Kanan ohrapelto

punainen kukko

Kanan ohrapelto

" Olipa kerran pieni punainen kana, joka kuoputteli pihamaalla ja löysi viimein muutaman ohranjyvaä. Se kutsui koolle naapurinsa ja sanoi:
Jos kylvämme tämän ohran, saamme leipää syödäksemme. Kuka auttaa minua kylvämään ?
-En minä, sanoi lehmä.
-En minä, sanoi ankka.
-En minä, sanoi sika
-En minä, sanoi hanhi.
-Sitten minä kylvän, sanoi pieni punainen kana ja se kylvi.
Laiho kasvoi korkeaksi ja tuleentui kultaisiksi jyviksi.
-Kuka auttaa minua korjaamaan sadon? kysyi pieni punainen kana.
- En minä, sanoi ankka
-Ei kuulu toimenkuvaani, sanoi lehmä.
-Menettäisin työttömyyskorvaukseni, sanoi hanhi.
- Sitten minä korjaan sadon, sanoi pieni punainen kana, ja se korjasi sadon. Tuli viimein aika leipoa leipää.
- Kuka auttaa minua leipomaan leipää? kysyi pieni punainen kana.
-Sehän tietäisi ylitöitä, sanoi ankka.
-Jäi koulu kesken, eikä ole tullut opituksi sitä taitoa, sanoi sika.
-Jos minun pitää yksin auttaa, niin se on selvää erottelua, sanoi hanhi.
- Sitten minä leivon, sanoi pieni punainen kana
Se leipoi viisi leipää ja näytti niitä naapureilleen. Ne kaikki halusivat niitä. Itseasiassa ne vaativat omaa osuuttaan, mutta pieni punainen kana sanoi:
-Ei minä jaksan syödä nämä viisi leipää yksinkin.
-Voiton maksimointia, mylvähti lehmä.
- Kapitalistinen verenimijä, rääkäisi ankka.
-Vaadin tasavertaisia oikeuksia, huusi hanhi.
Sika vain röhkäisi ja sitten kaikki maalasivat kiireesti julisteita, joissa luki ´Epäoikeudenmukaista` ja marssivat edestakaisin solvauksia huudellen. Tulipa siihen valtion virkamies ja sanoi pienelle punaiselle kanalle:
-Et saa olla noin ahne.
- Mutta itsehän minä leivät ansainnut, sanoi pieni punainen kana.
-Niinpä tietysti, sanoi virkamies.
-Siinä näet vapaan yrittäjyyden suurenmoiset edut. Kuka tahansa voi ansaita pihallaan niin paljon kuin haluaa, mutta tuottavien työntekijöiden tulee valtion asetusten mukaisesti jakaa kaikki tuottamansa joutilaiden kesken
Ja he kaikki elivät onnellisina elämänsä loppuun saakka, mutta pienen punaisen kanan naapureita kummastutti kovasti miksi se ei enää koskaan sen koommin leiponut leipää."

2

614

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläinkunnasta'

Kanan ohrapelto

" Olipa kerran pieni punainen kana, joka kuoputteli pihamaalla ja löysi viimein muutaman ohranjyvaä. Se kutsui koolle naapurinsa ja sanoi:
      Jos kylvämme tämän ohran, saamme leipää syödäksemme. Kuka auttaa minua kylvämään ?
      -Kyllä minä, sanoi lehmä.
      -Kyllä minä, sanoi ankka.
      -Kyllä, sanoi sika
      -Kyllä minä, sanoi hanhi.
      -Sitten me kylvätään, sanoi pieni punainen kana ja kaikki me kylvimme.
      Laiho kasvoi korkeaksi ja tuleentui kultaisiksi jyviksi.
      -Kuka auttaa minua korjaamaan sadon? kysyi pieni punainen kana.
      - Kyllä minä, sanoi ankka
      - Kuulu toimenkuvaani, sanoi lehmä.
      -Menettäisin työttömyyskorvaukseni, sanoi hanhi,mutta jos kuitenkin.
      - Sitten me korjaamme sadon, sanoi pieni punainen kana, ja korjattiin sato. Tuli viimein aika leipoa leipää.
      - Kuka auttaa minua leipomaan leipää? kysyi pieni punainen kana.
      -Sehän tietäisi ylitöitä, sanoi ankka.
      -Jään koulussa jälkeen, mutta onhan se hyvä taito tulla opituksi myöhempää elämää varten , sanoi sika.
      -Jos minun pitää yksin auttaa, niin se on selvää erottelua,mutta kaikkihan on mukana sanoi hanhi.
      - Sitten minä leivon, sanoi pieni punainen kana
      Se leipoi viisi leipää ja näytti niitä naapureilleen. Ne kaikki halusivat niitä. Itseasiassa ne vaativat omaa osuuttaan, mutta pieni punainen kana sanoi:
      -Ei minä jaksan syödä nämä viisi leipää yksinkin.
      -Voiton maksimointia, mylvähti lehmä.
      - Kapitalistinen verenimijä, rääkäisi ankka.
      -Vaadin tasavertaisia oikeuksia, huusi hanhi.
      Sika vain röhkäisi ja sitten kaikki maalasivat kiireesti julisteita, joissa luki ´Epäoikeudenmukaista` ja marssivat edestakaisin solvauksia huudellen. Tulipa siihen valtion virkamies ja sanoi pienelle punaiselle kanalle:
      -Et saa olla noin ahne.
      - Mutta itsehän minä leivät ansainnut, sanoi pieni punainen kana.
      -Niinpä tietysti, sanoi virkamies.
      -Siinä näet vapaan yrittäjyyden suurenmoiset edut. Kuka tahansa voi ansaita pihallaan niin paljon kuin haluaa, mutta tuottavien työntekijöiden tulee valtion asetusten mukaisesti jakaa kaikki tuottamansa ahkerien kesken
      Ja he kaikki elivät onnellisina elämänsä loppuun saakka, mutta pienen punaisen kanan naapureita kummastutti kovasti miksi se ei enää koskaan sen koommin leiponut leipää."
      Ei koska ahneudella on aina paskanen loppu !
      Sika alkoikin hoitelmaan tonttia ja otti lainaa ja pyysi talkoolaiset töihin ,mutta punainen kana vain kävi nokkimassa jyviä kun toiset niitä kylvi !
      Elämä jatkuu toisen ahneudesta huolimatta !

• punainen kukko

Näin näppärästi vasemmisto on aina osannut kääntää asiat itselleen edulliseen muotoon. Ei mennyt hukkaan Sirola opisto.
        Siasta tuli pomo joka sumutti porukkaansa joka käänteessä, opetteli kävelemään kahdella jalalla ja söi itse kaiken. Lopuksi sika katsoi ihmiseen ja ihminen katsoi sikaan ja he eivät tienneet kumpi oli kumpainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5960
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5545
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5237
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3235
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      55
      2789
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2601
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2290
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      2090
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      1900
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1811
    Aihe