Kuinka tiedostoja voi jakaa eri käyttäjätilien välillä siten, että ne eivät mene kaikille käyttäjille. Ja miten? Olen aikaisemmin käyttänyt Windows 2000:a, joten en oikein ole vielä sisällä tässä :D
Kiitos!
Tiedostojen jakaminen
2
326
Vastaukset
- SCRuBS
Yksi tapa on niin, että "Järjestelmänvalvojana" konetta käyttävä henkilö voi antaa perus-/tehokäyttäjälle ns. oikeudet mennä tiettyyn kansioon joka sijaitsee valvojan privaattikansiossa, esim:
C:\Käyttäjät\"käyttäjänimi"\"jako-kansio" voidaan autorisoida käyttäjälle, joka EI sitä normaalisti saisi avattua.
Se onnistuu niin, että valitset Ohjauspaneelista "Kansion asetukset", poista välilehdeltä 'Näytä', täppä kohdasta "Käytä ohjattua jakamistoimintoa"-> 'Käytä' ja 'OK'. Nyt valitse/perusta uusi kansio em. sijaintiin ja ota sen päältä hiiren oikealla "Ominaisuudet".
Välilehdeltä 'Suojaus' (jota siellä ei ole ennen tuon täpän poistoa), löytyy 'Lisäasetukset' ja sieltä 'Käyttöoikeudet' ja 'Muokkaa' jne.
Anna sinne käyttäjän tilin nimi ja aseta sille TÄYDET oikeudet mutta kuitenkin muodossa "Vain tämä kansio ja tiedostot". EI alikansioita.
Aika säätöä nämä kyllä on ja tietoturvariski on olemassa jos ei kunnolla tiedä mitä tekee. Suosittelen melkeinpä mieleummin jotakin freeware kansion lukitus-softaa. Niitä löytyy kun laitat googleen hauksi "freeware folder lock"
-S-- EyeBall
No ehkä minä pärjään kun jaan sen kaikille.... en viittis alkaa kikkailemaan... kiitos kuitenkin.. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892628Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031658- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761005- 56969
- 45867
- 63849
- 61835