Rahaa lainaksi?

Rehellinen mut köyhä

Kysyn ihan suoraan, lainaisiko joku 200 e kuukaudeksi? Olen oikeasti rehellinen yh- nainen, mutta luottotiedot mennyt, joten en saa noita pikavippejäkään mistään. Aivan surkea tilanne.. Ajattelin nyt tällaistakin kokeilla, vaik aika hullua tää kai on. [email protected]
Jonkunsuuruinen korkokin voidaan sopia.

9

1694

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valitettavasti

Kukaan ei luota nykyaikana ihmisen sanaan. On niin paljon liikkeellä valehtelijoita ja sanansa syöviä ihmisiä, että melko epätoivoiselta tuntuu rahan saanti lainaksi tuntemattomalta.
      Miten olet tuohon tilanteeseen ajautunut?

• ...

Tiedän joo, turhaa tällänen kerjäys on, mut eipä se ota jollei anna. Mulla aikoinaan meni raha-asiat solmuun kun työpaikalta tuli yhtäkkiä potku perseeseen. Sitä myöten jäi kaikki lainat maksamatta ja meni luottotiedot. Töitä ei hyödytä tehdä, sen tietävät kaikki jolla ulosotossa useampi kymmentuhatta.

• entä reaaliomaisuus
        ... kirjoitti:

Tiedän joo, turhaa tällänen kerjäys on, mut eipä se ota jollei anna. Mulla aikoinaan meni raha-asiat solmuun kun työpaikalta tuli yhtäkkiä potku perseeseen. Sitä myöten jäi kaikki lainat maksamatta ja meni luottotiedot. Töitä ei hyödytä tehdä, sen tietävät kaikki jolla ulosotossa useampi kymmentuhatta.

Jos lainaa olet ottanut, niin kaipa jotain järkevää varten olet sitä ottanut: Asuntolaina? Realisoimalla omaisuutta pääsee jaloilleen.

Ei kannata odottaa ihmeitä ulkopuolisilta: Itse on yritettävä saada rahaa kasaan, pienistä tulovirroista syntyy suuria summia.

Loppuelämä kohtaloa surkutellen ja ulosottajaa/verottajaa peläten ei ole kovin mukavaa. Jokainen meistä tuntee itsesääliin katkeroituneita ihmisiä, joiden kanssa ei kauaa viihdy... myötäelämistä ei pitkään jaksa jos toinen ei itse tee mitään muuta kuin surkuttelee.

Itse tekisin ITSE kaikkeni, jakaisin lehtiä/mainoksia, keräisin marjoja, myisin kirpputorilla tavaraa, tekisin siivouksia, vuokrafirmoissa työkeikkoja, keräisin pulloja... noista yksittäisistä euroista AIVAN JOKAISELLA lyhentäisin lainaa.

Kymmeninen tuhansien lainatkin koostuvat yksittäisistä euroista.

Tämä viesti EI OLE TARKOITETTU loukkaukseksi. Yritin kannustaa, mutta tulikohan tästä liian kovakourainen kannustus.

Kaikkea tsemppiä sinulle! Jaksat kyllä, mieti tilannetta 10 vuoden päähän: missä tilanteessa tahdot olla 10 vuoden kuluttua. Päätös on - ainakin osittain - sinun itsesi!

• joku jostain

Näinhän se ikävä kyllä taitaa olla. Elämme kai sellaista aikaa, että monet ajavat omia etujaan vilpillisesti. Ei ihmisiä kiinnosta toiset ihmiset, vain oma napa. Heikoilla olevilta imetään viimeisetkin mehut. Minkäänlaista heikkoutta ei suvaita. Jos on taloudellisesti heikoilla, tai et voi olla yhteiskunnalle tuottava yksilö olet pelkkä taakka koneiston edessä.

Pärjätäkseen pitää osata uskottavasti valehdella, pitää osata manipuloida, pitää osata tavalla tai toisella hurmata. Vaikka kuinka alhaalla olisit sinun pitää näyttää ulospäin vahvalta, voittavalta yksilöltä.

Ei riitä, että lupaa, että on pitänyt sanansa.

• ...
        entä reaaliomaisuus kirjoitti:

Jos lainaa olet ottanut, niin kaipa jotain järkevää varten olet sitä ottanut: Asuntolaina? Realisoimalla omaisuutta pääsee jaloilleen.

Ei kannata odottaa ihmeitä ulkopuolisilta: Itse on yritettävä saada rahaa kasaan, pienistä tulovirroista syntyy suuria summia.

Loppuelämä kohtaloa surkutellen ja ulosottajaa/verottajaa peläten ei ole kovin mukavaa. Jokainen meistä tuntee itsesääliin katkeroituneita ihmisiä, joiden kanssa ei kauaa viihdy... myötäelämistä ei pitkään jaksa jos toinen ei itse tee mitään muuta kuin surkuttelee.

Itse tekisin ITSE kaikkeni, jakaisin lehtiä/mainoksia, keräisin marjoja, myisin kirpputorilla tavaraa, tekisin siivouksia, vuokrafirmoissa työkeikkoja, keräisin pulloja... noista yksittäisistä euroista AIVAN JOKAISELLA lyhentäisin lainaa.

