Mitä tavaroita pitää hankkia ennen lapsen syntymää?

LA 11.8.2007

Moi!

Odotamme mieheni kanssa ensimmäistä lasta ja rv:tä koossa on jo 18 5. Sydänäänet kuuluivat hyvin tänään ja syke oli 144. Laskettuaika on 11.8.07 ja alamme hiljalleen hankkimaan tavaroita lapsellemme. Voisitteko laittaa listaa, että mitä olette hankkineet? Kiitos vastanneille! T: Piia-80

8

1235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä ehtii

Heh. Itse olen rv 25 5 enkä ole vielä ostanut kuin rattaat. Täytyis varmaan jo alkaa keräilemään. Ajatellut olen ostaa seuraavaksi kunhan ehdin ni tusvakaukalo autoon. Pinnasänky ym. Hoitopöytä(tosin ei ole välttämätön.)Vauvanhoitovälineet. Rattaisiin hoitolaukku, sadesuoja, hyttysverkko, Babysitter, itkuhälytin...Vaippoja... vaatteita... Kyllähän sä nyt tiedät, lista on loputon.

• nanna;)

moi!
        sulla näyttää olevan laskettu aika samana päivänä kuin mulla...:) pakko kysyä, et mitenkäs sun ootos on sujunut ja onkos masu jo alkanut kasvamaan?onko rakenne ultra jo takana?
        itsellä on t7uo ultra tiistaina ja odotan jo innolla sinne menoa, toisaalta tietenkin pelottaa..mutta onneksi vaavi potkii jo oikein kunnolla ja onkin ihana niitä tässä seurailla...:)hankaluuksia on ollut monia matkassa...onkos sulla ollut masu kipeenä ollenkaan?itsellä on ollut ja pitäis kokeilla ottaa ihan iisisti..
        masu ei ole kamalana kasvanut ja odotankin koska se oikein pullahtaa esille...:)
        tavaroita mielis pikku hiljaa rueta osteleen heti kun toi ultra on ohitse...:)
        oikein mukavaa odotusta sinulle ja muillekin!

• LA 11.8.2007
        nanna;) kirjoitti:

moi!
        sulla näyttää olevan laskettu aika samana päivänä kuin mulla...:) pakko kysyä, et mitenkäs sun ootos on sujunut ja onkos masu jo alkanut kasvamaan?onko rakenne ultra jo takana?
        itsellä on t7uo ultra tiistaina ja odotan jo innolla sinne menoa, toisaalta tietenkin pelottaa..mutta onneksi vaavi potkii jo oikein kunnolla ja onkin ihana niitä tässä seurailla...:)hankaluuksia on ollut monia matkassa...onkos sulla ollut masu kipeenä ollenkaan?itsellä on ollut ja pitäis kokeilla ottaa ihan iisisti..
        masu ei ole kamalana kasvanut ja odotankin koska se oikein pullahtaa esille...:)
        tavaroita mielis pikku hiljaa rueta osteleen heti kun toi ultra on ohitse...:)
        oikein mukavaa odotusta sinulle ja muillekin!

Moi nanna!

Odotus on sujunut hyvin. Ensimmäiset vauvan potkut oli 18.3 illalla juuri ennen nukkumaan menoa. Sitä ennen on ollut enemmän liitoskipuja eli lapsemme kasvaa hyvää vauhtia :))) Rakenneultrassa emme ole vielä käyneet. Masu on kasvanut hyvin. Tammikuussa oli veristävuotoa sekä kipua jota luulimme, että keskenmeno tulee, mutta kun menimme Jyväskylän keskussairaalaan naistentautien poliklinikalle, niin kaikki oli hyvin. Välillä saattaa tulla vuotoa, joka ei ole pahaksi. Selkää on välillä särkenyt jo noin reilun kuukauden, suunnilleen 4 päivää kerrallaan ja verenpaineen takia huippaa välillä oikein kunnolla. Missäpäin asut? Kirjoita lisää jos haluat osoitteeseen [email protected]

• Rv 21+6

Nyt hiljan on ostettu pinnasänky, vaunut..nämä kalleimmat ostokset. Ja jotain vaatteita on myös. Oottelen, et saisin pian sen äitiyspakkauksen ja sen perusteella ostaa, mitä siellä ei oo!

Turvakaukalo pitäis hommata ja värkätä jonkulainen hoitotaso kylppärii. Amme.. Kaikkea pientä.

• tulossa...

Meillä on vauvaa varten valmiina
      - vaatteita ja lakanoita (ä.pakkauksessa hyvä starttipaketti)
      - pari tuttia, pari tuttipulloa
      - vanupuikkoja
      - vaunut
      - turvakaukalo
      - pinnasänky
      - vaippapaketti
      - itselle terveyssiteitä ja liivinsuojuksia

Hoitopöytää en aio hankkia. Itkuhälyttimet saimme lainaksi, helpottavat elämää.

• tuleva mamma myös

Hehe, olettepas innokkaita ostajia!:D Itse olen rv 28 eikä viellä ole hankittu kuin 1 sukat ja potkuhousut :D.

• rv 34

enkä oo vielä ostanu vauvantarvikkeita... ainakin puoltoista kuukautta vielä aikaa ja kun jää äippälomalle niin sittenhän ei oo enää mitään tekemistäkään, muuta kun laitella vauvantarvikkeita valmiiksi....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      235
      6674
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      65
      3890
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      130
      3133
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2312
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      17
      1853
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      170
      1577
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1474
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      29
      1441
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      37
      1369
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      111
      1061
    Aihe