti lähtee ajaan ko autolla.
        Tokihan GS:issä oli todella paljon potentiaalia hyväksikin autoksi, mutta tässä yksilössä taisi olla muutamankin seenikin edestä vikoja.
        Sitten ne ainaiset huollossa juoksemiset, kun korjaamolla sanottiin ettei voida tehdä mitään...

        En ole tuota vielä kokeillut, nimittäin "auto on käynnistynyt joka kerta kun avaimesta olen vääntänyt". Mikähän auto on kyseessä?


      • joka

        kitinän, vikinän, kolinan ja listan irvistyksen takia hyppää huollossa ja vaihtaa autoa, niin kyllä saa huollattaa ja autoa vaihtaa. ei perheauton hintaluokan autot ole virheettömiä, joka merkillä on omat murheensa.


    • rellugs16vm05

      Mielestäni se kitinä tulee sisäpuolen kahvasta. Ilmeisesti muoviosat hankaavat toisiinsa ja kitisee. Joskus pakkasilla puristin kokeilun vuoksi kahvaa ja kitinä lakkasi.
      Eli se kahva josta ovi vedetään kiinni.

      • Okkim

        En ole saanut tarkoittamaani ääntä häviämään mistään kohdasta painelemalla tai puristelemalla (siis autoa tarkoitin...). Auto pitäisi saada johonkin täryttimelle, niin voisi paremmin tutkia äänilähdettä auton ollessa paikoillaan.


    • dCi

      Omassa, myöskin 04 malli, kovilla pakkasilla ilmenneet etuovien kitinät saa vaimenemaan napauttamalla lasia alaspäin. Ei avata vaan napauttaa siten, että jännitys lähtee lasinnostimesta pois. Kait siellä jokin litos valittaa kohtaloaan... :)

    • Ou812

      Minun 1.6 GS 04:ssa sirinä tuli etuovien löystyvistä muovisista koristelistoista. Kauan hain ennenkuin hoksasin. Työnnät vaan listoja inan eteenpäin ja sirinä lakkaa. Tän homman joutuu muuten toistamaan aina automaattipesun jälkeen.

      • laaguna

        Etuoven kahvojen alla mustat muoviset peitelevyt. Ilmeisesti niissä on avaimettoman systeemin tunnistimen paikat niissä joissa se systeemi on. Peitelevyt ovat kuitenkin hieman löysät ja varmaan myös lämpötila vaikuttaa niiden elämiseen. Omassa scenikissä asia korjaantui yksinkertaisesti locktitella. Muoviklipsut irti, liimaa ja takaisin. On nyt pysynyt sirinät poissa pari vuotta. Liimaus näyttäsi siis kestävän myös talvet ja konepesut.


    • Me II
      • Sceenikko

        Joo, pari vuotta sitten korjasin tuon sirinän liimaamalla levyt paikalleen ja sama korjaus edelleen toimii. Olisihan tuon voinut tehdä jo tehtaalla kunnolla...


    • kokeillut

      Oven kahvan alla olevia muovilappuja (peittää joissain varustelutasossa olevat "avaimettoman auton" sensorin paikat), pääsevät pikkuisen liikkumaan josta sirinä johtuu! Kampea rohkeasti pienellä ruuvarilla irti ja laitat jotain "tiivisteeksi" ja painat takaisin. Autoi molemmilla puolin heti.

    • LLi

      itselläni oli sama vaiva; etuovet pitivät ääntä, huollossa ei osattu tehdä asialle mitään. Kunnes eräs huoltotyönjohtaja muisteli kuulleensa ongelmasta ja voila' -ratkaisu löytyi. Ovenkahvojen alla on keskuslukitukseen liittyvät pienet lirpukat, jotka on ruuvattu sisäpuolelta kiinni ja ajon aikana liitos alkaa hiljalleen löystyä ja tuloksena on sirisevä ääni. tun pienen ruuvien kiristyksen jälkeen vaiva poistui.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe