Veneessäni on hynautic merkkinen hydrauliohjaus. Onko jollakin tietoa miten kyseinen järjestelmä kuuluu ilmata tai miten sinne lisätään öljyä. Veneessä on kaksi ohjauspistettä ja hydrauliputket ohjauksista 3 kpl menee säiliölle joka on peräsintä liikuttavan hydraulisylinterin lähellä. Tällä hetkellä ruorit on niin jäykkiä ettei ohjauksesta niilä paljoa nauti.
Hydrauliohjaus Hynautic
7
3557
Vastaukset
- Tuota..........
Jos auton jarruputkissa on ilmaa ei jarrut kyllä ole "jäykät" joskaan ei jarrutakkaan..... onko siellä ohjauspisteille venttiileitä....oletko tarkastanu ettei peräsimen akseli ole ruostunu kiinni
- veneilijä12
Peräsimet liikkuvat todella hienosti, sitä itsekkin ensin epäilin mutta ne toimivat hienosti. Olisikohan järjeselmässä jotain todella vanhaa jäykkää öljyä.
- Stefan
Yleensä säiliö on ohjauspisteen lähellä. Minulla ei ole erillistä säiliötä, vaan ojauspisteesen mahtuu riittävä määrä öljyä. Jos on kaksi ohjauspistettä niin ne yleensä yhdistetään kolmannella letkulla niin täyttö menee myös alempaan. Säiliö on silloin liitetty ylä ohjaukseen. Se ilmataan ohjaus sylinterin liittimistä johon pitäisi olla asennettu ilmaus hanat. Jos ohjaus on jäykkä niin sinulla on liian paksua öljyä tai öljyn seassa on vettä.
- rovi1
Joo mulla oli samaa vikaa ja vaihdoin öljyn (oli ilmeisesti 32 tyyppistä uusi öljy 10 niin rupes toimiin.
- veneilijä12
Onkohan jollakin kokemuksia kyseisen järjestelmän öljyn vaihtamisesta. Ohjaus pisteistä menee kaikki kolme letkua peräsimen lähellä olevaan pönttöön jossa on paine mittari ja ilman lisäys liitin. Siitä ne jatkavat peräsinten ohjaus sylinterille. Normaaleissa ruoripumpuissa on oma öljynlisäys piste mutta tästä sitä en löydä??
- Stefan
Sen ymmärrän että yksi letku menee pöntöön mutta ne kaks muuta pitäisi kyllä mennä sylinteriin. jotta pääsee lisäämään öljyä niin pitää ensin päästää paineet pois säiliöstä. Yritä tyhjentää säiliö ja lisää sitten uutta ohuempaa öljyä siihen. Laita sitten ilmanpaine siihen ja avaa ilmausliittimet sylinteristä vuorotellen ja kääännä ohjausta hitaasti laidasta laitaan niin öljy vaihtuu. Lisää tarvittaessa öljyä ja painetta säiliöön. On parempi jos voi laittaa ilmausruuveista letkuja johonkin astiaan niin ei sottaa niin pahasti ja jos letkujen päät ovat öljypinnan alla niin ei mene vahingossa ilmaa takaisin päin. Jos ei ole ilmausliittimiä sylinterissä niin voi irroittaa letkut sylinteristä ja laitta ne suoraan astiaan.
- "Sea Ray"
Yksi kokemus lisää tähän
Järjestelmässsä oleva vesi oli aikojen kuluessa "paisuttanut" sylinterin männän, eli se lienee jotain muovia, jossa on O-renkaan ura.
Tämä muovi oli sen verran suurentunut, että sylinteri oli erittäin jäykkä.
Purin sylinterin osiin ja sorvissa siitä männän muovista hioin vajaan millin pois, ilman tätä o-rengasta se saa olla aika löysä sylinteriinsä.
Kannattaa tarkastaa tää asia samalla kun se on öljystä tyhjä.
Mahdolliset o-renkaat voi samalla uusia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823626
- 333006
- 612985
- 102906
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351669