romanit ja

autokoulu

Miten romaneita ei ikinä näy autokoulun auton ratissa? Vai eikö vaan ole kohdalle sattunu.

17

5712

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä vaan

Erota kaikkia romaneita... niitä on niin vaaleita. Ja mistä helvatista sä noin dorkaa kysyit. Entäs ootko nähnyt saamelaisia ja savolaisia yms.. siellä. höh häh päh

• tietty...

ne käy inva-autokoulun kun invapaikoille ne parkkeeraaki

• kauan autoillut

Tulipa kyssäri. Olen ollut työkseni tien päällä -68 saakka,(nyt jo onnekseni eläkkeellä ) enkä todellakaan ole yhtään romania autokoulun auton puikoissa koskaan nähnyt.
      Mutta heillä tämä ajokortti ilmeisesti sisältyy sosiaalisiin etuihin. Eli se tulee ikäänkuin viraston puolesta. Samoin tulee myös eläke, kun lapsilisä loppuu alkaa eläke juosta, ja muut tuet.
      Kyllä olis saatana paljon pengottavia asioita näiden loisien tukiaisten tiimoilta.
      Paremmin pärjäävät kun valtaväestön vanhukset ja muut pienituloiset omillaan sinnittelevät joita sossu ei suostu auttamaan.

• järkevästi ajatellen

suomessa on romaneja 10 000 eli 0,2% väestöstä eli yksi viidestäsadasta. olet ehkä nähnyt elämäsi aikana korkeintaan 50 autokoululaista ratin takana, joten ei ole todennäköistäkään että olisit manneen törmännyt. enkä ole minäkään.

• koulussa

Oletko nähnyt romaneja ylipäätänsä missään koulussa?

Somaleita ainoastaan meidän koulussa oli melkein kymmenen, samoin kymmenisen venäläistä, neljä virolaista, yksi puolalainen, kaksi serbialaista ja yksi jopa saksalainen tyttö. Mutta ei yhtään romania.

• heitä,,,

kouluissa on...Ajavat kortin samoin kun muutkin.
      Ehkä ei ole sattunut vaan kohdalle.

• että joku

Joo, voi olla että joku romani kortin rehellisesti hankkiikin. Mulla ei ainakaan ole sattunut vielä ensimmäistäkään romania kohdalle autokoulussa. Ei ollut sillä kurssilla minkä itse kävin yli vuosi sitten, enkä ole nähnyt heitä ajavan autokoulun autoa kertaakaan. Muuten romaneja on kyllä tullut liikenteessä vastaan, olen nähnyt heidän ajavan autoa kyllä muuten.

• simple!

Mistä lähtien romanit ovat autoa kortilla ajaneet? ;)

• minä itte

Kyllähän niitä joitakin on...meilläpäin ainakin (E-P). Ja yleensä he ovat semmoisia oppilaita, että he maksavat koulunsa jo etukäteen... No siitähän en piittaa mistä se raha on peräisin, kunhan saamme palkan työstä... :) Oppilaina he ovat YLEENSÄ erittäin asiallista väkeä (aikuisten oikeesti). Onhan siinä joukossa aina poikkeuksiakin, mutta kaikenlaista sakkia sitä on valtaväestössäkin...

• hevoskortilla

muistelen raviohjastajien tarvitsevan "kortin", ehkä romanit ajelevat sillä samalla autoa.

• .........

Ja olen pääsyt heitä myös opettamaankin, pääosin varsin asiallista porukkaa, mutta romaani naisten asuun kuulavat hameet joskus vaikeuttivat ajamista, ihan oikeesti.

• uskon..
        ......... kirjoitti:

Ja olen pääsyt heitä myös opettamaankin, pääosin varsin asiallista porukkaa, mutta romaani naisten asuun kuulavat hameet joskus vaikeuttivat ajamista, ihan oikeesti.

Että samalla lailla ajavat kortin kuin muutkin. Itse olen aina tullut toimeen romanien kanssa ja muutamia tunnenkin (no nyt joku sanoo, et tää sivuaa aihetta, mut mitä siitä) Siis ainahan valittajia löytyy mut jokainen on oikeutettu omaan miälipiteeseen. :))

• klklklklo

Varsinkin nuorilla tytöillä ei välttämättä ole vielä perinteisiä vaatteita ja tukkakin saattaa olla nutturalla.

Meidän autokoulussa romanit ovat maksaneet kurssimaksun heti, eikä perään ole tarvinnut soitella. Olen käsittänyt, että heillä vanhemmat hoitavat kaikki lastensa asiat, koska isä ja äiti ovat mukana maksamisissa ja ajojen varauksissa aina.

• lukutaidottamat pakolaiset

saavat autokoulun käytyä. Tai ne, jotka osaavat ehkä lukea, esim kiinaa, mutta he eivät tunne meikäläisiä kirjainmrkkejä. Onko heille jokin muu reitti kortin saantiin?

• Oulu10

Auton käsittelyä ei tarvi hirveesti opettaa.Maksu tulee etukäteen,jos homma sovittu toimii,(totta kai poikkeuksia löytyy ,jos jotain hämminkiä pitää soittaa vanhimmalle.)Mamuista ei voi puhua samaan aikaan.

• timppa vaa

saatanan valkkikset eikö teiltä saa missää rauhaa näättekö jo vaivaa auto kortistakin tehkää ihmeessä massa murha teidän rodulle ootte väärä uskosia hitlerin jälkeläisiä

• jernolains
        timppa vaa kirjoitti:

saatanan valkkikset eikö teiltä saa missää rauhaa näättekö jo vaivaa auto kortistakin tehkää ihmeessä massa murha teidän rodulle ootte väärä uskosia hitlerin jälkeläisiä

mentii pipsan kanssa savoon ilman korttia eikä mitää

kortti on valkolaisille

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      56
      4237
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      2801
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      140
      2613
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      2073
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1523
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      109
      1400
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1367
    8. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      158
      1098
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      1057
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      1028
    Aihe