olen aikeissa perustaa keväällä oy:n nykyisen toiminimen tilalle. pääomaksi ajattelin perustamisvaiheessa määrittää sen minimin eli 2500e, jostain luin, että jos pääoma tippuu puolet minimistä, niin pitää tehdä joku selvitys ja tämän takia jätän pääoman tuolle tasolle.
lisäksi olen ajatellut lainata yritykselleni pari tuhatta euroa tuon päälle rahaa. tämä lienee käytännössä onnistuu vain velkakirjalla?
mitenkäs kun minulla on noin 2500e:n edestä yritystoimintaan liittyvää kalustoa jo ennestään, lasketaanko ne mukaan tuohon yrityksen pääomaan, eli voiko perustamisvaiheessa tuo pääoma olla tavaraa? arvo tietysti pitää määritellä tilintarkastajan tms. kanssa?
entäs jos joku yksityishenkilö haluaa lähteä osakkaaksi yritykseen, voinko määrittää osuuden hinnaksi mitä vain vai onko se käytännössä, että kun pääoma on 2500, niin prosentti maksaa 2,5e?
siinä tuli nyt muutama tyhmäkin kysymys varmaan, mutta osittain vielä hebreaa jotkut asiat. tämä nyt on tälläistä alustavaa, perehdyn näihin tietysti tarkemmin sitten perustamisvaiheessa, mutta jos noihin saisi jotakin vastausta, niin helpottaisi suunnitelmia.
oy:n perustaminen
4
5785
Vastaukset
- AitoRealisti
Ei ole mikään pakko myydä nimellisarvolla, eihän itse asiassa minkään yrityksen osakkeet vaihda omistajaa nimellisarvollaan, osakeanneissakin yleensä yritys ottaa preemiota antihinnassa.
- Tmi oy
Toiminimi Oy:ksi. Aiheesta on käyty keskustelua yrittäminen.com keskustelu palstalla.
http://www.yrittaminen.com - osakenikkari
Jos yrityksellä menee heikosti saattaa omapääoma painua tappion takia miinukselle jolloin yrityksen hallitus eli sinä joudut ottamaan vastuullesi tappion eli joudut itse vastaamaan veloista mikäli et tähän suostu yritys voidaan hakea konkurssiin joko sinun itsesi tai sitten velkojan joka kyllästyy odottamaan saataviaan, toimesta.
Eli käytännössä jos haluat että jatkat entiseen tapaan kirjanpitofirmasi tekee hallituksen kokouspöytäkirjan jossa se kehottaa hallitusta välittömiin toimiin pääoman korottamiseksi eli lainaa tarttis ottaa...jne. ja hallitukselle ei puolleta vastuuvapautta....jne... mutta käytänössä kun kerran olet yhden miehen osakeyhtiömies niin jatkat samaan tapaan ja alat tehdä voittoa jahka olet harjoitelut ensimmäiset 5 vuotta jotka vaaditaan että oppii yritystoimintaa.. - outi51
http://hillsidegolf.fi/personal/lehdistomateriaali/HSGCC_yhtiojarjestys.pdf
MOI NÄIN VUOSIEN KULUTTUA KÄY AVAAMASSA LINKKI
SIELTÄ LÖYTYY TIETOA
PS VASTAA MINULLEKIN MITEN MENEE
TV OYHETI
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain687594Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1253022- 1531864
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha671704Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1241536Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1721482- 1321202
- 78879
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko48822- 53784