Tililtäni on yli puolen vuoden ajan otettu rahaa nimikkeellä Ao- omaisuudenhoitomaksu. Maksu ei ole kuin 2 euroa/kk, mutta ihmetyttää kovasti miksi. Osaako kukaan kertoa mistä on kyse. En ole tehnyt mitään nostosopimusta kenenkään kanssa, eli siis kenelläkään muulla ei pitäisi olla tililtänosto-oikeutta kuin itselläni ja pankilla tietysti oikeus nostaa omia palvelukulujaan, jos palveluja on käytetty. Palvelukuluissa lukee kuitenkin selvästi kenelle raha menee ja miksi. Omaisuudenhoitomaksun kohdalla ei ole pankin tai muun saajan nimeä. Tili on tavallinen karttuva tili, jolla on melko vähän rahaa yleensä ja hyvin vähän kuukauden lopussa, eli omaisuudenhoidosta ei pitäisi olla kyse. Omaan myös toisen tilin samassa pankissa Tälle tilille minulla on pankkikortti ja maksan tililtä laskuni. Tililtä jolta omaisuudenhoitomaksua on nostettu
siirrän tarvittavat rahat. Kaikissa tämän tilinkin nostoissa on kuitenkin aina saajan nimi mainittuna, eikä tältä tililtä nosteta sitä omaisuudenhoitomaksua.
Omaisuudenhoitomaksu ?
11
8308
Vastaukset
- sinulla
Arvo-osuustili, osakkeita, rahastoja, tallelokeroa? Ao taitaa viitata tuohon arvo-osuustiliin.
- Kysyjä itse
Ei minulla pitäisi olla,tallelokero oli parikymmentä vuotta sitten, mutta luovuin siitä ja ko. pankkikonttorikin on lopetettu ajat sitten. Minulla ei ole kuin käyttötilit. Ei ainakaan pitäisi olla. mitään erityistä uutta ei tapahtunut viime vuoden alkukesästä, josta alkaen nostot on tehty.
- sinne
Kysyjä itse kirjoitti:
Ei minulla pitäisi olla,tallelokero oli parikymmentä vuotta sitten, mutta luovuin siitä ja ko. pankkikonttorikin on lopetettu ajat sitten. Minulla ei ole kuin käyttötilit. Ei ainakaan pitäisi olla. mitään erityistä uutta ei tapahtunut viime vuoden alkukesästä, josta alkaen nostot on tehty.
no soita sinne pankkiin ja kysy! Ei täältä löydy selvännäkijöitä...
- Helmivain
Onkohan sinulla lienee säilytyssopimus (arvopaperisäilytys tms.) kyseisessä pankissa? Neuvon sinua ottamaan yhteyttä pankkiisi ja pyytämään pankkia selvittämään, miksi sinulta menee kyseinen omaisuudenhoitomaksu. Tottakai heidän se kuuluu selvittää. Älä arkaile, vaan ilman muuta ihan reippaasti kysyt heiltä asiaa.
- Kysyjä itse
Otaksuin aluksi ottoja uudeksi käytännöksi, mutta kun en löytänyt edes saajan nimeä, aloin ihmetellä. Vaihtuva viitenumero on ja nostoja jo 10. Tein alkukesästä alustavan asuntovarauksen rakenteilla olevasta talosta, jonka varauksen peruin ennen kirjallista sitoutumista elokuussa. Seuraavassa vaiheessa olisi pitänyt tehdä kirjallinen sitoumus ja sijoittaa rahaa kuukausittain. Tiedustelin asiaa ko. myyjältä ja hän ei tuntenut tällaista käytäntöä. Asioita hoitava pankkikin on ko. myyntikohteessa eri kuin omani.
- hyvä ihminen!
Jos sinulla ei ole arvo-osuustiliä esim. puhelinosakkeen säilytystä varten, kyseessä voi olla ihan pelkkä pankin munaus. Täällähän sitä ei kukaan voi tietää...
Kai sinulla on nettipankki, sieltä pitäisi näkyä kaikki käytössäsi olevat palvelut?- Kysyjä itse
Kysyn tietysti pankista vielä, mutta nykyisin hoidan kaikki pankkiasiat kotoa käsin tietokoneella ja puhelinliikkennettäkin pankkiin päin on aika lailla viime vuosina mutkistettu. En halunnut tiedustella mahdollisesti itsestään selvää asiaa heti pankistakaan, jos kyse onkin jostakin uudesta käytännöstä. NYT NÄILLÄ TIEDOILLA ARVIOIDEN kyseessä voi tosiaan olla vaikka rikos, tai rikos yritys ja seuraavat nostot ovatkin suurempia. IHMETYTTÄÄ JUURI SE, ETTÄ NOSTOISTA EI ILMENE SAAJAN NIMI vain outo pankkitilin numero.
