Hei!
Suunnittelen tässä turbottoman 944 85.5:n ostoa. Suomessa hinnat näkyy olevan suunnilleen 7000 - 10000 euroa, Saksassa taas hintahaitari on melkoinen.
Onko kellään täällä kävijällä kokemuksia, kumpi olisi kannattavampi vaihtoehto? Löytyykö Saksasta halvalla hyvää? Jääkö hintaetu enää kovinkaan merkittäväksi?
Kaikki muutkin huomionarvoiset seikat 944:n hankkimiseen liittyen ovat tervetulleita.
En kaipaa yhtäkään Corvetteen liittyvää kommenttia. Varmasti nekin ovat asiallisia autoja, mutta tällä kertaa haluan Porschen. Kiitos!
Porsche 944 Suomesta vai Saksasta?
28
6965
Vastaukset
- mahdoton
Sanot lopussa haluavasi Porschen ja sitten kuitenkin kyselet 944:n perään. Hmm, huomaatko itse kysymyksesi outouden?
- 944
Kiitos näsäviisaasta kommentistasi, sehän valaisi erittäin paljon esittämääni kysymystä.
Eli kyllä, haluan 944 -mallisen Porschen. Vai onko kenties jokin muukin autonvalmistaja tehnyt juuri tätä haluaamani mallia? Anteeksi tietämättömyyteni.
Tällä palstalla kiikkuu nähtävästi ällistyttävän paljon vajaaälyisiä ihmisiä. - hakukoneessa
Juu, mutta ku tuo auto on kuitenki myyty porschen merkin alla, niin hakukoneet tuntee sen porschena. Vaikeaa sitä ois volkkarinakaan mobilesta etsiä. Yhtä hyvin voisit yrittää löytää Porsche jettan tai golfin nettiautosta.
Toisaalta tuo sinun kommenttisi paljastaa täydellisen tietämättömyyden porscheista. 944 on täysiverinen porche toisin, kuin tuo edeltävän mallin 924:n halvin versio. 944:ssa ja 924:ssa on loppujen lopuksi melko vähän yhtäläisyyksiä. - 944
hakukoneessa kirjoitti:
Juu, mutta ku tuo auto on kuitenki myyty porschen merkin alla, niin hakukoneet tuntee sen porschena. Vaikeaa sitä ois volkkarinakaan mobilesta etsiä. Yhtä hyvin voisit yrittää löytää Porsche jettan tai golfin nettiautosta.
Toisaalta tuo sinun kommenttisi paljastaa täydellisen tietämättömyyden porscheista. 944 on täysiverinen porche toisin, kuin tuo edeltävän mallin 924:n halvin versio. 944:ssa ja 924:ssa on loppujen lopuksi melko vähän yhtäläisyyksiä.Hienoa, että vielä tarkensit tätä asiaa näin. Arvostan vaivannäköäsi!
Voisitko vielä muuten kertoa, että kumpi on Porschen oikea kirjoitusasu; Porche vai Porsche? Kun näyt käyttävän kumpaakin kirjoitellessasi, tässähän menee kokemattomamman lukijan todellisuudentaju aivan sekaisin. - 911 alla
hakukoneessa kirjoitti:
Juu, mutta ku tuo auto on kuitenki myyty porschen merkin alla, niin hakukoneet tuntee sen porschena. Vaikeaa sitä ois volkkarinakaan mobilesta etsiä. Yhtä hyvin voisit yrittää löytää Porsche jettan tai golfin nettiautosta.
Toisaalta tuo sinun kommenttisi paljastaa täydellisen tietämättömyyden porscheista. 944 on täysiverinen porche toisin, kuin tuo edeltävän mallin 924:n halvin versio. 944:ssa ja 924:ssa on loppujen lopuksi melko vähän yhtäläisyyksiä.Niissä on paljonkin yhtäläisyyksiä. Meillä oli kahdeksankymmentäluvulla myynnissä 944:n näköinen Audi/Porsche, joka kuitenkin oli papereissa 924. Korinvaihto siis.
Ota siis asioista selvää, ennen kuin alat kommentoimaan typerästi toisen tietämättömyydestä.