Kymmeninen tuhansien lainatkin koostuvat yksittäisistä euroista.

Tämä viesti EI OLE TARKOITETTU loukkaukseksi. Yritin kannustaa, mutta tulikohan tästä liian kovakourainen kannustus.

Kaikkea tsemppiä sinulle! Jaksat kyllä, mieti tilannetta 10 vuoden päähän: missä tilanteessa tahdot olla 10 vuoden kuluttua. Päätös on - ainakin osittain - sinun itsesi!

Et loukannut, mulla vaan ei ole ihan noin yksioikoinen tilanne.. En ole katkeroitunut, päinvastoin, taistelutahtoa löytyy kyllä, mutta kun aina paukauttaa sen pään kuitenki seinään :)
        Laskettu on moneen kertaan mikä kannattaisi mikä ei, suuri haave on päästä joskus tasapainoon taloudellisesti. Mutta kun työnteko ei kannata, ei ainakaan laillista tietä. Ulosotto vie ensin ja sitten katkeavat kaikki tuet. Ulosoton jälkeen netto pienempi kuin mitä yhteiskunnan tuet työttömälle. Eipä kannusta ei, ja kun ulosottoon menevä kuukausittainen summa ei edes vähennä siellä olevaa velkaa, ei riitä likimainkaan edes korkojen maksuun, niin maksele siinä sitten eikä edes velka vähene, vaan kasvaa.
        Mitään myymisen arvoista omaisuutta ei ole, koska lainalla aloitin elämääni alusta asti uudelleen kaiken tuhonneen tulipalon jäljiltä.
        Jopa ulosottomies sanoi mulle että maksamalla et lainoistasi selviä, suositteli velkajärjestelyä ja sitä tässä nyt olen koittamassakin,vie vaan aikaa noin vuosi että saa edes päätöksen.
        Jos joku väittää että työnteko kannattaa AINA, niin ei kyllä tiedä mistä puhuu.
        En tälläsesta tilanteesta huolimatta olisi halunnut elää missään pumpulissa vailla huolta raha-asioista, tämä jos mikä kasvattaa ja vahvistaa, tietty ihmisen luonteesta riippuen.

• edellinen vastaaja...
        ... kirjoitti:

Et loukannut, mulla vaan ei ole ihan noin yksioikoinen tilanne.. En ole katkeroitunut, päinvastoin, taistelutahtoa löytyy kyllä, mutta kun aina paukauttaa sen pään kuitenki seinään :)
        Laskettu on moneen kertaan mikä kannattaisi mikä ei, suuri haave on päästä joskus tasapainoon taloudellisesti. Mutta kun työnteko ei kannata, ei ainakaan laillista tietä. Ulosotto vie ensin ja sitten katkeavat kaikki tuet. Ulosoton jälkeen netto pienempi kuin mitä yhteiskunnan tuet työttömälle. Eipä kannusta ei, ja kun ulosottoon menevä kuukausittainen summa ei edes vähennä siellä olevaa velkaa, ei riitä likimainkaan edes korkojen maksuun, niin maksele siinä sitten eikä edes velka vähene, vaan kasvaa.
        Mitään myymisen arvoista omaisuutta ei ole, koska lainalla aloitin elämääni alusta asti uudelleen kaiken tuhonneen tulipalon jäljiltä.
        Jopa ulosottomies sanoi mulle että maksamalla et lainoistasi selviä, suositteli velkajärjestelyä ja sitä tässä nyt olen koittamassakin,vie vaan aikaa noin vuosi että saa edes päätöksen.
        En tälläsesta tilanteesta huolimatta olisi halunnut elää missään pumpulissa vailla huolta raha-asioista, tämä jos mikä kasvattaa ja vahvistaa, tietty ihmisen luonteesta riippuen.

Olet oikeassa. Työnteko kannattaa kyllä aina - mutta määränsä se on mitä elinaikana pystyy ansaitsemaan.
        Onneksi on olemassa ystävällisiäkin asiantuntijaihmisiä ja jopa ystävällisiä ulosottomiehiä (työtäänhän hekin tekee).

Elämä järjestyy. Päätä niin. Kaikkea hyvää sinulle.

• tukia
        ... kirjoitti:

Paljonko oikein saat tukia???

• .....
        tukia kirjoitti:

Paljonko oikein saat tukia???

750e jää elämiseen. Sosiaalitoimiston perustoimeentulotuki yhden lapsen yh:lle.

• ... kirjoitti:

Ilmoituksen perusteella meinasin jo poistaa koko topicin, mutta jatkoviestit liittyvät palstan aiheeseen riittävästi (tiedoksi ilmoittajalle).

Oletkohan laskenut oikein vai joko aivoni pyörivät puoliteholla tähän aikaan...?

Alla luki, että tällä hetkellä saat 750 euroa kuussa (jos muistan oikein).

Ulosoton suojaosuus aikuinen 1 lapsi on 795 euroa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3097
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      81
      2984
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      191
      2504
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2205
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      27
      1529
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1416
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1284
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13