Uskoisin, että myös Nokian herätyskokouksen ihmeparantumiset perustuvat suggestioon. Mitä mieltä uskonedustajat ovat tästä?
Nokian herätys hypnoosia
12
1420
Vastaukset
- Rosenelle
Joh.8:44
- Rosenella
Urpo Kyyhkynen kirjoittaa luentomonisteessaan: “Saatana yrittää (hengitysharjoituksin, ennustamisin, mietiskelyin, mantroin, ym.) murtaa auki ihmisen lihallisen kuoren ja vapauttaa ihmisen salaiset voimavarat saadakseen ihmisen valvontaansa. Valtaosa ihmisistä luulee tuon salatun voiman, jolla ihminen voi tehdä ihmeitä, olevan Jumalasta. Koetellessamme "ajan henkeä" huomaamme, että Saatana haluaa ihmisen kehittävän seuraavia kykyjä: telepatia, hypnoosi, selvänäköisyys, psykometria ("keksintö", jossa henkivaltojen avulla sielu voi toimia ihmisruumiin ulkopuolella. "Ihmisen sielu voi vaeltaa, ihmisen voi 'viskata' sielunsa mihin maantieteelliseen paikkaan tahansa, nähdä, tuntea, kuulla, haistaa, maistaa mitä tahansa."), pathetismi (sen avulla sielu voi irrottautua kivun tunteesta ja parantaa sairauksia). Kurt Koch, Christian Counselling and Occutism: ”Mediumistic faculties must not be confused with charismatic gifts.” ”Meedion kyvyt ovat saatanan keino taistella armolahjoja vastaan. Mediumistiset kyvyt voidaan periä, ne voivat siirtyä (esim. kätten päällepanemisen kautta) tai ne saadaan okkultistisissa yhteyksissä.
http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Riivaajistavapautuminen2.htm- ***
Jeesusta syyteltiin ihmeiden tekemisestä Belsebubin voimalla.
Veistä voidaan käyttää niin hyvään kuin pahaan. Veitsi itsessään pysyy neutraalina. Samoin ajattelisin olevan eri menetelmien suhteen. Harjoittaja määrää suunnan. Ei pidä lähteä soitellen sotaan, kiirehtijän tulee malttaa mielensä.
Mietiskely, hiljentyminen vapauttaa voimavaroja. Jos ei kestä hiljaisuutta ja pelko valtaa mielen, syy ei ole hiljaisuuden.
Näkymätön maailma vilisee erilaatuisia henkiä ja muita olentoja. Jotkut aistivat luonnostaan niitä, eivätkä mene sekaisin. Toiset tarvitsevat lääkärinhoitoa jo yhden kerran jälkeen. Toisen polun ei tarvitse olla väärä, vaikka se ei muistutakaan omaani, vaikka se ei sopisikaan minulle.
Mutta kuten edesmennyt monilahjakkuus Juice Leskinen sanoi: Jumala on. - Keskustelun aloittajalle
*** kirjoitti:
Jeesusta syyteltiin ihmeiden tekemisestä Belsebubin voimalla.
Veistä voidaan käyttää niin hyvään kuin pahaan. Veitsi itsessään pysyy neutraalina. Samoin ajattelisin olevan eri menetelmien suhteen. Harjoittaja määrää suunnan. Ei pidä lähteä soitellen sotaan, kiirehtijän tulee malttaa mielensä.
Mietiskely, hiljentyminen vapauttaa voimavaroja. Jos ei kestä hiljaisuutta ja pelko valtaa mielen, syy ei ole hiljaisuuden.
Näkymätön maailma vilisee erilaatuisia henkiä ja muita olentoja. Jotkut aistivat luonnostaan niitä, eivätkä mene sekaisin. Toiset tarvitsevat lääkärinhoitoa jo yhden kerran jälkeen. Toisen polun ei tarvitse olla väärä, vaikka se ei muistutakaan omaani, vaikka se ei sopisikaan minulle.