- puhelinosaketta
Arvelen että sinulla on puhelinosake.Ennen ne ovat olleet paperisia mutta nykyään ne pitää säilyttää arvo-osuustilillä, josta on smaksettava säilytysmaksu. Ainoa keino päästä maksusta eroon on myydä puhelinosake.
- Kysyjä itse
Minulla oli puhelinosake, mutta jouduin myymään ajat sitten osakkeeni, kun en ajoissa vaihtanut sitä ohjeiden mukaisesti toisiin tarjolla oleviin osakkeisiin. Myynnistä on kulunut jo useita vuosia. Katselin tietokoneeltani niitä mahdollisia pankkipalveluja, mutta minun koneelleni ei ainakaan avaudu mitään omaisuutta ja ao-tilejä, normaalit kaksi pankkitiliäni ainoastaan. Enkä ole viime keväänä tehnyt mitään sellaista uutta, jonka johdosta ko. maksu voisi johtua.
- puhelinosake
Kysyjä itse kirjoitti:
Minulla oli puhelinosake, mutta jouduin myymään ajat sitten osakkeeni, kun en ajoissa vaihtanut sitä ohjeiden mukaisesti toisiin tarjolla oleviin osakkeisiin. Myynnistä on kulunut jo useita vuosia. Katselin tietokoneeltani niitä mahdollisia pankkipalveluja, mutta minun koneelleni ei ainakaan avaudu mitään omaisuutta ja ao-tilejä, normaalit kaksi pankkitiliäni ainoastaan. Enkä ole viime keväänä tehnyt mitään sellaista uutta, jonka johdosta ko. maksu voisi johtua.
Todennäköisesti tuota puhelinosaketta varten on perustettu aikoinaan arvo-osuustili. Puhelinosake on myyty mutta arvo-osuustili on jäänyt. Et ole huomannut purkaa tiliä... yritä neuvotella pankin kanssa, että saisit edes osan "turhaan maksetusta" takaisin.
- Kysyjä itse
puhelinosake kirjoitti:
Todennäköisesti tuota puhelinosaketta varten on perustettu aikoinaan arvo-osuustili. Puhelinosake on myyty mutta arvo-osuustili on jäänyt. Et ole huomannut purkaa tiliä... yritä neuvotella pankin kanssa, että saisit edes osan "turhaan maksetusta" takaisin.
Tili (puhelinosakkeen osalta) on ollut useita vuosia sitten ja nykyiset maksut ovat alkaneet vasta kesäkuussa 2006. Oletin ensin että kyse on alustavasti ilman sitoumusta varaamastani asunnosta (osakkeesta), jota myyjä ei ole muistanut perua, vaikka varaus purettiin elokuussa. Kysyin nyt vasta ko. myyjältä asiaa ja hän ei ainakaan tunnustanut tietävänsä ko. asiasta mitään, eli hänen mukaansa nostot eivät liity asuntovaraukseen. Summa on nostettu tililtä, jota en niin usein tarkastele. Haluan vastata myös tässä yhteydessä palstan "kiroilijalle". Voisit olla kirjoituksissasi sivistyneempi, tottakai pankiin voi lähteä autoilemaan ja kyselemään, mutta jos sattuu olemaan kiireinen tai sairas voi kaiketi kysyä tältä palstalta ensin onko ko. nosto-oikeus nykyisin hyvinkin yleinen uusi käytäntö. Omistan esim. asunto-osakkeen. (tosin senkin jo kymmeniä vuosia) Voisihan kyse olla asunto-osakeyhtiön uudesta käytännöstä. Harva haluaa kysyä pankista itsestään selvyyksiä. Aloin vasta verraten myöhään tutkia minne rahat menevät ja verrata oman pankin aikaisemmin perimiin palvelumaksuihin, joissa näkyy pankin nimi selvästi. Anteeksi nyt jos joku joutuu vastaamaan minulle vaikka ei mitenkään haluaisi.
Tämän keskustelupalstan tietojen vaihdon jälkeen on kyllä jo helpompi tiukata pankiltakin asiaa, jos kerran kyseessä ei ole mikään juuri käyttöön otettu uusi maksu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752