Ja lopuksi vielä että jos 924 perustuu tekniikaltaan 70-luvun Audi 100:een ja siitä loikkaa muutoksilla 944:ään, niin aika kaukana ollaan aidosta Porsche-fiiliksestä. Toki tärkeintä on se, että itsellä on hyvä mieli. Eihän muiden tarvitse ajaa toisten autoilla :). - ihme perusteluita
911 alla kirjoitti:
Niissä on paljonkin yhtäläisyyksiä. Meillä oli kahdeksankymmentäluvulla myynnissä 944:n näköinen Audi/Porsche, joka kuitenkin oli papereissa 924. Korinvaihto siis.
Ota siis asioista selvää, ennen kuin alat kommentoimaan typerästi toisen tietämättömyydestä.
Ja lopuksi vielä että jos 924 perustuu tekniikaltaan 70-luvun Audi 100:een ja siitä loikkaa muutoksilla 944:ään, niin aika kaukana ollaan aidosta Porsche-fiiliksestä. Toki tärkeintä on se, että itsellä on hyvä mieli. Eihän muiden tarvitse ajaa toisten autoilla :).Saahan sitä pultattua vaikka vanhan mossen koneen corvetteen jos haluaa. Se, että auto "näyttää" joltakin toiselta autolta ei ole kyllä mikään perustelu sille, että ne olisivat teknisesti yhtäläisiä.
Ihmettelen kyllä, että minkälaisia "muutoksia" 70-luvun audi 100:een pitäis tehdä, jotta sen sais rekisteröityä 944:ksi. Menisköhän vaihtoon suunnilleen 99,99% osista? Tommosilla prosenteilla ei autoa pysty suomessa katsastamaan.
Luultavasti tuohon mainitsemaasi 924:een oli vaihdettu puskurit. Noilla siitä saa ehkä hieman 944:n näköisen. 924:n kori on kyllä kapeampi, joten ei siitä täysin 944:n näköistä saa millään. Tekeekö puskureiden vaihtaminen sitten autosta "korinvaihto" auton? - pikku viilausta
ihme perusteluita kirjoitti:
Saahan sitä pultattua vaikka vanhan mossen koneen corvetteen jos haluaa. Se, että auto "näyttää" joltakin toiselta autolta ei ole kyllä mikään perustelu sille, että ne olisivat teknisesti yhtäläisiä.
Ihmettelen kyllä, että minkälaisia "muutoksia" 70-luvun audi 100:een pitäis tehdä, jotta sen sais rekisteröityä 944:ksi. Menisköhän vaihtoon suunnilleen 99,99% osista? Tommosilla prosenteilla ei autoa pysty suomessa katsastamaan.
Luultavasti tuohon mainitsemaasi 924:een oli vaihdettu puskurit. Noilla siitä saa ehkä hieman 944:n näköisen. 924:n kori on kyllä kapeampi, joten ei siitä täysin 944:n näköistä saa millään. Tekeekö puskureiden vaihtaminen sitten autosta "korinvaihto" auton?Juu ja sen verran tarkennusta, että nyt puhutaan audin koneella varustetun 924:n vertaamisesta 944:een. Muuten joku tarttuu tuohon seikkaan. ;-) Myöhemmässä vaiheessa vm. 86-> tuo 924 oli nimeltään 924s ja siinä ei ollu enään audin tekniikkaa. Tuossa uudemmassa versiossa käytettiin lähes samaa tekniikkaa, kuin 944:ssa.
- porssella
http://dayerses.com/porsche-944.html
vastaan vuosien päähän menneisyyteen . On se porsse tuokin. - Anonyymi
911 alla kirjoitti:
Niissä on paljonkin yhtäläisyyksiä. Meillä oli kahdeksankymmentäluvulla myynnissä 944:n näköinen Audi/Porsche, joka kuitenkin oli papereissa 924. Korinvaihto siis.
Ota siis asioista selvää, ennen kuin alat kommentoimaan typerästi toisen tietämättömyydestä.
Ja lopuksi vielä että jos 924 perustuu tekniikaltaan 70-luvun Audi 100:een ja siitä loikkaa muutoksilla 944:ään, niin aika kaukana ollaan aidosta Porsche-fiiliksestä. Toki tärkeintä on se, että itsellä on hyvä mieli. Eihän muiden tarvitse ajaa toisten autoilla :).Kyllä Paras Porshe on 944!! Itselläni on myös 911 mutta jos ajettavuutta verrataan, niin 944 Turbollaki on moottoriteillä mukavampi köörailla!! Ja toi vähä- älyinen joka väitti, että 944 ei olis aito Porshe, niin sanoo vain hänen vähäisestä tietämyksestä kyseisestä automerkistä..Piste!!