Mutta kuten edesmennyt monilahjakkuus Juice Leskinen sanoi: Jumala on.Kaikkein paras on ottaa itse selvää asioista. Älä kuuntele selittelijöitä. Lue raamattua, rukoile, mene Nokia Mission kokoukseen jossain päin Suomea. Tai katso sunnutai iltoina klo 17.15 suora netti lähetys Nokia Mission kokouksesta Tampereelta. www.nokiamissio.fi Tulet varmasti tietämään, mikä on totuus. Jeesus on totuus. Siunausta!
- omppu
Keskustelun aloittajalle kirjoitti:
Kaikkein paras on ottaa itse selvää asioista. Älä kuuntele selittelijöitä. Lue raamattua, rukoile, mene Nokia Mission kokoukseen jossain päin Suomea. Tai katso sunnutai iltoina klo 17.15 suora netti lähetys Nokia Mission kokouksesta Tampereelta. www.nokiamissio.fi Tulet varmasti tietämään, mikä on totuus. Jeesus on totuus. Siunausta!
iankaikkisesti,AAMEN!
- omppu
omppu kirjoitti:
iankaikkisesti,AAMEN!
tapa ymmärtää evankeliumi on laulun sanoin":Jeesus nousi haudastaa ja ELÄÄ KUISESTI!"Tulee niin rauhallinen ja ilonen mieli kun laulan tuota laulua.
- taivas
omppu kirjoitti:
tapa ymmärtää evankeliumi on laulun sanoin":Jeesus nousi haudastaa ja ELÄÄ KUISESTI!"Tulee niin rauhallinen ja ilonen mieli kun laulan tuota laulua.
Mulla tulee hyvä fiilis kun kuuntelen Lordia, ikuisesti eläköön Lordi
- kumiteräsaappaat
Nokialla ei ole tapahtunut muuta ihmettä kuin se, että eräästä hyypiöstä tuli mission myötä miljonääri. Nokian herätyskokoukset ovat hyvä esimerkki suggestion epäeettisestä käytöstä. Nokian herätys on HUUHAATA!
- Kalat
Kuinka kehtaat pilikata ?!! Hänen henkensä elää Nokialla yhtä vahvasti kuin Pitkäniemen mielisairaala! Olen ollut niemesä hoidossa mutta vasta Nokian Ihme pelasti sieluni takaisin Hänelle. Elekää pilikatko Nokia Missiota!! Siellä tehhään sukkestiolla pätäkkää ja parannetaan ihmisiä.
Luonnollisesti näissä on kysymys massasuggestiosta.Tuskinpa tuota nyt kukaan epäilee.
Erilaisia herätysliikkeitä on Suomessakin ollut jokaisen ikäpolven aikana muutama.
Niilo Ylivainio oli väkevä uskolla parantaja, Seppo Juntunen yhä järjestää rukousiltoja.
Ei niissä välttämättä ole mitään erityisen kielteisiä piirteitä, epäeettisyyttä.
Myös lääketieteellisessä hyvässä lääkäri, potilassuhteessa suggestiolla on oma osuutensa.
Jopa lumelääkityksellä on tutkitusti saatu aikaan "paranemisilmiöitä".- kysymys...
Kalat kirjoitti:
Kuinka kehtaat pilikata ?!! Hänen henkensä elää Nokialla yhtä vahvasti kuin Pitkäniemen mielisairaala! Olen ollut niemesä hoidossa mutta vasta Nokian Ihme pelasti sieluni takaisin Hänelle. Elekää pilikatko Nokia Missiota!! Siellä tehhään sukkestiolla pätäkkää ja parannetaan ihmisiä.
ovatko papit omaa etuaan ajavia puoskareita, joilla on rahankiilto silmissä...?
- kohtuus
kysymys... kirjoitti:
ovatko papit omaa etuaan ajavia puoskareita, joilla on rahankiilto silmissä...?
Eiköhän ev.lut.pappeja ole moneen lähtöön. Mikä tekisi papista ahneemman saati puoskarin? Nokia Missio ei ole sama asia kuin papit yleensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2371568Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle231354- 961306
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan61197Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9978- 14952
Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86940Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66915- 32890
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43881