Seronil ja vieroitusoireet

Olen syönyt jonkun aikaa Seronil 20mg ahdistushäiriöön ja paniikkikohtauksiin ja nyt viikko sitten lähdimme lääkärini ehdotuksesta pienentämään annostusta 10mg jotta voisin sitten lopettaa lääkityksen n. kuukauden päästä. Olo oli jo aika hyvä mutta nyt viime päivinä olen ollut hyvin ahdistunut..Pää särkee, kaikki oireet pelottaa, jatkuva jännitys elimistössä, tulee paniikkikohtauksia jne. Oireet eivät ole pahempia kun ennen lääkitystä mutta selvästi pahempia kun 20mg syödessäni. Miten kauan nämä ns vieroitusoireet kestävät ja loppuvatko edes??

2 kuukauden päästä alamme yrittämään toista raskautta, joten sen takia haluan lopettaa pillereiden syömisen.
1795
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

melko pitkälle...Olen syönyt nyt monta vuotta seroxat nimistä lääkettä,vastaavaa kuin seronil,jota sitäkin olen popsinut.
Enpä luule lopettavani,vaikka en joka päivä enää :)muistakaan ottaa niitä..olen ollut välillä ilman,jonkin aikaa kestän,mutta viikon kuluttua huomaan taas tarvitsevani,ettei maailma tummene.
Olen vanhempi sinua,koska siihen aikaan kun odotin ja sain kuopukseni,ei näitä tajuttu.En halua pelästyttää,mutta minä sain hyvin voimakkaan raskausmasennuksen ja huohotin paniikissa.
Lapsen synnyttyä en voinut imettää kun piti ruvetä syömään rauhoittavia.Vasta vuosia myöhemmin minulle löydettiin lääkitys.Puhu tästä raskaus ja synnytysajan masennuksen mahdollisuudesta myös lääkärillesi,kaiken varalta.Kyllä se vaikutti lapseeni,mutta siinä on tietenkin bioperimääkin,nyt on kaikki hyvin,mutta lapsi syö vastaavaa lääkettä,ainakin toistaiseksi,on nuori aikuinen kuitenkin jo.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Vanessa73 kirjoitti:

Olen syönyt jonkun aikaa Seronil 20mg ahdistushäiriöön ja paniikkikohtauksiin ja nyt viikko sitten lähdimme lääkärini ehdotuksesta pienentämään annostusta 10mg jotta voisin sitten lopettaa lääkityksen n. kuukauden päästä. Olo oli jo aika hyvä mutta nyt viime päivinä olen ollut hyvin ahdistunut..Pää särkee, kaikki oireet pelottaa, jatkuva jännitys elimistössä, tulee paniikkikohtauksia jne. Oireet eivät ole pahempia kun ennen lääkitystä mutta selvästi pahempia kun 20mg syödessäni. Miten kauan nämä ns vieroitusoireet kestävät ja loppuvatko edes??

2 kuukauden päästä alamme yrittämään toista raskautta, joten sen takia haluan lopettaa pillereiden syömisen.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu