miltä tuntuu kohdun suu kun se on "kiinni"

öhöm...

haluaisin tietää missä vaiheessa se menee kiinni ja miltä se "tuntuu" sormissa? tiedän ettei itse saa sormia niin vain emättimeen lykkiä mutta olen utelias... itse epäilen raskautta ja nyt tulee tuhrua vaikka menkkojen pitäis alkaa vasta 3 päivän päästä . onko jo kohdun suu kiinni tässä vaiheessa? eli mun mahdollinen raskaus ois jotain 3 4 tai 3 3

12

13281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahden äiti

Mun täytyy nyt ihan kysyä, että mitä tarkoitat??Onko kohdunsuu kiinni jo tässä vaiheessa??Käsittääkseni kohdunsuu on "kiinni" kokoajan..tai on siinä se n.nuppineulanpään kokoinen reikä, josta kuukautisveri vuotaa ulos ja siitä samasta reijästä ne siittiötkin sinne uiskentelee.Kohdun suu alkaa avautua vasta synnytyksessä!!Tai voi kohdunsuu olla hieman auki loppuraskaudestakin, mutta ei se ilman raskautta yksinään aukaile ja mene kiinni.

• öhöm...

eikö kohdunsuu sulkeudu kun munasolu kiinnityy kohtuun? eli raskauden ajan kohdun suu on kiinni??? ja alkaa aukeamaan kun raskaus päättyy...
      siis kysynkin nyt sulkeutuuko kohdun suu heti kun munasolu on hedelmöittynyt vaiko myöhemmin???
      toivottavasti en kysele tyhmiä mutta näin oon ymmärtänyt että jossain vaiheessa kiinni menee :-/
      ??????

• öhömille

ymmärrä jo hyvä ihminen että kohdunsuu ON kokoajan kiinni siihen hetkeen asti kunnes vauva syntyy.silloin se aukeaa supistuksilla eli kun on kohdunsuu 10cm auki niin voi alkaa ponnistella.synnytyksen jälkeen se taas supistuu.elä nyt ihmeessä mene sorkkimaan ...

• enkä minä sormiani sinne tu...
        öhömille kirjoitti:

ymmärrä jo hyvä ihminen että kohdunsuu ON kokoajan kiinni siihen hetkeen asti kunnes vauva syntyy.silloin se aukeaa supistuksilla eli kun on kohdunsuu 10cm auki niin voi alkaa ponnistella.synnytyksen jälkeen se taas supistuu.elä nyt ihmeessä mene sorkkimaan ...

mutta kun siis ennen raskautta kohdun suu on auki!!!!!!!! ja kun tulee raskaaksi niin se mennee kiinni, pitääkö tässä rautalangasta vääntää mitä tarkoitan... eli kysyn missä vaiheessa kohdun suu sulkeutuu kun on raskaana!!!
        Eli kohdun suu on auki kun siittiöt menee siitä munasolua kutittelee, mutta se menee kiinni ja kysymys kuuluu MILLOIN se menee kiinni. olen siis utelias tietämään vain sen jutun , en siis sorki sitä kohdunsuuta itse!! vaiko onko tuo asia suuri lääkäreiden salaisuus jonka vain lääkäri tutkii, haluan tietää vain uteliaana tämän asian, mutta jos ei siis kukaan tiedä vastausta niin olkoon koko asia

• '''''''''''''''
        enkä minä sormiani sinne tu... kirjoitti:

mutta kun siis ennen raskautta kohdun suu on auki!!!!!!!! ja kun tulee raskaaksi niin se mennee kiinni, pitääkö tässä rautalangasta vääntää mitä tarkoitan... eli kysyn missä vaiheessa kohdun suu sulkeutuu kun on raskaana!!!
        Eli kohdun suu on auki kun siittiöt menee siitä munasolua kutittelee, mutta se menee kiinni ja kysymys kuuluu MILLOIN se menee kiinni. olen siis utelias tietämään vain sen jutun , en siis sorki sitä kohdunsuuta itse!! vaiko onko tuo asia suuri lääkäreiden salaisuus jonka vain lääkäri tutkii, haluan tietää vain uteliaana tämän asian, mutta jos ei siis kukaan tiedä vastausta niin olkoon koko asia

kohdunsuu aukeaa synnytyksen aikana. muulloin kiinni.

• .....
        ''''''''''''''' kirjoitti:

kohdunsuu aukeaa synnytyksen aikana. muulloin kiinni.

hmm.. kun minulla alkoi vuotamaan verta (raskaus meni kesken todella alussa) lääkäri sanoi, että kohdun suu on auki, koska verta tulee.. Sanoi, että on auki kuten sillon kun on normaalit kuukautiset.. Eli siis kohtu on AUKI jos ei ole raskaana.. Oli se sitten nuppineulanpään kokoinen tai enemmän..

