Hei,
Kuinka saan XP:n lisättyä vaikkapa:
Ohjauspaneli->Suorityuskyky ja Ylläpito
->Ajoitetut tehtävät, kautta ajastetun automaattisen uudelleenkäynnistyksen, joka lopettaa kaikki sovellukset ja käynnistää koneen oli se miten jumissa tahansa. Ts. pakoitettu uudelleenkäynnistys virheilmoituksista riippumatta. Ajastus vois olla vaikkapa 1 kert. vrk tai joka toinen päivä.
Kone toimii valvontakameroiden serverinä, joka tallentaa kameroiden kuvat kun niissä havaitaan riittävä muutos. Valvonta ohjelma jota käytän on mielestäni muuten tarpeisiin just ok, mut harmikseni voi satunnaisesti jäädä jumiin. Ohjelman saa autom. käynnistymään kun kone käynnistetään, mutta siinä ei ole mahdollisuutta ohjata Wintoosaa käynnistymään uudestaan. Nyt viel tuohon tuo ajastettu uudelleen käynnistys riippumatta siitä onko valvontasofta jumissa vai ei.
Ajoitettu uudelleenkäynistys
11
707
Vastaukset
- pikakuvake ajoitettuuihin t...
Pikakuvakkeen luonnista:
http://www.aumha.org/win5/a/shutcut.php
Valitsimista:
http://www.ss64.com/nt/shutdown.html
En tiedä riittääkö f valitsin aina pakottamaan sulkemisen.- shutdown /?
niin tulee komennon ja valitsimien käyttön esittely.
- isovelivalvoo
Ei toimi nuo ylläolevat ohjeet koska:
Kun ajoitetuksi tehtäväksi määrittää esim
Shutdown.exe -r
Pyytää käyttis antamaan käyttäjätilin salasanan jotta tehtävä voidaan suorittaa. Ei siis suostu suorittamaan ko. teht. jos ei ole salasanaa annettu käyttäjätilille.
Määritin käyttäjätilille salasanan ja sillä on Admin oikeudet. Nyt kyl ajoitettu tehtävä toimii ok ja kone käynistyy MUTTA kysyy salasanaa ja XP home edition:ssa jossa ei oo toimialuetta tms määriteltynä ei ole mahd. laittaa ruksia muista käyttäjätilin salasana. Kone siis käynistt kyl ajoitetusti uudestaan mutta jää kyselemään salasanaa!!! Pikakuvakeen jos tekee työpöydälle toimii res start siitä ok eikä tarvi olla mitään käyt. tilin salasanaa määriteltynä, mut eipä toimi ajoit.tehtävästä !?! Siinäpä ristiriita ken sen taitaa ratkaista kertokoon minulle kiitos! - komentoriville
isovelivalvoo kirjoitti:
Shutdown.exe -r
Pyytää käyttis antamaan käyttäjätilin salasanan jotta tehtävä voidaan suorittaa. Ei siis suostu suorittamaan ko. teht. jos ei ole salasanaa annettu käyttäjätilille.
Määritin käyttäjätilille salasanan ja sillä on Admin oikeudet. Nyt kyl ajoitettu tehtävä toimii ok ja kone käynistyy MUTTA kysyy salasanaa ja XP home edition:ssa jossa ei oo toimialuetta tms määriteltynä ei ole mahd. laittaa ruksia muista käyttäjätilin salasana. Kone siis käynistt kyl ajoitetusti uudestaan mutta jää kyselemään salasanaa!!! Pikakuvakeen jos tekee työpöydälle toimii res start siitä ok eikä tarvi olla mitään käyt. tilin salasanaa määriteltynä, mut eipä toimi ajoit.tehtävästä !?! Siinäpä ristiriita ken sen taitaa ratkaista kertokoon minulle kiitos!tai käynnistä->suorita->avaa boxiin
sitten klikkaat käyttäjää, jonka tulee kirjautua automaattisesti ja vasta sen jälkeen poistat rastin kohdasta "tietokoneen käyttäminen vaatii käyttäjänimen ja salasanan"
Klikkaa ok.