- Anonyymi
911 alla kirjoitti:
Niissä on paljonkin yhtäläisyyksiä. Meillä oli kahdeksankymmentäluvulla myynnissä 944:n näköinen Audi/Porsche, joka kuitenkin oli papereissa 924. Korinvaihto siis.
Ota siis asioista selvää, ennen kuin alat kommentoimaan typerästi toisen tietämättömyydestä.
Ja lopuksi vielä että jos 924 perustuu tekniikaltaan 70-luvun Audi 100:een ja siitä loikkaa muutoksilla 944:ään, niin aika kaukana ollaan aidosta Porsche-fiiliksestä. Toki tärkeintä on se, että itsellä on hyvä mieli. Eihän muiden tarvitse ajaa toisten autoilla :).944 on paljon aidompi Porsche kuin vaikka 911. Täydellinen painojakauma. Upea muotoilu. Mahtava ajotuntuma. 928:n koneesta piilotettu ja paranneltu moottori. Lämmin talvella. Kauniimpi kuin kuplaan perustuva 911. Upea Porsche urheiluauto. Kateelliset voi ajaa sillä Ladalla.
- yks näkökanta
No voin rehellisesti myöntää, etten ole paljoa noita 944:a käynyt katsomassa. Olen kuitenkin tutustunut saksassa vanhoihin urheiluautoihin ja voin kertoa siltä kokemuspohjalta.
Eli kun kyseessä on vanha auto, joka on uutena ollut kohtuullisen arvokas, niin täytyy muistaa, että varaosat eivät ole halpuneet samassa suhteessa, kuin itse auto.
Tästä syystä voin väittää lähes 100% varmuudella, että noissa halvemmissa yksilöissä tuo huoltopuoli on unohdettu viimeiseltä 5:ltä vuodelta. Tuon auton kuntoon saattaminen maksaakin sitten vähintäänkin saman verran, kuin nuo 5:n vuoden huollot. Luultavasti noiden huoltojen laiminlyönti on myöskin aiheuttanut kalliita lisävikoja.
Jos joku saksalainen omistaa auton, jonka arvo on 4000e, niin voin väittää, ettei hän halua tehdä autoon 1000-2000e arvoista remppaa. Tästä syystä noilla halvimmilla yksilöillä on vaan ajettu ja kaikki öljynvaihtoa isommat huollot on laiminlyöty. Suomen yksilöt taas on pidetty paremmin kunnossa, koska suomessa noilla on vielä kohtalaisesti arvoa. On täysin eri asia tehdä tuo 1000e remppa 8000e autoon, kuin 4000e autoon.
Tietenkin saksastakin löytyy hyviä yksilöitä, mutta ne eivät todellakaan ole siellä hakukoneen ensimmäisellä sivulla. Hyväkuntoinen yksilö on arvokas saksassakin.- 944
Tällä kertaa oikeasti kiitos asiallisesta kommentista. Kuulostaa kyllä melko uskottavalta.
Jos tästä harkinnan jälkeen päätän alkaa etsimään 944:ää sitten Suomesta, niin mitä seikkoja kannattaisi huomioida? Kuinka usein muuten vanhojen Porschejen kilometrilukemat pitävät paikkansa? Minkälaiset remontit ovat pahimpia 944:ssä, ja miten niiden mahdollinen tarve olisi mahdollista huomata autoa tarkastaessa? - paljon arvokasta tietoa
944 kirjoitti:
Tällä kertaa oikeasti kiitos asiallisesta kommentista. Kuulostaa kyllä melko uskottavalta.
Jos tästä harkinnan jälkeen päätän alkaa etsimään 944:ää sitten Suomesta, niin mitä seikkoja kannattaisi huomioida? Kuinka usein muuten vanhojen Porschejen kilometrilukemat pitävät paikkansa? Minkälaiset remontit ovat pahimpia 944:ssä, ja miten niiden mahdollinen tarve olisi mahdollista huomata autoa tarkastaessa?http://www.9xxfin.com/forum/
Tuo on suomen paras porsche keskustelupalsta. Sieltä saa pajon arvokasta tietoa juurikin 944:sta porschesta, kun menee "etumoottoriset porschet osastolle". Luultavasti sieltä löytyy useampi, kuin yksi topikki sisältäen juuri noita samoja kysymyksiä vastauksineen, joita esitit.