• kesis9007

niin elikkä siis kohdunsuu on sen nuppineulan kokoinen kun et ole raskaana ja kun olet raskaana kohdunsuu on nuppineulan kokoinen eli se on ns, sulki :D kohdunsuu aukeaa sitten synnytyksessä... helpottiko...saattoi olla hieman sekava selitys mut parhaani yritin :D:D:D

• ennen raskautta

normaalisti (ei raskaana) ole todellakaan "auki" kuin nuppineulan pään verran. Mutta ennen kuukautisia kohdun napukka usein tuntuu pehmeältä ja on ehkä "alempana" kuin muulloin. Ja raskauden alettua taas muuttuu kiinteämmäksi ja kovemmaksi. Myös asento saattaa muuttua, siis tuntuu "ylempänä". Mutta eroa on varmaan aika mahdoton huomata, ellet ole säännöllisesti tunnustellut ja tiedä miltä kohdunnapukkasi yleensä tuntuu kierron missäkin vaiheessa.

Kohdun kaula/suu ei välttämättä avaudu vasta synnytyksessä, kyllä se voi olla jonkin verran auki jo viikkoja aikaisemminkin. Ja senkin kyllä voi tuntea ihan omin sorminkin... Mutta "diagnoosit" kannattaa jättää ammattilaisille ja noudattaa hyvää hygieniaa ja varovaisuutta itse tunnustellessa. Mutta saahan sinne toki omat sormet tunkea, jos huvittaa, eihän ne miehen "vehkeetkää" sen kummempia vahinkoja aiheuta... ;)

• huh huh hygienia

ootte ihan pimeitä!!!! kai nyt sormet saa vielä saatana omaa pilluusa työntää!!!! ku annan muidenki sinne sormias työntää ni miks en ite vois!!! ihme bakteerikammosia...

• hereil biol.tunnil?

Huh, ketään arvostelematta kylläpäs rupesi naurattamaan :)

-Kyllähän se nyt vaan oon niin että se kohdunsuu/kohdunkaula on ihan konkreettisesti sormella koettaessa napakan tuntuinen ja todellakin siellä menee nuppineulan kokoinen reikä josta kuukautis veri poistuu ja nyt voit (aloittaja) kuvitella että raskaaksi tuleminen ei ole ihan "siemenet sisään ja thats it" juttu, sillä ne siittiösolut kulkeutuu siitä pikkiriikkisestä reiästä sinne munasarjoihin jossa munasolu odottelee. (jos ei raskaaksi tulemista tapahdu munasolu poistuu kuukautis veren mukana munasarjoista pois juurikin siitä pienestä reiästä, tästä taas voit kuvitella että johtuu mm.kuukautiskivut kun se veri yrittää suodattua siitä pienestä reiästä ulos..)
      - kohdunsuu/kohdunkaula pehmenee hieman kuukautisten aikana, tämän takia esimerkiksi kierukka asetetaan kuukautisten aikana mieluiten.

Ja sitten kun ollaan raskaana:
      - Aluksi kohdukaulahan on siis napakka ja 3cm pitkä ja pikkuhiljaa loppuraskaudesta se alkaa pehmenemään ja kapenemaan, supistuksien avulla alkaa avautuminen ja vain/ja ainoastaan syntymän ihme saa kohdunkaulan avautumaan sen 10cm jotta lapsi pääsee maailmaan. Tämän jälkeen se palautuu jälleen normaaliksi (puhutaan ns.jälkisupistulesta jossa kohtu ja juurikin nuo synnytyskanavat palautuvat normaaliksi)

Sitten vielä tuosta hygieniasta yms:
      - varsinkin raskaus aikana ja jos et tiedä oletko vai etkö raskaana niin älä nyt hirveesti sieltä räpläile/töki. (keskenmeno..yms.)
      - hygienia on erilaisten tulehdusten takia hyvä muistaa, myös seksiä ennen ja jälkeen. Sillä varsinkin raskaana ollessa tulehdukset ja muut ikävät vaivat voivat johtaa komplikaatioihin ja onhan se emätin paljon herkempi kaikille bakteereille. Mutta liika on liikaa tuossakin asiassa.

huh, vieläkin naurattaa..

• 4krt synnyttänyt

tää on vanha ketju mut ihan pakko kommentoida....

siis kyllähän se niin on että kohdunsuu on AUKI ovulaation aikaan ja levällään onkin ;) joillakin sinne menee vaikka sormi ;) ovulaation jälkeen pari pvää niin kohdunsuu sulkeutuu ja avautuu taas pikkasen kun menkat alkaa ;)

• sekasin

täh?? :D jos jotain kuvittelinkin tietäväni niin nyt viimeistään menin tämän topikin myötä sekaisin :) onneksi pääasia kuitenkin on että olen raskaana ja raskaus päättyy täysiaikaiseen vauvaan joka tulee ulos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3174
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2107
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2102
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1869
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1735
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1691
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1536
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1240
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1234
    Aihe