Tällöin kone kysyy salasanan, jonka se tallentaa automaattista sisäänkirjautumista varten. - hallinta
isovelivalvoo kirjoitti:
Shutdown.exe -r
Määritin käyttäjätilille salasanan ja sillä on Admin oikeudet. Nyt kyl ajoitettu tehtävä toimii ok ja kone käynistyy MUTTA kysyy salasanaa ja XP home edition:ssa jossa ei oo toimialuetta tms määriteltynä ei ole mahd. laittaa ruksia muista käyttäjätilin salasana. Kone siis käynistt kyl ajoitetusti uudestaan mutta jää kyselemään salasanaa!!! Pikakuvakeen jos tekee työpöydälle toimii res start siitä ok eikä tarvi olla mitään käyt. tilin salasanaa määriteltynä, mut eipä toimi ajoit.tehtävästä !?! Siinäpä ristiriita ken sen taitaa ratkaista kertokoon minulle kiitos!suorita ikkunaan control userpasswords2
ja sieltä täppä pois vaaditaan salasana tai jotakin sinne päin - väärin-
komentoriville kirjoitti:
tai käynnistä->suorita->avaa boxiin
sitten klikkaat käyttäjää, jonka tulee kirjautua automaattisesti ja vasta sen jälkeen poistat rastin kohdasta "tietokoneen käyttäminen vaatii käyttäjänimen ja salasanan"
Klikkaa ok.
Tällöin kone kysyy salasanan, jonka se tallentaa automaattista sisäänkirjautumista varten.ongelma.
- oikein--
hallinta kirjoitti:
suorita ikkunaan control userpasswords2
ja sieltä täppä pois vaaditaan salasana tai jotakin sinne päin"Kone siis käynistt kyl ajoitetusti uudestaan mutta jää kyselemään salasanaa!!!"
Tähän oli "control userpasswords2" korjaus! - f valitsinta r:n lisäksi
isovelivalvoo kirjoitti:
Shutdown.exe -r
Määritin käyttäjätilille salasanan ja sillä on Admin oikeudet. Nyt kyl ajoitettu tehtävä toimii ok ja kone käynistyy MUTTA kysyy salasanaa ja XP home edition:ssa jossa ei oo toimialuetta tms määriteltynä ei ole mahd. laittaa ruksia muista käyttäjätilin salasana. Kone siis käynistt kyl ajoitetusti uudestaan mutta jää kyselemään salasanaa!!! Pikakuvakeen jos tekee työpöydälle toimii res start siitä ok eikä tarvi olla mitään käyt. tilin salasanaa määriteltynä, mut eipä toimi ajoit.tehtävästä !?! Siinäpä ristiriita ken sen taitaa ratkaista kertokoon minulle kiitos!niin mikään ohjelma ei jää kyselemään "haluatko tallentaa tai jotain"
- isovelivalvoo
hallinta kirjoitti:
suorita ikkunaan control userpasswords2
ja sieltä täppä pois vaaditaan salasana tai jotakin sinne päinJep nyt rupes pelittämään kun sain tuon salasanan kyselyn pois päältä. Kiitos avuasta eiköhän tuo valvontakone ala pysymään nyt 99,9% varmuudella päällä/toimintakuntoisena. Sitä en oo viel ajatellu et miten se käyttäytyy jos tulee sähkökatkos, jääkö kone pimeeksi vai käynistyykö autom uudestaan. Voikohan tota muuten mitenkää säätää et jos virta katkeaa powerista yllättäen niin kone käynnistyy autom tän jälkeen....
- varalta
isovelivalvoo kirjoitti:
Jep nyt rupes pelittämään kun sain tuon salasanan kyselyn pois päältä. Kiitos avuasta eiköhän tuo valvontakone ala pysymään nyt 99,9% varmuudella päällä/toimintakuntoisena. Sitä en oo viel ajatellu et miten se käyttäytyy jos tulee sähkökatkos, jääkö kone pimeeksi vai käynistyykö autom uudestaan. Voikohan tota muuten mitenkää säätää et jos virta katkeaa powerista yllättäen niin kone käynnistyy autom tän jälkeen....
pitäsi löytyä biosista valinta, mitä tehdään virtojen kytkeytyessä.
Jollei löydy, niin windowsista ei voi sitä hallita.
- tulee..
- Jos sähköt katkeaa, kone jää kokonaan pimeeksi. Kannattaisi hankkia upsi. ei maksa paljoa Powerwaren perusmallit.
- Jos upsia ei ole ja kone on pimeä, ei valvontakuvaa tallennu. kun varkaat tän tietävät, vetävät pääkatkaisijasta sähköt pois ja sit vaan hommiin.
- ajastetun bootin aikana ohjelma ei nauhoita mitään. silloinkin voi varastella rauhassa. siihen luulis menevän vähintään pari mintaa kun windows on taas käynnissä ja valvontasofta latautunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162873Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006