Tuohon kilometrilukeemaan voisin kuitenkin kommentoida sen verran, että en usko tuon ruuvailun olevan isokaan ongelma porschessa. Vanhoissa urheiluautoissa tuo tekniikan kunto lienee tärkeämpi, kuin ajetut kilometrit. Joku voi polkea urheiluauton pilalle alle 30tuhannen kilometrin, kun toinen ajelee sillä 400 tuhatta.
Kilometrejä mielenkiintosempi seikka tuota autoa ostaessasi on huoltokirja/huoltohistoria ja sen oikeellisuus. Jos huoltokirjasta löytyy kaikki huollot ja sitä ei ole väärennetty, niin auto on turvallinen ostos.
Huoltokirjaa täytyy verrata ajetuihin kilometreihin ja auton yleiskuntoon. Suurin osa noista 944:sta, joita suomessa myydään on harrastepelejä. Tuo ei välttämättä ole huono juttu. Harrasteautoissa tuon huoltokirjan puutteet korvaa luonnollisesti esim itse tehty huoltopäiväkirja, jota on tukemassa nippu kuitteja. - Gayman
paljon arvokasta tietoa kirjoitti:
http://www.9xxfin.com/forum/
Tuo on suomen paras porsche keskustelupalsta. Sieltä saa pajon arvokasta tietoa juurikin 944:sta porschesta, kun menee "etumoottoriset porschet osastolle". Luultavasti sieltä löytyy useampi, kuin yksi topikki sisältäen juuri noita samoja kysymyksiä vastauksineen, joita esitit.
Tuohon kilometrilukeemaan voisin kuitenkin kommentoida sen verran, että en usko tuon ruuvailun olevan isokaan ongelma porschessa. Vanhoissa urheiluautoissa tuo tekniikan kunto lienee tärkeämpi, kuin ajetut kilometrit. Joku voi polkea urheiluauton pilalle alle 30tuhannen kilometrin, kun toinen ajelee sillä 400 tuhatta.
Kilometrejä mielenkiintosempi seikka tuota autoa ostaessasi on huoltokirja/huoltohistoria ja sen oikeellisuus. Jos huoltokirjasta löytyy kaikki huollot ja sitä ei ole väärennetty, niin auto on turvallinen ostos.
Huoltokirjaa täytyy verrata ajetuihin kilometreihin ja auton yleiskuntoon. Suurin osa noista 944:sta, joita suomessa myydään on harrastepelejä. Tuo ei välttämättä ole huono juttu. Harrasteautoissa tuon huoltokirjan puutteet korvaa luonnollisesti esim itse tehty huoltopäiväkirja, jota on tukemassa nippu kuitteja.Osta poooika korvette
- kun kurkkaat
paljon arvokasta tietoa kirjoitti:
http://www.9xxfin.com/forum/
Tuo on suomen paras porsche keskustelupalsta. Sieltä saa pajon arvokasta tietoa juurikin 944:sta porschesta, kun menee "etumoottoriset porschet osastolle". Luultavasti sieltä löytyy useampi, kuin yksi topikki sisältäen juuri noita samoja kysymyksiä vastauksineen, joita esitit.
Tuohon kilometrilukeemaan voisin kuitenkin kommentoida sen verran, että en usko tuon ruuvailun olevan isokaan ongelma porschessa. Vanhoissa urheiluautoissa tuo tekniikan kunto lienee tärkeämpi, kuin ajetut kilometrit. Joku voi polkea urheiluauton pilalle alle 30tuhannen kilometrin, kun toinen ajelee sillä 400 tuhatta.
Kilometrejä mielenkiintosempi seikka tuota autoa ostaessasi on huoltokirja/huoltohistoria ja sen oikeellisuus. Jos huoltokirjasta löytyy kaikki huollot ja sitä ei ole väärennetty, niin auto on turvallinen ostos.
Huoltokirjaa täytyy verrata ajetuihin kilometreihin ja auton yleiskuntoon. Suurin osa noista 944:sta, joita suomessa myydään on harrastepelejä. Tuo ei välttämättä ole huono juttu. Harrasteautoissa tuon huoltokirjan puutteet korvaa luonnollisesti esim itse tehty huoltopäiväkirja, jota on tukemassa nippu kuitteja.niin muista käyttää hakua, sillä palstalla ei kysellä eikä udella, vakioidaan vain!:) Ja sekin vakiointi parin-kolmen hengen kesken, joten älä sekaannu meidän touhuihin!:-) Porscheilu on harvojen harrastus ja sellaisena me se halutaankin pitää, uudet harrastajat eivät ole tervetulleita (tai noh, lievennetään, eivät ainakaan jos eivät tuo lisää tietoa Turbon vakiointiin), muuten meidän vakioidut 951:t alkaa näyttää kansanautoilta (arvonalennuksesta puhumattakaan) jota ne suinkaan eivät ole!:-)
- ex 9xx
Nettiautossa oli yksi hyvä jenkeistä tuotu
muuttoautona liikkeessä taanoin.liikehän tänä
päivänä joutuu 6 kk takuun tekniikalle,pois lukien pakarit jarrut jne.Porsche on hyvä valinta ja osat eivät ole kalliita kunhan löytää oikeat paikat mistää ostaa, monet oast ovat vwaudi kamaa
seim laakerit,laturit jne.Ongelmia: jos revitelty;
voimansiirto,siis synkronit ehkäpä,vaikka onkin
kestävää getrag kamaa.sähköviat..nekään ei niin pahoja..kunhan luukut lampuissa pelaa aina kun tarvii, ettei tarvi potkia lattiaa/tulipelitiä, saadakseen ylös kun tulee pimeää..sähköhebelit ainakin joissain malleissa vas säären kohdalla ylhäällä ratin vas puolella.Ja ahdasta ruuvata.
- tulee vakuutusmaksuista, talvellakin pärjää, ja on hyvä auto ajaa.Sinua hakisin ruotsista,joltain
harrastajalta jolla on autosta päiväkirja ja kuitit, ja muista hyvää ja halpaa ei olekaan.
äläkä katso kilometerejä/vuosimallia katso kuntoa/hintaa.
Seuraava autoni on jälleen kerran 944 kun auton vaihdan.Korvette miehille tiedoksi: ei kannata kommentoida.Porsche on auto.Laitpa vaikka mail tänne niin tarinoin suoraan enemmän,ilman Chevy lässytystä...- Pari faktaa:
944 on loistavin Porsche malli:
Siihen käy heittämällä aikalaistensa VW:eiden ja Audien osat tekniikaltaan.
Niinikään 125 hevosvoimaa on kyllä mahtipontinen luku(oletetaan nyt kerrankin että ovat todellisia heppoja,vaikka Porsche onkin kunnostaunut aina "lievään" opitimismiin autojaan arvostellessa,viimeksi TM:ssä totesivat Porsche Caymänin jäävän puoli skeuntia luvatusta 0-100 km/h arvosta jo..), Corvettessa ottivat muuten jo 60 luvulla yli 400 hv enemmän(myös vaparista) tehdaskoneesta,mutta nyt puhutaankin VAG-porkeista ainiin.
Tosiaan, kuulema 944 on vieläpä kestävä Porscheksi,nettiauton ilmoitusten mukaan pääsee ajamaan peräti keskimäärin jopa satatuhatta km ennenkun menee koko alakerta ja yläkerta koneesta täysremonttiin(mitenkäs muuten kun tekniikka on sitä aataminaikaista jakohihnaa sisältävää porschelaatua,tosin 911 sisariin tuolta ajalta verrattuna olivat 944:iin saaneet jo nestejäähdytyksen).
Ja hinta on halpa,sehän se valtti näissä lähinnä on,eli 1000 eurosta eteenpäin saat kilvissä olevan 944:n. Urheiluauton kanssahan sillä ei ole mitään tekemistä,mutta eikai pidäkään olla kun ei alkup kysyjä sitä vaatinut? - käteesi
Pari faktaa: kirjoitti:
944 on loistavin Porsche malli:
Siihen käy heittämällä aikalaistensa VW:eiden ja Audien osat tekniikaltaan.
Niinikään 125 hevosvoimaa on kyllä mahtipontinen luku(oletetaan nyt kerrankin että ovat todellisia heppoja,vaikka Porsche onkin kunnostaunut aina "lievään" opitimismiin autojaan arvostellessa,viimeksi TM:ssä totesivat Porsche Caymänin jäävän puoli skeuntia luvatusta 0-100 km/h arvosta jo..), Corvettessa ottivat muuten jo 60 luvulla yli 400 hv enemmän(myös vaparista) tehdaskoneesta,mutta nyt puhutaankin VAG-porkeista ainiin.
Tosiaan, kuulema 944 on vieläpä kestävä Porscheksi,nettiauton ilmoitusten mukaan pääsee ajamaan peräti keskimäärin jopa satatuhatta km ennenkun menee koko alakerta ja yläkerta koneesta täysremonttiin(mitenkäs muuten kun tekniikka on sitä aataminaikaista jakohihnaa sisältävää porschelaatua,tosin 911 sisariin tuolta ajalta verrattuna olivat 944:iin saaneet jo nestejäähdytyksen).
Ja hinta on halpa,sehän se valtti näissä lähinnä on,eli 1000 eurosta eteenpäin saat kilvissä olevan 944:n. Urheiluauton kanssahan sillä ei ole mitään tekemistä,mutta eikai pidäkään olla kun ei alkup kysyjä sitä vaatinut?944:seen ei käy Audin tai VW:n osat mihinkään. 125-heppaisia 944:sia ei ole olemassakaan.
Kilvissä olevia 944:sia saa tosiaan 1000 eurosta ylöspäin - mutta niitä tonneja pitää olla vielä useita perässä.
Mutta mitä pitäisi sanoa tästä aidosta Amerikan Chevroletista, johon käy Suzuki PV:n osat:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1137306
Corvettehan olisi erittäin hyvä auto, osia saa jopa Moposportista! - Viktor Borge
Pari faktaa: kirjoitti:
944 on loistavin Porsche malli:
Siihen käy heittämällä aikalaistensa VW:eiden ja Audien osat tekniikaltaan.
Niinikään 125 hevosvoimaa on kyllä mahtipontinen luku(oletetaan nyt kerrankin että ovat todellisia heppoja,vaikka Porsche onkin kunnostaunut aina "lievään" opitimismiin autojaan arvostellessa,viimeksi TM:ssä totesivat Porsche Caymänin jäävän puoli skeuntia luvatusta 0-100 km/h arvosta jo..), Corvettessa ottivat muuten jo 60 luvulla yli 400 hv enemmän(myös vaparista) tehdaskoneesta,mutta nyt puhutaankin VAG-porkeista ainiin.
Tosiaan, kuulema 944 on vieläpä kestävä Porscheksi,nettiauton ilmoitusten mukaan pääsee ajamaan peräti keskimäärin jopa satatuhatta km ennenkun menee koko alakerta ja yläkerta koneesta täysremonttiin(mitenkäs muuten kun tekniikka on sitä aataminaikaista jakohihnaa sisältävää porschelaatua,tosin 911 sisariin tuolta ajalta verrattuna olivat 944:iin saaneet jo nestejäähdytyksen).
Ja hinta on halpa,sehän se valtti näissä lähinnä on,eli 1000 eurosta eteenpäin saat kilvissä olevan 944:n. Urheiluauton kanssahan sillä ei ole mitään tekemistä,mutta eikai pidäkään olla kun ei alkup kysyjä sitä vaatinut?Tämä oli hemmetin hauska teksti :)!
- alkaa kirjottamaan
Pari faktaa: kirjoitti:
944 on loistavin Porsche malli:
Siihen käy heittämällä aikalaistensa VW:eiden ja Audien osat tekniikaltaan.
Niinikään 125 hevosvoimaa on kyllä mahtipontinen luku(oletetaan nyt kerrankin että ovat todellisia heppoja,vaikka Porsche onkin kunnostaunut aina "lievään" opitimismiin autojaan arvostellessa,viimeksi TM:ssä totesivat Porsche Caymänin jäävän puoli skeuntia luvatusta 0-100 km/h arvosta jo..), Corvettessa ottivat muuten jo 60 luvulla yli 400 hv enemmän(myös vaparista) tehdaskoneesta,mutta nyt puhutaankin VAG-porkeista ainiin.
Tosiaan, kuulema 944 on vieläpä kestävä Porscheksi,nettiauton ilmoitusten mukaan pääsee ajamaan peräti keskimäärin jopa satatuhatta km ennenkun menee koko alakerta ja yläkerta koneesta täysremonttiin(mitenkäs muuten kun tekniikka on sitä aataminaikaista jakohihnaa sisältävää porschelaatua,tosin 911 sisariin tuolta ajalta verrattuna olivat 944:iin saaneet jo nestejäähdytyksen).
Ja hinta on halpa,sehän se valtti näissä lähinnä on,eli 1000 eurosta eteenpäin saat kilvissä olevan 944:n. Urheiluauton kanssahan sillä ei ole mitään tekemistä,mutta eikai pidäkään olla kun ei alkup kysyjä sitä vaatinut?ironistiseen sävyyn olisi hyvä olla faktat hallussa, nyt kirjoituksesi oli niin älytön, ettei se ollut edes hauska.
Sontaa... - nepanepa
Pari faktaa: kirjoitti:
944 on loistavin Porsche malli:
Siihen käy heittämällä aikalaistensa VW:eiden ja Audien osat tekniikaltaan.
Niinikään 125 hevosvoimaa on kyllä mahtipontinen luku(oletetaan nyt kerrankin että ovat todellisia heppoja,vaikka Porsche onkin kunnostaunut aina "lievään" opitimismiin autojaan arvostellessa,viimeksi TM:ssä totesivat Porsche Caymänin jäävän puoli skeuntia luvatusta 0-100 km/h arvosta jo..), Corvettessa ottivat muuten jo 60 luvulla yli 400 hv enemmän(myös vaparista) tehdaskoneesta,mutta nyt puhutaankin VAG-porkeista ainiin.
Tosiaan, kuulema 944 on vieläpä kestävä Porscheksi,nettiauton ilmoitusten mukaan pääsee ajamaan peräti keskimäärin jopa satatuhatta km ennenkun menee koko alakerta ja yläkerta koneesta täysremonttiin(mitenkäs muuten kun tekniikka on sitä aataminaikaista jakohihnaa sisältävää porschelaatua,tosin 911 sisariin tuolta ajalta verrattuna olivat 944:iin saaneet jo nestejäähdytyksen).
Ja hinta on halpa,sehän se valtti näissä lähinnä on,eli 1000 eurosta eteenpäin saat kilvissä olevan 944:n. Urheiluauton kanssahan sillä ei ole mitään tekemistä,mutta eikai pidäkään olla kun ei alkup kysyjä sitä vaatinut?Tää on aina varma keino saada naurut, käydä hirnumassa autottomien peelojen mesuamista autojen paremmuuksista.
Meinasimpa vähän kommentoida asiaakin mutta eipä se kanntata, 9xxfin.com:ssa voi keskustella asiallisemmin. - nepanepa
käteesi kirjoitti:
944:seen ei käy Audin tai VW:n osat mihinkään. 125-heppaisia 944:sia ei ole olemassakaan.
Kilvissä olevia 944:sia saa tosiaan 1000 eurosta ylöspäin - mutta niitä tonneja pitää olla vielä useita perässä.
Mutta mitä pitäisi sanoa tästä aidosta Amerikan Chevroletista, johon käy Suzuki PV:n osat:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1137306
Corvettehan olisi erittäin hyvä auto, osia saa jopa Moposportista!toi oli hyvä veto! Ja jos veteistä puhutaan niin C5:sta aikaisemmat ei kovin urheilullisia ole ja C5:sta et sitten 944:n hinnalla saa. TOSIN sillä C5:sen hinnalla saa myös jotain muuta 9xx tontilta...
- tumppuus
Pari faktaa: kirjoitti:
944 on loistavin Porsche malli:
Siihen käy heittämällä aikalaistensa VW:eiden ja Audien osat tekniikaltaan.
Niinikään 125 hevosvoimaa on kyllä mahtipontinen luku(oletetaan nyt kerrankin että ovat todellisia heppoja,vaikka Porsche onkin kunnostaunut aina "lievään" opitimismiin autojaan arvostellessa,viimeksi TM:ssä totesivat Porsche Caymänin jäävän puoli skeuntia luvatusta 0-100 km/h arvosta jo..), Corvettessa ottivat muuten jo 60 luvulla yli 400 hv enemmän(myös vaparista) tehdaskoneesta,mutta nyt puhutaankin VAG-porkeista ainiin.
Tosiaan, kuulema 944 on vieläpä kestävä Porscheksi,nettiauton ilmoitusten mukaan pääsee ajamaan peräti keskimäärin jopa satatuhatta km ennenkun menee koko alakerta ja yläkerta koneesta täysremonttiin(mitenkäs muuten kun tekniikka on sitä aataminaikaista jakohihnaa sisältävää porschelaatua,tosin 911 sisariin tuolta ajalta verrattuna olivat 944:iin saaneet jo nestejäähdytyksen).
Ja hinta on halpa,sehän se valtti näissä lähinnä on,eli 1000 eurosta eteenpäin saat kilvissä olevan 944:n. Urheiluauton kanssahan sillä ei ole mitään tekemistä,mutta eikai pidäkään olla kun ei alkup kysyjä sitä vaatinut?Aatamin aikainen jakohihna? Mitä chevyn
"löysä paska"-kassissa on? Työntötangot, kumma kun
ei ole sivuventtiilejä? Ja amerikkalaisten tehot
on aivan hatusta(mikä on täynnä paskaa..) revittyjä.
Katoppas Wikipediasta miten amerikkalaisten
SAE-hepat(Bhp) testataan. Ei vesipumppua, laturia
tai mitään, alemmassa lämpötilassa kun DIN-hepat,
joka on huomattavasti todellisempi hp-arvo.
Tossa lainaus wikipediasta:
"The Chrysler 426 Hemi, for example, in 1971 carried a 425 hp gross rating (often considered to be understated) and a net rating of 375 hp."
Revi tosta...
- vilosoohvi
Jos ei ole rahaa ja pitää tinkiä, niin jätä ostamatta.
Vanha sanontahan kuuluu, että jos pitää kysellä hintaa, niin silloin ei ole varaa.- Palle Runkquist
Eli jos on pajon rahaa, niin pitää ostaa autot kalliimmalla? Sitäkö tarkoitat? Ja miten voi ostaa auton kysymättä hintaa? Pitäskö maksaa summissa vaikka esim 1000e ja toivoa, että se riittää? Vai peräti 100 000e varmuuden vuoksi, ettei vaan jää vajaaksi?
- Pecos Bill
Palle Runkquist kirjoitti:
Eli jos on pajon rahaa, niin pitää ostaa autot kalliimmalla? Sitäkö tarkoitat? Ja miten voi ostaa auton kysymättä hintaa? Pitäskö maksaa summissa vaikka esim 1000e ja toivoa, että se riittää? Vai peräti 100 000e varmuuden vuoksi, ettei vaan jää vajaaksi?
Kai sitä pitää sitten alkaa vaan latoa tiskiin aina tonni kerrallaan, ja toivoa että myyjä ilmoittaa sitten siinä vaiheessa, kun on tarpeeksi rahaa kasassa.
- 924/944
selventäisin hieman tätä 924:n "audi" moottori hommaa.moottorissa on vw/audi osia ainoastaan lohko,apulaitteet ja venttiilikupit. männät,venttiilit,nokka-akseli,kytkin ja polttoainejärjestelmä ovat porschen tähän malliin suunnittemat ja toteuttamat.tiedän tämän koska olen omakohtaisesti tehnyt koneremontin kyseiseen malliin, koska kaikki oleellinen on porschen toteuttamaa lopetetaan tämä audi höpötys. 944/924s:n moottorikin on mersun lähtökohdista alotettu en viitsi enempää ottakaa selvää asioista ennen kun melskaatte "pojat"
- lahesta
mikä pännii kaveri oli täysin oikeassa itsellä oli aikoinaan sama operaatio. eli lähes kaikki moottorin osat eri kuin audi satasessa ja toiseksi1oo.n osiakaan ei juuri helpolla löydy kun valmistuskin oli vain vuosina 1976-1979.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34285921 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12551Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692318- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161522Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91361- 1121327
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181781305RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421207